Kreidler RS 80CC
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Kreidler RS 80CC
wat Fotos van de 80cc LVS met EMME 44mm slag Krukas balancierd van Claus
Timingen .
Uitlaatpoort ……….. 185
Extra uitlaatpoort...179
Spoelpoort …………..125
Inlaatpoort …………..158
Timingen .
Uitlaatpoort ……….. 185
Extra uitlaatpoort...179
Spoelpoort …………..125
Inlaatpoort …………..158
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 23 feb 2013, 08:33, 2 keer totaal gewijzigd.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler RS 80CC
Roman, dat ziet er goed uit! Mooie foto's ... maar je bent me maar mooi lekker aan het maken zo Ik zal nog moeten wachten voor al het moois klaar is.
De poortlayout van deze set lijkt ook wel op die van m'n 70ccer, alleen had ik geen extra uitlaatpoorten. Hoe breed is het hemd van deze cilinder?
De poortlayout van deze set lijkt ook wel op die van m'n 70ccer, alleen had ik geen extra uitlaatpoorten. Hoe breed is het hemd van deze cilinder?
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler RS 80CC
Oke, hij oogt wat dunner, maar dan hou je 2.6mm over wat opzich wel goed moet zijn. Bij mij wordt het hemd 54mm en dan wordt het hemd 3mm dik.
Maar mooie 80cc set, de timingen heb ik al eens doorgekregen van Claus, ben erg benieuwd naar het vermogen van die set. Zelf heb ik dus gewoon de standaard poortlayout van een 15.43.99er met de timingen iets hoger (enkele graden, vergelijkbaar met een snelle standaard 6.3tje).
Ik hoop dat deze door mij gekozen configuratie ook nog een mooi vermogen gaat geven. Hoop op 10pk, maar het zou zomaar 7pk kunnen zijn, als je kijkt naar de GS80 CC van Johan
Ik kom er tzt wel achter.
Maar mooie 80cc set, de timingen heb ik al eens doorgekregen van Claus, ben erg benieuwd naar het vermogen van die set. Zelf heb ik dus gewoon de standaard poortlayout van een 15.43.99er met de timingen iets hoger (enkele graden, vergelijkbaar met een snelle standaard 6.3tje).
Ik hoop dat deze door mij gekozen configuratie ook nog een mooi vermogen gaat geven. Hoop op 10pk, maar het zou zomaar 7pk kunnen zijn, als je kijkt naar de GS80 CC van Johan
Ik kom er tzt wel achter.
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Kreidler RS 80CC
Mooie foto's Roman , superdeluxe !
Ben benieuwd hoe dat gaat lopen .
Heel erg intressant .
Leopold .
Ben benieuwd hoe dat gaat lopen .
Heel erg intressant .
Leopold .
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler RS 80CC
Geeft niks, zo krijgt men alvast een impressie als het voor mij zover is, hoewel de poortlayout minder indrukwekkend is als wat jij hebt laten zien.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Kreidler RS 80CC
het probleem is de zuiger, als die met 2 Ringen is, is ook nix meer met Booterpoorten....nozems schreef:Geeft niks, zo krijgt men alvast een impressie als het voor mij zover is, hoewel de poortlayout minder indrukwekkend is als wat jij hebt laten zien.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler RS 80CC
Nou ik heb dus een zuiger met maar een 1mm veer, maar dat slotje zit te ver uit het midden versprongen en als ik dan extra spoelers wil zal die over de spoelpoort lopen. Dat kan technisch gezien wel, wordt tegenwoordig heel vaak toegepast echter wil ik dat niet.
Mede hierdoor wordt er door mij gekozen voor een simpele 2 kanaals uitvoering...dit idee om eens een bigbore te maken met maar 2spoelkanalen en met dezelfde timingen als een standaard 15.43.99er had ik jaren geleden al eens, en bij aanvang van dit project wilde ik aanvankelijk ook weer voor een 4kanaals uitvoering kiezen, ook omdat ik dat het carter kan gebruiken wat ik voor de 69cc had gebruikt.
Nu wordt het alsnog een 2poorter, en het carter dat had ik nog liggen, daar gebruik ik de carters voor die onder mijn RS vandaan komen en die wordt behoudens het uitkotteren naar 54mm voor het cilinderhemd niet verder verbouwd, zo kan ik als ik ooit nog terug wil, of gedwongen wordt terug naar een normale voetmaat van 50mm.
Ik ben echter heel erg benieuwd wat ie straks kwa vermogen gaat doen...ik heb hier een 60cc cilinder leggen waarvan je denkt 'loopt dat überhaupt harder dan 40km/h??' en toch liep dat setje verassend goed en vermogend, of dat straks ook voor de 80cc gaat gelden? Dat is natuurlijk niet te zeggen, de 60cc heeft wel scherpere stuurtijden en de 80cc straks niet. Ik neem de timingen ook niet over omdat ik wil dat de 80cc set straks goed past bij een standaard RS-uitlaat, want dat is mijn uitgangspunt, en mijn oude 76.3cc liep ook heel fijn met een standaard RS-uitlaat en die had toch best agressieve timingen erin zitten als je het vergelijkt met de nu door mij gekozen timingen.
Maar zoals altijd eerst zien dan geloven, ik hoop op 10pk met een mooi koppel, maar we zullen het zien.
Mede hierdoor wordt er door mij gekozen voor een simpele 2 kanaals uitvoering...dit idee om eens een bigbore te maken met maar 2spoelkanalen en met dezelfde timingen als een standaard 15.43.99er had ik jaren geleden al eens, en bij aanvang van dit project wilde ik aanvankelijk ook weer voor een 4kanaals uitvoering kiezen, ook omdat ik dat het carter kan gebruiken wat ik voor de 69cc had gebruikt.
Nu wordt het alsnog een 2poorter, en het carter dat had ik nog liggen, daar gebruik ik de carters voor die onder mijn RS vandaan komen en die wordt behoudens het uitkotteren naar 54mm voor het cilinderhemd niet verder verbouwd, zo kan ik als ik ooit nog terug wil, of gedwongen wordt terug naar een normale voetmaat van 50mm.
Ik ben echter heel erg benieuwd wat ie straks kwa vermogen gaat doen...ik heb hier een 60cc cilinder leggen waarvan je denkt 'loopt dat überhaupt harder dan 40km/h??' en toch liep dat setje verassend goed en vermogend, of dat straks ook voor de 80cc gaat gelden? Dat is natuurlijk niet te zeggen, de 60cc heeft wel scherpere stuurtijden en de 80cc straks niet. Ik neem de timingen ook niet over omdat ik wil dat de 80cc set straks goed past bij een standaard RS-uitlaat, want dat is mijn uitgangspunt, en mijn oude 76.3cc liep ook heel fijn met een standaard RS-uitlaat en die had toch best agressieve timingen erin zitten als je het vergelijkt met de nu door mij gekozen timingen.
Maar zoals altijd eerst zien dan geloven, ik hoop op 10pk met een mooi koppel, maar we zullen het zien.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Kreidler RS 80CC
ik denk dat de ori RS uitlaat nied genoeg volumen heft voor een 80cc....nozems schreef:........ Ik neem de timingen ook niet over omdat ik wil dat de 80cc set straks goed past bij een standaard RS-uitlaat, want dat is mijn uitgangspunt, en mijn oude 76.3cc liep ook heel fijn met een standaard RS-uitlaat en die had toch best agressieve timingen erin zitten.......
die man van deze blok denk aan een sebring van een 80cc Puch, Kreidler of Zündapp.....
die will ook niet met een expansie uitlaat rijden....
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Kreidler RS 80CC
Tis in goede handen , tzal best wel goed komen .
N,beetje meer kan altijd wel maar niet anders om .
Met zonnige luchten gaan we vast elkaar weer zien
kheb er zin in
Gisteren bij Frans (dimage ) geweest maar dat viel toch nog wel vies tegen , Bbbrrr koud .
N,beetje meer kan altijd wel maar niet anders om .
Met zonnige luchten gaan we vast elkaar weer zien
kheb er zin in
Gisteren bij Frans (dimage ) geweest maar dat viel toch nog wel vies tegen , Bbbrrr koud .
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler RS 80CC
Aad, het is zeker in goede handen en het gaat zeker goedkomen al had ik stiekem gehoopt dat het allang klaar was, maar het is nog geen voorjaar en ik heb ook niet overal vat op en dan zal je geduld moeten oefenen. Wij gaan elkaar zeker weer zien met mooie zonnige luchten en aangename temperaturen.
Roman, daar heb je vast gelijk in, echter heb ik proefondervindelijk ondervonden dat het wel kan en dat het ook goed rijdt. Mijn oude project 76.3cc (47mm boring X 44mm slag) deed het verassend goed op een standaard uitlaat, en dat terwijl die set agressiever getimd was.
Dat het niet ideaal is en dat het beter kan wil ik beslist geloven.....de 80cc uitlaat van de LK kreidler is alleen anders door de langere voorconus en de uber lange bocht, maar buiten dat om hetzelfde als een standaard RS-uitlaat.
Hoe dan ook, we gaan het zien, net zoals de 69cc, die reedt ook erg fijn met het standaard pijpje en die werd echt niet beter van een knetterpijp. We zullen het zien.
Roman, daar heb je vast gelijk in, echter heb ik proefondervindelijk ondervonden dat het wel kan en dat het ook goed rijdt. Mijn oude project 76.3cc (47mm boring X 44mm slag) deed het verassend goed op een standaard uitlaat, en dat terwijl die set agressiever getimd was.
Dat het niet ideaal is en dat het beter kan wil ik beslist geloven.....de 80cc uitlaat van de LK kreidler is alleen anders door de langere voorconus en de uber lange bocht, maar buiten dat om hetzelfde als een standaard RS-uitlaat.
Hoe dan ook, we gaan het zien, net zoals de 69cc, die reedt ook erg fijn met het standaard pijpje en die werd echt niet beter van een knetterpijp. We zullen het zien.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler RS 80CC
Huib, de foto's van de getunde cilinder's zijn niet van mij, die foto's volgens tzt wel maar evengoed bedankt
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler RS 80CC
Update, krukas zit in elkaar axiale speling is 0.60MM geworden.
- Bijlagen
-
- IMG_7223.jpg (56.88 KiB) 18832 keer bekeken
-
- IMG_7221.jpg (51.68 KiB) 18832 keer bekeken
-
- IMG_7218.jpg (54.96 KiB) 18832 keer bekeken
-
- IMG_7217.jpg (51.18 KiB) 18832 keer bekeken
-
- IMG_7169.jpg (69.93 KiB) 18832 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Kreidler RS 80CC
boven Cilinder Timingen
Uitlaatpoort ……….. 185
Extra uitlaatpoort . 179
Spoelpoort …………..125
Inlaatpoort …………..158
Uitlaatpoort ……….. 185
Extra uitlaatpoort . 179
Spoelpoort …………..125
Inlaatpoort …………..158
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler RS 80CC
Mooie timingen Roman, maar voor mij duidelijk te hoog, dan werkt een RS-uitlaat zeker niet zo heel fijn meer.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Kreidler RS 80CC
denk dat die Jongens een goodkooper Simson 80cc uitlaat rijden, of een DickBaan/Homoet uitlaatAndy schreef:Dezelfde timing als mijn cilinder, alleen ik heb 40slag. Met welke uitlaat ga je rijden
Andy,