Nieuwe leden stel jezelf voor.

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Gesloten
Bericht
Auteur
Elevation
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jun 2012, 21:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1476 Bericht door Elevation » 05 jun 2012, 21:42

Dank jullie! ;-)

Zijn marktplaats.nl of speurders.nl de meest gangbare sites, of zijn er nog andere sites om in de gaten te houden?

Gebruikersavatar
scooby
Berichten: 431
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:55
Locatie: zuid holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1477 Bericht door scooby » 05 jun 2012, 21:59

Hoi Welkom!
ja of Ebay ,Maar denk toch het meeste Marktplaats of als je wat zoekt hier op de site :?:
Gr Erwin

Elevation
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jun 2012, 21:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1478 Bericht door Elevation » 06 jun 2012, 13:28

Het gaat wat sneller als ik dacht allemaal... :mrgreen:

Binnenkort ga ik deze bekijken (bod gedaan):

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... -ruil.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kan deze dan lekker op mijn gemak rijdbaar maken en opknappen (kijken wat het is na een intensieve poetsbeurt).

Ik heb ook even het Kreidler nummer opgevraagd, zodat ik de database ook even kan raadplegen. Verder lijkt het me een redelijk ding voor een redelijke prijs, toch? Of kijken de 'Kreidler ogen' hier wat anders...? ;-)

Elevation
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jun 2012, 21:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1479 Bericht door Elevation » 06 jun 2012, 21:59

Jammer; mijn bod was geaccepteerd, mailtje eroverheen gedaan vanmorgen, na werk gebeld; Kreidler is al verkocht aan een ander. Typisch Marktplaats ;-)
Op naar de volgende, haast is zelden goed.

chokertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2012, 17:31
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1480 Bericht door chokertje » 23 jun 2012, 19:10

Hallo Kreidlerfanaten,

Ik ben Léon en ik ben 14 jaar oud, en kijk al best lang rond op het forum hier.
Ik heb al veel informatie op gedaan en ben denk ik ook besmet met het ''Kreidler virus''

Nu is er natuurlijk een grote vraag: heeft ie een Kreidler???
Ja dus, mijn opa heeft hem een aantal jaar geleden nieuw in elkaar laten zetten bij John Bos in Goes,
heeft er toen bijna 1000 km mee gereden en is er toen mee gestopt.

Dit jaar begon ik interesse in brommers te krijgen en heb ik hem gepoetst en weer lopend gemaakt (nieuwe benzine erin.)
Nu rijd ik bijna ieder weekend erop om het schakelen te leren wat ik nu goed beheers.

ik kan er nog wel meer over vertellen, maar dat doe ik nog niet. :mrgreen:
Verder wil ik graag veel leren over Kreidlers en kijk daarom graag naar restauratie verslagen.

M.v.g Léon

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1481 Bericht door redfox » 23 jun 2012, 22:05

chokertje schreef:Hallo Kreidlerfanaten,

Ik ben Léon en ik ben 14 jaar oud, en kijk al best lang rond op het forum hier.
Ik heb al veel informatie op gedaan en ben denk ik ook besmet met het ''Kreidler virus''

Nu is er natuurlijk een grote vraag: heeft ie een Kreidler???
Ja dus, mijn opa heeft hem een aantal jaar geleden nieuw in elkaar laten zetten bij John Bos in Goes,
heeft er toen bijna 1000 km mee gereden en is er toen mee gestopt.

Dit jaar begon ik interesse in brommers te krijgen en heb ik hem gepoetst en weer lopend gemaakt (nieuwe benzine erin.)
Nu rijd ik bijna ieder weekend erop om het schakelen te leren wat ik nu goed beheers.

ik kan er nog wel meer over vertellen, maar dat doe ik nog niet. :mrgreen:
Verder wil ik graag veel leren over Kreidlers en kijk daarom graag naar restauratie verslagen.

M.v.g Léon

Goed bezig Leon lekker op het gemak alles eerst bekijken :clap

Welkom hier.

Niki
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2012, 14:25
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1482 Bericht door Niki » 06 jul 2012, 22:31

Hallo allemaal!

Ik had in het technische deel al even heel kort een intro gegeven van mezelf maar kwam ook dit topic nog tegen, dus zal het nu even doen zoals het hoort.

Ik ben Niki uit Almere. Dat ik net 16 was, dat is ongeveer 17 jaar terug, heb ik van mijn ouders een Kreidler RMS Electronic gehad om op te knappen. De betreffende brommer heb ik destijds helemaal uit elkaar gehaald en met behulp van mijn vader helemaal opgeknapt en opgebouwd.

In de tussentijd is het altijd blijven 'jeuken' en heb ik altijd de wens gehad om nog weer eens een Kreidler te mogen bezitten. Aangezien ik een LF-F (Duits type) voor een redelijke prijs kon kopen dit toch maar gedaan. Er was wel één en ander mis motorisch (ontsteking) ondanks de revisie, maar dat was niks wat niet opgelost kon worden. Gelukkig heb ik de site gevonden en zijn er een aantal liefhebbers die met raad en daad bij kunnen staan.

in 1994 hebben we de brommer een soort bordeauxrood gespoten maar eigenlijk was hij dat hele felle groen. Golfgrun heet dat volgens mij. Mijn plan is hem nu weer groen te gaan spuiten.

Aangezien ik een mooi weer rijder zal zijn zijn er wel nog een aantal dingen op mijn to-do-lijst:

1. Opnieuw spuiten;
2. Velgen modeljaar 1981 monteren (bouwjaar is 1979), alu verbundradern;
3. Vervanging van chroomwerk.

Afbeelding

Paul1968
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 jul 2012, 22:25
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1483 Bericht door Paul1968 » 09 jul 2012, 23:28

Beste Forumleden,

Zal me ook even netjes voorstellen als nieuw lid hier op het forum, m'n naam is Paul 43 Jaar en woon in Zandvoort.Werkzaam als verkoper bij VW, met als huidige hobby een kitcar Quantum Xtreme voor de vrije uren, daarnaast heb ik nog een Horex Rebell special 80 cc waar ik af en toe op rij.Waarom lid geworden van dit forum? In m'n brommer jaren een X aantal Zundapp's 50 en 80 cc gehad naast een Hercules Ultra en Rd 80.( Ik weet het is vloeken in de kerk ) maar wat me wel altijd bij is gebleven, binnen de brommer vriendenclub rond Amsterdam is, dat er twee een op een Homoet getunde Kreidler reden en die waren snel, iets wat spartaans, maar het geluid was super, je kon ze van afstand horen.
Ik ben van plan, om naast m'n huidige hobby's een getunde Kreidler te kopen op motorkenteken en vandaar dat ik lid geworden ben op het forum

Mvg,

Paul
Laatst gewijzigd door Paul1968 op 09 jul 2012, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1484 Bericht door BESTMAN » 09 jul 2012, 23:42

Wel kom op het forum Paul.
en veel plezier met het zoeken naar een kreidler.
maar dat zal wel goed komen.

mvg dick

Guske Daneels
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jul 2012, 21:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1485 Bericht door Guske Daneels » 15 jul 2012, 09:53

Hallo,ik ben nieuw op dit forum maar niet in de motorwereld.
Ik heb geen Kreidler maar het interesseert mee wel heel veel.
Ik ben uit België.
Vroeger jaren veel bezig geweest met de brommerscross(in België was het Flandria of een Flandria met Kreidler cilinder) dat was in de jaren 60.
Heb competitie gereden in de jaren 70 en 80 op CZ,Maico,Honda bij de 500ccklasse en in de jaren 90 was ik monteur in het Grand-prix zijspangebeuren en namen ook deel in het Nederlandse NK bij de KNMV.
Ik heb heel veel interesse in de Kreidlercrossers en hoop ooit zelf een aan te schaffen voor mijn colecties.
Ik ben ook aktief in de oldtymercross in België en zetel daar in de technische-commissie voor het keuren van de motors op de wedstrijden.
In mijn vrije tijd hou ik mij bezig met het renoveren van oude crossmotors en brommers,zo heb ik CZ,Maico en Flandriacross.
Ik lees al lang dit forum maar omdat ik ook graag eens iets post heb ik mij geregistreerd.

Hopelijk valt er eens een Kreidlercross bij mij in de schoot.

Groetjes Gust.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1486 Bericht door hermanngas » 15 jul 2012, 20:44

Niki, Paul , Gust en alle nieuwe leden van harte welkom!
Hoe meer zielen hoe meer kennis!

HermaNN

fruud
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2012, 21:15
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1487 Bericht door fruud » 15 jul 2012, 21:42

Heb me net aangemeld als nieuw lid forumnaam Fruud, heb net een kreidler gekocht, staat nog op marktplaats en speurders, in bergen op zoom, willen jullie kenners er even je commentaar op geven, ps heb ook nog een zundapp 517 en nog veel meer gemotoriseerd tweewieler spul

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1488 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 jul 2012, 21:53

fruud schreef:Heb me net aangemeld als nieuw lid forumnaam Fruud, heb net een kreidler gekocht, staat nog op marktplaats en speurders, in bergen op zoom, willen jullie kenners er even je commentaar op geven, ps heb ook nog een zundapp 517 en nog veel meer gemotoriseerd tweewieler spul
Deze ?
Bijlagen
Herschaalde kopie van Naamloos1.jpg
Herschaalde kopie van Naamloos1.jpg (77.07 KiB) 16073 keer bekeken
Herschaalde kopie van Naamloos2.jpg
Herschaalde kopie van Naamloos2.jpg (76.51 KiB) 16073 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 23 dec 2012, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

snelle ouwe
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2012, 20:26
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1489 Bericht door snelle ouwe » 15 jul 2012, 22:13

Fruud, als het inderdaad deze is:
Ziet er naar mijn mening niet verkeerd uit.
Misschien heb je het zelf al geconstateerd maar:
-Volgens mij is je remleiding niet aangesloten op je remhendel :?:
-Waarom aparte knop voor je verlichting en niet via je blokhendel :?: (aansluitingen in blokhendel defect :?: )

Zijn natuurlijk maar kleinigheidjes, maar bij de vermelding "in concoursstaat" een beetje slordig.

fruud
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2012, 21:15
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1490 Bericht door fruud » 15 jul 2012, 22:19

yep, dat is um inderdaad de lichtschakelaar was me opgevallen, zal ik even met hem over hebben, is natuurlijk snel te fixen, remleiding lijkt mij er wel op te zitten, zit volgens mij rubbertje overheen, wat denk je van de stickers op de zijdeksels ? is de kleurstelling/chromen zijdeksels orgineel, heb lang gezocht op MP en speurders naar een orginele nederlandse met trappers, is verdomd moelijk.....

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1491 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 jul 2012, 22:47

Ik vindt het een prachtige Kreidler.

Maar verre van origineel Nederlands. Aardig wat aangepast en opgeknapt. Nog steeds netjes.

Schijfrem niet aangesloten #-o dat is een haaks rubber over de banjobout.

Enzo

snelle ouwe
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2012, 20:26
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1492 Bericht door snelle ouwe » 15 jul 2012, 22:55

De remleiding verkeerd door mij gezien, sorry.

Maareh........... Ik vindt #-o moet zonder 't

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1493 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 jul 2012, 22:59

snelle ouwe schreef:De remleiding verkeerd door mij gezien, sorry.

Maareh........... Ik vindt #-o moet zonder 't
Dank je Ouwe :lol: Ik leer nog elke dag graag.

Enzo

westend
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2012, 13:34
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1494 Bericht door westend » 24 aug 2012, 14:28

Ik zal me even voorstellen , al had ik al wat op het forum gezet.
Ik heet Jan , maar omdat er al zoveel Jannen zijn ,schrijf ik onder de naam West-End.en kom uit Groningen.
Ik heb een Beige Kreidler uit 1968 een drie versnelling met trappers en 19 "" velgen , m,n eerste brommer gekocht toen 16 jaar werd , dus al 44 jaar in bezit !
Heb er twee jaar opgereden , en toen in de schuur neer gezet , omdat ik een auto kreeg.
Ik krijg nu weer de kriebels en heb hem weer even laten na kijken.Er moeten nog een paar dingen aan gebeuren , een andere gashendel , een andere spiegel , ik heb er nu wel even een verhoogde stuur opgezet ( zit even lekkerder) . en wat ze zeggen , ik moet een andere helm kopen ! Deze lijkt niet . Ik heb een foto van de Kreidler op het Forum gezet.
Je zal me wel vaker tegen komen op de leuke site.

TomoGreenway
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 dec 2012, 19:20
Locatie: Opende
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1495 Bericht door TomoGreenway » 16 dec 2012, 23:45

Hallo allen,

nieuw op het forum, maar niet onbekend (https://www.kreidler.nl/bov/vis0380g.jpg) (Mijn Kreidler in 2001)

Mijn naam is Tom, 28 jaar oud en woonachtig in Opende (Groningen)
na een poosje zonder Kreidler gesteld te hebben, toch weer het virus te pakken gekregen.. (nooit weg geweest eigenlijk) Inmiddels een eigen garage, dus plek genoeg om hem te stallen. maar ook een vrouw (zonder het virus), dus maakt het ook weer wat lastiger, die moeten we nog een beetje 'aaien' en aansteken :mrgreen:

Ik ben het liefst weer opzoek naar een TRS, maar schrik een beetje van de prijzen, 12 jaar geleden waren ze een stuk goedkoper :( voor mijn idee athans, het is ook wel een tijdje terug. Ik heb nog tijd genoeg in ieder geval, al heb ik wel een leuke gezien.. :)

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1496 Bericht door BESTMAN » 16 dec 2012, 23:51

Welkom Tom.

En veel plezier naar het zoeken van je TRS.
Maar dat zal je zeker wel lukken.

mvg dick

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1497 Bericht door KJ » 17 dec 2012, 09:03

westend schreef:Ik zal me even voorstellen , al had ik al wat op het forum gezet.
Ik heet Jan , maar omdat er al zoveel Jannen zijn ,schrijf ik onder de naam West-End.en kom uit Groningen.
Ik heb een Beige Kreidler uit 1968 een drie versnelling met trappers en 19 "" velgen , m,n eerste brommer gekocht toen 16 jaar werd , dus al 44 jaar in bezit !
Heb er twee jaar opgereden , en toen in de schuur neer gezet , omdat ik een auto kreeg.
Ik krijg nu weer de kriebels en heb hem weer even laten na kijken.Er moeten nog een paar dingen aan gebeuren , een andere gashendel , een andere spiegel , ik heb er nu wel even een verhoogde stuur opgezet ( zit even lekkerder) . en wat ze zeggen , ik moet een andere helm kopen ! Deze lijkt niet . Ik heb een foto van de Kreidler op het Forum gezet.
Je zal me wel vaker tegen komen op de leuke site.
Jazeker Jan je beige parel is her en der al gespot door de echte kenners :clap
Leuk dat je ook hier ff meedoet.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1498 Bericht door KJ » 17 dec 2012, 09:08

TomoGreenway schreef:Hallo allen,

nieuw op het forum, maar niet onbekend (https://www.kreidler.nl/bov/vis0380g.jpg) (Mijn Kreidler in 2001)

Mijn naam is Tom, 28 jaar oud en woonachtig in Opende (Groningen)
na een poosje zonder Kreidler gesteld te hebben, toch weer het virus te pakken gekregen.. (nooit weg geweest eigenlijk) Inmiddels een eigen garage, dus plek genoeg om hem te stallen. maar ook een vrouw (zonder het virus), dus maakt het ook weer wat lastiger, die moeten we nog een beetje 'aaien' en aansteken :mrgreen:

Ik ben het liefst weer opzoek naar een TRS, maar schrik een beetje van de prijzen, 12 jaar geleden waren ze een stuk goedkoper :( voor mijn idee athans, het is ook wel een tijdje terug. Ik heb nog tijd genoeg in ieder geval, al heb ik wel een leuke gezien.. :)

Hallo Tom, welkom in 't Hoge Noord'n.
Had je al kennis genomen van http://www.kreidlerclubnoord.nl

TomoGreenway
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 dec 2012, 19:20
Locatie: Opende
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1499 Bericht door TomoGreenway » 17 dec 2012, 23:57

BESTMAN schreef:Welkom Tom.

En veel plezier naar het zoeken van je TRS.
Maar dat zal je zeker wel lukken.

mvg dick
Danku!

Dat denk ik ook wel, alleen nog even een middenweg vinden in wat ik wel (qua werk aan de brommer en de aanschafprijs en de kleur) Vroeger wou ik altijd een grijs/zwarte, maar rood blijft mij toch aantrekken. Keuzes keuzes...
KJ schreef:
TomoGreenway schreef: (knip)

Hallo Tom, welkom in 't Hoge Noord'n.
Had je al kennis genomen van http://www.kreidlerclubnoord.nl
Nee, woon hier pas een half jaartje, de klussen in huis beginnen eindelijk een beetje af te nemen (vandaar dat er dan ook gelijk naar een Kreidler gekeken wordt, na al die jaren :D) Zodra er eentje binnen staat, ben ik ook van de partij :)

Abe
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2012, 18:46
Locatie: Leeuwarden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1500 Bericht door Abe » 24 dec 2012, 23:20

Hallo iedereen,

Ik ben Abe, een (sinds 19 november) 16-jarige jongen uit Leeuwarden, die in dit jaar Kreidler 'echt' ontdekt heeft. Eerst maar even iets over mezelf: Ik zit in klas 3 op een havo school hier in Leeuwarden, en doe veel met elektronica, geluid en muziek. Ik heb inmiddels verschillende setjes speakers, tuners, cassettedecks, bandrecorders, platenspelers, cd-spelers en voor/eindversterkers in bezit, waar ik zelf graag aan werk met mijn soldeerbout, maar natuurlijk ook dagelijks van geniet. Ik ben twee jaar geleden begonnen me wat meer te verdiepen in muziek dan de meeste mensen van mijn leeftijd doen. In plaats van alles op YouTube, iTunes, en dergelijke op internet op te zoeken, ben ik sindsdien van mijn zakgeld elpees en cd's gaan kopen. Ik had al een platenspelers en wat randapparatuur van mijn vader, en platen van mijn vader, maar zelf kocht ik eigenlijk nog geen platen.

Inmiddels heb ik een verzamel van circa 800 elpees, 200 cd's, en een paar honderd cassettes en spoelen tape. Ik houd van een hoop genres muziek, maar kan helaas niets met techno, rap of hiphop. Genres waar ik vooral veel mee kan zijn rock, progressive rock, psychedelic rock, (smooth)jazz, funk, soul, blues(-rock), goede popmuziek, fusion en zelfs disco. Ook ben ik zelf gitarist en bassist. Ik speel op een hoop gitaren/bassen, en als er iemand is die wil weten wat voor gitaren dat precies zijn, ga ik daar graag verder over door. :mrgreen:

Maar nu genoeg over dingen die niets met Kreidler te maken hebben. Ik ben begin dit jaar mezelf gaan orienteren over brommers, omdat ik het gewoon altijd al geweldige dingen heb gevonden. Als ik met mijn opa als kind ging wandelen en er een brommer langs scheurde, vond ik dat als kind al geweldig om te horen en zien. Later zag voor het eerst een 'Kreidler', en dacht toen gelijk bij mezelf: 'Dat waren dus die geweldige machines'. Ik herkende erin wat ik jaren eerder voor het eerst zag. Een Kreidler Florett heeft iets wat maar weinig brommers hebben (zeker tegenwoordig), en dat is iets wat, wanneer je het ooit is opgevallen, je het nooit meer vergeet. Een geweldig geluid, een geweldig uiterlijk en Duitse degelijkheid.

Nu ik 16 jaar oud ben mag ik een brommer rijbewijs halen als de financiele situatie hier dat toe laat. Ik ben wel eerst van plan een Kreidler aan te schaffen, om daar dan in de tussentijd samen met mijn vader aan te werken. Mijn vader heeft vroeger verschillende brommers gehad (Kaptein Mobylette, verschillende Yamaha's waarvan ik het model en type even kwijt ben, Puch Maxi, en meer) en we hebben het benodigde gereedschap liggen, ook hebben we de ruimte er voor. Zelf heb ik weinig verstand van motoren maar zou ik het allemaal erg graag willen leren. Ik ben van mening dat dat een vaardigheid is die je je hele leven van pas zal komen.

Hier in de omgeving is een brommer te koop waar wij een bod van 350 euro op uit hebben gebracht. Hij staat op Marktplaats:

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... idler.html

Er zal wel meer mis mee zijn dan een paar gebroken kabels, maar stel dat deze in mijn bezit komt, heb ik er al het vertrouwen in dat we deze Kreidler weer in werkende staat kunnen krijgen. Opvoeren hoeft van mij niet, ik heb de motor het liefst voor zoveel mogelijk origineel, maar ik las ook ergens dat Kreidler's uit de fabriek al rond de 70 of 80 reden. Weet iemand hoe dit zit? Hem geforceerd langzamer laten lopen lijkt mij ook niet gezond voor de motor.

Ook ben ik erg benieuwd naar wat voor model de brommer in de advertentie precies is. Ik ben nog niet erg bekend met alle modellen, dus ik hoop dat iemand het hier kan identificeren. Alle info is welkom!

M.v.g,

Abe

Gesloten