Advies gevraagd

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
meine006
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 apr 2003, 17:03
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Advies gevraagd

#1 Bericht door meine006 » 20 aug 2012, 21:32

Beste Kreidler fans,

Ik wil een kreidler gaan opbouwen. Nu kan ik bij iemand een frame kopen.
De één komt uit Duitsland en de ander is een Nederlands frame waarbij het type keuring ook onder het frame nummer is ingeslagen.
Beide zijn zonder papieren, dus dat wordt keuren, maar dat vind ik geen probleem. Ken de weg en de keuringseisen.

De vraag is nu: Wat raden jullie mij nu aan?
- moet ik er een motorfiets van maken of een bromfiets? Wat zijn de voor en tegens van een motorfiets of bromfiets.

Graag bij het beantwoorden het antwoord op de vraag afstemmen.

Ik weet waar ik aan begin en weet ook wat het kost etc.
De reden waarom ik op dit doe is dat ik nog wat spullen heb liggen die ik wil gebruiken inclusief motorblok.
Alleen een frame, tank en wielen ontbreken.

Groeten
Harry

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Advies gevraagd

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 20 aug 2012, 21:44

Als je in het bezit bent van rijbewijs A dan zou ik het wel weten. Een Motorfiets. Kan je veel meer mee.

Op polderwegen kan je hem als brommer rijden. En op de secondaire wegen kan je heerlijk uit de voeten ipv fietspadje op en af. Soms niet meer dan een rammeld tegelpad.
Ik kan het weten want ik heb beide vormen. Brommer rijden geniet ik ook zeker heel erg van.

Enzo

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

#3 Bericht door Parlotti » 20 aug 2012, 22:14

meine006 schreef: Nu kan ik bij iemand een frame kopen.
De één komt uit Duitsland en de ander is een Nederlands frame waarbij het type keuring ook onder het frame nummer is ingeslagen.
Beide zijn zonder papieren
De vraag is nu: Wat raden jullie mij nu aan?
Graag bij het beantwoorden het antwoord op de vraag afstemmen.
Als ik het goed lees, gaat het dus om twee frames. Bij die keuze kunnen we je - op grond van deze info- niet adviseren. Maar als het je alleen gaat om de keuze voor een brom- of motorfietskeuring, sluit ik mij in beginsel bij het advies van Enzo aan. Want ook naar mijn mening heb je met een motorkenteken op je Kreidler meer mogelijkheden. Maar om een antwoord echt op de vraag te kunnen afstemmen, zou je toch meer info moeten geven. Zo neem ik aan dat je een Rijbewijs A hebt, maar we weten niet wat jij eigenlijk wilt met de Kreidler die je gaat bouwen? Om voor de duidelijkheid maar twee uitersten tegenover elkaar te zetten: wil je rustige ritjes door een natuurgebied gaan maken of wil je met een snelle groep op 1 oor door de bochten knallen? Combineren is namelijk nogal lastig :mrgreen:

meine006
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 apr 2003, 17:03
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Advies gevraagd

#4 Bericht door meine006 » 20 aug 2012, 22:23

Heren,

Voor alle duidelijkheid ik heb mijn rijbewijs A. Ik ben nu al in bezit van een eitank brommer en een RS. Dus ik weet net zoals julle het verschil. En net zoals Enno kan ik van de brommer ook genieten, maar een keer 'scheuren' op de RS vind ik ook wel leuk. Ik heb inderdaad de keuze uit twee frames. De een is een Nederlands frame met ingeslagen bromfiets type, dus dat zal lastig worden om deze als motor gekeurd te krijgen lijkt mij. Ik vind het verzamelen van spullen en opbouwen leuk om te doen. Ik vermoed voor mezelf dan ook niet als het projekt klaar is dan ik er veel op ga rijden. Het is als ik hem tzt weg zou willen doen, waar is dan meer vraag na (lees misschien ook wel wat is meer waarde vast).

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Advies gevraagd

#5 Bericht door Enzo-tvdzijden » 20 aug 2012, 22:28

meine006 schreef:Heren,

Voor alle duidelijkheid ik heb mijn rijbewijs A. Ik ben nu al in bezit van een eitank brommer en een RS. Dus ik weet net zoals julle het verschil. En net zoals Enno kan ik van de brommer ook genieten, maar een keer 'scheuren' op de RS vind ik ook wel leuk. Ik heb inderdaad de keuze uit twee frames. De een is een Nederlands frame met ingeslagen bromfiets type, dus dat zal lastig worden om deze als motor gekeurd te krijgen lijkt mij. Ik vind het verzamelen van spullen en opbouwen leuk om te doen. Ik vermoed voor mezelf dan ook niet als het projekt klaar is dan ik er veel op ga rijden. Het is als ik hem tzt weg zou willen doen, waar is dan meer vraag na (lees misschien ook wel wat is meer waarde vast).
Beide frame's geven geen problemen bij de RDW

Enzo

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

#6 Bericht door kreidler844 » 20 aug 2012, 22:39

Ik ging voor de Duitser, is goedkoper om op kenteken te zetten.

Wietse

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

#7 Bericht door Parlotti » 20 aug 2012, 22:48

meine006 schreef:Heren,
Ik ben nu al in bezit van een eitank brommer en een RS. Ik vermoed voor mezelf dan ook niet als het projekt klaar is dan ik er veel op ga rijden. Het is als ik hem tzt weg zou willen doen, waar is dan meer vraag na (lees misschien ook wel wat is meer waarde vast).
OK, je hebt al een brommer en een RS :roll: Ik maak uit je "misschien" op dat het je dus eigenlijk gaat om de beste investering. Dan haak ik af, want daar heb ik geen verstand van. Succes met bouwen en de verkoop.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Advies gevraagd

#8 Bericht door Henk 3bakvoet » 21 aug 2012, 12:28

De reden waarom ik op dit doe is dat ik nog wat spullen heb liggen die ik wil gebruiken inclusief motorblok.
Alleen een frame, tank en wielen ontbreken.
Het enigste wat je dus nog mist, is een frame, een tank en de wielen.

En voor de rest is alles in the hous, van draadboom tot gereviseerde voorvork? of gaat er een zootje puin in?

Als dat echt zo is, en het is de bedoeling dat je geld gaat pakken, dan bouwde ik helemaal niets op, maar verkocht ik alles los.
Een ieder weet dat je de kosten die je moet maken om een redelijke kreidler in elkaar te meubelen nooit terug vangt.

Ga je echt restaureren doe je dat voor je zelf, het verhandelen komt niet eens bij je op, daar denk je niet eens aan, die kosten gaan je wildste fantasie te boven.

En dan nog, een bloktank van 100 euro, of een Atank van 250 euro, wielen? wat voor wielen die van 50 euro of van 500 euro, hendels? welke hendels ga je gebruiken ook daar zit een enorm verschil in prijs in.
De waarde op langer termijn is sterk afhankelijk van de toegepaste onderdelen een originele kettingkast op kleur of een imitatie kettingrandje van 6 euro
En als laatste, in een gemiddelde oplap kreidler gaat zo een 700 euro aan klein niet zichtbaar spul, heb je dat ook al of moet je dat nog kopen?.

Succes in de handel

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Advies gevraagd

#9 Bericht door Enzo-tvdzijden » 21 aug 2012, 17:57

Een zorgvuldig opgebouwde Kreidler met de juiste onderdelen is eigenlijk onverkoopbaar geworden door de hoge eindprijs.
Dus voor de waardevastheid hoef je het niet te doen want je komt er aan te kort.
Zoiets doe je alleen voor jezelf.

Pas ook op Marktplaats een John Bos Kreidler van een aantal jaar oud. Dus met de juiste onderdelen verkoopt niet als complete brommer.
Gesloopt brengt hij het dubbele op en ben je hem (de losse onderdelen) na een week kwijt.

Enzo

Plaats reactie