Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc heroveren! (2013 - 2014)
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9754
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 827 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
- Contacteer:
Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc heroveren! (2013 - 2014)
Uitdaging voor Aalt Toersen: Het Wereldsnelheidsrecord 50cc heroveren!
De uitdaging voor Aalt Toersen: Sneller dan 234 km/u (gemiddeld)
Toen in 2008 bekend werd dat het 50cc wereldrecord was verbroken door een Amerikaan met een Aprilia blokje, kwam meteen de gedachte bij Aalt op dat hij vast en zeker meer vermogen uit zo’n blokje kon halen dan die Amerikanen. Met nieuwe moderne cilinders, zuigers en andere onderdelen is Aalt immers al enkele jaren in staat om heel veel vermogen uit de oude Kreidler- en Minarelli blokjes te halen. Dus moet het kunnen.
Zie website (under construction) Stichting De Groene Tulp
Lees verder...
De uitdaging voor Aalt Toersen: Sneller dan 234 km/u (gemiddeld)
Toen in 2008 bekend werd dat het 50cc wereldrecord was verbroken door een Amerikaan met een Aprilia blokje, kwam meteen de gedachte bij Aalt op dat hij vast en zeker meer vermogen uit zo’n blokje kon halen dan die Amerikanen. Met nieuwe moderne cilinders, zuigers en andere onderdelen is Aalt immers al enkele jaren in staat om heel veel vermogen uit de oude Kreidler- en Minarelli blokjes te halen. Dus moet het kunnen.
Zie website (under construction) Stichting De Groene Tulp
Lees verder...
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
Dat record moet terug naar Nederland !
In het Blad Bromfiets (nummer 100) staat een hele grote reportage over de geschiedenis van de vorige records en de plannen voor het nieuwe record.
Het zandgegoten versterkte Kreidlerblok, de KTM cilinder en de nitromethaan als brandstof.
Men is al ver met de stroomlijn.
Enzo
In het Blad Bromfiets (nummer 100) staat een hele grote reportage over de geschiedenis van de vorige records en de plannen voor het nieuwe record.
Het zandgegoten versterkte Kreidlerblok, de KTM cilinder en de nitromethaan als brandstof.
Men is al ver met de stroomlijn.
Enzo
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9754
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 827 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
- Contacteer:
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
50cc wereld snelheidsrecord
De uitdaging voor Aalt Toersen:
Sneller dan 234 km/u (gemiddeld)
Dit snelheidsrecord was vanaf 1977 in Nederlandse handen en werd in 2008 verbeterd door John Buddenbaum uit de VS.
Het record MOET terug naar Nederland - bromfietsland!
- 1977: Henk van Kessel (NL) 222 km/u
- 1981: Jan Huberts (NL) 224 km/u
- 2008: John Buddenbaum (VS) 233 km/u
Aalt Toersen
De Groene Tulp specificaties
2013 Speed Trial Rules
De Speed Week op de zoutvlakte van Bonneville wordt jaarlijks georganiseerd door de Southern California Timing Association. Wie mee wil doen moet lid worden en een startbewijs aanvragen. De regels en voorschriften zijn erg streng ten aanzien van constructie, veiligheid en milieu. Elk jaar verschijnt een nieuwe versie van het reglement in boekvorm “Speed Trial Rules”. Elke deelnemer en zijn crew worden geacht deze regels te kennen.
Machine
Elke machine wordt vooraf aan een technische keuring onderworpen waarbij speciaal gelet wordt op de punten die gelden voor de klasse waarin men een recordpoging wil doen. Er zijn 38 verschillende klassen in de 50 cc, waarvan er 4 internationaal erkend worden door de FIM. Aalt gaat voor de top klasse: volledig gestroomlijnde machine, “special Construction” met vrije brandstofkeuze. In deze klasse MOET geremd kunnen worden met parachute. Aalt zit volledig ingesloten, maar moet voldoende vrij kunnen bewegen, moet een “ontsnappings” mogelijkheid hebben en moet o.a. goed beveiligd zijn tegen brandgevaar. Aan de hand van certificaten en testresultaten zal aangetoond moeten worden dat de constructie voldoende stabiel en veilig is.
Coureur
Naast een goede gezondheid moet over enige ervaring beschikken. Nieuwe deelnemers moeten eerst een soort examen doen door het rijden van de “Rooky-run”, waarbij de snelheid beperkt is. Daarbij wordt tevens gekeken of de crew op de juiste wijze assistentie verleend. Pas als de coureur + team hiervoor is geslaagd, dan mag voor een record gereden worden.
Omstandigheden race-track
Bonneville ligt op een hoogte van ca. 1700 mtr met een extreem (woestijn) klimaat. Dat betekent dat de omstandigheden veel anders zullen zijn dan tijdens de testen in Nederland.
Er zijn verschillenden banen beschikbaar, korte banen van 3 mijlen en lange banen van 10 mijlen (16km). Aalt heeft een “aanloop” van 5 mijlen (8km) nodig om op snelheid te komen. Tussen mijl-5 en mijl-6 wordt de officiële snelheid gemeten. Als de gemeten snelheid boven het oude record is, dan moet/mag een “return-run” gereden worden. Die run moet binnen bepaalde tijd, zonder wijziging aan de machine, in tegengestelde richting gereden worden. Het gemiddelde van beide runs wordt dan als erkend als gereden tijd.
Voorbereiding
In de vriendenkring van Aalt zitten veel coureurs die actief zijn in classic 50cc racing en er is vaak discussie over hoe er nog meer vermogen uit het kleine motortje gehaald kan worden. Nieuwe ideeën worden uitgewerkt en vervolgens wordt het resultaat op de testbank gemeten en op het circuit uitgeprobeerd.
Toen in 2008 bekend werd dat het 50cc wereldrecord was verbroken door een Amerikaan met een Aprilia blokje, kwam meteen de gedachte bij Aalt op dat hij vast en zeker meer vermogen uit zo’n blokje kon halen dan die Amerikanen. Met nieuwe moderne cilinders, zuigers en andere onderdelen is Aalt immers al enkele jaren in staat om heel veel vermogen uit de oude Kreidler- en Minarelli blokjes te halen. Dus moet het kunnen.
Project
De enige plek op aarde waar de mogelijkheden aanwezig zijn en waar officiële tijdwaarneming is voor internationale erkenning van een record is: Bonneville.
Er zou dus een team moeten komen om een racer te bouwen, middelen (geld) bijeen te brengen en naar de zoutvlakte in Bonneville in de VS te gaan.
Inmiddels is al gestart met de bouw van de record machine, zie bij “ontwikkeling”.
Stichting
Het totale project kost heel veel geld en is niet door een groepje enthousiaste liefhebbers op te brengen. Het project overstijgt ook het persoonlijk belang. Het is van Nationaal belang dat het record terug komt naar Nederland. Dus, we moeten sponsoren hebben.
Om er voor te zorgen dat sponsorwerving, het beheer van de sponsorgelden en de belangen van de sponsoren de juiste aandacht krijgen is er een stichting opgericht die dit op verantwoorde wijze in goede banen zal leiden. De Stichting “Groene Tulp” is officieel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in Zwolle.
De uitdaging voor Aalt Toersen:
Sneller dan 234 km/u (gemiddeld)
Dit snelheidsrecord was vanaf 1977 in Nederlandse handen en werd in 2008 verbeterd door John Buddenbaum uit de VS.
Het record MOET terug naar Nederland - bromfietsland!
- 1977: Henk van Kessel (NL) 222 km/u
- 1981: Jan Huberts (NL) 224 km/u
- 2008: John Buddenbaum (VS) 233 km/u
Aalt Toersen
- 1945: geboren te Staphorst
- 1960: start met 50cc grasbaanrace en motocross
- 1965: start met 50cc wegrace bij Van Veen Kreidler
- 1966: Nederlands Kampioen 50cc op Kreidler
- 1968: Wereldrecord 50cc ¼ mijl staande start op Kreidler
Wereldrecord 50cc 1 mijl staande start op Kreidler
Wereldrecord 50cc 1 km staande start op Kreidler - 1969: winnaar 50cc GP Frankrijk, W-Duitsland en Spanje
2e pl. Wereldkampioenschap 50cc op Kreidler - 1970: winnaar 50cc GP België, DDR en Tsjechië
2e pl. Wereldkampioenschap 50cc op Jamathi
5e pl. Wereldkampioenschap 125cc op Suzuki - 1975: gestopt met wegrace
- 1978: actief in grasbaanrace specials
- 1979: 50cc sprint weer opgepakt
- 1981: start Dragrace 1300cc Kawasaki
- 1993: start classic 50cc wegrace
- 2009: Europees Kampioen 50cc classics
- 2011: Europees Kampioen 50cc classics
- 2013: Wereldsnelheids record 50cc ?
De Groene Tulp specificaties
- Frame: kooiconstructie van stalen pijpen
- Stroomlijn: Volledige stroomlijn omhulling van polyester met afneembare kap.
- Motor: Voorlopig wordt nog met verschillende blokken geëxperimenteerd.
- Topsnelheid: 250 km/u bij 16.500 t/min.
- Versnellingen: 6, zodanig dat bij het max. toerental de eindsnelheid 250 km/u zal zijn.
- Wielen: Van een 125cc racer met speciale hoge snelheid-banden
- Steunwielen: Voor balans tijdens de start.
- Remmen: Voor enkele schijfrem; achter enkele schijfrem + parachute.
- Stuur: Door de liggende houding is indirecte besturing vereist.
- Veiligheid: Zeer stevige kooiconstructie; brandveilig schot tussen motor en coureur;
kleding, enz. - Communicatie: radiocommunicatie tussen coureur en crew is mogelijk.
2013 Speed Trial Rules
De Speed Week op de zoutvlakte van Bonneville wordt jaarlijks georganiseerd door de Southern California Timing Association. Wie mee wil doen moet lid worden en een startbewijs aanvragen. De regels en voorschriften zijn erg streng ten aanzien van constructie, veiligheid en milieu. Elk jaar verschijnt een nieuwe versie van het reglement in boekvorm “Speed Trial Rules”. Elke deelnemer en zijn crew worden geacht deze regels te kennen.
Machine
Elke machine wordt vooraf aan een technische keuring onderworpen waarbij speciaal gelet wordt op de punten die gelden voor de klasse waarin men een recordpoging wil doen. Er zijn 38 verschillende klassen in de 50 cc, waarvan er 4 internationaal erkend worden door de FIM. Aalt gaat voor de top klasse: volledig gestroomlijnde machine, “special Construction” met vrije brandstofkeuze. In deze klasse MOET geremd kunnen worden met parachute. Aalt zit volledig ingesloten, maar moet voldoende vrij kunnen bewegen, moet een “ontsnappings” mogelijkheid hebben en moet o.a. goed beveiligd zijn tegen brandgevaar. Aan de hand van certificaten en testresultaten zal aangetoond moeten worden dat de constructie voldoende stabiel en veilig is.
Coureur
Naast een goede gezondheid moet over enige ervaring beschikken. Nieuwe deelnemers moeten eerst een soort examen doen door het rijden van de “Rooky-run”, waarbij de snelheid beperkt is. Daarbij wordt tevens gekeken of de crew op de juiste wijze assistentie verleend. Pas als de coureur + team hiervoor is geslaagd, dan mag voor een record gereden worden.
Omstandigheden race-track
Bonneville ligt op een hoogte van ca. 1700 mtr met een extreem (woestijn) klimaat. Dat betekent dat de omstandigheden veel anders zullen zijn dan tijdens de testen in Nederland.
Er zijn verschillenden banen beschikbaar, korte banen van 3 mijlen en lange banen van 10 mijlen (16km). Aalt heeft een “aanloop” van 5 mijlen (8km) nodig om op snelheid te komen. Tussen mijl-5 en mijl-6 wordt de officiële snelheid gemeten. Als de gemeten snelheid boven het oude record is, dan moet/mag een “return-run” gereden worden. Die run moet binnen bepaalde tijd, zonder wijziging aan de machine, in tegengestelde richting gereden worden. Het gemiddelde van beide runs wordt dan als erkend als gereden tijd.
Voorbereiding
In de vriendenkring van Aalt zitten veel coureurs die actief zijn in classic 50cc racing en er is vaak discussie over hoe er nog meer vermogen uit het kleine motortje gehaald kan worden. Nieuwe ideeën worden uitgewerkt en vervolgens wordt het resultaat op de testbank gemeten en op het circuit uitgeprobeerd.
Toen in 2008 bekend werd dat het 50cc wereldrecord was verbroken door een Amerikaan met een Aprilia blokje, kwam meteen de gedachte bij Aalt op dat hij vast en zeker meer vermogen uit zo’n blokje kon halen dan die Amerikanen. Met nieuwe moderne cilinders, zuigers en andere onderdelen is Aalt immers al enkele jaren in staat om heel veel vermogen uit de oude Kreidler- en Minarelli blokjes te halen. Dus moet het kunnen.
Project
De enige plek op aarde waar de mogelijkheden aanwezig zijn en waar officiële tijdwaarneming is voor internationale erkenning van een record is: Bonneville.
Er zou dus een team moeten komen om een racer te bouwen, middelen (geld) bijeen te brengen en naar de zoutvlakte in Bonneville in de VS te gaan.
Inmiddels is al gestart met de bouw van de record machine, zie bij “ontwikkeling”.
Stichting
Het totale project kost heel veel geld en is niet door een groepje enthousiaste liefhebbers op te brengen. Het project overstijgt ook het persoonlijk belang. Het is van Nationaal belang dat het record terug komt naar Nederland. Dus, we moeten sponsoren hebben.
Om er voor te zorgen dat sponsorwerving, het beheer van de sponsorgelden en de belangen van de sponsoren de juiste aandacht krijgen is er een stichting opgericht die dit op verantwoorde wijze in goede banen zal leiden. De Stichting “Groene Tulp” is officieel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in Zwolle.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
Begon het niet in 1965, althans succesvol voor Kreidler, met 210 km/u gemiddeld? Die rooie sigaar?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
Dat was geen NL project maar Rudi Kunz met de fabrieks machine met compressor.
Enzo
Enzo
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9754
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 827 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
- Contacteer:
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
Mogelijk wordt dit zandgegoten Kreidler carter gebruikt, maar mogelijk ook een ander merk. Dit is nog een beetje geheim.
- Bijlagen
-
- kreidler-nagegoten-carter.jpg (67.6 KiB) 50859 keer bekeken
-
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 28 mar 2011, 15:31
- Locatie: Nieuwegein
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
Ik ben absoluut geen snelheidsduivel, maar ik vind ook dat het snelheidsrecord terug in Nederlandse handen moet komen!!!!
Ik wens alle personen die er mee bezig zijn heel veel succes!!!!
groet Mark
Ik wens alle personen die er mee bezig zijn heel veel succes!!!!
groet Mark
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
Kijk dit lees ik graag, dat record moet gewoon terug naar NL en Aalt is daar zonder meer de aangewezen persoon voor! Spannend allemaal weer, dit ga ik nauwlettend volgen, erg leuk en gewoon gaaf! :)
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
Leuk project.
Kon op de site niet gewaarworden of er al een datum geprikt is.
Er stonden ook nog andere interessante namen bij.
Kon op de site niet gewaarworden of er al een datum geprikt is.
Er stonden ook nog andere interessante namen bij.
- Willem de Groot
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
Lijkt me wel wat voor freaky Ferry : )
Laatst gewijzigd door Willem de Groot op 26 feb 2013, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
Nou Willem,Willem de Groot schreef:Lijkt me wel wel voor freaky Ferry
Hier op het forum staat al een uitgewerkt plan (low budget).
Even de eerste pagina overslaan, en dan gaan ze helemaal los onze forumleden.
viewtopic.php?f=5&t=35771&hilit=rekord
Ik kon het toen niet meer serieus nemen, en liet mij overmand door de lach explosies mij nog wel eens gaan, hiervoor als nog mijn oprechte excuses.
Het is van Nationaal belang dat het record terug komt naar Nederland. Dus, we moeten sponsoren hebben, las ik op de groene tulp site.
Ik zou zo zeggen storten jongens want jullie vinden het ook belangrijk lees ik.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9754
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 827 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
- Contacteer:
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
Deze recordpoging gaat inderdaad best veel geld kosten. Behalve de recordmachine, moet ook het hele team plus alle materieel een paar weken naar Bonneville.
Een inzameling via deze site is zeker mogelijk, zodat we dan gezamenlijk 1 mooi bedrag kunnen aanbieden.
Een inzameling via deze site is zeker mogelijk, zodat we dan gezamenlijk 1 mooi bedrag kunnen aanbieden.
- Eddy uit België
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 aug 2011, 21:16
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
Ook van deze kant van de grens :
Succes met de recordpoging jongens !
Wij hopen er alvast op dat het record terug gaat komen naar de Benelux.
Succes met de recordpoging jongens !
Wij hopen er alvast op dat het record terug gaat komen naar de Benelux.
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
Ik heb uit verschillende hoeken gehoord dat er een modern ktm blok gebruikt gaat worden.
Ben benieuwd of er nog informatie van aalt komt,daar hoeft toch niet geheimzinnig over gedaan worden.
Ben benieuwd of er nog informatie van aalt komt,daar hoeft toch niet geheimzinnig over gedaan worden.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
- Volldampf
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 19:34
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
3.2013 Drücke beide Daumen und wünsche Gutes Gelingen!!! Groetjes Ps. Freiwillig !bedankt ?green beer ,Qualität schon immer ! e,e,e, lachen!!!! Euer hans-hartmut groetjes Emilio/Enzo and all!!!
- Bijlagen
-
- 99%.jpg (11.03 KiB) 49169 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Volldampf op 22 mar 2013, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9754
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 827 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
- Contacteer:
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
Enkele foto's van de Groene Tulp site
- Bijlagen
-
- schaalmodel.jpg (25.24 KiB) 49124 keer bekeken
-
- schaalmodel-2.jpg (23.5 KiB) 49124 keer bekeken
-
- stroomlijn-1.jpg (41.12 KiB) 49124 keer bekeken
-
- stroomlijn-2.jpg (40.01 KiB) 49124 keer bekeken
-
- bouw-snelheidsrecordmachine-1.jpg (25.29 KiB) 49124 keer bekeken
-
- bouw-snelheidsrecordmachine-2.jpg (78.55 KiB) 49125 keer bekeken
-
- bouw-snelheidsrecordmachine-3.jpg (39.77 KiB) 49125 keer bekeken
-
- bouw-snelheidsrecordmachine-4.jpg (56.49 KiB) 49125 keer bekeken
-
- bouw-snelheidsrecordmachine-5.jpg (140.94 KiB) 49125 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
Wanneer? August 2013
Waar? Bonneville Southern California USA
Waar? Bonneville Southern California USA
- Bijlagen
-
- 04_even_passen.jpg (110.49 KiB) 48305 keer bekeken
-
- 05_passen_met_helm.jpg (109.52 KiB) 48305 keer bekeken
-
- 06_met_watertank.jpg (64.49 KiB) 48305 keer bekeken
-
- 12_passen.JPG (49.69 KiB) 48305 keer bekeken
-
- 11_passen.JPG (62.53 KiB) 48305 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove
belangrijke parts
- Bijlagen
-
- voornaaf
- 10_voornaaf.jpg (85.86 KiB) 48303 keer bekeken
-
- voornaaf
- 09_voornaaf.JPG (74.95 KiB) 48303 keer bekeken
-
- 18_groene_tulp_018a.jpg (64.05 KiB) 48303 keer bekeken
-
- 19_groene_tulp_019a.jpg (42.56 KiB) 48303 keer bekeken
-
- 20_groene_tulp_020a.jpg (68.45 KiB) 48303 keer bekeken
-
- KTM cilinder
- KTM 50 SX-06.jpg (36.54 KiB) 48303 keer bekeken
-
- ontsteking
- 21a_UltraSap.jpg (67.6 KiB) 48303 keer bekeken