nieuw imitatie w6
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: nieuw imitatie w6
Ik ben met een geleend blok naar Duitsland gegaan Andy, anders was het herstellen van mijn eigen blok met wederom een gebruikte krukas gedaan moeten worden en dat zag jeweetwel niet zitten. De 4 bak is een trapperblok en ook niet echt ideaal. Daar had een 44mm zuiger ook niet in gepast.
De 60cc heeft zich voorbeeldig gedragen. Er staan nu 450 km bijgeschreven en alleen door wat problemen met ontsteking of carburateur waardoor ie in het bovenste toerenbereik haperde heeft ie niet 100% laten zien wat er inzit. Na dag 1 heb ik op aanraden van iemand de naald 1 standje laten zakken zonder resultaat. Ik heb gereden met de puntenontsteking, 18mm Bing en de RS uitlaat zoals ik ook met de 50cc reed. 80 km/h was geen enkel probleem maar dan begon het gestotter. Ik heb met een B8 van NGK gereden en een Bosch 175 (W3?) en deze sloegen beide vet of zo. Uiteindelijk met een bougie van Willem, een NGK B7 heb ik de laatste paar km's in de stromende regen voor mijn gevoel goed gereden. Als mijn eigen blokje klaar is ga ik weer rijden en afstellen. Voor morgen of overmorgen staat op het programma dat ik het geleende blokje ga demonteren en netjes schoon ga maken.
Dan volgen ook foto's van de cilinder na 450km. Hieronder alvast foto's van de cilinder vers uit de doos mét keurige brief. Mvg,
Eric
De 60cc heeft zich voorbeeldig gedragen. Er staan nu 450 km bijgeschreven en alleen door wat problemen met ontsteking of carburateur waardoor ie in het bovenste toerenbereik haperde heeft ie niet 100% laten zien wat er inzit. Na dag 1 heb ik op aanraden van iemand de naald 1 standje laten zakken zonder resultaat. Ik heb gereden met de puntenontsteking, 18mm Bing en de RS uitlaat zoals ik ook met de 50cc reed. 80 km/h was geen enkel probleem maar dan begon het gestotter. Ik heb met een B8 van NGK gereden en een Bosch 175 (W3?) en deze sloegen beide vet of zo. Uiteindelijk met een bougie van Willem, een NGK B7 heb ik de laatste paar km's in de stromende regen voor mijn gevoel goed gereden. Als mijn eigen blokje klaar is ga ik weer rijden en afstellen. Voor morgen of overmorgen staat op het programma dat ik het geleende blokje ga demonteren en netjes schoon ga maken.
Dan volgen ook foto's van de cilinder na 450km. Hieronder alvast foto's van de cilinder vers uit de doos mét keurige brief. Mvg,
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: nieuw imitatie w6
Ook 13-35 Gerritjan, ik heb ook het gevoel dat het ietsje zwaarder kan voor op de vlakke weg. In het Bergische land werd ik voorbij gereden door Pascal (nozems) die een schitterend lopende standaard 15.43.99 SB cilinder reed met verder alles ook standaard. Zijn tw-verhouding weet ik niet meer maar of het door mijn haperende ontsteking kwam of iets anders weet ik niet; hij was bergop steeds iets sterker. Ik ben op de laatste dag ook nog ingehaald door Tonnie met een 15.43.97 zoals ik hiervoor erop had.GerritjanS schreef:kijk, alweer iemand tevreden over een goed product
welke tandwiel verhouding heb je
wij rijden 13-35
kan makkelijk nog naar 14-36, maar laat maar eerst goed inlopen
je zult zien dat na 1000 kilometer hij nog mooier en soepeler loopt
We gaan wel merken wat de toekomst brengt. Ik ben niet blij dat mijn ori 50cc stukgegaan is maar ik denk dat de 60cc van PT een waardige vervanger is.
Mvg,
Eric
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: nieuw imitatie w6
je kunt je overwegen om er een cocusan op te monteren
als bruin het kan trekken natuurlijk
wij hadden ook een 18 kroondop met86 sproeier geloof ik, weet niet zeker
moet ik even nakijken als je het precies weten wilt
uitlaat is 4p mechanisch gedempt
mischien dat die aangepaste van d baan het nog mooier doet
als bruin het kan trekken natuurlijk
wij hadden ook een 18 kroondop met86 sproeier geloof ik, weet niet zeker
moet ik even nakijken als je het precies weten wilt
uitlaat is 4p mechanisch gedempt
mischien dat die aangepaste van d baan het nog mooier doet
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: nieuw imitatie w6
Ik heb in de 18mm de standaard sproeier, ik geloof 75. Met mijn de Jager uitlaat wil ik gaan rijden als de set zich bewezen heeft. De vorige keer dat ik mijn RS uitlaat omwisselde voor de de Jager begon mijn bigend stuk te gaan wat ik niet doorhad door het andere uitlaatgeluid.GerritjanS schreef:je kunt je overwegen om er een cocusan op te monteren
als bruin het kan trekken natuurlijk
wij hadden ook een 18 kroondop met86 sproeier geloof ik, weet niet zeker
moet ik even nakijken als je het precies weten wilt
uitlaat is 4p mechanisch gedempt
mischien dat die aangepaste van d baan het nog mooier doet
Een kokusan heb ik voor mijn gevoel niet nodig want de puntenontsteking is niet stuk. Als het niet stuk is trekt Bruin het niet zo snel .
Als je nog eens de carb open hebt vind ikhet wel interessant om te weten welke sproeier je gebruikt. De combinatie met het luchtfilter speelt dan de grootste rol. Ik heb niets veranderd aan de standaard setup.
Mvg,
Eric
- Andy
- Berichten: 10325
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: nieuw imitatie w6
Hoi Eric met de 60cc en d. jager uitlaat zou ik naar sproeier 80/82 gaan. Meer inhoud heeft een grotere sproeir nodig.
Dat inhouden en sputteren heeft te maken met te weinig brandstof.
Andy,
Dat inhouden en sputteren heeft te maken met te weinig brandstof.
Andy,
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: nieuw imitatie w6
Eric, jouw set heeft zich keurig gehouden, het was een regelrechte vuurdoop voor hem! Zelf kleurde de bougie's ook tegen zwart aan bij jou, wat je niet zou verwachten, meestal mag je wel iets groter met een 60cceetje.
Vergeet niet dat jij met een onaangepaste versie rijdt, mogelijk zijn de timingen lager als die van een standaard 15.43.99er, waardoor je net wat vermogen/toeren mist bovenin....vraag Claus maar eens.
Ik rijdt met 13/34, ik ging vaak gelijk op met Kurt z,n Hercules.
Vergeet niet dat jij met een onaangepaste versie rijdt, mogelijk zijn de timingen lager als die van een standaard 15.43.99er, waardoor je net wat vermogen/toeren mist bovenin....vraag Claus maar eens.
Ik rijdt met 13/34, ik ging vaak gelijk op met Kurt z,n Hercules.
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: nieuw imitatie w6
Cilinder en zuiger na 450 km. Vanwege twijfels over de compressie / squish / detonatie heb ik een bestelling gedaan voor dikke voetpakkingen en en mijn brommerkopje iets wijder gemaakt. Binnenkort zal ik de boel weer eens monteren maar ik ben ook met de scooter van mijn dochter bezig.
Mvg,
Eric
Ik wil kijken hoe de poorten openen met de verschillende voetpakkingen en wat voor squish ik overhoud.Mvg,
Eric
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: nieuw imitatie w6
Je hebt nu een brommerkop. Waarom geen RS kop?
- Bijlagen
-
- DSCN0572 (Small).JPG (63.57 KiB) 9232 keer bekeken
-
- DSCN6604 (Small).JPG (32.82 KiB) 9903 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 23 dec 2012, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: nieuw imitatie w6
De RS-kop heb ik ook maar ik ben een beetje huiverig voor teveel compressie. Bovendien vind ik het RS-kopje dat ik heb zo netjes dat het zonde is er aan te knoeien. Misschien dat ik in de toekomst in de brommerkop een knappe verbrandingskamer laat maken.
Beide hebben wel het nadeel dat ze het bougiegat uit het midden hebben en dat zie je bij huidige tuningsprojecten niet meer. Dat principe zal dus wel zijn nadelen hebben. In de RS-kop is dat effect nog nadrukkelijker aanwezig door de jockey-pet vorm.
Mvg,
Eric
Beide hebben wel het nadeel dat ze het bougiegat uit het midden hebben en dat zie je bij huidige tuningsprojecten niet meer. Dat principe zal dus wel zijn nadelen hebben. In de RS-kop is dat effect nog nadrukkelijker aanwezig door de jockey-pet vorm.
Mvg,
Eric
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: nieuw imitatie w6
Inderdaad bij tuning wordt het een andere verhaal.jamojamo schreef:De RS-kop heb ik ook maar ik ben een beetje huiverig voor teveel compressie. Bovendien vind ik het RS-kopje dat ik heb zo netjes dat het zonde is er aan te knoeien. Misschien dat ik in de toekomst in de brommerkop een knappe verbrandingskamer laat maken.
Beide hebben wel het nadeel dat ze het bougiegat uit het midden hebben en dat zie je bij huidige tuningsprojecten niet meer. Dat principe zal dus wel zijn nadelen hebben. In de RS-kop is dat effect nog nadrukkelijker aanwezig door de jockey-pet vorm.
Mvg,
Eric
Enzo
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: nieuw imitatie w6
Eric, als je goed leest is zo'n jockeypet vorm, met het bougie gat uit het midden helemaal niet zo gek, dit wordt gedaan om de warmte bij de uitlaatpoort vandaan te houden....dit is mij uitgelegd door een zeer bekende tuner....helaas weet ik niet het hele verhaal meer.
- kriegsman
- Berichten: 1635
- Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
- Locatie: onstwedde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nieuw imitatie w6
als dat goed was gebruikten ze het nog steedsnozems schreef:Eric, als je goed leest is zo'n jockeypet vorm, met het bougie gat uit het midden helemaal niet zo gek, dit wordt gedaan om de warmte bij de uitlaatpoort vandaan te houden....dit is mij uitgelegd door een zeer bekende tuner....helaas weet ik niet het hele verhaal meer.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: nieuw imitatie w6
Het gaat hier om relatief laagtoerige setjes zoals de standaard RS is, voor de hogere toeren en het maximale topvermogen niet.... en de tuner die dit mij verteld heeft geeft de meesten hier het nakijken, die zei dat ik slechter af kan zijn door de bougie in het midden te zetten....... Maar goed iedereen heeft daar weer zijn eigen ideeën over
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: nieuw imitatie w6
Ik heb er inmiddels weer 50 km opzitten en word langzaam overtuigder dat het wat toeren aankan. Met 0,8mm voetpakkingen en de hogedruk-kop rijdt ie goed. Toch wil ik in de toekomst wat meer. De cilinder (60cc) kan ik iedereen aanbevelen. Ik heb hem met de "scuderia" zuiger en heb mezelf geen tijd gegund toen ik hem kocht om verder te kijken want ik had op stel en sprong voor de Bergische landtour een cilinder nodig. Hij reed in Duitsland goed maar toen was er iets met de ontsteking, nu op mijn eigen blokje afgesteld is het stotteren en haperen niet meer voorgekomen. De 90 tik ik regelmatig aan en de 80 haalt ie ook wat makkelijker. Ik moet nog wat vertrouwen krijgen in de Top-Racing drijfstang en dan ga ik kijken of er niet een hogere top haalbaar is.
Mvg,
Eric
Mvg,
Eric
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: nieuw imitatie w6
Zijn er nog meer ervaringen met deze cilinder. Hoe presteert hij direct uit de doos en is hij qua prestaties vergelijkbaar met een mahle w6? Een vriend van me zoekt nog een cilinder, maar wil geen €400 voor een NOS mahle betalen
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: nieuw imitatie w6
http://link.marktplaats.nl/667620001
Kopen, monteren en rijden. Let op dat het blok geschikt moet zijn gemaakt voor deze dikkere zuiger. Je kunt ook de zuiger inkorten maar dit komt de rij-eigenschappen niet ten goede.
mvg,
Eric
Kopen, monteren en rijden. Let op dat het blok geschikt moet zijn gemaakt voor deze dikkere zuiger. Je kunt ook de zuiger inkorten maar dit komt de rij-eigenschappen niet ten goede.
mvg,
Eric
- Ger
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
- Locatie: ZOETERMEER
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Re: nieuw imitatie w6
Vanmiddag met de 60cc uitvoering met RSP een wat langere testrit gemaakt. Kan niet anders zeggen dan dat het goed rijdt......maar heb de set wel door Claus laten aanpassen en die heeft er weer een mooi setje van gemaakt. Gr. Ger
- Gijs
- Berichten: 6371
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Re: nieuw imitatie w6
Hallo Ger, kan je wat vertellen over de Setup. Snelheid etc.?Ger schreef:Vanmiddag met de 60cc uitvoering met RSP een wat langere testrit gemaakt. Kan niet anders zeggen dan dat het goed rijdt......maar heb de set wel door Claus laten aanpassen en die heeft er weer een mooi setje van gemaakt. Gr. Ger
- Ger
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
- Locatie: ZOETERMEER
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Re: nieuw imitatie w6
In en uitlaat niks aan gedaan, spoelpoorten wat ruimer gemaakt die waren te klein.2 poortjes boven de inlaat en de cilinder is aan de onderkant afgedraaid. 18 mm bing..sproeier 100 en zwarte koker met extra luchtgaten en zo.n twinair inzet filtertje. snelheid ruim 90 km met standaard RS pijp. Waarschijnlijk met Homoet pijp etc. nog wat harder.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: nieuw imitatie w6
gcge schreef:Zijn er nog meer ervaringen met deze cilinder. Hoe presteert hij direct uit de doos en is hij qua prestaties vergelijkbaar met een mahle w6? Een vriend van me zoekt nog een cilinder, maar wil geen €400 voor een NOS mahle betalen
Ger schreef:Vanmiddag met de 60cc uitvoering met RSP een wat langere testrit gemaakt. Kan niet anders zeggen dan dat het goed rijdt......maar heb de set wel door Claus laten aanpassen en die heeft er weer een mooi setje van gemaakt. Gr. Ger
Dat lijkt niet meer op uit de "doos" Maar je ziet met wat moeite een geweldige set.Ger schreef:In en uitlaat niks aan gedaan, spoelpoorten wat ruimer gemaakt die waren te klein.2 poortjes boven de inlaat en de cilinder is aan de onderkant afgedraaid. 18 mm bing..sproeier 100 en zwarte koker met extra luchtgaten en zo.n twinair inzet filtertje. snelheid ruim 90 km met standaard RS pijp. Waarschijnlijk met Homoet pijp etc. nog wat harder.
Enzo
- Ger
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
- Locatie: ZOETERMEER
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Re: nieuw imitatie w6
Klopt helemaal Tjer, alleen voor het goedkope moet je het ook niet doen...mijn set incl. door Claus geprepareerde kop loopt toch aardig in de papieren.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: nieuw imitatie w6
even duidelijk gemaaktGer schreef:Klopt helemaal Tjer, alleen voor het goedkope moet je het ook niet doen...mijn set incl. door Claus geprepareerde kop loopt toch aardig in de papieren.