Omdat ik nu ziek ben heb ik mijn hobby van vroeger weer terug opgepakt.
In de eerste bijlage staat mijn eerste Kreidler die opgebouwd is door mijn vader en ikzelf toen ik 16/17 jaar oud was met spullen die ik dubbel had
Zoals je kan zien is de lak en het chroom niet meer in perfecte staat maar wil ik als tweede deze kreidler weer compleet in nieuwstaat gaan brengen
Het is immers al 15 Jaar geleden dat hij uit de kelder is geweest en op gereden is.
Als eerste van alle projecten wil ik beginnen met de restauratie van een kreidler eitank 1965.
Deze eitank is ook al 29 jaar in mijn bezit en is nu aan de beurt voor een complete restauratie.
Van deze eitanks had ik er twee gekocht in 1984 en te gelijk gedemonteerd een in het grijs en een in het rood.
Deze zijn op de zolder van mijn ouderlijk huis beland en heb ik nu verhuisd naar mijn garage (Zie foto's in bijlage twee).
Ik heb enkele vragen:
- Hoe kom ik aan de exacte kleur grijs en bege voor deze Kreidler eitank?
- Omdat het er twee waren wat voor wielen horen hier in 17,19 of 23 inch?
- De balhoofdkap (claxon) en voorvorkkap waren die van staal of kunstof?
- Wat voor type achterlicht moet er op?
- Wat voor bagagerek zit er standaard op?
- Is het mogelijk om bijvoorbeeld mijn zwarte kreidler met brommer kenteken om te laten keuren naar motor?
- En is het mogelijk om een motorframe met framenummer beginnend met een 5 zonder papieren weer op kenteken te krijgen frame komt uit Zwitserland geen EU Lid
Met vriendelijke groet,
Jan Ha
Bergen op Zoom