Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...) - Ruud
- PlofPlof
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26 aug 2012, 10:37
- Locatie: Stolwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...) - Ruud
In het kader van jeugdsentiment was ik al een tijdje op zoek naar een Kreidler uit 'mijn tijd' (ik was 16 in 1977).
Heb destijds naast Zundapp's een RM gehad. Virus is nooit overgegaan, heb daarna altijd motor gereden en doe dat nog steeds.
Dat is inmiddels al een tijdje geleden dus ik ben de uitvoering van de verschillende modellen een beetje kwijtgeraakt.
Dat geeft op zich niet, hij hoeft niet 100% origineel te zijn, maar ... ik wil wel graag weten wat ik nu precies heb en wat het zou moeten zijn.
In de advertentie stond: Kreidler RMC-S, Type K53/402 (1976, 4 bak direct)
Volgens mij is dit sowieso geen S uitvoering? De spaakwielen prefereer ik boven de sterwielen, dus dat is niet erg.
De WM buddy vind ik iets minder, denk dat ik die vervang. Ook de chromen kappen worden weer zwart, volgens mij hoort dat zo.
Wat ik ook vreemd vind is dat de Kreidler transfers op het frame onder de kastjes verdwijnen?
Het blokje lijkt mij redelijk standaard, ze rijdt max. 65 op de teller. Trekt lekker door, loopt mooi.
Wil uitkomen op zo rond de 70-75, suggesties daarvoor?
Verder: complimenten voor dit forum hoor! Heb al verschrikkelijk veel antwoorden terug kunnen vinden.
Jammer dat bij Documentatie precies de link naar Modellen 72-77 niet werkt
Groeten, Ruud
Heb destijds naast Zundapp's een RM gehad. Virus is nooit overgegaan, heb daarna altijd motor gereden en doe dat nog steeds.
Dat is inmiddels al een tijdje geleden dus ik ben de uitvoering van de verschillende modellen een beetje kwijtgeraakt.
Dat geeft op zich niet, hij hoeft niet 100% origineel te zijn, maar ... ik wil wel graag weten wat ik nu precies heb en wat het zou moeten zijn.
In de advertentie stond: Kreidler RMC-S, Type K53/402 (1976, 4 bak direct)
Volgens mij is dit sowieso geen S uitvoering? De spaakwielen prefereer ik boven de sterwielen, dus dat is niet erg.
De WM buddy vind ik iets minder, denk dat ik die vervang. Ook de chromen kappen worden weer zwart, volgens mij hoort dat zo.
Wat ik ook vreemd vind is dat de Kreidler transfers op het frame onder de kastjes verdwijnen?
Het blokje lijkt mij redelijk standaard, ze rijdt max. 65 op de teller. Trekt lekker door, loopt mooi.
Wil uitkomen op zo rond de 70-75, suggesties daarvoor?
Verder: complimenten voor dit forum hoor! Heb al verschrikkelijk veel antwoorden terug kunnen vinden.
Jammer dat bij Documentatie precies de link naar Modellen 72-77 niet werkt
Groeten, Ruud
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Welkom op het forum.
Dat komt omdat de brommer een beetje eigen smaak is hier en daar.
De chromen motorbeplating hoort natuurlijk matzwart.
Het chromen kettingrandje hoor dichte kunststof jettingkast te zijn
Verder is een rmc-s een uitvoering met schijfrem (s van scheibebremse)
Hij zal van eind 76 model 77 zijn want hij heeft al bloktank en directe schakeling met blokcilinder.
Ik vind het een mooie bromner zo en zou er niks aan doen
Een buddy veranderen is alleen een optie als je lang gaat zoeken ende hooftprijs gaat betalen.
Want wat je nu in de shop koopt zijn lorren waar je pijn in je reed van krijgt en binnen een jaar zijn uitgezakt tot een zitzak.
Enzo
Dat komt omdat de brommer een beetje eigen smaak is hier en daar.
De chromen motorbeplating hoort natuurlijk matzwart.
Het chromen kettingrandje hoor dichte kunststof jettingkast te zijn
Verder is een rmc-s een uitvoering met schijfrem (s van scheibebremse)
Hij zal van eind 76 model 77 zijn want hij heeft al bloktank en directe schakeling met blokcilinder.
Ik vind het een mooie bromner zo en zou er niks aan doen
Een buddy veranderen is alleen een optie als je lang gaat zoeken ende hooftprijs gaat betalen.
Want wat je nu in de shop koopt zijn lorren waar je pijn in je reed van krijgt en binnen een jaar zijn uitgezakt tot een zitzak.
Enzo
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Hallo Ruud ,
Welkom op het Forum , laat hem eens registreren bij Louis mischien kom je dan al iets verder .
Hele mooie Kreidler , veel plezier ermee.
Gr, Leopold .
Welkom op het Forum , laat hem eens registreren bij Louis mischien kom je dan al iets verder .
Hele mooie Kreidler , veel plezier ermee.
Gr, Leopold .
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Ook is het blok kickstarter dus Duitse mokick.
Frame is wel nederlands k53/402
viewtopic.php?f=25&t=13991" onclick="window.open(this.href);return false;
Spatbord is ook Duits of van een rs. De nl uitvoeringen hadden allemaal het gele plaatje.
Verder mis je de Denfeld voetsteppies en bij je voorvork zijn ze de harmonica rubbers vergeten te monteren.
Enzo
Frame is wel nederlands k53/402
viewtopic.php?f=25&t=13991" onclick="window.open(this.href);return false;
Spatbord is ook Duits of van een rs. De nl uitvoeringen hadden allemaal het gele plaatje.
Verder mis je de Denfeld voetsteppies en bij je voorvork zijn ze de harmonica rubbers vergeten te monteren.
Enzo
- scooby
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:55
- Locatie: zuid holland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Hoi ruud welkom op het forum
mooie kreidler!ik zie dat je in de buurt woon Ben nu zelf ook met een rmc -s bezig
Gr Erwin
mooie kreidler!ik zie dat je in de buurt woon Ben nu zelf ook met een rmc -s bezig
Gr Erwin
- PlofPlof
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26 aug 2012, 10:37
- Locatie: Stolwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Dank allemaal!
Het wordt een mooi weer / toerritjes brommer, dus ik kan leven met geen gesloten kettingkast.
Vind dit ook mooier.
Van die kickstarter wist ik nog, is dat niet begin jaren '80 pas toegestaan hier?
De motorbeplating wordt in ieder geval matzwart, vind ik toch mooier. De harmonicarubbers monteer ik wel als de voorvork er een keer uit moet,
dat is iets teveel werk voor het doel.
Het stuur is een motorcross stuur, maar rijdt lekkerder dan die lage clipons die we er vroeger meenden op te moeten zetten !
Het wordt een mooi weer / toerritjes brommer, dus ik kan leven met geen gesloten kettingkast.
Vind dit ook mooier.
Van die kickstarter wist ik nog, is dat niet begin jaren '80 pas toegestaan hier?
De motorbeplating wordt in ieder geval matzwart, vind ik toch mooier. De harmonicarubbers monteer ik wel als de voorvork er een keer uit moet,
dat is iets teveel werk voor het doel.
Het stuur is een motorcross stuur, maar rijdt lekkerder dan die lage clipons die we er vroeger meenden op te moeten zetten !
- BESTMAN
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
- Berichten: 4103
- Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
- Locatie: mooiste plekje op de veluwe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Welkom op het forum Ruud.
Veel plezier met je mooie aanwinst.
En het is een plaatje om te zien.
gr dick
Veel plezier met je mooie aanwinst.
En het is een plaatje om te zien.
gr dick
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
In 1984 waren de trappers niet meer verplicht. Maar toen werden er geen kreidlers meer verkocht in NL. Vergeet ook geen pookrubber te monteren. Koop wel een originele knalharde uitvoering anders kan je er volgend jaar weer één kopen. Veel te zacht die imi shit.PlofPlof schreef:Dank allemaal!
Het wordt een mooi weer / toerritjes brommer, dus ik kan leven met geen gesloten kettingkast.
Vind dit ook mooier.
Van die kickstarter wist ik nog, is dat niet begin jaren '80 pas toegestaan hier?
De motorbeplating wordt in ieder geval matzwart, vind ik toch mooier. De harmonicarubbers monteer ik wel als de voorvork er een keer uit moet,
dat is iets teveel werk voor het doel.
Het stuur is een motorcross stuur, maar rijdt lekkerder dan die lage clipons die we er vroeger meenden op te moeten zetten !
Enzo
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Welkom op dit forum. Ik vind het een mooie Kreidler; veel plezier er mee
In aanvulling op wat er al gezegd is, valt het mij op dat je een Leleu grote remnaaf (van de RS) in je voorvork heb zitten, terwijl de bromfiets kleine(re) remnaven heeft. De achterkant kan ik niet zien; wat voor remnaaf zit daar? Overigens zou ik die grote remnaaf (of -naven) wel laten zitten want extra remvermogen is nooit weg, zeker "voor". Als ervaren motorrijder hoef ik jou niet meer te zeggen dat voor de belangrijkste stopper is. En wat die chrome zijplaten betreft: dat lost zichzelf op als je aanbiedt om ze te ruilen voor z.g.a.n. matzwarte exemplaren
In aanvulling op wat er al gezegd is, valt het mij op dat je een Leleu grote remnaaf (van de RS) in je voorvork heb zitten, terwijl de bromfiets kleine(re) remnaven heeft. De achterkant kan ik niet zien; wat voor remnaaf zit daar? Overigens zou ik die grote remnaaf (of -naven) wel laten zitten want extra remvermogen is nooit weg, zeker "voor". Als ervaren motorrijder hoef ik jou niet meer te zeggen dat voor de belangrijkste stopper is. En wat die chrome zijplaten betreft: dat lost zichzelf op als je aanbiedt om ze te ruilen voor z.g.a.n. matzwarte exemplaren
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Het enige wat niet mag, is dat het niet magPlofPlof schreef:Ik zie in jouw en Enzo's avatar-foto's ook chromen kappen
Het mag dus wel ?
Smaken verschillen. Gelukkig maar, anders zou het wel erg eentonig worden. Het is steeds weer een grappig debat. Vroegah kochten we een Kreidler en maakten 'm gelijk naar onze eigen smaak. Maar als je nu serieus gaat restaureren, gelden er andere normen; dan is het de kunst om de Kreidler weer in een staat te brengen of hij net uit de winkel komt. Die twee stromingen vind je ook op dit forum terug: zeg maar de purist v.v. de special. Ze kunnen mekaar af-en-toe lekker jennen, maar delen uiteindelijk allemaal dezelfde passie voor een merk dat je gerust een icoon mag noemen. Dus je ziet maar: chrome, zwarte of gekleurde zijplaten. Als het maar netjes wordt en als je er maar zuinig op bent
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Natuurlijk mag dat. In 1976 had ik een eigen smaak Kreidler RM GP 4-speed.PlofPlof schreef:Ik zie in jouw en Enzo's avatar-foto's ook chromen kappen
Het mag dus wel ?
Enzo
- PlofPlof
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26 aug 2012, 10:37
- Locatie: Stolwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Ik kijk het nog even aan
Mijn eerste reactie was zwarte kappen. Voorlopig ga ik eerst lekker rijden en proberen te achterhalen hoe het blokje is opgebouwd. Dan gaat het waarschijnlijk toch weer kriebelen en wil ik sleutelen, kijken hoe ik er nog 5 km bij kan krijgen, ik wil rond de 70 uitkomen, maar wel betrouwbaar.
Hoop dat ik dat volhoud - ik heb een Ducati Pantalon opgeknapt, maar dat is uiteindeliijk ook restauratie naar originele staat geworden.
Ik dank jullie alvast voor de hulp!
Mvrgr Ruud
Mijn eerste reactie was zwarte kappen. Voorlopig ga ik eerst lekker rijden en proberen te achterhalen hoe het blokje is opgebouwd. Dan gaat het waarschijnlijk toch weer kriebelen en wil ik sleutelen, kijken hoe ik er nog 5 km bij kan krijgen, ik wil rond de 70 uitkomen, maar wel betrouwbaar.
Hoop dat ik dat volhoud - ik heb een Ducati Pantalon opgeknapt, maar dat is uiteindeliijk ook restauratie naar originele staat geworden.
Ik dank jullie alvast voor de hulp!
Mvrgr Ruud
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Hallo Ruud , welkom op het forum !
Ik vermoed dat jij een low-budget RMC te pakken hebt , die hadden de RMC stikkers op het frame , ik denk dat ze daar later de accu bakken overheen hebben gemonteerd. Verder is het inderdaad een brommer die naar eigen smaak is opgebouw.
Niks mis mee , fin zo laten en rijden zolang het nog mooi weer is.
Over het verhogen van je snelheid: Persoonlijk zou ik bij dit vierkante model blokcylinder blijven .
Dan heb je in principe de keuze uit een Zeta 50cc snel , of je huidige cylinder laten tunen.
De Zeta is een fijne cylinder , maar is niet slijtvast ivm het ontbreken van een NiKaSil wand.
Je kunt ook een soortgelijke cylinder zoeken en die laten tunen , dan behoud je de originele voor het geval dat........
Wat zit er nu voor cylinder nummer op ? Staat aan de linkerkant op een koelrib.
Als hij nu namelijk al 65 loopt , is er waarschijnlijk al wat aan gebeurd , standaard liepen ze net geen 50km/u.
Kan een Duitse 2,9pk cylinder zijn met een 14mm carburateur ?
Ik vermoed dat jij een low-budget RMC te pakken hebt , die hadden de RMC stikkers op het frame , ik denk dat ze daar later de accu bakken overheen hebben gemonteerd. Verder is het inderdaad een brommer die naar eigen smaak is opgebouw.
Niks mis mee , fin zo laten en rijden zolang het nog mooi weer is.
Over het verhogen van je snelheid: Persoonlijk zou ik bij dit vierkante model blokcylinder blijven .
Dan heb je in principe de keuze uit een Zeta 50cc snel , of je huidige cylinder laten tunen.
De Zeta is een fijne cylinder , maar is niet slijtvast ivm het ontbreken van een NiKaSil wand.
Je kunt ook een soortgelijke cylinder zoeken en die laten tunen , dan behoud je de originele voor het geval dat........
Wat zit er nu voor cylinder nummer op ? Staat aan de linkerkant op een koelrib.
Als hij nu namelijk al 65 loopt , is er waarschijnlijk al wat aan gebeurd , standaard liepen ze net geen 50km/u.
Kan een Duitse 2,9pk cylinder zijn met een 14mm carburateur ?
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Dat kopt niet ,je had ook de brommer uitvoering met grote naafParlotti schreef:Welkom op dit forum. Ik vind het een mooie Kreidler; veel plezier er mee
In aanvulling op wat er al gezegd is, valt het mij op dat je een Leleu grote remnaaf (van de RS) in je voorvork heb zitten, terwijl de bromfiets kleine(re) remnaven heeft. De achterkant kan ik niet zien; wat voor remnaaf zit daar? Overigens zou ik die grote remnaaf (of -naven) wel laten zitten want extra remvermogen is nooit weg, zeker "voor". Als ervaren motorrijder hoef ik jou niet meer te zeggen dat voor de belangrijkste stopper is. En wat die chrome zijplaten betreft: dat lost zichzelf op als je aanbiedt om ze te ruilen voor z.g.a.n. matzwarte exemplaren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Inderdaad klopt Parlotti zijn verhaal niet. Eind 1976 had je al motornaven (zoals we die toen noemden) in een RMC.Mach4 schreef:Dat kopt niet ,je had ook de brommer uitvoering met grote naafParlotti schreef:Welkom op dit forum. Ik vind het een mooie Kreidler; veel plezier er mee
In aanvulling op wat er al gezegd is, valt het mij op dat je een Leleu grote remnaaf (van de RS) in je voorvork heb zitten, terwijl de bromfiets kleine(re) remnaven heeft. De achterkant kan ik niet zien; wat voor remnaaf zit daar? Overigens zou ik die grote remnaaf (of -naven) wel laten zitten want extra remvermogen is nooit weg, zeker "voor". Als ervaren motorrijder hoef ik jou niet meer te zeggen dat voor de belangrijkste stopper is. En wat die chrome zijplaten betreft: dat lost zichzelf op als je aanbiedt om ze te ruilen voor z.g.a.n. matzwarte exemplaren
Enzo
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Ja en dat weet ik zeker want ik heb in 76 een nieuwe RM super cockpit gekocht en daar zaten grote naven inEnzo-tvdzijden schreef:Inderdaad klopt Parlotti zijn verhaal niet. Eind 1976 had je al motornaven (zoals we die toen noemden) in een RMC.Mach4 schreef:Dat kopt niet ,je had ook de brommer uitvoering met grote naafParlotti schreef:Welkom op dit forum. Ik vind het een mooie Kreidler; veel plezier er mee
In aanvulling op wat er al gezegd is, valt het mij op dat je een Leleu grote remnaaf (van de RS) in je voorvork heb zitten, terwijl de bromfiets kleine(re) remnaven heeft. De achterkant kan ik niet zien; wat voor remnaaf zit daar? Overigens zou ik die grote remnaaf (of -naven) wel laten zitten want extra remvermogen is nooit weg, zeker "voor". Als ervaren motorrijder hoef ik jou niet meer te zeggen dat voor de belangrijkste stopper is. En wat die chrome zijplaten betreft: dat lost zichzelf op als je aanbiedt om ze te ruilen voor z.g.a.n. matzwarte exemplaren
Enzo
- PlofPlof
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26 aug 2012, 10:37
- Locatie: Stolwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Dat zou zo maar kunnen, het is (heb ik inmiddels al geleerd van Enzo) een Duits mokick-blokje (met kickstarter).Caspar schreef:Als hij nu namelijk al 65 loopt , is er waarschijnlijk al wat aan gebeurd , standaard liepen ze net geen 50km/u.
Kan een Duitse 2,9pk cylinder zijn met een 14mm carburateur ?
Morgen kijk ik 's ff naar carnurateur en cylinder.
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
OK, dus grote naven in een brommer kan wel. Dat is nieuw voor mij: weer wat geleerd. Tja, 1976: toen was mijn Kreidler al verkocht en liep ik in een groen pak op de hei
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Met de plaatjes, viewtopic.php?f=25&t=12624" onclick="window.open(this.href);return false;Parlotti schreef:OK, dus grote naven in een brommer kan wel. Dat is nieuw voor mij: weer wat geleerd. Tja, 1976: toen was mijn Kreidler al verkocht en liep ik in een groen pak op de hei
Enzo
-
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
- Locatie: ZHZ
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Dat kopt niet ,je had ook de brommer uitvoering met grote naaf [/quote]Inderdaad klopt Parlotti zijn verhaal niet. Eind 1976 had je al motornaven (zoals we die toen noemden) in een RMC.
Enzo[/quote]
Ja en dat weet ik zeker want ik heb in 76 een nieuwe RM super cockpit gekocht en daar zaten grote naven in [/quote]
De mijne ook 76er super cockpit en met grote naven gekocht
Wim.
Enzo[/quote]
Ja en dat weet ik zeker want ik heb in 76 een nieuwe RM super cockpit gekocht en daar zaten grote naven in [/quote]
De mijne ook 76er super cockpit en met grote naven gekocht
Wim.
- PlofPlof
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26 aug 2012, 10:37
- Locatie: Stolwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
OK, hier volgen de gegevens:Caspar schreef: Wat zit er nu voor cylinder nummer op ? Staat aan de linkerkant op een koelrib.
Als hij nu namelijk al 65 loopt , is er waarschijnlijk al wat aan gebeurd , standaard liepen ze net geen 50km/u.
Kan een Duitse 2,9pk cylinder zijn met een 14mm carburateur ?
Op de cylinder staat links 40 20 15 / rechts 1573 85 en kreidlerembleempje.
De carburateur is volgens mij een Bing, ingegraveerd staat 1 / 17 / 54.
Tandwiel voor 14, achter 36.
Ze heeft 2 jaar stilgestaan, ik heb er nieuwe peut ingegooid (1:50 mengsmering): 1 trap lopen, stationair prima, maar op snelheid komen erg haperen, inhouden, horten, hoe minder gas je geeft hoe beter het gaat.
Choke komt terug, dus dat is het niet. Tank is brandschoon, nieuw, ook op reserve geen verbetering. Gummi-aanslag in carburatuer misschien?
Ik kreeg haar even op 80 op de teller met wind mee, maar lijkt me heeeeeeel erg optimistisch, ik schat rond de 60-65.
Kan je hier wat mee? Zijn de tandwielverhoudingen origineel - er staat mij bij dat ik vroeger grotere tandwielen achter had?
Thanks!
- Bijlagen
-
- Kreidler Bing 1 17 54.jpg (63.52 KiB) 6044 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Even voorstellen (en alvast wat info gevraagd ...)
Cilinder is een Duitse 2,9 pk cilinder. Daar hoort origineel een 14mm op. Waarom er dan een 17mm op staat kan zijn dat de cilinder is bewerkt.
Anders voel je hem al aan komen. Lijkt dat het iets te groot is.
De carburateur is niet Kreidler. http://www.bingpower.com/english/servic ... etter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De originele tandwielverhouding voor een 4 bak is 12/36
Enzo
Anders voel je hem al aan komen. Lijkt dat het iets te groot is.
De carburateur is niet Kreidler. http://www.bingpower.com/english/servic ... etter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De originele tandwielverhouding voor een 4 bak is 12/36
Enzo