Nieuwe leden stel jezelf voor.

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1501 Bericht door veldmuis » 24 dec 2012, 23:46

Abe, welkom.

Deze kreidler welke je laat zien mag zeker niet voor meer dan 350 euro van eigenaar wisselen. Dit noemen we een allegaartje.... Zeer versleuteld, verre van origineel. Als de tank ook nog eens slecht is(deuken, roest van binnen) en het blok gereviseerd moet worden( waar je gewoon van uit moet gaan) dan is ie nog minder waard.

Je moet weten dat sommige mensen als ze iets vinden waar kreidler op staat meteen denken goud in handen te hebben. Mijn advies: kijk even verder naar een betere basis dan dit. Ik weet niet wat je budget is maar ik geef je 1 tip:
Hier op het forum staat een nette en technisch goede rmcs te koop voor 1200 euro, van forumlid roykegti. Het is geen showroom kreidler maar is er waarschijnlijk wel 1 waar je niet meteen geld tegenaan moet gooien om hem technisch in orde te krijgen

Die kreidler die jij laat zien mag je zomaar 1000 euro bij op tellen om hem enigszins in orde te krijgen en ben je dus duurder uit.....

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1502 Bericht door BESTMAN » 24 dec 2012, 23:54

Welkom Abe.

En veel plezier met het zoeken naar je mooie aanwinst.
mvg Dick

wilhelmus
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1503 Bericht door wilhelmus » 24 dec 2012, 23:59

alwer in frys..... :lol:
wolkom grt Wim

Abe
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2012, 18:46
Locatie: Leeuwarden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1504 Bericht door Abe » 25 dec 2012, 00:00

Bedankt iedereen :)
veldmuis schreef: Deze kreidler welke je laat zien mag zeker niet voor meer dan 350 euro van eigenaar wisselen. Dit noemen we een allegaartje.... Zeer versleuteld, verre van origineel. Als de tank ook nog eens slecht is(deuken, roest van binnen) en het blok gereviseerd moet worden( waar je gewoon van uit moet gaan) dan is ie nog minder waard.

Je moet weten dat sommige mensen als ze iets vinden waar kreidler op staat meteen denken goud in handen te hebben. Mijn advies: kijk even verder naar een betere basis dan dit. Ik weet niet wat je budget is maar ik geef je 1 tip:
Hier op het forum staat een nette en technisch goede rmcs te koop voor 1200 euro, van forumlid roykegti. Het is geen showroom kreidler maar is er waarschijnlijk wel 1 waar je niet meteen geld tegenaan moet gooien om hem technisch in orde te krijgen

Die kreidler die jij laat zien mag je zomaar 1000 euro bij op tellen om hem enigszins in orde te krijgen en ben je dus duurder uit.....
Mijn budget houdt eigenlijk wel op bij 400 euro op het moment. Ik had op ongeveer 1000 euro gerekend om alles voor elkaar te krijgen (incl. de brommer prijs zelf), maar 1000 euro erbij op tellen? Vanwaar dat?

Zo'n RMCS heb ik natuurlijk ook liever, maar zo'n bedrag in één keer uitgeven is iets wat ik eigenlijk nog nooit gedaan heb. Sterker nog, ik heb nooit meer dan 300 euro tegelijk gehad. Sparen gaat niet zo lekker als je zoveel interesses hebt. :mrgreen:

Wat voor model is het precies in die advertentie?

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1505 Bericht door hermanp » 25 dec 2012, 00:08

Het model in de advertentie is van oudsher waarschijnlijk een LH. Waarbij de 'H' staat voor handgeschakeld. Een 3-bak is niet het meest populaire blok, voor weinig moet je wel een goede voetgeschakelde 3-bak kunnen vinden wat mijns inziens een enorme verbetering is. Maar schakelt deze goed, lekker laten zitten.
Hecht je niet (te) veel waarde aan originaliteit en is dit een technisch goede brommer, met kenteken, dan is 'ie die €350,- wel waard denk ik.

Abe
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2012, 18:46
Locatie: Leeuwarden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1506 Bericht door Abe » 25 dec 2012, 00:12

Hij heeft volgens de verkoper vorig jaar nog gelopen, maar dat zegt natuurlijk niets over hoe die liep. Geen kenteken, technisch nog niet in orde.. Tja.. Als er iets anders is voor die prijs uit die periode.

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1507 Bericht door hermanp » 25 dec 2012, 00:20

Trouwens nog welkom op dit forum!

Zoals in deze link zal hij er ongeveer hebben uitgezien. Ooit... viewtopic.php?f=25&t=12623

Sommigen maken geen probleem van het ontbreken van het kenteken. Hoef je niet te verzekeren of te schorsen zolang je ermee aan het sleutelen bent. Zodra hij technisch in orde is, kun je een afspraak maken met de RDW en hem laten keuren.
Persoonlijk heb ik liever eentje met kenteken, heb je er achteraf geen werk meer aan.
Deze uit de link zou je misschien beter links kunnen laten liggen, voor dat geld, of zien als een donor voor een ander project.
Technisch in orde maken is meestal niet zo'n probleem. Blokrevisie is wel vrij prijzig, wordt deze brommer twee keer zo duur van. Maar als dat niet hoeft, heb je doorgaans hooguit nieuwe remblokken nodig, achterbrugas, kabels, banden en wat klein spul... zit je dus zo op een paar honderd euro's.

Abe
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2012, 18:46
Locatie: Leeuwarden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1508 Bericht door Abe » 25 dec 2012, 00:27

Bedankt. :)

De blokrevisie waren we van plan zelf te gaan doen. Dit heeft mijn vader in het verleden met zijn brommers ook gedaan, en dit jaar heeft hij ook twee buitenboordmotors volledig open gehad en weer aan de praat gekregen, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Ik heb het bod nu al geplaatst, maar meer dan 350 ga ik er maar niet voor betalen dan. Ik kan hem altijd voor dezelfde prijs doorverkopen denk ik zo maar, want er staan een hoop biedingen op.

Desnoods spaar ik door tot de duizend en koop ik dan inderdaad bijvoorbeeld die RMCS, maar dan had ik eigenlijk eerder moeten beginnen met sparen. Hopelijk heb ik er ergens voor zomer 2013 een, dan wordt dat een hele mooie zomer in het Friese landschap!

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1509 Bericht door pascal » 25 dec 2012, 09:59

Vind 350 al teveel

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1510 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 dec 2012, 11:16

hermanp schreef:Trouwens nog welkom op dit forum!

Zoals in deze link zal hij er ongeveer hebben uitgezien. Ooit... viewtopic.php?f=25&t=12623

Sommigen maken geen probleem van het ontbreken van het kenteken. Hoef je niet te verzekeren of te schorsen zolang je ermee aan het sleutelen bent. Zodra hij technisch in orde is, kun je een afspraak maken met de RDW en hem laten keuren.
Persoonlijk heb ik liever eentje met kenteken, heb je er achteraf geen werk meer aan.
Deze uit de link zou je misschien beter links kunnen laten liggen, voor dat geld, of zien als een donor voor een ander project.
Technisch in orde maken is meestal niet zo'n probleem. Blokrevisie is wel vrij prijzig, wordt deze brommer twee keer zo duur van. Maar als dat niet hoeft, heb je doorgaans hooguit nieuwe remblokken nodig, achterbrugas, kabels, banden en wat klein spul... zit je dus zo op een paar honderd euro's.
Ik denk meer aan deze pagina

viewtopic.php?f=25&t=12625

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1511 Bericht door hermanngas » 25 dec 2012, 15:53

Abe schreef:. . . dat Kreidler's uit de fabriek al rond de 70 of 80 reden. Weet iemand hoe dit zit? Hem geforceerd langzamer laten lopen lijkt mij ook niet gezond voor de motor.
Abe
Hallo Abe, welkom op dit geweldige forum.
Zoals ik lees ben je een druk baasje, en gaat er zeker wel een mooie Kreidler komen.
Kijk vooral even in het koop- en verkoop topic:
viewtopic.php?f=8&t=5144
De Kreidlers die af fabriek al 70 of 80 km/h liepen waren meestal niet voor de Nederlands markt,
of vielen in de categorie Motorfiets. Om deze langzamer te laten lopen is op zich geen probleem.
Succes met je zoektocht.
HermaNN

Abe
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2012, 18:46
Locatie: Leeuwarden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1512 Bericht door Abe » 25 dec 2012, 18:56

Bedankt voor de tip en het welkom heten!

Ik blijf zoeken, maar hoop dat er snel iets leuks op mijn pad komt.

Is het eigenlijk wel mogelijk, een leuke Kreidler met niet al te veel werk voor onder de duizend euro?

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1513 Bericht door veldmuis » 25 dec 2012, 20:19

Ik sluit niet uit dat het mogelijk is maar je zal dan ook veel mazzel moeten hebben.

Een oud lijk kopen en opknappen ga je niet redden onder de 1000 euro. Niet als je hem technisch 100% wil hebben.... 90 % zou best haalbaar moeten zijn...

Maar..... Abe, ik ben benieuwd hoe ver je komt . Ik zou zeggen hou ons op de hoogte en laat het zien zodra je vorderingen maakt :). Misschien verbaas je ons, zou niet de eerste keer zijn:)

Abe
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2012, 18:46
Locatie: Leeuwarden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1514 Bericht door Abe » 25 dec 2012, 20:34

Het is maar net wat op mijn pad komt, denk ik. Als ik een 'oud lijk' of 'allegaartje' kan vinden voor een nette prijs dan zou ik dat ook nog wel willen proberen. Ik zal het forum en marktplaats in de gaten houden!

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1515 Bericht door veldmuis » 25 dec 2012, 20:41

Top, leuk:). Ik. Ben benieuwd Abe. Eventuele kritiek is positief en opbouwend bedoeld Abe ;)

Succes, we gaan het lezen.

Abe
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2012, 18:46
Locatie: Leeuwarden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1516 Bericht door Abe » 25 dec 2012, 20:45

Ik hoop het spoedig te kunnen schrijven! :mrgreen:

Cotafan
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2012, 21:48
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Nieuw lid

#1517 Bericht door Cotafan » 01 jan 2013, 11:30

Hallo allemaal,

Ik ben Bas, na lange tijd anoniem op het forum de verhalen van de Kreidler fanaten te hebben gelezen heb ik besloten om ook lid van het forum te worden (eerste goede voornemen).
Ik heb zelf nog geen Kreidler maar dat gaat zeker gebeuren.
Ik heb vroeger vele brommers gehad, Yamaha, Zundapp en diverse kreidlers, en daar enorm veel plezier en lol mee gehad. Van alles en nog wat uitproberen natuurlijk.
Mijn interesses liggen op het gebied van de techniek en zoveel mogelijk zelf doen.
Ik hoop dat binnen niet al te lange tijd ik mijn ervaringen met m'n Kreidler hier kan melden.

Ten slotte een ieder een gelukkig en gezond 2013.

Gebruikersavatar
jehannes
Berichten: 133
Lid geworden op: 28 okt 2012, 19:04
Locatie: twijzel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1518 Bericht door jehannes » 17 jan 2013, 18:25

ik zal me ook even voorstellen.
ik ben jehannes en ben 16 jaar oud. ik had eerst een paar mobylette's maar toen ik een op mijn 14e een kreidler flory kocht gelijk het kreidlervirus opgepakt. nu heb ik heb 2 kreidler. een rmc en een rm. de flory heb ik niet meer.
de rmc heb ik opnieuw opgebouwd. ik heb deze zo veel mogelijk opgebouwd als een gele 76 rs. alleen wel met 4 kick bak en 2.9pk sb cilinder. de rm is meer naar eigen smaak.met weihmann velgen met voor een schijfrem.
gr jehannes

Gebruikersavatar
jehannes
Berichten: 133
Lid geworden op: 28 okt 2012, 19:04
Locatie: twijzel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1519 Bericht door jehannes » 17 jan 2013, 18:45

als het me lukt hier nog even een foto van de rmc.
gr jehannes
Bijlagen
P1060542.JPG
P1060542.JPG (97.37 KiB) 14054 keer bekeken

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1520 Bericht door Parlotti » 17 jan 2013, 21:41

jehannes schreef:als het me lukt hier nog even een foto van de rmc.
gr jehannes
Welkom Jehannes; de jeugd heeft de toekomst. Mooie Kreidler! Wees er zuinig op, dan kan je ooit je zoon verrassen.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1521 Bericht door hermanngas » 17 jan 2013, 23:23

Ziet er goed uit jongen!
En welkom op het forum, hoe meer zielen hoe meer kennis!

HermaNN

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1522 Bericht door drika » 18 jan 2013, 00:02

jehannes welkom op dit geweldige forum
je hebt een mooie kreidler op je zestiende jaar, en de meesten zijn met heel veel minder begonnen
en mijn petje af voor een gozer van 16 jaar die het zo keurig heeft geklaard,respect daarvoor :clap :clap
ik vind het helemaal te gek dat jonge gasten zich hier op het forum aansluiten en kreidler gaan rijden
geel vind ik ook iets aparts hebben,met en voor mijn kleinzoon hebben we ook een gele gebouwd geheel naar zijn smaak,rs look signaal geel met veel electronica en andere technische snufjes alleen moet hij nog een jaartje wachten voor hij het rijbewijs mag gaan halen
dirk
ps
ik heb geprobeerd foto,s van mijn kleinzoon brendan zijn rs project bij te voegen
ik ben helemaal niet goed met compueters hopelijk is dat gelukt
Bijlagen
brendan rs 2.jpg
brendan rs 2.jpg (132.86 KiB) 14014 keer bekeken
brendan rs 1.jpg
brendan rs 1.jpg (95.02 KiB) 14014 keer bekeken

Gebruikersavatar
jehannes
Berichten: 133
Lid geworden op: 28 okt 2012, 19:04
Locatie: twijzel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1523 Bericht door jehannes » 18 jan 2013, 13:32

bedankt voor alle positieve reactie's.
en drika die gele kreidler van uw kleinzoon is erg mooi.
gr jehannes

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1524 Bericht door emilio » 18 jan 2013, 13:43

Dirk.... I "Like" your post ;)..

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1525 Bericht door drika » 18 jan 2013, 14:22

emilio schreef:Dirk.... I "Like" your post ;)..
is toch geweldig johan dat die jonge gasten zo aansluiten op het forum
en ze hebben toch maar mooi prachtigge kreidlers in hun bezit
ik had een afgetrapte bromfiets toen ik hun leeftijd had die haalden wij bij de oudijzerboer van de schroothoop af,dat kon en mocht toen nog allemaal,een frame van een batavus een voorvork van een hmw en ga zo maar door,dus een allegaartje,maar daar heb ik wel heel veel van geleerd
en ik vind het wel leuk om dit hier te melden,is eigenlijk wel of topic,maar dan weten die jongens ook gelijk dat ze eigenlijk in een geweldige tijd zitten ondanks dat iedereen maar klaagt
dirk

Gesloten