Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Ik geef een bijdrage voor verbreken snelheidsrecord
Poll eindigt op di apr 02, 2013 11:02 am
Ja, zeker weten een mooi bedrag 23%  23%  [ 6 ]
Ja, een klein bedragje 23%  23%  [ 6 ]
Misschien 15%  15%  [ 4 ]
Nee, maar ik volg het wel 23%  23%  [ 6 ]
Nee, geen interesse 15%  15%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 26
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2013 9:06 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Uitdaging voor Aalt Toersen: Het Wereldsnelheidsrecord 50cc heroveren!

De uitdaging voor Aalt Toersen: Sneller dan 234 km/u (gemiddeld)
Toen in 2008 bekend werd dat het 50cc wereldrecord was verbroken door een Amerikaan met een Aprilia blokje, kwam meteen de gedachte bij Aalt op dat hij vast en zeker meer vermogen uit zo’n blokje kon halen dan die Amerikanen. Met nieuwe moderne cilinders, zuigers en andere onderdelen is Aalt immers al enkele jaren in staat om heel veel vermogen uit de oude Kreidler- en Minarelli blokjes te halen. Dus moet het kunnen.

Zie website (under construction) Stichting De Groene Tulp

Lees verder...


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2013 9:11 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Dat record moet terug naar Nederland !

In het Blad Bromfiets (nummer 100) staat een hele grote reportage over de geschiedenis van de vorige records en de plannen voor het nieuwe record.

Het zandgegoten versterkte Kreidlerblok, de KTM cilinder en de nitromethaan als brandstof.

Men is al ver met de stroomlijn.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2013 9:11 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
50cc wereld snelheidsrecord

De uitdaging voor Aalt Toersen:

Sneller dan 234 km/u (gemiddeld)
Dit snelheidsrecord was vanaf 1977 in Nederlandse handen en werd in 2008 verbeterd door John Buddenbaum uit de VS.

Het record MOET terug naar Nederland - bromfietsland!
- 1977: Henk van Kessel (NL) 222 km/u
- 1981: Jan Huberts (NL) 224 km/u
- 2008: John Buddenbaum (VS) 233 km/u

Aalt Toersen


  • 1945: geboren te Staphorst
  • 1960: start met 50cc grasbaanrace en motocross
  • 1965: start met 50cc wegrace bij Van Veen Kreidler
  • 1966: Nederlands Kampioen 50cc op Kreidler
  • 1968: Wereldrecord 50cc ¼ mijl staande start op Kreidler
    Wereldrecord 50cc 1 mijl staande start op Kreidler
    Wereldrecord 50cc 1 km staande start op Kreidler
  • 1969: winnaar 50cc GP Frankrijk, W-Duitsland en Spanje
    2e pl. Wereldkampioenschap 50cc op Kreidler
  • 1970: winnaar 50cc GP België, DDR en Tsjechië
    2e pl. Wereldkampioenschap 50cc op Jamathi
    5e pl. Wereldkampioenschap 125cc op Suzuki
  • 1975: gestopt met wegrace
  • 1978: actief in grasbaanrace specials
  • 1979: 50cc sprint weer opgepakt
  • 1981: start Dragrace 1300cc Kawasaki
  • 1993: start classic 50cc wegrace
  • 2009: Europees Kampioen 50cc classics
  • 2011: Europees Kampioen 50cc classics
  • 2013: Wereldsnelheids record 50cc ?

Ontwikkeling

De Groene Tulp specificaties
  • Frame: kooiconstructie van stalen pijpen
  • Stroomlijn: Volledige stroomlijn omhulling van polyester met afneembare kap.
  • Motor: Voorlopig wordt nog met verschillende blokken geëxperimenteerd.
  • Topsnelheid: 250 km/u bij 16.500 t/min.
  • Versnellingen: 6, zodanig dat bij het max. toerental de eindsnelheid 250 km/u zal zijn.
  • Wielen: Van een 125cc racer met speciale hoge snelheid-banden
  • Steunwielen: Voor balans tijdens de start.
  • Remmen: Voor enkele schijfrem; achter enkele schijfrem + parachute.
  • Stuur: Door de liggende houding is indirecte besturing vereist.
  • Veiligheid: Zeer stevige kooiconstructie; brandveilig schot tussen motor en coureur;
    kleding, enz.
  • Communicatie: radiocommunicatie tussen coureur en crew is mogelijk.

2013 Speed Trial Rules

De Speed Week op de zoutvlakte van Bonneville wordt jaarlijks georganiseerd door de Southern California Timing Association. Wie mee wil doen moet lid worden en een startbewijs aanvragen. De regels en voorschriften zijn erg streng ten aanzien van constructie, veiligheid en milieu. Elk jaar verschijnt een nieuwe versie van het reglement in boekvorm “Speed Trial Rules”. Elke deelnemer en zijn crew worden geacht deze regels te kennen.


Machine

Elke machine wordt vooraf aan een technische keuring onderworpen waarbij speciaal gelet wordt op de punten die gelden voor de klasse waarin men een recordpoging wil doen. Er zijn 38 verschillende klassen in de 50 cc, waarvan er 4 internationaal erkend worden door de FIM. Aalt gaat voor de top klasse: volledig gestroomlijnde machine, “special Construction” met vrije brandstofkeuze. In deze klasse MOET geremd kunnen worden met parachute. Aalt zit volledig ingesloten, maar moet voldoende vrij kunnen bewegen, moet een “ontsnappings” mogelijkheid hebben en moet o.a. goed beveiligd zijn tegen brandgevaar. Aan de hand van certificaten en testresultaten zal aangetoond moeten worden dat de constructie voldoende stabiel en veilig is.



Coureur

Naast een goede gezondheid moet over enige ervaring beschikken. Nieuwe deelnemers moeten eerst een soort examen doen door het rijden van de “Rooky-run”, waarbij de snelheid beperkt is. Daarbij wordt tevens gekeken of de crew op de juiste wijze assistentie verleend. Pas als de coureur + team hiervoor is geslaagd, dan mag voor een record gereden worden.



Omstandigheden race-track

Bonneville ligt op een hoogte van ca. 1700 mtr met een extreem (woestijn) klimaat. Dat betekent dat de omstandigheden veel anders zullen zijn dan tijdens de testen in Nederland.

Er zijn verschillenden banen beschikbaar, korte banen van 3 mijlen en lange banen van 10 mijlen (16km). Aalt heeft een “aanloop” van 5 mijlen (8km) nodig om op snelheid te komen. Tussen mijl-5 en mijl-6 wordt de officiële snelheid gemeten. Als de gemeten snelheid boven het oude record is, dan moet/mag een “return-run” gereden worden. Die run moet binnen bepaalde tijd, zonder wijziging aan de machine, in tegengestelde richting gereden worden. Het gemiddelde van beide runs wordt dan als erkend als gereden tijd.

Voorbereiding

In de vriendenkring van Aalt zitten veel coureurs die actief zijn in classic 50cc racing en er is vaak discussie over hoe er nog meer vermogen uit het kleine motortje gehaald kan worden. Nieuwe ideeën worden uitgewerkt en vervolgens wordt het resultaat op de testbank gemeten en op het circuit uitgeprobeerd.

Toen in 2008 bekend werd dat het 50cc wereldrecord was verbroken door een Amerikaan met een Aprilia blokje, kwam meteen de gedachte bij Aalt op dat hij vast en zeker meer vermogen uit zo’n blokje kon halen dan die Amerikanen. Met nieuwe moderne cilinders, zuigers en andere onderdelen is Aalt immers al enkele jaren in staat om heel veel vermogen uit de oude Kreidler- en Minarelli blokjes te halen. Dus moet het kunnen.



Project

De enige plek op aarde waar de mogelijkheden aanwezig zijn en waar officiële tijdwaarneming is voor internationale erkenning van een record is: Bonneville.

Er zou dus een team moeten komen om een racer te bouwen, middelen (geld) bijeen te brengen en naar de zoutvlakte in Bonneville in de VS te gaan.

Inmiddels is al gestart met de bouw van de record machine, zie bij “ontwikkeling”.



Stichting

Het totale project kost heel veel geld en is niet door een groepje enthousiaste liefhebbers op te brengen. Het project overstijgt ook het persoonlijk belang. Het is van Nationaal belang dat het record terug komt naar Nederland. Dus, we moeten sponsoren hebben.

Om er voor te zorgen dat sponsorwerving, het beheer van de sponsorgelden en de belangen van de sponsoren de juiste aandacht krijgen is er een stichting opgericht die dit op verantwoorde wijze in goede banen zal leiden. De Stichting “Groene Tulp” is officieel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in Zwolle.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2013 9:18 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4732
Woonplaats: alhier
Begon het niet in 1965, althans succesvol voor Kreidler, met 210 km/u gemiddeld? Die rooie sigaar?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2013 9:23 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Dat was geen NL project maar Rudi Kunz met de fabrieks machine met compressor.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2013 9:29 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Mogelijk wordt dit zandgegoten Kreidler carter gebruikt, maar mogelijk ook een ander merk. Dit is nog een beetje geheim.


Bijlagen:
kreidler-nagegoten-carter.jpg
kreidler-nagegoten-carter.jpg [ 67.6 KiB | 33909 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2013 12:50 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 28, 2011 3:31 pm
Berichten: 276
Woonplaats: Nieuwegein
Ik ben absoluut geen snelheidsduivel, maar ik vind ook dat het snelheidsrecord terug in Nederlandse handen moet komen!!!!
Ik wens alle personen die er mee bezig zijn heel veel succes!!!!

groet Mark


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2013 11:55 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Kijk dit lees ik graag, dat record moet gewoon terug naar NL en Aalt is daar zonder meer de aangewezen persoon voor! Spannend allemaal weer, dit ga ik nauwlettend volgen, erg leuk en gewoon gaaf! :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2013 3:00 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4732
Woonplaats: alhier
Leuk project.
Kon op de site niet gewaarworden of er al een datum geprikt is.
Er stonden ook nog andere interessante namen bij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2013 6:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2003 11:53 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Heemskerk
Lijkt me wel wat voor freaky Ferry : )


Laatst bijgewerkt door Willem de Groot op di feb 26, 2013 9:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2013 7:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 25, 2011 7:43 pm
Berichten: 195
Woonplaats: thuis in de schuur
ja dat zal wel leuk zijn als het record weer in nerderlandse handen is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2013 7:30 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9220
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Willem de Groot schreef:
Lijkt me wel wel voor freaky Ferry


Nou Willem,

Hier op het forum staat al een uitgewerkt plan (low budget).

Even de eerste pagina overslaan, en dan gaan ze helemaal los onze forumleden.
viewtopic.php?f=5&t=35771&hilit=rekord
Ik kon het toen niet meer serieus nemen, en liet mij overmand door de lach explosies mij nog wel eens gaan, hiervoor als nog mijn oprechte excuses.

Het is van Nationaal belang dat het record terug komt naar Nederland. Dus, we moeten sponsoren hebben, las ik op de groene tulp site.

Ik zou zo zeggen storten jongens want jullie vinden het ook belangrijk lees ik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2013 7:37 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Deze recordpoging gaat inderdaad best veel geld kosten. Behalve de recordmachine, moet ook het hele team plus alle materieel een paar weken naar Bonneville.
Een inzameling via deze site is zeker mogelijk, zodat we dan gezamenlijk 1 mooi bedrag kunnen aanbieden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2013 9:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 13, 2007 10:49 pm
Berichten: 115
Woonplaats: stadskanaal
Prachtig en met het fanatisme van Aalt gaat dit project vast en zeker lukken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 01, 2013 8:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 22, 2011 9:16 pm
Berichten: 55
Woonplaats: België
Ook van deze kant van de grens :
Succes met de recordpoging jongens !
Wij hopen er alvast op dat het record terug gaat komen naar de Benelux.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 13, 2013 11:25 am 
Offline

Geregistreerd: vr sep 07, 2012 1:27 am
Berichten: 177
Super! 50cc record moet idd terug naar NL! Doet me een beetje denken aan Burt Munro met zijn Indian.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 13, 2013 7:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 05, 2007 1:50 am
Berichten: 406
Ik heb uit verschillende hoeken gehoord dat er een modern ktm blok gebruikt gaat worden.
Ben benieuwd of er nog informatie van aalt komt,daar hoeft toch niet geheimzinnig over gedaan worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 13, 2013 8:05 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9220
Woonplaats: Koog aan de Zaan
alles over de record poging.

http://www.deraceheldenvanweleer.nl/ind ... ic=345.300


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 13, 2013 9:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2012 8:34 pm
Berichten: 179
3.2013 Drücke beide Daumen und wünsche Gutes Gelingen!!! Groetjes Ps. Freiwillig !bedankt ?green beer ,Qualität schon immer ! e,e,e, lachen!!!! Euer hans-hartmut groetjes Emilio/Enzo and all!!!


Bijlagen:
99%.jpg
99%.jpg [ 11.03 KiB | 32218 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Volldampf op vr maart 22, 2013 8:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 14, 2013 3:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 05, 2007 1:50 am
Berichten: 406
http://www.groene-tulp.nl/cms/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 14, 2013 9:15 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Enkele foto's van de Groene Tulp site


Bijlagen:
schaalmodel.jpg
schaalmodel.jpg [ 25.24 KiB | 32174 keer bekeken ]
schaalmodel-2.jpg
schaalmodel-2.jpg [ 23.5 KiB | 32174 keer bekeken ]
stroomlijn-1.jpg
stroomlijn-1.jpg [ 41.12 KiB | 32174 keer bekeken ]
stroomlijn-2.jpg
stroomlijn-2.jpg [ 40.01 KiB | 32174 keer bekeken ]
bouw-snelheidsrecordmachine-1.jpg
bouw-snelheidsrecordmachine-1.jpg [ 25.29 KiB | 32174 keer bekeken ]
bouw-snelheidsrecordmachine-2.jpg
bouw-snelheidsrecordmachine-2.jpg [ 78.55 KiB | 32174 keer bekeken ]
bouw-snelheidsrecordmachine-3.jpg
bouw-snelheidsrecordmachine-3.jpg [ 39.77 KiB | 32174 keer bekeken ]
bouw-snelheidsrecordmachine-4.jpg
bouw-snelheidsrecordmachine-4.jpg [ 56.49 KiB | 32174 keer bekeken ]
bouw-snelheidsrecordmachine-5.jpg
bouw-snelheidsrecordmachine-5.jpg [ 140.94 KiB | 32174 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 7:40 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Wanneer? August 2013
Waar? Bonneville Southern California USA


Bijlagen:
04_even_passen.jpg
04_even_passen.jpg [ 110.49 KiB | 31354 keer bekeken ]
05_passen_met_helm.jpg
05_passen_met_helm.jpg [ 109.52 KiB | 31354 keer bekeken ]
06_met_watertank.jpg
06_met_watertank.jpg [ 64.49 KiB | 31354 keer bekeken ]
12_passen.JPG
12_passen.JPG [ 49.69 KiB | 31354 keer bekeken ]
11_passen.JPG
11_passen.JPG [ 62.53 KiB | 31354 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 7:50 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
belangrijke parts


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: voornaaf
10_voornaaf.jpg
10_voornaaf.jpg [ 85.86 KiB | 31352 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: voornaaf
09_voornaaf.JPG
09_voornaaf.JPG [ 74.95 KiB | 31352 keer bekeken ]
18_groene_tulp_018a.jpg
18_groene_tulp_018a.jpg [ 64.05 KiB | 31352 keer bekeken ]
19_groene_tulp_019a.jpg
19_groene_tulp_019a.jpg [ 42.56 KiB | 31352 keer bekeken ]
20_groene_tulp_020a.jpg
20_groene_tulp_020a.jpg [ 68.45 KiB | 31352 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: KTM cilinder
KTM 50 SX-06.jpg
KTM 50 SX-06.jpg [ 36.54 KiB | 31352 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: ontsteking
21a_UltraSap.jpg
21a_UltraSap.jpg [ 67.6 KiB | 31352 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 10:01 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4732
Woonplaats: alhier
Mooie ploaties.
Bord met go hard komt een beetje raar over. Go fast klinkt beter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 10:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 24, 2004 11:01 am
Berichten: 2583
Woonplaats: Baarn
Mooie expansie in de spoelers, nog heel wat te doen zie ik.

Als het record maar terugkomt :-)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!