RDW keuring Kreidler K53-403
- Richard van t Padje
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 20 mei 2011, 20:40
- Locatie: de Zilk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
RDW keuring Kreidler K53-403
Vandaag bij de RDW geweest voor de kentekenkeuring.
Wat een aanfluiting zeg........
Keurmeester heeft in zijn systeem mijn framenummer ingetikt, kon niets vinden, heeft een kwartier zitten twijfelen.
Samen met een collega heeft hij mijn framenummer en NL toelatingsnummer zitten bestuderen.
Na nog een kwartier zoeken zei hij, na bestudering van de meegenomen KREIDLER-DATABASE documenten, ik vind het wel goed zo....
Krabbeltje er onder en wegwezen.
Ze hebben niets gecontroleerd, geen remmen oid, heeft is niet eens gestart...
Ik was zeker niet bang voor de keuring maar dit sloeg echt alles....
Nu nog even wachten op de kenteken-card en dan lekker toeren....
Wat een aanfluiting zeg........
Keurmeester heeft in zijn systeem mijn framenummer ingetikt, kon niets vinden, heeft een kwartier zitten twijfelen.
Samen met een collega heeft hij mijn framenummer en NL toelatingsnummer zitten bestuderen.
Na nog een kwartier zoeken zei hij, na bestudering van de meegenomen KREIDLER-DATABASE documenten, ik vind het wel goed zo....
Krabbeltje er onder en wegwezen.
Ze hebben niets gecontroleerd, geen remmen oid, heeft is niet eens gestart...
Ik was zeker niet bang voor de keuring maar dit sloeg echt alles....
Nu nog even wachten op de kenteken-card en dan lekker toeren....
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Misschien moet je eens leren lezen, het hangt echt vol bij de RDW.
Beetje misplaatst wat je roept.
Beetje misplaatst wat je roept.
- Bijlagen
-
- rdw.JPG (153.62 KiB) 18480 keer bekeken
- Richard van t Padje
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 20 mei 2011, 20:40
- Locatie: de Zilk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Dat slaat toch nergens op, als je dus een brommer opbouwd uit "schroot", en verder géén papieren hebt, krijg je gewoon een kenteken....
-
- Berichten: 5112
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 88 keren
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Nou ik werd er vorig jaar wel op gewezen dat de nieuwe achterband de verkeerde draairichting had Hij zei"als u de band thuis omdraaid keur ik hem goed"!
Thuis gelijk de band omgedraaid
Rolando
Thuis gelijk de band omgedraaid
Rolando
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Ik heb er genoeg over geschreven en gezegd. Eén grote aanfluiting, die hele RDW keuring. En al helemaal in Amsterdam, daar zitten hele "aardige" keurmeesters die er de ballen verstand van hebben en gediplomeerd zijn in het burgertje treiteren.
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Hier wordt gesproken over een keuring maar dat is niet correct, Bij import uit een land binnen de EU wordt het kenteken gewoon overgeschreven, immers erkennen EU landen elkaars documenten. Om te voorkomen dat er mee gesjoemeld wordt is de RDW wel verplicht het framenummer of VIN te controleren.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Dat is correct, mijn hele eitank is opgebouwd uit schroot, zo realistisch ben ik wel.Richard van t Padje schreef:Dat slaat toch nergens op, als je dus een brommer opbouwd uit "schroot", en verder géén papieren hebt, krijg je gewoon een kenteken....
Het keuren derhalve was een wassen neus, het is juist wat Wietse schrijft, het is geen keuring, je voertuig krijgt de juiste NL identiteit, en dat is alles.
Je weet nu wat het behelst, niets dus, ik schat nog een paar jaar en dan mag je het zelf met je digi code en mobiel via internet doen.
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Wietse heeft volkomen gelijk. En Henk ook, als hij stelt dat je kritiek misplaatst is. Wat is nou eigenlijk het probleem?kreidler844 schreef:Hier wordt gesproken over een keuring maar dat is niet correct, Bij import uit een land binnen de EU wordt het kenteken gewoon overgeschreven, immers erkennen EU landen elkaars documenten. Om te voorkomen dat er mee gesjoemeld wordt is de RDW wel verplicht het framenummer of VIN te controleren.
Als het door de ambtenarij gemakkelijk wordt gemaakt dan zijn ze slecht en als diezelfde ambtenaren scherp controleren dan zijn ze dom
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Dat klopt Herman, als het om een personenauto met kenteken gaat dat na 1 januari 2005 is afgegeven (aan een benzine en/of elektromotor) is de eerste APK pas na 4 jaar. Die is dan twee jaar geldig. Daarna is de keuring zelfs nog een keer 2 jaar geldig. Is het niet heerlijk ? hermanp schreef:Als je auto gekeurd werd, had je ook meteen een jaar APK. Tegenwoordig dus niet meer.
Maar we gaan
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
De prijs die je de RDW blijft betalen veranderd niet. Ook de reis en wachttijd niet.hermanp schreef:Als de keuring tegenwoordig zo makkelijk is, zou een frame zonder kenteken iets meer waard worden misschien.
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Een Duits frame op kenteken krijgen is beduidend goedkoper dan een Nederlands frame.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
da moet jij ens naar de duitse TÜV gaan, da heb jij wat....... ma Stress....Zatopek schreef:Ik heb er genoeg over geschreven en gezegd. Eén grote aanfluiting, die hele RDW keuring. En al helemaal in Amsterdam, daar zitten hele "aardige" keurmeesters die er de ballen verstand van hebben en gediplomeerd zijn in het burgertje treiteren.
- Richard van t Padje
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 20 mei 2011, 20:40
- Locatie: de Zilk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Okee, ik weet genoeg....wel leuk € 162,00 aftikken, waar zo'n € 55,00 inzit voor "beoordelen van 5 tot 9 aspecten"
Ambtenarij ten top, geldklopperij....
Maar ja, papieren/card zijn onderweg.
Ambtenarij ten top, geldklopperij....
Maar ja, papieren/card zijn onderweg.
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Heeft er iemand al ervaring met het verkrijgen van een motorkenteken op een '74er Nl-frame?
Dus met een B1134 keurmerk. En dan bedoel ik natuurlijk recent, niet voor deze nieuwe regeling.
Alvast bedankt,
Eric
Dus met een B1134 keurmerk. En dan bedoel ik natuurlijk recent, niet voor deze nieuwe regeling.
Alvast bedankt,
Eric
- Andy
- Berichten: 10325
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
En hoe zit he dan als je een TM 1970 met NL motorkenteken naar bromfiets kenteken wilt omzetten.
Gaat die op de rollenbank en technische keuring of ook een adm. afhandeling ???
Andy,
Gaat die op de rollenbank en technische keuring of ook een adm. afhandeling ???
Andy,
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Als je een Golf GTI kan laten "keuren" als 45 km wagentje (nog wel) denk ik dat het geen probleem moet geven Andy.Andy schreef:En hoe zit he dan als je een TM 1970 met NL motorkenteken naar bromfiets kenteken wilt omzetten.
Gaat die op de rollenbank en technische keuring of ook een adm. afhandeling ???
Andy,
Even bellen met de rdw.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 07 mei 2014, 23:24
- Locatie: Heerenveen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Hier in Heerenveen is het geen spat anders! Toen ik voor de keuring kwam om hem op kenteken te zetten ging het als volgt:
"Zo hé dat is een mooie Kreidler, waar heb je die gekocht? Hoe lang ben je bezig geweest om hem op te knappen e.d.? Start hem eens."
Vervolgens draait de man even 3 keer het gas open en zegt "mooi ding, ik ga de papieren in orde maken."
"Zo hé dat is een mooie Kreidler, waar heb je die gekocht? Hoe lang ben je bezig geweest om hem op te knappen e.d.? Start hem eens."
Vervolgens draait de man even 3 keer het gas open en zegt "mooi ding, ik ga de papieren in orde maken."
- ArtMan
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 19:23
- Locatie: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Ik kijk hier van op. In Nieuwegein werd mijn (Duitse) Kreidler grondig geïnspecteerd en op de rollenbank gezet om de snelheid te checken. Zelfs het keurmerk in het glas werd gecheckt.... Of zijn de regels de laatste 3 - 4 jaar versoepeld?
Buitengewoon vriendelijke keurmeester die zich rot lachte om mijn exact 40 km/u afgestelde snelheid. Die snapte meteen dat er iets niet in de haak was
Laten we maar blij zijn dat ze niet zo streng zijn......
Buitengewoon vriendelijke keurmeester die zich rot lachte om mijn exact 40 km/u afgestelde snelheid. Die snapte meteen dat er iets niet in de haak was
Laten we maar blij zijn dat ze niet zo streng zijn......
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 02 aug 2012, 22:15
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Ik heb in 2013 (februari) en Duitse RS laten keuren. Duits Zweitschrift was er bij.
Het énige wat is gecontroleerd is het FRamenummer. De verf moest er áf!
Verder niks, Hoefde niet eens te starten. Géén technische keuring.
Kenteken inmiddels al weer een poos thuis.
Nu wil in een NL-RMC laten keuren, zijn daar nu de regels weer voor veranderd? IK had begrepen, dan een duitse met zweitschrift simpel was en een NL-brommer een complete technische keuring zou krijgen.
Is daar nu iets van waar, of is t een broodje aap? Ik moet straks naar Zwolle.
Brommer heeft tot voor de schouw gereden, daarna niet meer en is dus ook niet geschouwd.
Jannes
Het énige wat is gecontroleerd is het FRamenummer. De verf moest er áf!
Verder niks, Hoefde niet eens te starten. Géén technische keuring.
Kenteken inmiddels al weer een poos thuis.
Nu wil in een NL-RMC laten keuren, zijn daar nu de regels weer voor veranderd? IK had begrepen, dan een duitse met zweitschrift simpel was en een NL-brommer een complete technische keuring zou krijgen.
Is daar nu iets van waar, of is t een broodje aap? Ik moet straks naar Zwolle.
Brommer heeft tot voor de schouw gereden, daarna niet meer en is dus ook niet geschouwd.
Jannes
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 634 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
RS-Electronics schreef:Ik heb in 2013 (februari) en Duitse RS laten keuren. Duits Zweitschrift was er bij.
Het énige wat is gecontroleerd is het FRamenummer. De verf moest er áf!
Verder niks, Hoefde niet eens te starten. Géén technische keuring.
Kenteken inmiddels al weer een poos thuis.
Nu wil in een NL-RMC laten keuren, zijn daar nu de regels weer voor veranderd? IK had begrepen, dan een duitse met zweitschrift simpel was en een NL-brommer een complete technische keuring zou krijgen.
Is daar nu iets van waar, of is t een broodje aap? Ik moet straks naar Zwolle.
Brommer heeft tot voor de schouw gereden, daarna niet meer en is dus ook niet geschouwd.
Jannes
Is dit of heb je die grijze RS nog die je ooit eens bij mij gekocht hebt Jannes ?