Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl
Plaats reactie
Bericht
Auteur
hermanp
Berichten: 6980
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 105 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#126 Bericht door hermanp » 25 dec 2013, 14:10

Ik denk dat Parlotti voornamelijk doelt op de manier waarop er over buitenlanders gesproken wordt...

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3726
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 343 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#127 Bericht door jamojamo » 25 dec 2013, 14:49

[quote="hermanp"]Ik denk dat Parlotti voornamelijk doelt op de manier waarop er over buitenlanders gesproken wordt...[/quote]

Zonder man en paard te noemen is het zinloos dat Parlotti zo iets opschrijft.

Maar goed, mijnheer haakt af dus ook mijn reactie er weer op is er 1 teveel, jammer.

Back on-topic: de Mitsubishi Outlanders zijn niet aan te slepen door de belastingvoordelen die ook meteen weer de nek omgedraaid worden. Als je er een bij de leasemaatschappij in bestelling hebt die na de jaarwisseling op kenteken wordt gezet dan gaan er ook andere tarieven gelden: niet nul maar zeven procent bijtelling. Eveneens een voorbeeld van onbetrouwbaar bestuur. Ze hebben zich in Den Haag er op verkeken hoe duur deze (groen rijden stimulerings-) regeling voor de staatskas zou zijn. Mag je dan in dit topic zeggen dat het om onbetrouwbaar bestuur gaat? Ik vind van wel!

Eric

hermanp
Berichten: 6980
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 105 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#128 Bericht door hermanp » 25 dec 2013, 15:04

Je kunt lezen wat er geschreven wordt Eric. Aan de ene kant kan ik me de gedachten wel voorstellen, aan de andere kant moeten we eerst naar onszelf kijken.

Mijn oom heeft al enige tijd een hybride wagentje, betaalt geen wegenbelasting maar maakt meer gebruik van de weg dan de gemiddelde oldtimerbezitter. Voor mijn gevoel zeer onrechtvaardig maar wel zoals het nu is. Dat dit voor het milieu is, is volgens mij larie, de productie van nieuwe auto's kost geld en milieu. De oudere auto's op de weg houden kost ook geld, maar zal waarschijnlijk minder milieubelastend zijn. De verwerking van afgeschreven elektrische auto's zal ongetwijfeld een enorme belasting voor het milieu zijn, terwijl de ouderwetse metalen auto's gemakkelijk gerecycled kunnen worden.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#129 Bericht door Henk 3bakvoet » 25 dec 2013, 16:13

Er zijn er inderdaad bij die wel heel erg over reacting zijn voor die paar tientjes per jaar. (kreidlers)

hermanp
Berichten: 6980
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 105 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#130 Bericht door hermanp » 25 dec 2013, 16:39

[quote="Henk 3bakvoet"]Er zijn er inderdaad bij die wel heel erg over reacting zijn voor die paar tientjes per jaar. (kreidlers)[/quote]

Het zal bij de meesten gaan om enkele (drie?) tientjes per jaar, dus waar maak je je dan druk om. Behalve dan het principe dat het eerst niets kostte en nu opeens wel geld moet kosten.
Maar er zijn er ook die vijf Kreidlers op motorkenteken hebben, die moeten dus 5 keer die drie tientjes betalen. En als je dat dan afzet tegen het aantal kilometers wat de gemiddelde Kreidler rijder rijdt, dan is de kilometerprijs aanzienlijk.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4099
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 227 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#131 Bericht door hermanngas » 26 dec 2013, 00:00

Ik kan natuurlijk niet in iemand anders portemonnee kijken,
maar het lijkt mij als je 5 Kreidlers hebt staan dat 150 euro per jaar
niet een heel groot probleem is.
Dat neemt niet weg dat het eigenlijk een rotstreek is van onze overheid.
Groet, HermaNN

hermanp
Berichten: 6980
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 105 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#132 Bericht door hermanp » 26 dec 2013, 01:20

Ik heb 'gelukkig' maar eentje met motorkenteken, en nog in opbouw, dus geschorst, ook. Bezitten en mee rijden (wordt dus 30 euro per jaar) of schorsen, 24 euro per jaar, maakt niet zo veel uit. Als ik er meerdere had met motorkenteken, zou ik ze schorsen totdat ze belastingvrij zijn. Ik heb momenteel meer dan 20 kentekens geschorst, dus kan er zo een paar gratis bij doen.
Oh ja, doe je het handig, schors je eerst vijf bromfietskentekens voor €11,- per jaar, de volgende, auto of motor, is gratis.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#133 Bericht door Henk 3bakvoet » 26 dec 2013, 09:29

(Behalve dan het principe dat het eerst niets kostte en nu opeens wel geld moet kosten.)

Had jij kunnen dromen dat je in 2014 met zijn tweetjes per jaar € 2500 en een eigen risico van 2x € 375 zou betalen voor je (gedeeltelijke) ziektekosten?

30 euro per jaar, € 7.50 per kwartaal, waar gaat het over Herman, je zou bijna denken dat ze ook in de rij staan bij de voedselbank.

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#134 Bericht door Theove » 26 dec 2013, 10:16


Back on-topic: de Mitsubishi Outlanders zijn niet aan te slepen door de belastingvoordelen die ook meteen weer de nek omgedraaid worden. Als je er een bij de leasemaatschappij in bestelling hebt die na de jaarwisseling op kenteken wordt gezet dan gaan er ook andere tarieven gelden: niet nul maar zeven procent bijtelling. Eveneens een voorbeeld van onbetrouwbaar bestuur. Ze hebben zich in Den Haag er op verkeken hoe duur deze (groen rijden stimulerings-) regeling voor de staatskas zou zijn. Mag je dan in dit topic zeggen dat het om onbetrouwbaar bestuur gaat? Ik vind van wel!

Eric
Helemaal mee eens. En aangezien het belastingstelsel voor voertuigen voor de derde keer in een paar jaar over de kop gaat ben ik er goed klaar mee. In het beton gegoten schreef weekers 2 jaar geleden. Nou... vloeibeton denk ik. Ik rij nu net een Volvo V60PIH. geen BPM, 0% bijtelling en meer dan 50% subsidie op de aanschaf. Oh ja geen wegenbelasting. Belachelijk maar ik profiteer er nu nog 5 jaar van.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#135 Bericht door Henk 3bakvoet » 26 dec 2013, 11:08

Theo helemaal gelijk, belasting voordelen in welke vorm dan ook die moet je pakken, uiteindelijk halen ze ook genoeg bij je weg.
Maar dat is de tol die we betalen voor onze welvaartstaat.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#136 Bericht door Caspar » 26 dec 2013, 11:14

Mijn visie: Onbehoorlijk bestuur , onbetrouwbare overheid.
3x de regels wijzigen tijdens het spel is niet uit te leggen.

Ik heb er 3 op motorkenteken , € 150,- ( Herstel: € 90,-) dus voor iets wat eerder belastingvrij was = verworven recht.
Juridisch is dit zo krom als een banaan
Laatst gewijzigd door Caspar op 27 dec 2013, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mucke
Berichten: 662
Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#137 Bericht door mucke » 26 dec 2013, 11:30

[quote="Caspar"]Mijn visie: Onbehoorlijk bestuur , onbetrouwbare overheid.
3x de regels wijzigen tijdens het spel is niet uit te leggen.

Ik heb er 3 op motorkenteken , € 150,- dus voor iets wat eerder belastingvrij was = verworven recht.
Juridisch is dit zo krom als een banaan[/quote]

is dat niet 3x 30 = 90 euro ??

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4832
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 623 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#138 Bericht door KJ » 26 dec 2013, 11:54

Ben het helemaal met Caspar eens, dit is onbehoorlijk bestuur en vraagt om een gepaste fatsoenlijke reactie op 30 of 31 december aanstaande.....Nationale Schorsingsdag!

Heb er in de familie en vriendenkring ondertussen acht kentekens verzameld die tot 1 januari as MRB vrijgesteld waren verzameld.
Ik zet deze allen op mijn naam en ze worden voorlopig geschorst zonder dat de overheid daar een cent voor ontvangt.
Het betreft zowel "losse frames", projectfietsen in opbouw als motorfietsen die in een verzameling staan en de motor van mijn vrouw.

Brengt het totaal door mij te schorsen voertuigen op 22 stuks.

Voor maart maak ik een afspraak bij de RDW om de '73er RS op Nederlandsch kenteken te zetten. In mei 2015 kan de Flu-Orange dan eindelijk de weg op.

super5
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 feb 2011, 18:40
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#139 Bericht door super5 » 26 dec 2013, 14:00

En je moet ze volgend jaar bij verlengen van schorsing omruilen voor stukjes plastic ! groet Erik.

hermanp
Berichten: 6980
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 105 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#140 Bericht door hermanp » 26 dec 2013, 19:20

Henk 3bakvoet schreef:(Behalve dan het principe dat het eerst niets kostte en nu opeens wel geld moet kosten.)

Had jij kunnen dromen dat je in 2014 met zijn tweetjes per jaar € 2500 en een eigen risico van 2x € 375 zou betalen voor je (gedeeltelijke) ziektekosten?

30 euro per jaar, € 7.50 per kwartaal, waar gaat het over Herman, je zou bijna denken dat ze ook in de rij staan bij de voedselbank.
Ik weet het Henk. Toch zou ik, als ik ze had en verzekerd had, gaan schorsen en wachten totdat ze weer 100% belastingvrij zijn.

Tja, ziektekosten... vroegâh (20 jaar geleden) betaalde ik iets van 28 gulden per maand, oftewel +/- €12,50. Wat ik toen per jaar betaalde, betaal ik nu zo'n beetje per maand. En wat krijg ik er voor terug? Gelukkig niets!

Aan de andere kant; toen reed ik in een auto van bijna 1000 kg, ik betaalde Hfl 196,- wegenbelasting per kwartaal. Tegenwoordig zou diezelfde auto slechts €101 per kwartaal kosten. De kosten voor motorrijtuigenbelasting zijn dus amper hoger geworden. Maar mijn salaris is in diezelfde 20 jaar wel behoorlijk veranderd.
Toch heb ik een probleem als ik opeens voor 20 Kreidlers motorrijtuigenbelasting zou moeten betalen. Mijn vader, in bezit van 5 brandweerwagens, zou ze op één na weg doen, als hij ervoor zou moeten betalen.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3726
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 343 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#141 Bericht door jamojamo » 27 dec 2013, 08:40

Het leuke van een MRB-vrij voertuig op kenteken te hebben is dat je veel vrijer bent in het gebruik en het wel of niet eraan spenderen van tijd en centjes. Het is niet voor niets dat in het invoertarief (douanebelasting) in de gehele EU geldt voor voertuigen ouder dan 30 jaar oud gezien worden als voorwerpen voor verzameling. Het oprekken naar 40 jaar voor de MRB is volkomen uit de lucht gegrepen (Nederland weer voorop als strengste jongetje van Europa) en slechts ingegeven door slecht rekenwerk. Het zou me niet verbazen dat een eventuele rechtzaak door de stichting autobelangen wordt gewonnen. Meer kans is er echter op terugdraaien van deze regeling als de overheid er zelf achter komt dat het ze geen 154 miljoen oplevert maar geld kost.

Mvg,
Eric

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#142 Bericht door pax00l » 27 dec 2013, 17:31

Kijk ik ben niet tegen een invoertarief maar het is al 100x besproken door al de kabinetten van 85 af om de wegen belasting bij de benzine te doen zo als al de andere landen om ons heen ,dat besluit neem Brussel niet om daar maatregelen tegen te nemen .nee nou betaal ik dat bij de benzine,en nog een keer een tarief van .........dus dubbel,de benzine is een van de duursten van europa dus tel uit je winst

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#143 Bericht door Maarten » 27 dec 2013, 17:59

jamojamo schreef:Het leuke van een MRB-vrij voertuig op kenteken te hebben is dat je veel vrijer bent in het gebruik en het wel of niet eraan spenderen van tijd en centjes. Het is niet voor niets dat in het invoertarief (douanebelasting) in de gehele EU geldt voor voertuigen ouder dan 30 jaar oud gezien worden als voorwerpen voor verzameling. Het oprekken naar 40 jaar voor de MRB is volkomen uit de lucht gegrepen (Nederland weer voorop als strengste jongetje van Europa) en slechts ingegeven door slecht rekenwerk. Het zou me niet verbazen dat een eventuele rechtzaak door de stichting autobelangen wordt gewonnen. Meer kans is er echter op terugdraaien van deze regeling als de overheid er zelf achter komt dat het ze geen 154 miljoen oplevert maar geld kost.

Mvg,
Eric

Er moeten wel genoeg mensen een toezegging doen van minimaal 50 euro. Inderdaad is er een goede kans dat de rechter dit terugdraait, het schijnt dat een vergelijkbare situatie met grijs kenteken destijds ook is teruggedraaid.
Ik heb die toezegging dus ook maar gedaan, maar een ieder die de dupe is van de regeling moet dit doen, want we zijn pas op de helft. Dus doen! :!:

http://www.vrijstellingoldtimer.nl

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#144 Bericht door Caspar » 27 dec 2013, 20:03

Kan me ook nog iets herinneren met het "kwartje van Kok"
Dat was ook zo'n stunt.

NB: zojuist ook mijn €50,- gedoneerd , wie weet...

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#145 Bericht door pax00l » 28 dec 2013, 12:57

Nou ik val daar net buiten wand ik heb er 1e van 69er dus,maar je zal er maar een paar voor de verzameling hebben,dan zit je niet goed.
Ja alles wat je aan een de overheid geef of aan een verzekering geef dat geld daar ben je geen baas meer over ,kijkmaar aan je pensioen het is jou geld maar je bent het kwijt,daar voor als je zzper ben zet het niet op een bank of zo maar hou het in zelf beheer,maar daar zal ook wel weer een regel voor komen,wand dat geld dat ziet de overheid niet meer.dus ik ontspringt de dans met mijn motor kreid gelukkig

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#146 Bericht door Theove » 28 dec 2013, 19:43

jamojamo schreef: .... Meer kans is er echter op terugdraaien van deze regeling als de overheid er zelf achter komt dat het ze geen 154 miljoen oplevert maar geld kost.
Ik vrees meer van opdraaien. Overgangsregeling eruit, schorsen duurder maken, etc. etc.

Er zijn nu eindelijk een aantal "heilige" grenzen overschreden dus reken maar dat het hek van de dam is.

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#147 Bericht door Zatopek » 29 dec 2013, 11:05

Het gaat mij niet om die € 30 per jaar maar uiteraard om het principe. Trouwens, ik heb "geluk" want mijn RS is van 1972. Al die oldtimerbezitters met hun oude auto op diesel die nu ineens honderden en sommigen wel duizenden euro's per jaar (!) moeten betalen. Allemaal ter compensatie van de verloren miljoenen die naar die fakebulgaren zijn gegaan, meneer Weekers, nogmaals hartstikke bedankt mooie bokkel*l. Er gaat zoveel mis in dit verder prachtige land, al die politici in Den Haag zitten er niet voor ons maar voor hunzelf, het zijn allemaal graaiers. En de een heeft nog een meer uitgestreken smoelwerk dan de ander. Het interesseert ze echt geen reet hoe het met jou gaat, ze zijn alleen met zichzelf bezig. Elke keer weer worden er regeltjes verzonnen en gemaakt om de eerzame burger te treffen. Gewoon een beetje leven is voor veel mensen niet meer op te brengen, de elektriciteit- en gasrekening zijn al niet meer te betalen, laat staan de zorgverzekering en zo gaat het maar door. Alleen werken voor de kost in een gezin kan ook niet meer, je partner zal hoe dan ook mee moeten werken.

En als je dan ineens geen werk meer hebt en al vanaf 1977 aan het arbeidsproces meedoet en je tussen 2000 en 2011 voor jezelf hebt gewerkt en je blauw hebt betaald aan belastingen en premies dan krijg je na twee jaar weer in loondienst te hebben gewerkt te horen dat je maar recht hebt op 3 maanden WW. Nog nooit mijn hand op hoeven houden. Bijstand is helemaal uit den boze en gelukkig heb ik weer werk gevonden want als je al Bijstand krijgt dan moet je alles maar accepteren wat ook slavenwerk inhoudt, toiletten schoonmaken en meer van dat soort werk.

Als je nu nog nooit hebt gewerkt dan kan ik daar met heel veel moeite me er nog iets bij voorstellen maar niet als je al meer dan 30 jaar hebt gewerkt.

Kortom, pleur maar op met die hele klote politiek, ben er volledig klaar mee. Het wachten is nu wanneer er regeltjes komen dat je verplicht bent om een helm op te zetten op je fiets en in je cabriolet. En natuurlijk komt er ook een fietsbelasting en een belasting op whatever voor huisdier dan ook. Ze zijn nog lang niet uitverzonnen.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3726
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 343 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#148 Bericht door jamojamo » 22 jan 2014, 19:25


Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#149 Bericht door Maarten » 23 jan 2014, 08:18

Ja geweldig, "we" gaan een rechtszaak tegen de Staat aanspannen. "We", omdat ik ook een financiële bijdrage lever.
Ik weet zeker dat Weekers hier niet blij mee is, want er zijn wel degelijk argumenten waar de rechter ons in het gelijk kan stellen.
In het artikel staat ook nog dat Weekers de mogelijkheid geblokkeerd heeft om samen één bezwaarschrift in te dienen.
Niet zo slim van hem want dit geeft de belastingdienst heel veel extra werk. Weekers denkt misschien dat individuele bezitters geen bezwaarschrift zullen schrijven en indienen, maar er komen ongetwijfeld voorbeeldbrieven en ook op de oproep om brieven te schrijven aan de Tweede Kamer leden is massaal gehoor gegeven; er zijn toen duizenden goede brieven verstuurd.

Nou kom ik nog wel "redelijk" weg met de regeling, voor de Kreidler een paar jaar kwarttarief à €30,00 per jaar.
De Chevy Van omgebouwd tot kampeerauto, laten keuren, hefdak er in (kost ook zo weer 1200 euro) en dan belasting gaan betalen van 59 euro per maand (kwarttarief voor kampeerauto), maar laatst las ik van iemand die echt de Sjaak is:
- Een oude touringcar die hij aan het restaureren is. Uiteraard op diesel, en aangeschaft ook omdat het mogelijk was zonder MRB. Die kar weegt 15000 kilo. Of hij maar even 5000 euro per kwartaal!!! Wil gaan betalen! Kortom, die grote bus moet verkocht worden maar is niets meer waard. Al duizenden euro's ingestoken natuurlijk.
Dat is dan ook de reden dat de maatregel ronduit onrechtvaardig is.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5501
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#150 Bericht door kreidler844 » 23 jan 2014, 09:02

Dat klopt niet Maarten, een vrachtwagen of autobus blijft belastingvrij mits je er niet bedrijfsmatig gebruik van maakt.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nbelasting

Plaats reactie