Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

Racen op het circuit met je Kreidler

Moderator: emilio

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#1 Bericht door emilio » 02 jan 2013, 18:33

Na de wel bijna perfecte trainingsdag op Mettet vorig jaar juni is nu de inschrijving geopend voor de 2013 variant op 13 mei aanstaande! :D

We worden wederom in de gelegenheid gesteld om deze dag in onze eigen klasse te rijden. We hebben hiervoor 30 mensen voor nodig! Ik denk, gezien de geweldige ervaringen van 2012, dat we dit getal wederom gaan halen. Er is nu echter één verschil: naast onze klasse zal de 50cc Freetech klasse van Martijn Stehouwer voor de eerste keer aan de start komen. De zwaar getunde Kreidlers kunnen ook deelnemen in deze klasse. Denk hierbij aan de vermogens met 20 pk plus.

Het is de bedoeling dat we alles zo laagdrempelig mogelijk houden. Je kunt dus gewoon met jouw straatkreidler, als die minimaal een 6 pk heeft, gewoon de hele dag met ons meerijden. De brommer hoeft geen kenteken te hebben en je hoeft ook geen rijbewijs te hebben! Je moet wel lederen kleding dragen alsmede een goedgekeurde helm, motorlaarzen en motorhandschoenen.
Natuurlijk dient de Kreidler wel 100% technisch in orde te zijn (remmen, banden en vering). Onderdelen waar glas aan zit moeten worden afgeplakt. Let ook op het geluidsnivo. Op het aanmeldformulier wordt hier meer over verteld..

Onderstaand tref je de rechtstreekse link aan om je aan te melden. Wacht niet te lang maar geef vooral mij even een Pbtje zodat ik ongeveer weet waar de teller op staat. We zijn niet merken- of nationaliteit vreemd! Iedereen kan en mag deelnemen! Het gaat niet alleen om het rijden zelf maar vooral ook over de onderlinge gezelligheid en samenhorigheid :) :) :) . Ik mag zeggen dat iedereen de vorige keer ook op die onderdelen het een meer als geslaagde dag vond. :clap :clap :clap .

Geef je dus op en vergeet niet mij de PB'en!! http://www.trackdays.be/nl/dagen/0513_met.htm

Vul in: Beginners en 50cc standaard!

Heb je vragen van algemene aard? Drop ze dan in dit topic. Zijn ze persoonlijk dan gewoon per Pb..

Ik zie jullie in Mettet!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Johan.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#2 Bericht door emilio » 18 jan 2013, 22:25

Ik heb me ingeschreven voor Mettet. Een paar collega's uit Duitsland hebben zich ook al ingeschreven :)... met een 110 cc. Andere 2 met een 50cc Cupracers en eentje met een 67 cc..

the vizitor
Berichten: 384
Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
Locatie: steenbergen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#3 Bericht door the vizitor » 18 jan 2013, 22:37

Petrousko en ik zijn ook ingeschreven 8)

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#4 Bericht door emilio » 18 jan 2013, 22:38

Kei Top Man!!

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#5 Bericht door emilio » 20 jan 2013, 09:20

Nu de aanmeldingsprocedure voor Lelystad bijna afgerond is richten we onze aandacht al weer op Mettet.

Het "Mettet" topic wordt naast Kreidler.nl nog op 3 andere forums gehost: Kreidler-verein, Jogys-forum en het Puch Forum. Vorig jaar hadden we al 4 liefhebbers uit Duitsland die een reis van 500 kilometer ondernamen om met ons op Mettet te kunnen rijden. Dit jaar is het aantal al weer verdubbeld. Alleen van Jogys-forum hebben we al 8 inschrijvingen te pakken. Van het Puch forum hebben de eerste geïnteresseerden zich ook al ingeschreven en van leden uit het Kreidler-verein forum heb ik te horen gekregen dat er flink gewerkt wordt om een aantal machines op tijd klaar te hebben. Ze komen dan speciaal vanuit Bayern over deze dag met ons mee te rijden. Vanaf vandaag zal ik ook op het Zündapp forum een topic openen.

Deze "Mettet dag" zal van een historische waarde blijken te zijn. Naast onze "50cc brommerklasse" zal de racewereld de geboorte zien van de Freetech 50 Cup van Martijn Stehouwer (Emot). Een speciale experimentele klasse die ruimte biedt voor nieuwe ontwikkelingen in de 50cc klasse. Denk aan meer cilinders, geen beperkingen voor wat betreft de versnellingsbak rijwielgedeelte etc. Er valt dus veel te zien en te leren op Mettet! Schrijf je dus in voor deze dag! Ook als toeschouwer ben je meer dan welkom. De entree is gratis en voor het inademen van de 2 takt dampen hoef je nog steeds geen belasting te betalen :mrgreen: ...

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#6 Bericht door emilio » 23 jan 2013, 03:59

Nog even een update over het aantal aanmeldingen welke ik via de email of pb voor mettet heb mogen ontvangen. Ik kan helaas de exacte status van de aanmeldingen die via de website van trackdays verlopen niet zien.
Een aanmelding is pas definitief zodra er betaald is....

De afgelopen dagen heeft het stormgelopen vwb het aantal aanmeldingen. De teller staat op dit moment al op 24 deelnemers. Om een eigen klasse te hebben moeten we er 30 hebben maar dat zit er volgens mij er zeker wel in -)!

Iedereen is welkom met een brommer vanaf 6 pk....gewoon eens proberen dat circuit rijden!!! -)

Gebruikersavatar
oz
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
Locatie: utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#7 Bericht door oz » 23 jan 2013, 10:09

Ik heb me wel ingeschreven maar nog geen info betreft de betaling.......... :?:

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#8 Bericht door emilio » 23 jan 2013, 10:22

Bedoel je de betalingsbevestiging Ozz? Of bedoel je dat je geen rekeningnummer hebt ontvangen?

Gebruikersavatar
oz
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
Locatie: utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#9 Bericht door oz » 23 jan 2013, 11:05

emilio schreef:Bedoel je de betalingsbevestiging Ozz? Of bedoel je dat je geen rekeningnummer hebt ontvangen?
Ik heb me ingeschreven en vorig jaar kreeg je dan een mail betreft betaling en daarna een bev. dat je officieel ingeschreven bent... :|

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#10 Bericht door emilio » 23 jan 2013, 11:10

Ohhh.... dat kan nog wel ff duren voordat je de mail krijgt. Ik verwacht dat je wellicht pas in maart de bevestiging gaat krijgen. Ze zijn niet zo snel in België ;)..

Gebruikersavatar
oz
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
Locatie: utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#11 Bericht door oz » 23 jan 2013, 11:18

emilio schreef:Ohhh.... dat kan nog wel ff duren voordat je de mail krijgt. Ik verwacht dat je wellicht pas in maart de bevestiging gaat krijgen. Ze zijn niet zo snel in België ;)..

Oke dan ga ik nu weer verder met mijn mooi weer dansje want ik wil zo graag rijden en snachts schreeuwen de dijkjes .......ozzie, ozzie waar ben je nou........ 8)

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#12 Bericht door emilio » 25 jan 2013, 10:11

We zitten op 26 deelnemers nu... :)..

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#13 Bericht door emilio » 12 mar 2013, 20:30

Heren,


De officiële Inschrijvingen tot nu toe

50cc straat = 22 aanmeldingen = 66% gevuld (Puch, Kreidler, Sachs etc)

50cc Freetech = 10 aanmeldingen = 33% gevuld (Freetech, Euro cup, SOBW)

2-takt klasse & youngtimer klasse = 46 aanmeldingen = 73% gevuld (RD, TZ, RGV, RG, KR1S, TZR, RS250)

Groetjes,

Johan.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#14 Bericht door emilio » 29 mar 2013, 08:42

Heren,

bijgaand de lijst van de betalende deelnemers aan Mettet. Mocht je naam er niet bij staan dan gelieve je even bij me te melden...

Marcus Baumgartner
Nico Besseling
Gerd Brauneiser
Twan Dekkers
Tom Eijbertse
Johan Emmers
Hermann Engelhart
Harry Feider
Ralf Grossmann
Theo Harzem
Petrousko Hornicek
Joerg Maas
Alexander Neikes
Andreas Neikes
Wilhelm Pantring
Marco v/d Wart
Oz vd zijden
Eric Visser
Paul Volkers
Norbert Winkelmann

the vizitor
Berichten: 384
Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
Locatie: steenbergen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#15 Bericht door the vizitor » 29 mar 2013, 09:49

ik mis wel een paar namen.....

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#16 Bericht door emilio » 29 mar 2013, 10:04

Der komen er sowieso nog 4 tot 6 NL'ers bij Paul. Soms moet je de mensen er ff aan herinneren dat het bijna zo ver is ;) en bovendien kan die organisatie ook een foutje maken en dat zoek ik nu even uit!

Groetjes,

Johan.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#17 Bericht door emilio » 24 apr 2013, 09:31

Alle deelnemers hebben deze mail ontvangen. Mocht je die niet ontvangen hebben dan ff bij me melden aub...






In bijlage wat praktische info met betrekking tot de circuitdag en een afstand van verhaal die u ondertekend moet meebrengen.



· De paddock is de avond voor het evenement vanaf 19u00 toegankelijk (vroeger mag je de paddock niet binnen)

· Kamperen in de paddock is toegelaten (sanitair en elektriciteit beschikbaar)

· Er is een VERPLICHTE BRIEFING !!! Zonder briefingsticker mag je niet rijden !!!

· Er is een geluidslimiet van 95 dB, voorzie een originele uitlaat, of DB-killer! Te luid = niet rijden

· Er is een bandenservice voorzien

danny bodde
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jan 2010, 22:28
Locatie: den haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#18 Bericht door danny bodde » 24 apr 2013, 18:51

Johan ik sta er ook niet bij Marco Ferry en Wilco

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#19 Bericht door emilio » 24 apr 2013, 20:25

Hoi Danny,

ik heb het zojuist ff nagevraagd. Je staat er gewoon bij :)..

Groeten,

Johan

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#20 Bericht door emilio » 29 apr 2013, 15:58

Heeft er iemand interesse om net als in Assen gebruik te maken van een slaapplaats in Willi's tent? Nee niet onze Willy maar onze Duitse Willi. Het gaat om de nacht van 12 mei naar 13 mei. Op het circuit zijn sanitaire voorziening alsmede elektriciteit voorhanden.

Het voordeel om op het circuit te overnachten is dat je uitgerust aan de inspannende dag kunt beginnen. Je moet anders 's morgens wel erg vroeg uit de veren om de files om Antwerpen en Brussel voor te zijn. De circuitdag valt op een maandag.. Graag even aanmelden als je er gebruik van wilt maken. Ik moet het nog met Willi regelen..

Gebruikersavatar
oz
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
Locatie: utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#21 Bericht door oz » 11 mei 2013, 08:04

Jongens heel veel plezier , ik kan ddor mijn longontsteking (rechter long)en acute bronchites (linker long) :evil: helaas niet veel meer doen , het lijkt wel een vloek mijn machines blijven heel maar ik loop steeds vast #-o
Foto,s aub voor de thuisblijvers...........groetjes Oz

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#22 Bericht door jamojamo » 11 mei 2013, 09:24

Ik ben toevallig woensdag langs het circuit gereden :P tijdens een weekje Ardennen met de family. Mooie omgeving! Het is kort dag maar als je kunt overnachten op Landal Village L'eau d'Heure http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowpark ... eau-dheure dan zit je in een heerlijke accomodatie op 25km van het circuit.
Veel plezier overmorgen!
Eric

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#23 Bericht door emilio » 11 mei 2013, 13:02

Vanwege versnellingsbakproblemen is de Mamba er niet bij. Probeer nu de 50 op tijd klaar te hebben zodat ik er wel bij kan zijn..

Gebruikersavatar
huib
Berichten: 2242
Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#24 Bericht door huib » 13 mei 2013, 23:15

:clap :clap :clap

Hobby genoten ;-) ik ben weer thuis en een korte reactie. Heb maar 4 heats kunnen nemen met een hoop gepruttel. Het regende, ontsteking die het uiteindelijk begaf in de 4 de heat. Toen wat het klaar. Dat was jammer want er was genoeg competitie 8) Ik gaat hem zeker weer klaar maken voor de volgende keer :idea: :twisted: en ik had de dag voor geen goud willen missen. Ik heb het idee dat er toch meer mensen hiervoor te porren moeten zijn?? Want dat zou leuk zijn. Met een 10 pk heb je echt gewoon al lol. Johan wederom bedankt top geregeld. Groet en ben benieuwd naar al het beeld materiaal. groet Huib

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Circuitdag Mettet maandag 13 mei 2013

#25 Bericht door emilio » 13 mei 2013, 23:48

De Duitse collega's hebben met bewondering naar het 60 cc geweld gekeken. Ze vonden die van Huib wel erg mooi lopen. Hij ging dan ook ondanks de ontstekingsproblemen goed van zijn plek. Marinus zijn 60 heb ik nog nooit zo sterk gezien terwijl Wilco liet zijn hoeveel vorderingen hij qua stuurwerk gemaakt heeft. Ik heb 1 sessie op zijn Big Boss machine mogen rijden en deed er bijna van in mijn broek....al dat beschikbare vermogen en dan een nat wegdek met een oliespoor erop tot beschikking hebben..

Heb met 8,6 pk toch nog lekker gesport met de Puch van Twan en met de RS van Harry uit Trier (D). Danny deed ook prima mee en we hebben regelmatig stuivertje gewisseld. Mijn Kreidler haalde 90 tot 95 op het rechte eind en dit laat zien dat je met en gewone straatkreidler mega plezier kunt hebben. Vooral de kameraadschap onder elkaar, ongeacht de nationaliteit, is iets waar ik warm voor loop. Het was een geslaagde die wellicht een vervolg gaat krijgen in de vorm van een 3 daags evenement. Zodra er meer bekend is zal ik e.a.a. publiceren...

Mannen bedankt voor deze, ondanks het weer, toch geslaagde dag!

Johan.

Plaats reactie