Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor mij

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl

Door de economische crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor mij

Ja, ik heb alles weg moeten doen
5
3%
Ja, ik kan minder kopen en minder rijden
18
12%
Ja, ik merk wel iets van de crisis, maar ik kan blijven Kreidleren
53
34%
Nee, de Kreidlerhobby blijft, ik bezuinig op andere dingen
17
11%
Nee, ik merk niks van de crisis en kan blijven Kreidleren
43
28%
Nee, ik wil niks merken van de crisis, maar kan blijven Kreidleren!
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Bericht
Auteur
hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#51 Bericht door hermanp » 20 feb 2012, 02:21

Maar parid, boven je stand leven is toch wat je geleerd wordt? Als de buurman een nieuwe Vectra 1800 koopt, moet jij toch minstens een 2 liter 16-klepper hebben? En als de andere buren twee keer op vakantie gaan, moet jij toch drie keer? En uiteraard de nieuwste hd-3d-plasma tv, zo groot dat je een whiplash riskeert bij tennis kijken. Zodra het mogelijk is, bijvoorbeeld na een loonsverhoging, je hypotheek uitbreiden, of een andere, grotere, duurdere woning kopen. Dit is tegenwoordig een prestatiemaatschappij, een maatschappij waarin je moet conformeren en je doodconsumeren. Je moet ambitieus zijn, elke mogelijkheid om geld te verdienen aanpakken om op die manier je dromen uit te laten komen. Welvaart, dus hoe meer al dan niet onzinnige goederen je hebt vergaard, is véééél belangrijker dan welzijn. Uiteindelijk kun je niet gelukkig zijn in een flatje driehoog achter, zeker niet zonder je breedbeeld-tv en je mobieltje met internet...
Niet voor iedereen geldt dit uiteraard, maar het schijnt toch wel een meerderheid van de Nederlandse bevolking te zijn die er (gedeeltelijk) zo over denkt. Ik dank mijzelf iedere dag op mijn blote knietjes dat ik anders ben.

franksuper
Berichten: 1145
Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#52 Bericht door franksuper » 20 feb 2012, 03:37

hermanp schreef:Maar parid, boven je stand leven is toch wat je geleerd wordt? Als de buurman een nieuwe Vectra 1800 koopt, moet jij toch minstens een 2 liter 16-klepper hebben? En als de andere buren twee keer op vakantie gaan, moet jij toch drie keer? En uiteraard de nieuwste hd-3d-plasma tv, zo groot dat je een whiplash riskeert bij tennis kijken. Zodra het mogelijk is, bijvoorbeeld na een loonsverhoging, je hypotheek uitbreiden, of een andere, grotere, duurdere woning kopen. Dit is tegenwoordig een prestatiemaatschappij, een maatschappij waarin je moet conformeren en je doodconsumeren. Je moet ambitieus zijn, elke mogelijkheid om geld te verdienen aanpakken om op die manier je dromen uit te laten komen. Welvaart, dus hoe meer al dan niet onzinnige goederen je hebt vergaard, is véééél belangrijker dan welzijn. Uiteindelijk kun je niet gelukkig zijn in een flatje driehoog achter, zeker niet zonder je breedbeeld-tv en je mobieltje met internet...
Niet voor iedereen geldt dit uiteraard, maar het schijnt toch wel een meerderheid van de Nederlandse bevolking te zijn die er (gedeeltelijk) zo over denkt. Ik dank mijzelf iedere dag op mijn blote knietjes dat ik anders ben.

helemaal mee eens, dwangmatige maatschappij van elkaar de loef afsteken

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#53 Bericht door pascal » 20 feb 2012, 07:47

In een flatje 3 hoog zal ik niet gelukkig worden om eerlijk te zijn.
Dan maar bezuinigen op andere dingen.
Het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen!

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#54 Bericht door parid001 » 20 feb 2012, 08:22

hermanp schreef:Maar parid, boven je stand leven is toch wat je geleerd wordt? Als de buurman een nieuwe Vectra 1800 koopt, moet jij toch minstens een 2 liter 16-klepper hebben? En als de andere buren twee keer op vakantie gaan, moet jij toch drie keer? En uiteraard de nieuwste hd-3d-plasma tv, zo groot dat je een whiplash riskeert bij tennis kijken. Zodra het mogelijk is, bijvoorbeeld na een loonsverhoging, je hypotheek uitbreiden, of een andere, grotere, duurdere woning kopen. Dit is tegenwoordig een prestatiemaatschappij, een maatschappij waarin je moet conformeren en je doodconsumeren. Je moet ambitieus zijn, elke mogelijkheid om geld te verdienen aanpakken om op die manier je dromen uit te laten komen. Welvaart, dus hoe meer al dan niet onzinnige goederen je hebt vergaard, is véééél belangrijker dan welzijn. Uiteindelijk kun je niet gelukkig zijn in een flatje driehoog achter, zeker niet zonder je breedbeeld-tv en je mobieltje met internet...
Niet voor iedereen geldt dit uiteraard, maar het schijnt toch wel een meerderheid van de Nederlandse bevolking te zijn die er (gedeeltelijk) zo over denkt. Ik dank mijzelf iedere dag op mijn blote knietjes dat ik anders ben.
Nee is mij niet geleerd herman

Gebruikersavatar
ab1rwk
Berichten: 161
Lid geworden op: 11 apr 2010, 10:50
Locatie: rijswijk z.h.
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#55 Bericht door ab1rwk » 20 feb 2012, 09:59

De jongeren betalen de rekening...............Toen ik 55 was hoefde ik nog 4 jaar tot de fut............toen ik 56 was kwam meneer balkenende en schafte de fut af toen moest ik nog 9 jaar.............nu ben ik 58 nu word de aow leeftijd verhoogt misschien wel dit jaar nog naar 67.............dan moet ik nu nog steeds 9 jaar.............zoals gezegd ik ben 58 jaar mijn baas is vorig jaar failiet gegaan ik heb een versleten rug (4 wevels) ik werk vanaf mijn 12de jaar dus heb er nu 46 jaar opzitten............WIE BETAALD DE REKENING.

Ps. Ik bezuinig wel maar de hobby blijft.
GR.Appie

Gebruikersavatar
oz
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
Locatie: utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#56 Bericht door oz » 20 feb 2012, 10:05

ab1rwk schreef:De jongeren betalen de rekening...............Toen ik 55 was hoefde ik nog 4 jaar tot de fut............toen ik 56 was kwam meneer balkenende en schafte de fut af toen moest ik nog 9 jaar.............nu ben ik 58 nu word de aow leeftijd verhoogt misschien wel dit jaar nog naar 67.............dan moet ik nu nog steeds 9 jaar.............zoals gezegd ik ben 58 jaar mijn baas is vorig jaar failiet gegaan ik heb een versleten rug (4 wevels) ik werk vanaf mijn 12de jaar dus heb er nu 46 jaar opzitten............WIE BETAALD DE REKENING.

Ps. Ik bezuinig wel maar de hobby blijft.
GR.Appie
Waarschijnlijk ben jij eigenlijk een Kind van de rekening dus het antwoord op je vraag heb je al.......

Gebruikersavatar
lutje
Berichten: 934
Lid geworden op: 21 sep 2008, 17:35
Locatie: Florettcity een plaats waar ik heerlijk kan toeven, het huis heeft een hok ernaast waar ik vaak ben.
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#57 Bericht door lutje » 20 feb 2012, 10:50

Tja, ik ga hier niet een heel pleidooi houden over wat wel of niet crisis is, of wie wel of niet moet doorwerken tot je 70e, ik heb daar mijn eigen ideeën over, maar de vraag is of de Kreidlerhoby vanwege de crisis te duur is geworden.
In 2009 is mijn bedrijf failliet gegaan, 40 mensen geen werk meer, gelukkig bij oud collega-bedrijven en onderaannemers, leveranciers zijn ze allemaal weer aan het werk.
Duidelijk is wel, dat ik de hobby niet meer kan uitvoeren zoals daarvoor, en heb ook veel weg moeten doen. Maar heel erg blij ben ik met een aantal vrienden op dit forum, waardoor ik nog een Kreidler kan blijven rijden!
Ik heb het al vaker persoonlijk gedaan, maar nogmaals iedereen welke mij met een luisterend oor, gezelligheid enz. enz. altijd hebben bijgestaan BEDANKT!

Lutje

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#58 Bericht door hermanp » 20 feb 2012, 17:42

Voor mij begon de crisis twee jaar geleden, toen na jaren er weer eens een echte winter met sneeuw was. Ik werd toen werkloos, de vooruitzichten waren erg slecht, vanwege de winter en de algehele economische malaise waardoor werkgevers minder gauw mensen in dienst namen. Ik heb toen besloten om mijn auto te schorsen en weer alles op de Kreidler te doen. Toen ik weer werk had, ging ik ook op de Kreidler naar m'n werk... helaas, bij mijn tweede werkgever werd na drie weken de Kreidler gejat. Dus vanaf dat moment alles op de scooter. En anders openbaar vervoer. We hebben nu dus één auto om mee te rijden, de rest is geschorst. Tevens heb ik vrijwel alle abonnementen opgezegd en ook mijn lidmaatschap van het fnv, die doen toch niet zoveel, behalve jammeren en zeuren. Ik heb dus enkele concessies gedaan om op die manier de Kreidlerhobby onveranderd te laten.
Wel is het zo, misschien moet je dat ook crisis noemen, dat ik tegenwoordig niet zo gauw meer een complete Kreidler zal kopen. De prijsstijging van Kreidlers, en ook andere oldtimers, is veel sneller gegaan dan dat de lonen omhoog gingen. Buiten dat om heb ik dusdanig veel frames en onderdelen, dat ik af en toe en hier en daar wat onderdelen bijelkaar sprokkel (waarbij de prijzen van ondergeschikt belang zijn) om op die manier weer een paar complete Kreidlers te maken. Ik kijk daarbij overigens niet naar kwaliteit, maar meer naar kwantiteit. Ik heb liever 10 aardige Kreidlers dan 1 perfecte.

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#59 Bericht door caveman » 20 feb 2012, 21:47

tja wel werkloos inmiddels en de ontslagpapieren net getekend.
En wat opgeruimd de KVV verkocht en de Formule.
Maar inmiddels ook weer wat gekocht zoals een sachs madass een mustang frame
en dat ander ding. en nog wat in aanbouw de 50cc gp machine en een kreidler special...
maar crisis neuh daar heb ik zelf nog geen last van......
maar je weet niet wat nog gaat komen hé. Maar als ik iets zie wat me zint koop ik het wel.
ben nog opzoek naar iets leuks en wat anders, het moet in ieder geval iets zijn waar ik me op uit kan leven.
denk aan een motor of een auto maar ben er nog niet over uit. ben nu eerst het gereedschap arsenaal aan het uitbreiden. Heb me nu een mig mag setje gekocht. ben nog in onderhandeling over wat andere machines.. ook leuk en kost ook weer klauwen met geld. Vind het toch wel handig als je alles echt zelf hebt. en voor de rest sprokkel ik net als herman ook alles gewoon bij elkaar om de juiste spullen te krijgen. En af toe verblijd ik sommige mensen met wat onderdelen voor niks of tegen de kosten.
dat maakt voor mij de hobby leuk, zie soms liever een blij gezicht dan een klauw met geld.

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#60 Bericht door jvr » 21 feb 2012, 11:50

Ben het helemaal eens met je Cave.

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#61 Bericht door Niekjuh » 21 feb 2012, 15:58

parid001 schreef:Als je 46 jaar gewerkt hebt mag je er ook uit dan heb je het verdiend. ( eigenlijk al 3 jaar teveel gewerkt)

Maar degene die tot 30 a 32 gestudeerd hebben die moeten gewoon werken tot hun 67

Ok eerder stoppen mag dan ook maar dan krijg je procentueel minder, geeft niets, als je zolang gestudeerd heb verdien je ook 4000 a 5000 euro netto p/m anders doe je iets niet goed.

Feit is dat het eerlijk verdeeld moet zijn, niet dat de jongeren van tegenwoordig de rekening van de 50 en 60 plussers voor hun rekening moeten nemen.
Dan gaat het fout.

En lezen:

Wat Crisis, dat ontstaat doordat je jaren te veel hebt uit gegeven met zijn allen, boven je stand leven heet dat.
Dat is nu juist het probleem voor de studenten, ze gaan er vanuit dat we later zoveel verdienen dat we alles makkelijk kunnen terug betalen, maar straks wel met een dikke schuld zitten als je klaar bent met studeren. Ze geven je dan wel genoeg tijd om het af te betalen maar ik begin toch echt liever zonder schuld met het burgerleven :P

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#62 Bericht door caveman » 21 feb 2012, 23:42

is het eigenlijk ook niet krom
dat onze regering al 2 keer een behoorlijke hap uit de pensioen kas heeft gehaald ?
dan hebben we het kwartje van kok nog ?? terwijl bijna 2 derde naar de staat gaat???
lonen die al jaren zijn bevroren dank zij de bonden ?? behalve van de managers ??
Huizen worden minder waard maar je betaald wel weer meer ozb ???
dan de ergste de euro....
Het kan toch niet dat een huis in guldens 150000,- kost en twee jaar na de euro 150000,- euro??
dat is dan in guldens 300000 plus 10% wie is er dom dan wij toch ?
Je verdient in guldens 2500,- en wat verdiende je in euro's juist 1270,- ....
en dan doen ze nu een prijs vergelijking van boodschappen van de gulden tegen de euro.
wat doen ze ze zetten het 1 op 1 pfffff lieve mensen de boodschappen zijn sinds de euro maar 8% duurder geworden ??? voorbeeld een bakje smeerkaas was altijd 1,- gulden nu een 1,10 euro dat is volgens mij nog altijd omgerekend een knaak oftewel 2 gulden 50 .....
jammer dat we zo blind zijn nog een dan een mooi rmc 1000 euro pfff is meer dan 2200 gulden
jah wie zijn er gek wij of .......

greetz cave

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10277
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#63 Bericht door Andy » 22 feb 2012, 11:49

Allemaal waar Hilvert,,,, maar wat kun je ertegen doen ???

Andy,

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#64 Bericht door jvr » 22 feb 2012, 14:27

Op hun sodemieter geven daar in Den-Haag, behalve Maarten en Vriendin die moeten we maar Minister-President maken, en er voor zorgen dat de oldtimers gratis mogen TANKEN !!!

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#65 Bericht door Maarten » 22 feb 2012, 17:23

haha, die Jan. Jij mag blijven. :-)

Alleen dat van gratis tanken wordt moeilijk. :?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60284
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#66 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 feb 2012, 17:27

Jan ga jij toch Partij voor de Brommers oprichten. PvdB

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#67 Bericht door hermanp » 22 feb 2012, 21:41

[quote="caveman"] .......
Huizen worden minder waard maar je betaald wel weer meer ozb ???
dan de ergste de euro....
Het kan toch niet dat een huis in guldens 150000,- kost en twee jaar na de euro 150000,- euro??
dat is dan in guldens 300000 plus 10% wie is er dom dan wij toch ?
.......

greetz cave[/quote]

Zo werkt het blijkbaar wel. Ik kocht mijn krot in 2001, in guldens dus. Nu, of eigenlijk al 3 jaar geleden, was, volgens de gemeente, de woz, in euros, al meer dan het tien jaar geleden in guldens was. In 8 jaar tijd meer dan 2 keer zoveel waard geworden???
Nu nog de hypotheekrente afschaffen en het is helemaal klaar. Dan gaan we in één keer alles aflossen. Stomme k&tbank en in het verleden nog ajakkes sponsoren ook. ;-)

Overigens wel een gelukje dat ik in het noorden woon. Hier is alles toch een beetje goedkoper, zeker huizen. Lonen liggen ook lager, maar ik denk dat als je alles bijelkaar optelt, je in het noorden, of andere minder populaire gebieden, voordeliger uitbent. Zo blijft er geld over voor de Kreidler.
Binnenkort een auto te koop zetten en voor dat geld weer Kreidler-onderdelen inslaan...

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#68 Bericht door Parlotti » 22 feb 2012, 23:43

Maarten schreef:Het maakt wel wat los deze topic.
Positief blijven denken. En je verstand gebruiken... kan nooit kwaad om af en toe je financiele situatie in kaart te brengen.
Inderdaad! En een interessante topic ook. Naast alle technische kennis die ik op dit forum vind, kan ik genieten van de humor die je hier -vaak- tegenkomt. En soms verbaas ik mij ook wel eens: in dit geval heel positief. We worden elke dag met de crisis geconfronteerd, al is het maar omdat de media steeds nieuwe shit over ons uitstorten. "In de haven van Scheveningen is een rubberboot opgeblazen, op het vliegveld zijn een paar vliegtuigen de lucht ingegaan en bij de bakker op de hoek is de staat van beleg afgekondigd". Tsja, nu horen we weer dat de pensioenfondsen hun boekhoudkundige tekorten op onze kosten gaan aanzuiveren ....Ik wou dat ze net zo gretig waren met verhogen toen de financiele bomen nog tot in de hemel groeiden, dan hadden we wellicht aardig quitte kunnen spelen met onze oudedagsreserve. Nu is het geld verdampt.

Als je deze topic eens op je gemakkie met een biertje in de hand doorleest, dan lees je dat eigenlijk iedereen de huidige economische malaise op zijn eigen manier beleeft. De een heeft er niet of nauwelijks last van en de ander heeft tot zijn leesbare verdriet personeel moeten ontslaan. Dat gaf mij te denken. Ik vind het overigens wel een rare crisis: er staan opvallend veel huizen te koop in de hogere prijsklasse, maar met oud-en-nieuw worden records gebroken met de vuurwerkverkopen.

En het lijkt er op dat de economische crisis nu zelfs op dit forum heeft toegeslagen: ik las al bij een paar mensen dat de smileys weg zijn en inderdaad: ook bij mij zijn ze verdampt.

Gebruikersavatar
wimvd
Berichten: 233
Lid geworden op: 26 sep 2009, 17:19
Locatie: raalte
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#69 Bericht door wimvd » 23 feb 2012, 00:11

Herman als de WOZ waarde van jouw huis te hoog is kun je een bezwaarschrift indienen.
Dit doen binnen zes weken als de brief in de bus zit .
Op deze site staat veel informatie over dit onderwerp.
http://minderozb.nl/ozb-woz-vragen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Van het geld wat je bespaaart als je sucses hebt ,kun je ook Kreidler onderdelen kopen

Gebruikersavatar
HAAGSESPUITER
Berichten: 676
Lid geworden op: 09 mar 2006, 22:42
Locatie: drieborg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#70 Bericht door HAAGSESPUITER » 23 feb 2012, 10:11

NIETS aan de hand pffffffffffff

BEN zelf al 8 jaar aktief bij de voedselbank waar van nu 4 jaar als voorzitter van voedselbank zuidoost groningen praat met veel voorzitters van voedselbanken door heel nederland gemeentens die nu al aan geven dat 65 plussers straks ook niet meer rond kunnen komen .
ELKE week heb ik 140 gezinnen om eten te geven alhier die rond moeten komen van 40 euro alleen of 65 euro met gezin in de week.

GELUKKIG ben ik handig en kan mijn hobby met kreidlers en voor anderen aan houden . Hoewel mijn tijd steeds minder word er voor wat ik jammer vind .
MAAR blijf aktief.

groet willem van veen

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10802
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 187 keren
Ontvangen waarderingen: 568 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#71 Bericht door Henk 3bakvoet » 26 feb 2012, 12:22

Via de mail ontvangen:

Geachte Inspecteur der Belastingen

Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik mijn belasting voor 2012 nog wel kan betalen.
Mijn financiële positie is door de crisis en de bezuinigingsdrift zeer onoverzichtelijk geworden.
Door de vele verschillende wetten en belastingen ben ik inmiddels zo terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewoond, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben. Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:

Milieubelasting,
Inkomstenbelasting,
Vennootschapsbelasting,
BTW,
BPM,
Precariobelasting,
Loonbelasting,
Onroerendgoedbelasting,
Overdrachtsbelasting,
Staatsbelasting,
Straatbelasting,
Rioolbelasting,
Grondbelasting,
Wegenbelasting,
Verzekerings-belasting,
Beursbelasting,
Weelde-belasting,
Gemeentebelastingen,
Dividendbelasting,
Successie-belasting,
Hondenbelasting,
Vermakelijkheidsbelasting,
OZB,
Toeristenbelasting,
Parkeer-belasting,
Forensenbelasting,
Reclame-belasting,
Baatbelasting,
Roerendezaakbelasting
en begraafplaatsrechten.

En verder voor:
Tabaksaccijns,
Benzineaccijns,
Kwartje van Kok,
Gedistilleerd-accijns,
Zegelrecht,
Registratierecht,
Invoerrecht,
Statistiekrecht,
Reinigingsrecht
en wat er nog meer aan rechten zijn.

Ik ben verplicht bij te dragen aan:
verplichte pensioenregelingen,
WAO, AOW, AWW, WW, WWV,
en tal van andere 'weeën';
Alsook aan Ziektegeldverzekering en Zorgverzekering.

Ik betaal ook netjes:
Liggeld,
Staangeld,
Parkeergeld,
Tolgeld,
Sluisgeld,
Schoolgeld,
Inschrijfgeld,
Lesgeld.

Ik ben ook aangezocht of zelfs verplicht bij te dragen voor:
Dierenbescherming,
Vrijheidsbond,
Kankerbestrijding,
Astmafonds,Nierfonds,
Leprafonds,
Kinderbescherming,
Geheelonthoudersbond,
Rampenfonds
en het Begrafenisfonds enz.

Tevens is de druk groot om als steun te dienen voor:
het Rode Kruis,
het Groene Kruis,
Het Wit-Gele Kruis,
Het Oranje Kruis
en een regenboog van andere Kruizen.

De regering en anderen die mij in haar naam regeren, hebben mij zo geregeerd,
dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.

Ik ben verplicht,
verdacht, verhoord, ondervraagd,
berispt, beboet, bekeurd,
bestraft, bekeken, onderzocht,
nagegaan, gecontroleerd, gezuiverd,
ingesloten, uitgesloten, verwisseld,
ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven,
uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht,
voorgelicht, opgelicht
en heen en weer geschoven.

Ik heb tot nu toe een groot deel van mijn leven doorgebracht met het invullen,
uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.
Ik heb reeds honderden malen verklaard, dat ik ben geboren en waar en wanneer.
Maar men schijnt mij slecht te geloven.
Ook voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten,
organisaties en stichtingen schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen
voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en
behoeften. Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voor ik mijn huis mag verkopen.

Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid:

WAT KOMT ER NOG MEER?

Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk?
Omdat het milieu vervuild wordt door de uitstoot van gassen door het rund.

Dan voel ik door mijn klompen heen, wat de volgende stap zal zijn, dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis.
Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te betalen.

Meneer de Inspecteur, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.

Hoogachtend,

een uitgeputte belastingbetaler,

Gebruikersavatar
ab1rwk
Berichten: 161
Lid geworden op: 11 apr 2010, 10:50
Locatie: rijswijk z.h.
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#72 Bericht door ab1rwk » 26 feb 2012, 12:32

Ja Henk en je bent nog iets vergeten ............bij de benzinepomp moet je nu ook betalen voor LUCHT.
Gr.Appie

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#73 Bericht door lampie » 26 feb 2012, 14:52

Dat zeg je goed Henk3bakvoet. blijf er nog wat over in Nedelaand voor de goede en eerlijke Nederlanders.

lampie

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#74 Bericht door hermanp » 26 feb 2012, 17:13

[quote="wimvd"]Herman als de WOZ waarde van jouw huis te hoog is kun je een bezwaarschrift indienen.
Dit doen binnen zes weken als de brief in de bus zit .
Op deze site staat veel informatie over dit onderwerp.
http://minderozb.nl/ozb-woz-vragen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Van het geld wat je bespaaart als je sucses hebt ,kun je ook Kreidler onderdelen kopen[/quote]


Mijn woz-waarde is al een aantal jaren redelijk constant. Net na de invoering van de euro is er op de één of andere manier aardig wat bijgekomen, maar heb er nooit op gereageerd, dus zal het nu wel te laat zijn. Sowieso is mijn huis aardig wat meer waard geworden, met eigen gas en licht en een dak wat niet meer lekt...

Gebruikersavatar
wimvd
Berichten: 233
Lid geworden op: 26 sep 2009, 17:19
Locatie: raalte
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#75 Bericht door wimvd » 26 feb 2012, 17:38

Herman, over dit onderwerp stond Zaterdag een stukje in de Telegraaf.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/belast ... ont__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie