Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#1 Bericht door Parlotti » 12 jan 2014, 20:02

Er is al veel geschreven en geroepen over de originele RS-uitlaat en de zogenaamde Jamarcol uitlaat. Zoveel mensen zoveel meningen: wil je beslist een ori uitlaat of vind je een originele look genoeg? Iedereen hier zal de kwaliteit heel belangrijk vinden en kijken naar pasvorm, chroom en prestaties van de uitlaat, maar de eerste verschillen komen al bij de volgorde van die eisen. Er zijn veel uitvoeringen en niet onbelangrijk: het prijsverschil is fors (van circa 25 euri tot zo’n 165 euri). Staat dat verschil in verhouding tot de kwaliteit?

Die vraag heb ik al eerder gesteld: zie ook viewtopic.php?f=4&t=40745#p669101 want ik reed toen met een Jamarcol en die beviel mij goed, maar een echte ori RS-pijp; daar kan toch niets tegenop? Van diverse kanten kreeg ik toen te horen dat mijn Jamarcol uitlaat niet zou onderdoen voor een ori RS, dus dat heb ik toen maar aangenomen. Tot ik afgelopen zomer de ori RS-pijp van Hans van Kuijen mocht testen: eindelijk kon ik het zelf uitproberen. Het kwam goed uit dat ik ook nog een eendelige uitlaat (met lasnaad) met blokfluitdemper had liggen. In deze topic kunnen jullie mijn ervaringen lezen: trek je eigen conclusies.

Mijn setup:
directe 5-bak, getunede (6 poorts) ori 50 cc. Super Breitwand, zuigergestuurd, 21 mm. Dellorto Black Edition met aanzuigbuis op het frame zonder filtergaasje, electronische ontsteking (MVT).

De uitlaten:
1. een tweedelige Jamarcol uitlaat met ingestanst Kreidler logo en losse bocht (verder te noemen “semi-ori RS”);
2. een tweedelige ori RS uitlaat van JB uit Portugal met vaste bocht (verder te noemen “ori RS”);
3. een eendelige uitlaat met lasnaad en voorzien van een blokfluitdemper (verder te noemen “blokfluit RS”).
Overigens zeggen de mensen op dit forum die het weten kunnen dat de ori RS pijp van JB ook door Jamarcol wordt gefabriceerd. Ik neem dat zomaar aan, maar stel vast dat er naast overeenkomsten ook verschillen zijn.
schema.jpg
schema.jpg (89.13 KiB) 19271 keer bekeken
De foto’s spreken voor zich:
01.jpg
01.jpg (193.25 KiB) 19271 keer bekeken
02.jpg
02.jpg (196.3 KiB) 19271 keer bekeken
03.jpg
03.jpg (186 KiB) 19271 keer bekeken
04.jpg
04.jpg (185.64 KiB) 19271 keer bekeken
05.jpg
05.jpg (191.49 KiB) 19271 keer bekeken
06.jpg
06.jpg (191.61 KiB) 19271 keer bekeken
07.jpg
07.jpg (193.95 KiB) 19271 keer bekeken
De omstandigheden:
er is steeds hetzelfde stuk gereden van zo’n 60 km. onder dezelfde (zonnige) weersomstandigheden. Alle drie uitlaten waren ingelopen, maar hoefden niet ontkoold te worden. Ik heb er op gelet dat de lengte van de losse bochten zoveel mogelijk overeenkwam met die van de (vaste) “ori RS” pijp. Verder neem ik aan dat de VDO snelheidsmeter overdrijft, maar dat is in dit verband niet relevant.

Mijn ervaringen:
laat ik met de minste beginnen, dan zijn we daar gelijk klaar mee: de “blokfluit RS” leverde in alle opzichten mindere prestaties. Ik moest zelfs een kleinere maat sproeier monteren en de gasnaald een clip verstellen om ‘m optimaal te laten lopen. Mijn Kreidler trok minder fel op, was gevoeliger voor tegenwind en de teller kwam niet verder dan 93 km. De vergelijking in deze topic is verder dus beperkt tot de “semi-ori RS” en de “ori RS” pijp.
De verschillen tussen deze twee uitlaten waren veel kleiner. Op het eerste oog valt natuurlijk vooral op dat de “ori RS” pijp een vaste bocht heeft. Maar verder vielen mij vooral de overeenkomsten op: zo bleken de dempers met pijpjes nagenoeg identiek. Ook de lengte, de diameter en het gewicht van de uitlaten waren hetzelfde. Het verschil zit in de beide eindstukken: die van de “semi-ori RS” is 10 mm. langer en de opening is iets wijder. Dat maakt de “ori RS” pijp optisch wat slanker. Verder is de “semi-ori RS” voorzien van een Kreidler logo in het montagepunt en de “ori RS” niet. Daarentegen heeft de “ori RS” geen gefixeerd montagepunt (dat zou ook lastig zijn met een vaste bocht) maar een handig schuifsysteem zodat je wat speling hebt bij de montage. De “semi-ori RS” produceert iets meer decibels en klinkt “rauwer” dan de “ori RS” pijp, maar de sound blijft typisch Kreidler. De “ori RS” klinkt beschaafder in de betekenis van minder scherp met een wat hogere toonsoort: dit is het onmiskenbare Kreidler geluid dat bij heel veel kerels gelijk de nek doet draaien! Door het rauwere geluid van de “semi-ori RS” was ik op mijn hoede dat het niet sneller zou lijken maar hij bleek echt sterker: onderin pakte mijn Kreidler giftiger op, liep iets langer door in de versnellingen en waar mijn teller met de “ori RS” pijp tegen de magische 100 km. grens bleef trillen ging de “semi-ori RS” er (net) overheen. Maar wellicht speelt hier naast het langere eindstuk nog wat anders mee: het montagepunt zit 2 cm. verder naar achteren, dus was de bocht noodgedwongen ook 2 cm. langer. Enfin; ik kreeg ‘m op een lang stuk zelfs even tegen de 105 km. en dat heb ik met de “ori RS” pijp nooit gehaald.
Het advies dat ik eerder van het forum kreeg, is dus juist. Want als het puur om kracht en top gaat, wint de “semi-ori RS” van Jamarcol het op mijn Kreidler toch echt van de “ori RS” pijp. Maar hoewel smaken verschillen, waag ik mij aan de veronderstelling dat het geluid van de “ori RS” pijp mooier klinkt en dat hij er net een tandje mooier uitziet. Is dat in verhouding met het prijsverschil van zo’n 85 euri? Dat moet iedereen zelf maar uitmaken, maar neem in je afweging wel mee dat je voor een “semi-ori RS” pijp nog een bocht met flens en uitlaatklem moet aanschaffen. Persoonlijk ben ik van mening dat een “ori RS” uitlaat is bedoeld voor een standaard 6,25 pk. Met een “semi ori RS” kun je letterlijk en figuurlijk wat meer schuiven.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#2 Bericht door jamojamo » 12 jan 2014, 20:56

Mooi vergelijk en voor velen een mooi aankoopadvies.
Voor mij is het echte Kreidler-geluid die van een eendelige met blokfluitdemper omdat mijn Kreidler in 1983 die ook had maar dat is bijzaak.
Hulde en dank voor de moeite die je voor de medeforummers hebt genomen!
Eric

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#3 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 jan 2014, 21:12

Mooi verhaal Marcel. We zijn er snel klaar mee. De semi is overal te koop en de beste en de ori niet meer.

Enzo

bernard v d
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
Locatie: asten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#4 Bericht door bernard v d » 12 jan 2014, 21:36

Waar is de semi nog te koop
Wil er wel een kopen

bernard v d
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
Locatie: asten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#5 Bericht door bernard v d » 12 jan 2014, 22:01

Heeft er iemand nog zo,n
Semi rs uitlaat liggen
Die hij wil verkopen
Hoor het graag

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#6 Bericht door Parlotti » 12 jan 2014, 22:28

Hoi Bernard,
je begrijpt dat ik de mijne niet kwijt wil :D Hou ff. in de gaten dat de kreet "semi ori RS" van mij is en verder dus geen bekende term. Anders staan ze je straks aan te kijken "waar heeft die Bernard het nou over?" Misschien heeft iemand op het forum nog een mooie liggen. Anders zou ik even langs de bekende sites surfen en zoeken op onderdeelnr. 15.23.88
Vergeet vooral de adverteerders hier niet: bij Kreidler Parts in Waddinxveen is 'ie uitverkocht maar er zijn er meer. Bij mannen als Wietse, Klaas Jan, Johan en Rion (ik hoop dat ik niemand vergeet) kan je goed terecht!

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#7 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 jan 2014, 22:45

Homoet, Dick Baan..

bernard v d
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
Locatie: asten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#8 Bericht door bernard v d » 12 jan 2014, 23:12

ik ga ermee aan de slag
bedankt allemaal.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#9 Bericht door Henk 3bakvoet » 13 jan 2014, 07:38

bernard v d schreef:ik ga ermee aan de slag
bedankt allemaal.
Dit verwonderd mij, het was toch helemaal geweldig? of toch niet, of toch weer wel?
Je begrijpt toch wel dat de geïnteresseerde lezer er geen touw meer aan vast kan knopen?
na wat getest te hebben met uitlaat en ontsteking
en sproeier 72 in 18 bing met nieuwe gasschuif
vanmorgen 50km getoerd loopt perfect
ik heb de ontsteking op 1.3mm vbdp
loopt met gemak met mijn 100kg 80/85 top windmee
heb getest met 2delige uitlaat zonder naad
maar kwam niet aan zijn toeren wel harder optrekken
rijd weer met 32mm fluisterpijp
kan er weer goed mee voorruit komend seizoen
iedereen nog bedankt voor de tips
groeten uit asten.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#10 Bericht door Caspar » 13 jan 2014, 11:58

Je hebt er serieus werk van gemaakt Marcel. Complimenten.
Ik heb een zelfde ervaring. Vooral de sound van de ori is onovertroffen. Krijg daar geregeld vragen over.
Nog 2 opmerkingen :
1: jij rijdt met een afwijkende 6p setup.
2: kijk eens naar de maat van de gaten in het demper front. Daar zit verschil in.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#11 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 jan 2014, 12:00

Vergelijk zou over gedaan moeten worden voor standaard RS cilinder met 20mm.

Test is nu voor getunde SB 6P uitvoering

Enzo

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
Locatie: ZOETERMEER
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#12 Bericht door Ger » 13 jan 2014, 12:14

Voor de getunde versie kan het naar voren schuiven van de pijp en inkorten van de bocht ook nog vermogens winst opleveren. Gr. Ger

Gebruikersavatar
gijsvanzanten
Berichten: 2054
Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#13 Bericht door gijsvanzanten » 13 jan 2014, 14:21

Dit is de enige RS uitlaat te koop bij JB.
15.03.81 uitlaat compleet met bocht RS origineel, is de letterlijke tekst op zijn website.
Ik heb deze gekocht voor € 160,88 per stuk, excl. verz. kosten.
Ik rijd met een ori RS cilinder setting 6.25pk Mahle 15-43.99 met 20mm Bing.
Zoals jullie kunnen zien is het laswerk bedroevend.
Een Portugese zwerfhond wil er nog niet over heen z*ken.
De prestaties zijn onder de maat.
Ik heb ze er dan ook onderuit gehaald.
Ik heb er nu een Homoet 4p onder die aanmerkelijk beter presteerd, maar niet qua geluid mijn voorkeur heeft.

Gijs v Z
Bijlagen
SAM_1305.JPG
SAM_1305.JPG (91.76 KiB) 18902 keer bekeken
SAM_1304.JPG
SAM_1304.JPG (112.21 KiB) 18902 keer bekeken
SAM_1303.JPG
SAM_1303.JPG (120.63 KiB) 18902 keer bekeken
SAM_1302.JPG
SAM_1302.JPG (94.12 KiB) 18902 keer bekeken
SAM_1301.JPG
SAM_1301.JPG (93.81 KiB) 18902 keer bekeken
SAM_1300.JPG
SAM_1300.JPG (105.12 KiB) 18902 keer bekeken
SAM_1299.JPG
SAM_1299.JPG (120.28 KiB) 18902 keer bekeken

Gebruikersavatar
rs-r
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
Locatie: Waregem (België)
Gegeven waarderingen: 238 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#14 Bericht door rs-r » 13 jan 2014, 16:39

Mooie uiteenzetting van de verschillen!
Maar zoals Enzo zegt; "Vergelijk zou over gedaan moeten worden voor standaard RS cilinder met 20mm."
Ook zie ik nog een verschil in maten t.o.v. mijn van "fabrieks" TM uitlaat, welke het dichtste aanleunt aan de maten van de "ori RS"
Maar de gaten van het binnenschot in de jamarcol zullen maar 8mm zijn, fabrieksorigineel was dit zeker 10mm.

Jan

afaltrokker
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 sep 2012, 21:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#15 Bericht door afaltrokker » 13 jan 2014, 18:27

heb mijn jamarcol uitlaat (32mm) aangepast net als een ori rs pijp.
bij deze uitlaat zat het schot waaraan de m6 draadstang voor de einddemper vast zit. te ver richting cilinder vastgelast. (ongeveer 4 cm) (Hierdoor is het volume veel kleiner)
Dit geeft natuurlijk een groot verschil tov een ori uitlaat.
door de 3 puntlassen te doorboren is het schot te verplaatsen naar achteren kun je het volume iedergeval hetzelfde maken.
gaatjes wel weer dichtlassen en opnieuw verchromen.
m6 draadstang extra draad op tappen en een stuk inkorten.
schotje wordt op de plaats gehouden door eind demper te monteren.
weet niet meer precies hoe het zat in de einddemper maar kan me herrineren dat ik daar ook ergens gaatjes heb geboord en de demper heb aangepast. (met dezelfde afmetingen als in de ori rs pijp)

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#16 Bericht door Caspar » 13 jan 2014, 19:02

De demper van mijn ori RS is sowieso anders dan de Jamarcol demper.
-De jamarcol ziet er uit zoals op bovenstaande foto's : gepuntlast plaatmateriaal.
-De ori heeft echt vier buisjes waarvan wat klepjes zijn dichtgevouwen.

Daar zit ( samen met de plaatdikte-) waarschijnlijk al het verschil in sound.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#17 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 jan 2014, 19:47

Het is zelfs zo als je de klepjes te wijd zet hij minder gaat lopen.

Enzo
Bijlagen
DSCN1591 (Small).JPG
DSCN1591 (Small).JPG (43.53 KiB) 18766 keer bekeken

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#18 Bericht door Parlotti » 13 jan 2014, 21:59

Enzo-tvdzijden schreef:Vergelijk zou over gedaan moeten worden voor standaard RS cilinder met 20mm.

Test is nu voor getunde SB 6P uitvoering

Enzo
Yep. En allen nog bedankt voor de complimenten. Overigens heb ik steeds doelbewust het woord "test" vermeden :!: het is een vergelijking. Niets meer en niets minder.

Hans heeft zijn uitlaat nog niet teruggevraagd dus ik ben graag bereid. Ik heb begrepen dat jij nog een goede authentieke originele RS-uitlaat (uit de 70'er jaren) hebt liggen, Tjerry, dus dan zouden we eens kunnen bezien of het vroegah :wink: echt beter was. Ik heb nog een mooie standaard ori mahle RS liggen (maar die heb jij wellicht in dozen opgestapeld tot het plafond). Verder ben ik op mijn set ook aan het vergelijken met een Homoet 4p en 6p. En van Dolle Aad heb ik al eens eerder het aanbod gehad om zo'n superpijp van Rion te proberen. Maar misschien is dat al te veel uitgekauwd om er een topic van te maken.

Hopelijk kunnen we in het voorjaar samen en/of met de nozems wat optuigen. De grootste uitdaging wordt vrije tijd te vinden ....

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#19 Bericht door hermanp » 13 jan 2014, 23:02

Mooie vergelijking. Goedkoop is in dit geval dus het beste...
Toen ik eind jaren '80 een snele peip voor mijn Kreidler kocht, was het ook zo'n beetje de goedkoopste die er verkrijgbaar was, maar wel een hele goede.

bernard v d
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
Locatie: asten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#20 Bericht door bernard v d » 15 jan 2014, 20:16

heb vandaag de semi rs 152388 binnen gekregen
eronder gezet en inderdaad dit is een perfect uitlaatje
trekt goed op hoge top veel toeren
en perfect geluid en mooi afgewerkt chroom
getest is op een 154397 w6 mahle
nog bedankt voor de test.

Gebruikersavatar
gijsvanzanten
Berichten: 2054
Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#21 Bericht door gijsvanzanten » 15 jan 2014, 21:37

Ik heb even bij Kreidlerparts gekeken onder nummer 15.23.88.
Daar hebben ze er maar liefst 5 van.

15.23.88 K € 30,20
15.23.88 F € 27,80
15.23.88 Fluisterpijp €23,70
15.23.88 E € 45,45
15.23.88 origineel voorlopig niet leverbaar € 73,30
15.23.88 JB Portugal € 75,03

Welke moet je nu hebben, wie het weet mag het zeggen.

Gijs v Z

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#22 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 jan 2014, 21:45

Die van 45,45 euro

bernard v d
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 okt 2011, 19:05
Locatie: asten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#23 Bericht door bernard v d » 15 jan 2014, 22:18

Ik heb die 152388e een maand geleden op dezelfde setup getest
Trok onderin ook goed op
Maar ging niet door in toeren
Heb die nu van 27 euro
Heb inmiddels 6 uitlaten getest van 32mm
En deze bevalt mij het beste.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#24 Bericht door Parlotti » 15 jan 2014, 22:48

gijsvanzanten schreef:Ik heb even bij Kreidlerparts gekeken onder nummer 15.23.88.
Daar hebben ze er maar liefst 5 van.

15.23.88 K € 30,20
15.23.88 F € 27,80
15.23.88 Fluisterpijp €23,70
15.23.88 E € 45,45
15.23.88 origineel voorlopig niet leverbaar € 73,30
15.23.88 JB Portugal € 75,03

Welke moet je nu hebben, wie het weet mag het zeggen.

Gijs v Z
Zelf heb ik de versie met ingeslagen Kreidler logo: dus die van € 73,30

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Vergelijking ori RS-uitlaat en Jamarcol(s)

#25 Bericht door Andre » 16 jan 2014, 17:07

Heel Leuk verslag Marcel.
Het zou mooi zijn om de 22,95 euro pijp er ook bij te vergelijken ik ben heel benieuwd!
http://www.jmpbonderdelen.nl/kreidler/m ... -32mm.html

Plaats reactie