restauratie rs 1968
- sven bosch
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
- Locatie: antwerpse kempen
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
restauratie rs 1968
ben sinds kort in het bezit van een rs van 1968, origineel en compleet.
Ikzelf ben tot nu toe meer bezig met de 74'er modellen, dus is wel even wennen.
Ik had hem even op mp staan, maar eigelijk vind ik hem te mooi om weg te doen, en het blijft een mooie machine, en 1 van de eersten.
Hieronder fotos, graag zoveel mogelijk tips-aandachtspunten..
Zijn er bijzonderheden die enkel voor dit model gelden? Qua verschillen met de 74 modellen denk ik vooral aan onderbouw-opbouw blok-????
Hieronder de fotos, heb al wel gezien dat het een originele en heel mooie 154392 cilinder is.
graag jullie reacties
gr sven
Ikzelf ben tot nu toe meer bezig met de 74'er modellen, dus is wel even wennen.
Ik had hem even op mp staan, maar eigelijk vind ik hem te mooi om weg te doen, en het blijft een mooie machine, en 1 van de eersten.
Hieronder fotos, graag zoveel mogelijk tips-aandachtspunten..
Zijn er bijzonderheden die enkel voor dit model gelden? Qua verschillen met de 74 modellen denk ik vooral aan onderbouw-opbouw blok-????
Hieronder de fotos, heb al wel gezien dat het een originele en heel mooie 154392 cilinder is.
graag jullie reacties
gr sven
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: restauratie rs 1968
Wat voor en nadelen
- er zit meer spuitwerk aan dan de 1974
- duur kunststof set
- de voorvork blijft een minder stuurgedrag hebben dan de 1974
- klassieke uitstraling
- zeldzame 13 rips cilinder
- contactpunten ontsteking
- kleinere lichtspoel
- nog zwakkere standaard en onderbouw dan de 1974
- 116 mm Campagnolo achter
Enzo
- er zit meer spuitwerk aan dan de 1974
- duur kunststof set
- de voorvork blijft een minder stuurgedrag hebben dan de 1974
- klassieke uitstraling
- zeldzame 13 rips cilinder
- contactpunten ontsteking
- kleinere lichtspoel
- nog zwakkere standaard en onderbouw dan de 1974
- 116 mm Campagnolo achter
Enzo
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
- Locatie: Sijbekarspel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: restauratie rs 1968
In mijn ogen het mooiste model wat Kreidler gebouwd heeft. Heb zelf een RS 1970 gerestaureerd dus als je vragen hebt ben je welkom.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: restauratie rs 1968
Precies Ben.brommer schreef:In mijn ogen het mooiste model wat Kreidler gebouwd heeft. Heb zelf een RS 1970 gerestaureerd dus als je vragen hebt ben je welkom.
Als je met veel goede scherpe foto's blijft komen gaat het helemaal vanzelf. Er is voor dit model heel veel kennis op het forum.
Wij hebben er ook 2 gedaan. En een 1968 model wordt nummer 3.
Enzo
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
- Locatie: Sijbekarspel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: restauratie rs 1968
Heb die van mij helemaal opgebouwd uit originele nieuwe onderdelen, alleen het rechter zijscherm heb ik laten spuiten, deze is ook bijzonder vanwege het ronde gaatje i.p.v. het ovale bij de andere modellen. Heeft me wel een paar jaar en veel geld gekost voor ik alles bij elkaar had maar dan heb je ook wat. Vond het zoeken naar die onderdelen ook wel een uitdaging. Alleen het frame was gebruikt maar nog in heel mooie staat., kon ik zo gebruiken. Zal binnenkort wel even een fotootje plaatsen.
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
- Locatie: Sijbekarspel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: restauratie rs 1968
Stuureigenschappen valt niet veel aan te doen behalve zorgen dat je demping van je voorvork in orde is en goede banden, over het algemeen vind ik dit best wel meevallen hoor, heb dit nooit als een probleem ervaren terwijl ik toch 5000 km per jaar er op rijd.
- sven bosch
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
- Locatie: antwerpse kempen
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: restauratie rs 1968
dank voor jullie reacties.
Alvast een 1ste vraagje, betreffende de standaard; volgens mijn gegevens heb ik een standaard nodig met nr 37 46 99. Waarin zit het verschil met bvb een 37 56 99 (standaard 74'er?) Hoe kan ik deze visueel herkennen om 1 te kopen op een beurs? Of heeft 1 van jullie nog een mooie liggen?
De kunststof set is bij ij nog in heel goede staat, geen breuken ed. Dus poetsen en klaar. De .92 heb ik al eens gedemonteerd, ziet er nog heel netjes uit, brommer starte trouwens ook van de 1e kick.
Betreffende het achterlicht: wat hoort er origineel op? Staat niks op het huis, slechte namaak denk ik..
Hella voor deze brommer?
Gr sven
Alvast een 1ste vraagje, betreffende de standaard; volgens mijn gegevens heb ik een standaard nodig met nr 37 46 99. Waarin zit het verschil met bvb een 37 56 99 (standaard 74'er?) Hoe kan ik deze visueel herkennen om 1 te kopen op een beurs? Of heeft 1 van jullie nog een mooie liggen?
De kunststof set is bij ij nog in heel goede staat, geen breuken ed. Dus poetsen en klaar. De .92 heb ik al eens gedemonteerd, ziet er nog heel netjes uit, brommer starte trouwens ook van de 1e kick.
Betreffende het achterlicht: wat hoort er origineel op? Staat niks op het huis, slechte namaak denk ik..
Hella voor deze brommer?
Gr sven
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: restauratie rs 1968
Hella of ULO (staan beide in het onderdeelboek )sven bosch schreef:Betreffende het achterlicht: wat hoort er origineel op? Staat niks op het huis, slechte namaak denk ik..
Hella voor deze brommer?
Gr sven
Alleen de Hella is imi nagemaakt. Je krijgt dan een kier aan de rubber afdichting aan de bovenkant door verkeerde achterspatbord kromming in de lamp. Met een ULO kopen zit je zeker origineel.
De onderbouw van John Bos moet ook worden aangepast op de framegaten.
Maar staat dan wel goed met bijbehorende nieuwe standaard en binnenbus.
Enzo
- sven bosch
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
- Locatie: antwerpse kempen
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: restauratie rs 1968
hoi enzo
dank voor je reactie
betreffende de standaard; zit er een verschil tussen degene voor dit model en degene voor de latere modellen, en zo ja, wat zijn deze dan?
Voor mijn beide 74'ers heb ik er een paar mooie originele standaarden gekocht, op maat van een oude versleten die ik had liggen. Van een 68 heb ik geen mooi voorbeeld (zie fotos).
ik hoop er dan op rosmalen eentje te scoren
gr sven
dank voor je reactie
betreffende de standaard; zit er een verschil tussen degene voor dit model en degene voor de latere modellen, en zo ja, wat zijn deze dan?
Voor mijn beide 74'ers heb ik er een paar mooie originele standaarden gekocht, op maat van een oude versleten die ik had liggen. Van een 68 heb ik geen mooi voorbeeld (zie fotos).
ik hoop er dan op rosmalen eentje te scoren
gr sven
- sven bosch
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
- Locatie: antwerpse kempen
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: restauratie rs 1968
brommer schreef:In mijn ogen het mooiste model wat Kreidler gebouwd heeft. Heb zelf een RS 1970 gerestaureerd dus als je vragen hebt ben je welkom.
Ik dank je al bij voorbaat!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: restauratie rs 1968
Zal binnenkort een verschil foto maken.
Dacht dat het grote verschil zat bij de binnenbus aansluiting.
Enzo
Dacht dat het grote verschil zat bij de binnenbus aansluiting.
Enzo
- sven bosch
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
- Locatie: antwerpse kempen
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: restauratie rs 1968
kontroleer alle onderdelen op bruikbaarheid en jou gewenste kwaliteit.graag zoveel mogelijk tips-aandachtspunten..
Je zal dus moeten beginnen met demonteren, en kijk wat je dan overhoud.
- koda
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 25 feb 2011, 18:43
- Locatie: thuis in de schuur
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: restauratie rs 1968
wat is er zo speciaal aan een 154392 cilinder.
is deze sterker als de rest .????
is dat smalle of brede steek. en zijn ze moeilijk te krijgen of te koop.
gr koda.
is deze sterker als de rest .????
is dat smalle of brede steek. en zijn ze moeilijk te krijgen of te koop.
gr koda.
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: restauratie rs 1968
Dit is de eerste rijwind gekoelde RS cilinder (13 ribben) smalle tap die in 1969 al werd vervangen door de 15 ribs. Ze hebben standaard 5,3 PK. De 13 ribs 15-43.91 was de 13 ribs race uitvoering de je met een race licentie kon aanschaffen 9 PK dacht ik. De 13 ribs liggen niet voor het oprapen (wel 2 cilinder koppen bij mij op het schap) en word zelden aangeboden.
Gr
Gr
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: restauratie rs 1968
NOS en verschil met 15 ripskoda schreef:oke rs69 bedankt voor de info..
zal eens kijken of ik er 1 kan bemachtigen..
gr koda
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van DSCN0674.jpg (94.18 KiB) 18513 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van DSCN0675.jpg (153.17 KiB) 18513 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van DSCN0676.jpg (156.48 KiB) 18513 keer bekeken
-
- DSCN1735 (Small).JPG (58.73 KiB) 18513 keer bekeken
-
- DSCN1738 (Small).JPG (47.64 KiB) 18513 keer bekeken
-
- DSCN1741 (Small).JPG (42.55 KiB) 18513 keer bekeken
-
- DSCN1776 (Small).JPG (48.42 KiB) 18513 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van DSCN1736.jpg (137.29 KiB) 18513 keer bekeken
- sven bosch
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
- Locatie: antwerpse kempen
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: restauratie rs 1968
morgen naar veghel, hopelijk wat onderdeeltjes scoren.
Op de lijst; achterlichtje, onderbouw, tank (valt te bezien wat ze kost natuurlijk), een stel remsegmenten van vroeger voor zowel voor als achteraan, 2 velgen, .....
Hadden de 68 modellen al velgen van bvb schürmann, silverseal of waren het gewoon velgen zonder stempel in?
gr sven
Op de lijst; achterlichtje, onderbouw, tank (valt te bezien wat ze kost natuurlijk), een stel remsegmenten van vroeger voor zowel voor als achteraan, 2 velgen, .....
Hadden de 68 modellen al velgen van bvb schürmann, silverseal of waren het gewoon velgen zonder stempel in?
gr sven
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: restauratie rs 1968
Velgen met geen naam er in. Tot 1974 was dit in ieder geval. Maar je ziet meteen het verschil met Italiaanse imi. Origineel heeft een veel diepere rand en dunne spaken.sven bosch schreef:morgen naar veghel, hopelijk wat onderdeeltjes scoren.
Op de lijst; achterlichtje, onderbouw, tank (valt te bezien wat ze kost natuurlijk), een stel remsegmenten van vroeger voor zowel voor als achteraan, 2 velgen, .....
Hadden de 68 modellen al velgen van bvb schürmann, silverseal of waren het gewoon velgen zonder stempel in?
gr sven
Wat je nu koopt is allemaal te dik.
Enzo
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: restauratie rs 1968
Lange leve de Ebay volgens mij?
Het nieuw type standaard past wel, maar dan moet je wel de bus die tussen het frame ingeklemd zit met de slijptol iets inkorten.
Dan tevens het nieuwe type geleidebus gebruiken.
Mooiste is gewoon een mooie gebruikte oud type standaard.
Het nieuw type standaard past wel, maar dan moet je wel de bus die tussen het frame ingeklemd zit met de slijptol iets inkorten.
Dan tevens het nieuwe type geleidebus gebruiken.
Mooiste is gewoon een mooie gebruikte oud type standaard.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: restauratie rs 1968
Bij JB koop je de juiste nieuw.
37.46.99 standaard 21 inch 33 euro
37.21.01 binnenbus dun 2,40 euro
Enzo
37.46.99 standaard 21 inch 33 euro
37.21.01 binnenbus dun 2,40 euro
Enzo
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- sven bosch
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
- Locatie: antwerpse kempen
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: restauratie rs 1968
ben dus naar veghel geweest, leuke beurs.
Heb al 2 onderdelen gevonden voor, een volgens mij, schappelijke prijs.
Het betreft een tank, brandschoon van binnen, incl mooie flappen en logos, en een ulo achterlicht, origineel en nooit gebruikt volgens mij.
Moet nu wel eens bekijken hoe de florett opschriften mooi te verwijderen en nadien terug te monteren.
gr sven
Heb al 2 onderdelen gevonden voor, een volgens mij, schappelijke prijs.
Het betreft een tank, brandschoon van binnen, incl mooie flappen en logos, en een ulo achterlicht, origineel en nooit gebruikt volgens mij.
Moet nu wel eens bekijken hoe de florett opschriften mooi te verwijderen en nadien terug te monteren.
gr sven
- Bijlagen
-
- lampen zijkant klein.jpg (187.2 KiB) 18307 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: restauratie rs 1968
Best wel magere score. Maar goed je bent weer een belangrijk onderdeel verder namelijk de ULO lamp.
Mijn maatje de wilde 13 is al 2 jaar aan het verzamelen en opknappen. Resultaat nu is een gespoten frame met voorvork op de heftafel en een grote vierkante doos met de rest (nieuw, gespoten of verchroomd) van een Kreidler.
Bouwpakket dus.
Enzo
Mijn maatje de wilde 13 is al 2 jaar aan het verzamelen en opknappen. Resultaat nu is een gespoten frame met voorvork op de heftafel en een grote vierkante doos met de rest (nieuw, gespoten of verchroomd) van een Kreidler.
Bouwpakket dus.
Enzo