SAM Keuringsdagen
Moderator: emilio
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
SAM Keuringsdagen
Heren van Black Mamba Racing.....
ik weet dat dat sommige van jullie nog driftig aan het bouwen zijn om tijdig klaar te zijn voor het seizoen. Toch wil ik jullie op het volgende artikel wijzen. Om regulier in de 50 tot 125cc van de SAM te mogen starten MOET je een gele sticker van de SAM verkrijgen. Dit is anders dan vorig jaar waar we als Club Klasse konden meedoen. Het verschil zit hem in het feit dat wij nu onder de volledige reglementen rijden van de SAM en dus de strengere keuringsvereisten op ons van toepassing zijn. Die kun je hier vinden:
http://www.sammotorsport.nl/wp-content/ ... t-2014.pdf
Let wel 2014 is een overgangsjaar. Dat wil zeggen dat er bepaalde uitzonderingen zoals bv het licht op de motor mogelijk zijn.
Stuur jouw aanvraagformulier zsm naar Gijs van Hesteren in en laat jouw motor keuren. Ik ga de 19de april naar de keuring..
Groetjes,
Johan.
ik weet dat dat sommige van jullie nog driftig aan het bouwen zijn om tijdig klaar te zijn voor het seizoen. Toch wil ik jullie op het volgende artikel wijzen. Om regulier in de 50 tot 125cc van de SAM te mogen starten MOET je een gele sticker van de SAM verkrijgen. Dit is anders dan vorig jaar waar we als Club Klasse konden meedoen. Het verschil zit hem in het feit dat wij nu onder de volledige reglementen rijden van de SAM en dus de strengere keuringsvereisten op ons van toepassing zijn. Die kun je hier vinden:
http://www.sammotorsport.nl/wp-content/ ... t-2014.pdf
Let wel 2014 is een overgangsjaar. Dat wil zeggen dat er bepaalde uitzonderingen zoals bv het licht op de motor mogelijk zijn.
Stuur jouw aanvraagformulier zsm naar Gijs van Hesteren in en laat jouw motor keuren. Ik ga de 19de april naar de keuring..
Groetjes,
Johan.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: SAM Keuringsdagen
Voor dat ik daar antwoord op geef maak ik een onderscheid tussen de SAM en jullie zelf georganiseerde circuit dagen.
De doelstelling van de SAM?
Johan, je hebt inmiddels je kreidler vol zitten juist met die spullen die het tijdsbeeld naar 2014 tillen, de historie gaat volledig mank.
SAM organiseert wegraces, circuitdagen en historische racedemo’s voor motoren die buiten de reguliere circuit- en raceklassen vallen. Denk aan motoren van wat oudere bouwjaren, youngtimers, semi-klassiekers, ‘forgotten era’; merken als Laverda, Ducati, Moto Guzzi, Moto Morini, Aprilia, MV Agusta en Benelli, Buell, Triumph, Norton en BMW; klassiekers uit Japan, zoals Yamaha RD tweetakten, Honda Black Bomber of Yamaha XS650.
uitstraling hebben en passen in het tijdsbeeld dat SAM wil weergeven(dit ter beoordeling van SAM).
Beoordeling van de toelatingsregels ligt bij de SAM toelatingscommissie die zich het recht voorbehoudt een machine niet toe te laten (bijv. om veiligheidsredenen of als deze geen race verleden en race uitstraling heeft en dus niet past in het beeld dat SAM wil weergeven) ook als deze machine valt binnen de SAM leeftijdsgrens.
De doelstelling van de SAM?
Johan, je hebt inmiddels je kreidler vol zitten juist met die spullen die het tijdsbeeld naar 2014 tillen, de historie gaat volledig mank.
SAM organiseert wegraces, circuitdagen en historische racedemo’s voor motoren die buiten de reguliere circuit- en raceklassen vallen. Denk aan motoren van wat oudere bouwjaren, youngtimers, semi-klassiekers, ‘forgotten era’; merken als Laverda, Ducati, Moto Guzzi, Moto Morini, Aprilia, MV Agusta en Benelli, Buell, Triumph, Norton en BMW; klassiekers uit Japan, zoals Yamaha RD tweetakten, Honda Black Bomber of Yamaha XS650.
uitstraling hebben en passen in het tijdsbeeld dat SAM wil weergeven(dit ter beoordeling van SAM).
Beoordeling van de toelatingsregels ligt bij de SAM toelatingscommissie die zich het recht voorbehoudt een machine niet toe te laten (bijv. om veiligheidsredenen of als deze geen race verleden en race uitstraling heeft en dus niet past in het beeld dat SAM wil weergeven) ook als deze machine valt binnen de SAM leeftijdsgrens.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: SAM Keuringsdagen
Jij zou als landschap beheerder met een staalhard gezicht en zonder enige vorm van emotie de sloopkogel door de molens op Kinderdijk jagen en vervolgens vervangen voor windturbines vanwege de economische vooruitgang en de daar uit voort vloeiende win win situatie.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: SAM Keuringsdagen
Wilco en Marco waren gisteravond druk bezig
[BBvideo 560,340]http://www.youtube.com/watch?v=kIcxv2PN ... e=youtu.be[/BBvideo]
[BBvideo 560,340]http://www.youtube.com/watch?v=kIcxv2PN ... e=youtu.be[/BBvideo]
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: SAM Keuringsdagen
Een staalhard gezicht en Johan gaan volgens mij niet samen, ik zie steeds alleen maar een lachebekHenk 3bakvoet schreef:Jij zou ... met een staalhard gezicht en zonder enige vorm van emotie . . .
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: SAM Keuringsdagen
Meestal wel Herman. Afgelopen vrijdag ff niet....heb het heilige asfalt van Lelystad mogen kussen echter zonder gevolgen voor mens en machine. Alleen het ego heeft een klein deukje gekregen haha..hermanngas schreef:Een staalhard gezicht en Johan gaan volgens mij niet samen, ik zie steeds alleen maar een lachebekHenk 3bakvoet schreef:Jij zou ... met een staalhard gezicht en zonder enige vorm van emotie . . .
- Jan. K
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
- Locatie: Haarlemmermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: SAM Keuringsdagen
Henk,
Of je hebt het niet gevolgd of je zit de boel te stangen.
Beide prima.
Emilio weet exact waar het bij de SAM keuring om draait.
Dat heeft (in geval SAM-BMR) meer te maken met constructie van, en borgdraad dan met leeftijdgrens brommer.
Komt wel goed.
Maak me wel zorgen over het zgn proberen in het rennerskwartier.
1x knipperen met de ogen en ik had een puchmaxi in me nek.
Adrenaline vanaf en tot aan de aanhanger. Bloedlink..
Of je hebt het niet gevolgd of je zit de boel te stangen.
Beide prima.
Emilio weet exact waar het bij de SAM keuring om draait.
Dat heeft (in geval SAM-BMR) meer te maken met constructie van, en borgdraad dan met leeftijdgrens brommer.
Komt wel goed.
Maak me wel zorgen over het zgn proberen in het rennerskwartier.
1x knipperen met de ogen en ik had een puchmaxi in me nek.
Adrenaline vanaf en tot aan de aanhanger. Bloedlink..
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 24 jan 2013, 09:53
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: SAM Keuringsdagen
"Proberen" in het rennerskwartier op lelystad dat doe je meestal maar 1 keer, er wordt daar over het algemeen scherp op gelet
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: SAM Keuringsdagen
Goed dat je het ter sprake brengt Jan. Het is één van mijn aandachtspunten om tijdens de eerste race met de heren te bespreken. Veiligheid op het rennerskwartier dient immers gewaarborgd te worden.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: SAM Keuringsdagen
Vandaag zijn Ruud Adriaens en ik naar de SAM keuring in Loenen geweest voor onze "gele sticker". Alle rijders met een MON licentie die deelnemen in de klasse 50-125cc dienen deze toelatingssticker voor aanvang van het seizoen te behalen. Mensen die onder de BMR vlag rijden op 3 mei in Hierden en 17 augustus in Soerendonk hoeven deze sticker niet te halen!
We kwamen rond een uur of 11 in Loenen waar er al een drukte van jewelste was. De SAM had een aparte stand die in eerste instantie niet helemaal op viel waardoor we eerst in de rij stonden te wachten voor de geluidsmeeting. Al snel herkende ik een paar gezichten van het SAM bestuur en we reden de rij wachten weer snel voorbij.
Van Pim had ik vernomen dat de heren graag de link leggen naar authentieke machines van voor 1-1-88. Tja... en zwevende schijfremmen met stage 6 radiaal remklauwen hadden ze bv in die tijd nog niet. Net als KOSO cockpitjes verplaatste voetsteuntjes, dubbele bediening etc... Moet toch wel bekennen dat ik met enige spanning in de benen bij de keuringscommissie op audiëntie ging. De Mamba is eigenlijk op de keper beschouwd meer een special dan een originele machine....
De keuringscommissie bestaat 4 leden die dit op vrijwillige basis doen. Ik werd vriendelijk door de heren ontvangen die ook alle tijd voor mijn Mamba namen. Natuurlijk viel de cockpit maar dat was niet echt een bezwaar. Ook de schijfrem werd ter sprake gebracht maar de heren konden mijn argument dat de machine technisch aangepast was om het vele hogere vermogen verantwoord op de weg te brengen goed billijken. Veiligheid staat hoog bij de SAM in het vaandel. Dat brengt me dan ook op mijn voetsteuntjes die uit één stuk zijn. Het bezwaar van de SAM was dat bij een plotselinge uitwijkmanoeuvre mijn voetsteun in het voorwiel van een mede-coureur kon komen. Een argument waar ik wel kon in komen. De commissie heeft op een prettige wijze meegedacht hoe we dit konden oplossen. Uiteindelijk is er besloten dat ze opklapbaar moesten zijn. Een oplossing waar ik me goed in kon vinden.
Tot mijn spijt kreeg Ruud de felbegeerde gele sticker niet in zijn bezit. Zijn Puch Maxi kwam niet overeen met het tijdsbeeld van die tijd van voor 1-1-88 of hij moest worden omgebouwd naar een SOBW uiterlijk net als de racers van Twan en Arnoud. De SAM vindt dat automaten zeker welkom zijn maar dat er dan sprake moet zijn van een race-uiterlijk.
Het was een leerzame maar prettige dag daar in Loenen! Wat ik met name zeker op prijs gesteld heb is het denken van de SAM in mogelijk in plaats van onmogelijkheden en dat er ruimte en tijd is voor discussie in een ontspannen sfeer. Heren van de SAM: Dank U wel!
Ps.... ik heb al bijna een setje opklapbare aluminium Kreidler voetsteuntjes
We kwamen rond een uur of 11 in Loenen waar er al een drukte van jewelste was. De SAM had een aparte stand die in eerste instantie niet helemaal op viel waardoor we eerst in de rij stonden te wachten voor de geluidsmeeting. Al snel herkende ik een paar gezichten van het SAM bestuur en we reden de rij wachten weer snel voorbij.
Van Pim had ik vernomen dat de heren graag de link leggen naar authentieke machines van voor 1-1-88. Tja... en zwevende schijfremmen met stage 6 radiaal remklauwen hadden ze bv in die tijd nog niet. Net als KOSO cockpitjes verplaatste voetsteuntjes, dubbele bediening etc... Moet toch wel bekennen dat ik met enige spanning in de benen bij de keuringscommissie op audiëntie ging. De Mamba is eigenlijk op de keper beschouwd meer een special dan een originele machine....
De keuringscommissie bestaat 4 leden die dit op vrijwillige basis doen. Ik werd vriendelijk door de heren ontvangen die ook alle tijd voor mijn Mamba namen. Natuurlijk viel de cockpit maar dat was niet echt een bezwaar. Ook de schijfrem werd ter sprake gebracht maar de heren konden mijn argument dat de machine technisch aangepast was om het vele hogere vermogen verantwoord op de weg te brengen goed billijken. Veiligheid staat hoog bij de SAM in het vaandel. Dat brengt me dan ook op mijn voetsteuntjes die uit één stuk zijn. Het bezwaar van de SAM was dat bij een plotselinge uitwijkmanoeuvre mijn voetsteun in het voorwiel van een mede-coureur kon komen. Een argument waar ik wel kon in komen. De commissie heeft op een prettige wijze meegedacht hoe we dit konden oplossen. Uiteindelijk is er besloten dat ze opklapbaar moesten zijn. Een oplossing waar ik me goed in kon vinden.
Tot mijn spijt kreeg Ruud de felbegeerde gele sticker niet in zijn bezit. Zijn Puch Maxi kwam niet overeen met het tijdsbeeld van die tijd van voor 1-1-88 of hij moest worden omgebouwd naar een SOBW uiterlijk net als de racers van Twan en Arnoud. De SAM vindt dat automaten zeker welkom zijn maar dat er dan sprake moet zijn van een race-uiterlijk.
Het was een leerzame maar prettige dag daar in Loenen! Wat ik met name zeker op prijs gesteld heb is het denken van de SAM in mogelijk in plaats van onmogelijkheden en dat er ruimte en tijd is voor discussie in een ontspannen sfeer. Heren van de SAM: Dank U wel!
Ps.... ik heb al bijna een setje opklapbare aluminium Kreidler voetsteuntjes
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
- Contacteer:
Re: SAM Keuringsdagen
Dan had ik ook wel remhendelbeschermers verwacht.Veiligheid staat hoog bij de SAM in het vaandel.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: SAM Keuringsdagen
Die zullen ze in het kader van de veiligheid ook wel toestaan Theo. Sterker: ik heb een setje op de proef besteld. In de periode voor 1988 was het zeker geen algemeen goed en dus zijn ze niet verplicht..
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
- Contacteer:
Re: SAM Keuringsdagen
In elk geval heel mooi om te lezen hoe intensief jullie bezig zijn met de Kreidlers!
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: SAM Keuringsdagen
Inklapbare voetsteunen?..........het is geen crosser!........
Klassieke racers hebben in geen geval inklapbare voetsteunen,wat een nonsens.
Mocht in het geval van eenverkeerde beweging de steun in het voorwiel komen dan is het maar de vraag of hij voor of achter de as erin komt.
In het meest logiese geval voor de as dus..........en de steunen klappen niet naar beneden neem ik aan............wat een kul........
René
Klassieke racers hebben in geen geval inklapbare voetsteunen,wat een nonsens.
Mocht in het geval van eenverkeerde beweging de steun in het voorwiel komen dan is het maar de vraag of hij voor of achter de as erin komt.
In het meest logiese geval voor de as dus..........en de steunen klappen niet naar beneden neem ik aan............wat een kul........
René
Laatst gewijzigd door tet op 23 apr 2014, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: SAM Keuringsdagen
Je kunt er lang en breed over discussiëren maar onderuit kom je er toch niet. Hetzelfde verhaal met de kickstarter...die mag er ook niet opzitten. Moraal van het verhaal: de regels verander je toch niet...
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: SAM Keuringsdagen
Dat kan Johan maar een racer met klapvoetsteunen is niet reëel, mijn cupper is ook wel eens gekeurd bij de Sam en die heeft ook vaste steunen.
Ik denk dat je een verkeerde keurmeester hebt getroffen, misschien vroeger wat in de cross gedaan...
Ik denk dat je een verkeerde keurmeester hebt getroffen, misschien vroeger wat in de cross gedaan...
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: SAM Keuringsdagen
Dan hebben ze alle 4 in de cross gezeten Wietse .. het was namelijk een team van 4...kreidler844 schreef:Dat kan Johan maar een racer met klapvoetsteunen is niet reëel, mijn cupper is ook wel eens gekeurd bij de Sam en die heeft ook vaste steunen.
Ik denk dat je een verkeerde keurmeester hebt getroffen, misschien vroeger wat in de cross gedaan...
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: SAM Keuringsdagen
denk dat ze zuinig op het asfalt zijn --- Bij een klapper
Eigelijk ook wel begrijpelijk
voor Johan heb ik wel een adresje voor zijn draai - werkjes
Tzit ook in zijn programma en ook niet onbekend met Kreidlers - hoor het dan nog wel Master Emillio
Eigelijk ook wel begrijpelijk
voor Johan heb ik wel een adresje voor zijn draai - werkjes
Tzit ook in zijn programma en ook niet onbekend met Kreidlers - hoor het dan nog wel Master Emillio