John Bos Kreidler
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 10 mar 2004, 20:41
- Locatie: Oosterbeek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
John Bos Kreidler
Hallo,
Ik sta op het punt om een tweede Kreidler te kopen. Het is grijze 5 versnellingen RMC-s uit 1998. Heeft 20.000 gelopen. Ik vind het zelf een plaatje. Ik krijg alleen vaak te horen, dat die niet echt is omdat die niet door Kreidler in elkaar gezet is. Ik ben het daar niet mee eens. Een Kreidler blijft altijd een Kreidler en is dus per defintie echt en mooi, om niet te zeggen een kunstwerk. Maar wat vinden jullie als experts????????
Groeten
Ik sta op het punt om een tweede Kreidler te kopen. Het is grijze 5 versnellingen RMC-s uit 1998. Heeft 20.000 gelopen. Ik vind het zelf een plaatje. Ik krijg alleen vaak te horen, dat die niet echt is omdat die niet door Kreidler in elkaar gezet is. Ik ben het daar niet mee eens. Een Kreidler blijft altijd een Kreidler en is dus per defintie echt en mooi, om niet te zeggen een kunstwerk. Maar wat vinden jullie als experts????????
Groeten
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Jullie begrijpen dat ik de mening deel van een John Bos Kreidler is en voelt als een echte Kreidler.
Kijk ook in mijn profiel.
Exact de Kreidler uit de jaren 80. Enige alternatieve goed nagemaakte onderdelen zijn de Weltmeister buddy, voetsteunen (Denfeld is niet meer), verstelbare achterschokbrekers, blauwe VDO tellers verder 100% Kreidler.
Zeer goed afgewerkt, mooi lakwerk en zeer bedrijfszeker voor jarenlang rijplezier.
Verzekering is 111 euro voor 2004
Ik heb afgelopen zomer 2300 hobbykilometers gemaakt met veel plezier met zeer veel leuke reacties onderweg. Is eigenlijk niemand die het als een Bos Kreidler herkend. Eerder de reactie van wat is die mooi gerestaureerd.
Enzo
Kijk ook in mijn profiel.
Exact de Kreidler uit de jaren 80. Enige alternatieve goed nagemaakte onderdelen zijn de Weltmeister buddy, voetsteunen (Denfeld is niet meer), verstelbare achterschokbrekers, blauwe VDO tellers verder 100% Kreidler.
Zeer goed afgewerkt, mooi lakwerk en zeer bedrijfszeker voor jarenlang rijplezier.
Verzekering is 111 euro voor 2004
Ik heb afgelopen zomer 2300 hobbykilometers gemaakt met veel plezier met zeer veel leuke reacties onderweg. Is eigenlijk niemand die het als een Bos Kreidler herkend. Eerder de reactie van wat is die mooi gerestaureerd.
Enzo
- Bijlagen
-
- Site.JPG (67.47 KiB) 14089 keer bekeken
-
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
- Locatie: Ede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Koplamp is volgens mij een nepperd. (uitlaat vast ook)
verzekering is inderdaad duur.
Ik zou er alleen even de ''gewone'' rmcs stickers op zetten, bij deze denk je meteen van ow john bos.
Maar persoonlijk zou ik niet gauw een bos kreidler kopen. gewoon voor het ''gevoel''. maar je moet kopen wat je mooi vind. Ik denk dat ze haast net zo waardevast zijn als originele kreidlers.
verzekering is inderdaad duur.
Ik zou er alleen even de ''gewone'' rmcs stickers op zetten, bij deze denk je meteen van ow john bos.
Maar persoonlijk zou ik niet gauw een bos kreidler kopen. gewoon voor het ''gevoel''. maar je moet kopen wat je mooi vind. Ik denk dat ze haast net zo waardevast zijn als originele kreidlers.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Toeleveranciers zoals VDO, Grimeca, Weinmann en Mahle bestaan nog steeds. Ook is John Bos in het bezit van de originele fabrieksmallen, zodat men tegenwoordig, met betere technieken, alles in een nog betere kwaliteit kan maken. Of dit gebeurt weet ik niet. Wel heb ik ooit eens gelezen dat toen Kreidler failliet ging, er nog 12.000 Kreidlers (in onderdelen en compleet) aanwezig waren. En dat John Bos voornamelijk die onderdelen heeft gebruikt om een "nieuwe" Kreidler te maken. En uiteraard de complete Kreidlers, nog in krat, verkocht heeft. Ik kon zelf eind jaren '80 nog zo'n Kreidler in krat kopen, maar had helaas het geld niet.
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
maar die toeleveranciers leveren niet meer allemaal.. zie ook het Mahle-topic ergens in de chat.. [ben even te lui voor een link]
Voor de rest zijn dit 100% kreidlers als we de heer Bos moeten geloven.
Hou er ook rekening mee dat zon Bos kreidler van '98 naast een dure verzekering ook qua aanschaf een flinke klap duurder is.
Maar wat er al eerder stond hier.. je eigen wil is wet.. het feit dat je kreidler rijd is al top
Voor de rest zijn dit 100% kreidlers als we de heer Bos moeten geloven.
Hou er ook rekening mee dat zon Bos kreidler van '98 naast een dure verzekering ook qua aanschaf een flinke klap duurder is.
Maar wat er al eerder stond hier.. je eigen wil is wet.. het feit dat je kreidler rijd is al top
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Beste Flip,
Merk: G&W KREIDLER Type: K53/502
Dus zeg het maar.
Enzo
Merk: G&W KREIDLER Type: K53/502
Dus zeg het maar.
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 24 mar 2004, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chris - RMC Black Flamed
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 29 nov 2002, 16:31
- Locatie: Zuid-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
och melvin dan zeg je dat je je een vastloper heb gehad..Melvin schreef:lekke handig. Als je er dan een andere cilinder op legt ziet de politie gelijk dat ie opgevoerd is omdat de cilindernummers niet overeenkomen
onee het is een kreidler dan geloven ze het je niet
..back 2 topic,
persoonlijk zou ik een oude Kreidler kopen, voor het geld waar je een Bos voor koopt (of minder..) heb je ook een oude (als je een perfecte vind) en dat gevoel lijkt me toch lekkerder....
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 68 keren
Die Gxxx en Welter (op het plaatje van tvdzijden), waren dat niet die lui die de brommerafdeling na het faillisement van Kreidler overnamen?
John Bos Kreidlers zijn zo origineel als praktisch mogelijk is, dus ik zou ze zeker geen nepperd noemen, hoewel ik persoonlijk het geld liever aan de restauratie van een oude zou besteden.
John Bos Kreidlers zijn zo origineel als praktisch mogelijk is, dus ik zou ze zeker geen nepperd noemen, hoewel ik persoonlijk het geld liever aan de restauratie van een oude zou besteden.
- Andre
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
- Locatie: Heos zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Ik heb er een van 1990 en daar zit ook zón plaatje op wat tvdzijden op de foto laat zien.Er ligt ook een 5 bak onder en dat mocht toen voor het eerst.Ik heb ook een 89 er gehad en dit was een 4 bak kickstart alleen inwendig al voorberijd voor 5 bak.Ik heb toen de borging weg gehaald een tandwiel ge kocht en had een 5 bak.Ik ben de 3e eigenaar van die 90er maar motorisch is hij prima ik heb alleen de koppelings platen vervangen.voor de rest zeer te vreden.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Zie hier de reactie van een jarenlange gebruiker. De kwaliteit en betrouwbaarheid is dus hetzelfde als de Kreidlers van toen. Goed dus.
Wees blij dat het nog gemaakt en te koop is.
Toch wel anders dan alle problemen die ik op ons forum lees m.b.t. cylinders, zuigers, ontstekingen, wielen enz. Dat zal zeker met de leeftijd of opvoeren te maken hebben.
Hoeveel Kreidlers zijn er nog waar alle boutjes en moertjes nog op dezelde positie zitten zoals ze de fabriek zijn uitgerold. Niet veel meer. Na een aantal jaren moet er toch door ondeskundig gebruik, eigen idee van uitvoering en de tand des tijds service en restauratie gepleegd worden.
Enzo
Wees blij dat het nog gemaakt en te koop is.
Toch wel anders dan alle problemen die ik op ons forum lees m.b.t. cylinders, zuigers, ontstekingen, wielen enz. Dat zal zeker met de leeftijd of opvoeren te maken hebben.
Hoeveel Kreidlers zijn er nog waar alle boutjes en moertjes nog op dezelde positie zitten zoals ze de fabriek zijn uitgerold. Niet veel meer. Na een aantal jaren moet er toch door ondeskundig gebruik, eigen idee van uitvoering en de tand des tijds service en restauratie gepleegd worden.
Enzo
-
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 08 dec 2003, 08:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb nu een originele Kreidler.. gelukkig compleet gerestaureerd en gereviseerd dus hij kan nog een tijde mee. Maar als de tijd daar is zou ik graag een nieuwe John Bos kopen hoor, het is voor mij een echte Kreidler. Ziet er goed en en zit prima in elkaar. Ik vind dit wij de John Bos Kreidler's moeten eren.. laten we blij zijn dat ze nog daar gemaakt worden.tvdzijden schreef:Zie hier de reactie van een jarenlange gebruiker. De kwaliteit en betrouwbaarheid is dus hetzelfde als de Kreidlers van toen. Goed dus.
Wees blij dat het nog gemaakt en te koop is.
Toch wel anders dan alle problemen die ik op ons forum lees m.b.t. cylinders, zuigers, ontstekingen, wielen enz. Dat zal zeker met de leeftijd of opvoeren te maken hebben.
Hoeveel Kreidlers zijn er nog waar alle boutjes en moertjes nog op dezelde positie zitten zoals ze de fabriek zijn uitgerold. Niet veel meer. Na een aantal jaren moet er toch door ondeskundig gebruik, eigen idee van uitvoering en de tand des tijds service en restauratie gepleegd worden.
Enzo