Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Het is bizar Paul, bizar mooi ook, en het zal al even bizar rijden volgens mij vandaar dat De Jager geen tijd voor me had, maargoed heb inmiddels gevonden wat ik zocht
Maar jij wilt net als ik veel vermogen onderin tzt begin ik ook weer een topic, bigbore, maar als die de 10pk haalt vind ik het al mooi.
Gefeliciteerd!
Maar jij wilt net als ik veel vermogen onderin tzt begin ik ook weer een topic, bigbore, maar als die de 10pk haalt vind ik het al mooi.
Gefeliciteerd!
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Hier de grafieken van de 90CC en de 110CC koppel en vermogen.
- Bijlagen
-
- _20120513_19180707 (Large).jpg (44.21 KiB) 13522 keer bekeken
-
- _20120513_19172901 (Large).jpg (54.1 KiB) 13522 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 90CC & 110CC
Ze gaan zo snel bij de Jager dat het wennen blijft voor een oosterling!
Mijn nieuwe project de 110CC is op de wereld gekomen als broer van een een eiige tweeling, waarbij de mine als eerste te wereld gekomen is. De tweede leek zich net als de eerste spruit zich 'eenvoudig' af te laten stellen, wel heeft men nog een paar kleine aanpassingen te hebben gedaan...... De aanpassingen betroffen het uitwisselen van membraan voor een achtvoudige, en het wegnemen van te veel gewicht in de uitlaatpoort! Resultaten zijn enorm ruim twee PK meer en ook nog eens meer dan een Nm meer dus in Jip en Janneke taal >22PK en >17Nm, kan niet wachten op de geboorte van de volgende lichting!
Ik zal na dat ik genoten heb van de huidige trage rijmachine hem weer naar het westen afsturen om bij te leren, wacht even want misschien wordt het wel >23PK en 18Nm! Wat kan ondanks het weer de vooruitgang toch mooi zijn.
Zal binnenkort bij gereed zijn van de zus de grafiek plaatsen maar wil zeggen kijn niet naar de specificaties maar rij er maar eens mee, dit is fantastisch en zit met een smile er op die niet in een helmpast.
Groeten en wachtend op Kreidler weer!
Paul
Mijn nieuwe project de 110CC is op de wereld gekomen als broer van een een eiige tweeling, waarbij de mine als eerste te wereld gekomen is. De tweede leek zich net als de eerste spruit zich 'eenvoudig' af te laten stellen, wel heeft men nog een paar kleine aanpassingen te hebben gedaan...... De aanpassingen betroffen het uitwisselen van membraan voor een achtvoudige, en het wegnemen van te veel gewicht in de uitlaatpoort! Resultaten zijn enorm ruim twee PK meer en ook nog eens meer dan een Nm meer dus in Jip en Janneke taal >22PK en >17Nm, kan niet wachten op de geboorte van de volgende lichting!
Ik zal na dat ik genoten heb van de huidige trage rijmachine hem weer naar het westen afsturen om bij te leren, wacht even want misschien wordt het wel >23PK en 18Nm! Wat kan ondanks het weer de vooruitgang toch mooi zijn.
Zal binnenkort bij gereed zijn van de zus de grafiek plaatsen maar wil zeggen kijn niet naar de specificaties maar rij er maar eens mee, dit is fantastisch en zit met een smile er op die niet in een helmpast.
Groeten en wachtend op Kreidler weer!
Paul
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Zo dat zijn wel hele grote vooruitgangen ineens mooie lijn ook op die grafiek, hij komt echt direct van onderaf! Bottompower rules
Ben wel erg benieuwd hoelang een kreidlerblok dit tomeloze vermogen en dit bijzonder hoge koppel aankan...toch wel spannend of niet?
Ben wel erg benieuwd hoelang een kreidlerblok dit tomeloze vermogen en dit bijzonder hoge koppel aankan...toch wel spannend of niet?
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Even een aanvulling op Paul zijn verhaal.
De verbetering was ver boven verwachting uitgekomen inderdaad.
De getoonde grafieken zijn een vergelijk met de "oude" van Paul.
In de grafiek zie je dat de meting van de laatste keer iets later is aangezet, dit is dus niet dat er géén
trekkracht meer onderin is t.o.v. de eerste meting......... .
Wat nog even leuk is om te melden dat de meting met 22.7 Pk in zijn 6e versnelling is gemeten.
Bij 135 km/u heeft de 110cc dan nog 22pk beschikbaar .
Ik denk dat dit een paar blije Nederlandse en Duitse "kunden" oplevert.
Grt Alexander
De verbetering was ver boven verwachting uitgekomen inderdaad.
De getoonde grafieken zijn een vergelijk met de "oude" van Paul.
In de grafiek zie je dat de meting van de laatste keer iets later is aangezet, dit is dus niet dat er géén
trekkracht meer onderin is t.o.v. de eerste meting......... .
Wat nog even leuk is om te melden dat de meting met 22.7 Pk in zijn 6e versnelling is gemeten.
Bij 135 km/u heeft de 110cc dan nog 22pk beschikbaar .
Ik denk dat dit een paar blije Nederlandse en Duitse "kunden" oplevert.
Grt Alexander
- Bijlagen
-
- 110ccvermogenpercentage_klein.jpg (77.16 KiB) 13360 keer bekeken
-
- 110ccvermogen 001_klein.jpg (74.45 KiB) 13360 keer bekeken
-
- 110cckoppelpercentage_klein.jpg (87.84 KiB) 13360 keer bekeken
-
- 110cckoppel 001_klein.jpg (85.85 KiB) 13360 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Vandaag de uitlaat van de 110cc uit Lichtenvoorde opgehaalt, zal morgen monteren en foto maken.
- Bijlagen
-
- 110cc uitlaat3.jpg (74.6 KiB) 13160 keer bekeken
-
- 110cc uitlaat2.jpg (75.7 KiB) 13160 keer bekeken
-
- 110cc uitlaat1.jpg (77.6 KiB) 13160 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Gemonteerd is het plaatje compleet, ook net als bij de 90cc is hij verchroomt kleiner voor het oog. Nu nog een bezoek aan Winkel om de 6PK boven de 10k op te halen )
Paul
Paul
- Bijlagen
-
- Uitlaat Chr3 (Medium).jpg (72.08 KiB) 13110 keer bekeken
-
- Uitlaat Chr2 (Medium).jpg (76.09 KiB) 13110 keer bekeken
-
- Uitlaat chr1 (Medium).jpg (83.79 KiB) 13110 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Zondag in Neede is de groene te zien met nu og slechts 20PK, word binnenkort nog iets meer maar kan nu wel leuk mee komen denk ik
Paul
Paul
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Modificaties 110CC en filmpjes vanbeide kreidlers op pijnban
Vandaag voor een aanpassing naar de heren van de Jager geweest in Winkel, en daar zijn beide Kreidlers voorzien van acht voudig membraan. Tevens is de timing van de uitlaat van de 110CC aangepast en een kleine modificatie aan de zuiger, dit resulteerd zoals eerder al gepost in een kleine 3 PK meer en met name dat hij verder in toeren door wil.
Heb getracht wat te filmentijdens vermogens test, zie volgende filmpjes.
Hier de URL's lukt me niet om het filmpje in het bericht te krijgen....
http://www.youtube.com/my_videos_edit?n ... svnjqrc0mM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/my_videos_edit?n ... nEvOmOsZhE" onclick="window.open(this.href);return false;
Heren uit Winkel fijne vakantie gewenst, gaat mij nu wel lukken hem voort te zetten
Anne heeft de filmpjes in de volgende post de filmpjes geplaatst.
Paul
Heb getracht wat te filmentijdens vermogens test, zie volgende filmpjes.
Hier de URL's lukt me niet om het filmpje in het bericht te krijgen....
http://www.youtube.com/my_videos_edit?n ... svnjqrc0mM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/my_videos_edit?n ... nEvOmOsZhE" onclick="window.open(this.href);return false;
Heren uit Winkel fijne vakantie gewenst, gaat mij nu wel lukken hem voort te zetten
Anne heeft de filmpjes in de volgende post de filmpjes geplaatst.
Paul
Laatst gewijzigd door Writer op 24 jul 2012, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Afbeelding van aangepaste primaire vertanding
Hierbij de aangepaste primaire vertanding, als ketting wielen zit er 15 om 33.
Mocht even open voor plaatsen sterkere veer, boven 9K trok hij hem er door.
Nieuw geplaatste veer is 30% sterker en kan de kracht verwerken, met warme olie....
Paul
Mocht even open voor plaatsen sterkere veer, boven 9K trok hij hem er door.
Nieuw geplaatste veer is 30% sterker en kan de kracht verwerken, met warme olie....
Paul
- Bijlagen
-
- Primaire vertanding (Medium).jpg (84.72 KiB) 12651 keer bekeken
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Paul ik lees zojuist dat je zo tevreden bent over jouw 110 cc Big Bore van de Jager en dat je daarom jouw 90cc verkoopt. De grafieken zijn inderdaad veel belovend. Waarom trek je niet eens de stoute rijlaarzen aan en verschijn je niet aan de start van The Boss? Je zult absoluut hoge ogen gooien!
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Na vorige week met Pascal de tocht van Joke en Tonnie meegereden te hebben met de groene heb ik vandaag met drie motor maatjes een tocht naar Teckelenburg gemaakt, totaal vandaag 350km gereden kan ik voelen. Het verbruik bij het brommer ritje van Joke en Tonnie was 1:20 verassend is dit vandaag gelijk echter wel veel hoger tempo gereden. Terug zijn we via Bad Bentheim gereden en daar hadden we het wel gezien de binnen weggetjes, dus voor het eerst op de snelweg eerste stuk even wennen 80kmh vanwege wegwerkzaamheden, vanaf de Lutte 120kmh met de grote jongens en niet plat maar gewoon rechtop. Was een erg leuke ervaring vermoedelijk laatste rit van het seizoen.
Paul
Paul
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Inmiddels een mooie Honda MTX gevonden in nette staat voor zijn leeftijd, qua prestaties zou hij iets meer PK's moeten hebben als de groene maar ben bang dat hij het aflegd in de competitie. Zal eerst eens een beurt doen en de uitlaat ontkolen, waar dat het beste mee uit te voeren?
Paul
Paul
- Bijlagen
-
- MTX 1 (Medium).jpg (85.71 KiB) 12051 keer bekeken
- BESTMAN
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
- Berichten: 4103
- Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
- Locatie: mooiste plekje op de veluwe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Mooie Honda MTX Paul.
Lekker over de zand wegen rijden.
Veel plezier met je mooie aanwinst.
gr dick
Lekker over de zand wegen rijden.
Veel plezier met je mooie aanwinst.
gr dick