Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
derk
Berichten: 1374
Lid geworden op: 14 jan 2006, 17:40
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#101 Bericht door derk » 17 okt 2008, 20:51

en het getal tussen 22 en 28 was goed ofzo, ik weet het al niet eens meer :oops:

Tazzie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2008, 01:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#102 Bericht door Tazzie » 24 okt 2008, 23:55

Hoi.

Ik heb een kleine Mhale cilinder van het nr 15 13 90.
Heb deze niet in de lijst kunnen vinden maar zou wel graag weten wat voor type het is.

Groeten Tazzie.

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#103 Bericht door TonK » 25 okt 2008, 00:18

Kijk even hier.

Gebruikersavatar
dennisvisser
Berichten: 1389
Lid geworden op: 19 jul 2004, 15:12
Locatie: no - village
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#104 Bericht door dennisvisser » 25 okt 2008, 00:50

Pk Koel Cilinder Cilinder- Kop Zuiger carb
2,0 G 15.13.90 15.03.06 15.03.05 15.23.95 1/10/77

Tazzie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2008, 01:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#105 Bericht door Tazzie » 25 okt 2008, 01:14

Dank u :D

Gebruikersavatar
arjan8661
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#106 Bericht door arjan8661 » 28 mei 2009, 19:55

Een klein schopje,

Ik heb een poortmapje gemaakt van me 70 (63cc) Athena, maar volgens mij doe ik iets verkeerd :oops:, want volgens mij hoort de inlaattiming rond 160 te liggen. Of is dit de slechte "afwerking" van de Cilinder.
heb timingen berekent met dit programma: http://puchmaxi.nl/Jaap_s%20Puch%20Calculator. (heb een meteor zuiger 41mm)
(hij komt er in ieder geval volgende week onder)

Gr Arjan.
Bijlagen
poortmap 70 athena
poortmap 70 athena
70cc_athena_poortmap._187.jpg (55.11 KiB) 10961 keer bekeken

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#107 Bericht door TonK » 28 mei 2009, 21:09

Inlaathoogte fout ingevoerd ?

In het programma is dat de afstand tussen het pasvlak waar de cilinderkop op komt tot onderkant inlaatpoort.

Dan kom je op een heel andere waarde uit !

Is de zuiger echt maar 41mm lang ?

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#108 Bericht door jamojamo » 16 aug 2014, 20:46

Vandaag mijn 15.43.97 W6 opgehaald bij Wietse http://www.easywebshop.com/weettuningenreparatie/
Na een kras te hebben opgelopen door een naaldje uit het bigend lager heeft de cilinder jaren in de kast gelegen. Tot voor een paar maanden ik hem bij Wietse bracht met het verzoek op te boren naar 42mm en te nicasillen. Op mijn verzoek heeft Wietse ook een brommerkopje met blinde binnenkop die ik te koop zag staan op MP op maat laten maken en er een mooie zuiger bijgezocht.
42mm.JPG
42mm.JPG (90.15 KiB) 9743 keer bekeken
42mm (3).JPG
42mm (3).JPG (44.3 KiB) 9743 keer bekeken
42mm (5).JPG
42mm (5).JPG (110.91 KiB) 9742 keer bekeken
Ik wil de set monteren en op tijd ingereden hebben voor het Bergische Land en dan maar hopen dat het bloedmooi loopt [-o<
Eric

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#109 Bericht door midde » 16 aug 2014, 21:21

Ziet er goed uit Eric. Ik heb mijn cilinder ook laten doen door Wietse en ben er erg tevreden over.

Gr Thijs

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#110 Bericht door Eifelyeti » 16 aug 2014, 23:54

warom niet de schaden opgelast? warom dan direkt 42mm? so is de W6 niet meer originel... :oops:

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#111 Bericht door jamojamo » 17 aug 2014, 13:35

@Roman: Ik ben gewend aan de 60cc KTT imitatie W6 nu. Die heeft iets meer kracht en dat vind ik wel prettig.
Met een beetje geluk heeft de uitgeboorde W6 de goede rij-eigenschappen van vroeger en iets meer kracht van een paar meer cc.'s.
Mvg,
Eric

joto
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#112 Bericht door joto » 17 aug 2014, 15:03

Ziet er mooi uit Eric, en voor Engelskirchen moet het allemaal lopen?
Succes met in elkaar zetten en proefrijden.
Tot over twee weken.

Groeten.

super5
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 feb 2011, 18:40
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#113 Bericht door super5 » 17 aug 2014, 15:05

Ziet er goed uit Eric ! Alleen jammer dat de bussen uit de cilinder zijn ! Deze worden vaak niet afgestopt om de wand er uit te zuuren !

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#114 Bericht door jamojamo » 17 aug 2014, 15:15

super5 schreef:Ziet er goed uit Eric ! Alleen jammer dat de bussen uit de cilinder zijn ! Deze worden vaak niet afgestopt om de wand er uit te zuuren !
Wist ik niet dus ze zijn idd weggezuurd. Wel heb ik van Wietse er 2 centreerbusjes los bijgekregen.

@Joto: komt goed Johan, is plug en play uitwisselbaar met de andere cilinder die ik er nu op heb. Alleen om aan de goede squish te komen moet ik met een vulplaat (1mm) en wat voetpakkingen proberen.

Eric

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#115 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 aug 2014, 15:45

jamojamo schreef:
super5 schreef:Ziet er goed uit Eric ! Alleen jammer dat de bussen uit de cilinder zijn ! Deze worden vaak niet afgestopt om de wand er uit te zuuren !
Wist ik niet dus ze zijn idd weggezuurd. Wel heb ik van Wietse er 2 centreerbusjes los bijgekregen.

@Joto: komt goed Johan, is plug en play uitwisselbaar met de andere cilinder die ik er nu op heb. Alleen om aan de goede squish te komen moet ik met een vulplaat (1mm) en wat voetpakkingen proberen.

Eric
Dat kan de nikasiler toch ook wel bedenken. Wat een klojo's #-o

Enzo

super5
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 feb 2011, 18:40
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#116 Bericht door super5 » 17 aug 2014, 20:26

Ja Enzo in mijn kreidler kring al een aantal keren meegemaakt ! Zelf ook een keer meegemaakt met een originele rennkit cilinder ! Volgens mij is bij zo'n kleine steek dat ook het sterke punt ! Helemaal als je de boring gaat vergroten.Als alternatief zou je er busjes in kunnen persen ! groet Erik,

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#117 Bericht door Eifelyeti » 17 aug 2014, 20:38

jamojamo schreef:@Roman: Ik ben gewend aan de 60cc KTT imitatie W6 nu. Die heeft iets meer kracht en dat vind ik wel prettig.
Met een beetje geluk heeft de uitgeboorde W6 de goede rij-eigenschappen van vroeger en iets meer kracht van een paar meer cc.'s.
Mvg,
Eric
okay :D

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#118 Bericht door nozems » 18 aug 2014, 10:44

Aai dat is wel jammer zeg, nu moet je dus extra oppassen met het aanhaalmoment, beter is denk ik de tapeinden te verjongen... Waarom heb je niet gekozen voor een standaard zuiger? Niet een beetje zonde van zo'n originele cilinder?

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#119 Bericht door jamojamo » 18 aug 2014, 11:19

Als het straks mooi rijdt ben ik tevreden en heb ik originele looks. Ik hoef toch aan jou Pascal niet uit te leggen waarom ik gekozen heb voor de iets grotere boring? Bij alles wat jij doet aan blok/cilinder heb je het over de rijdbaarheid :) .
Om Wietse gerust te stellen: De squish is 0,7mm (met 1 enkele voetpakking zonder vulplaatje en een dunne koppakking).
Jammer genoeg heb ik even geen tijd dus later meer.
Foto's van gister:
44mm42mm.JPG
44mm42mm.JPG (91.13 KiB) 9540 keer bekeken
squish0,7mm.JPG
squish0,7mm.JPG (65.49 KiB) 9540 keer bekeken
Eric

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#120 Bericht door nozems » 18 aug 2014, 11:32

Of die 5cc meer je dat gaat brengen? Denk dat je met een originele cilinder en zo'n binnenkop die je nu hebt meer effect zal hebben. Die kleine breitwandjes worden ook steeds dunner gezaaid. Wat ik wel spannend vind is hoe vast je de cilinder kunt zetten voordat hij vervormd, toch jammer dat die busjes eruit gezuurd zijn. Beetje kortdag voor het Bergische land? Nu zal het afstellen niet zo'n vaart lopen bij een tamme set, daar was ik ook aan het einde van de straat klaar mee. En goed is goed. Ben benieuwd hoe die gaat lopen en kijk uit met vastdraaien.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#121 Bericht door lazy rider » 18 aug 2014, 12:53

jamojamo schreef:Als het straks mooi rijdt ben ik tevreden en heb ik originele looks. Ik hoef toch aan jou Pascal niet uit te leggen waarom ik gekozen heb voor de iets grotere boring? Bij alles wat jij doet aan blok/cilinder heb je het over de rijdbaarheid :) .
Om Wietse gerust te stellen: De squish is 0,7mm (met 1 enkele voetpakking zonder vulplaatje en een dunne koppakking).
Jammer genoeg heb ik even geen tijd dus later meer.
Foto's van gister:
44mm42mm.JPG
squish0,7mm.JPG
Eric

Let je wel op dat je bolling van de nieuwe zuiger heel anders is .
Je moet dan wel je binnen kop / inzet in de juiste radius maken , anders heeft je squish vlak weinig nut .
Een behoorlijk stuk tin gebruik je om de squish te meten :shock:

Johan

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#122 Bericht door jamojamo » 18 aug 2014, 14:18

lazy rider schreef:
jamojamo schreef:Als het straks mooi rijdt ben ik tevreden en heb ik originele looks. Ik hoef toch aan jou Pascal niet uit te leggen waarom ik gekozen heb voor de iets grotere boring? Bij alles wat jij doet aan blok/cilinder heb je het over de rijdbaarheid :) .
Om Wietse gerust te stellen: De squish is 0,7mm (met 1 enkele voetpakking zonder vulplaatje en een dunne koppakking).
Jammer genoeg heb ik even geen tijd dus later meer.
Foto's van gister:
44mm42mm.JPG
squish0,7mm.JPG
Eric

Let je wel op dat je bolling van de nieuwe zuiger heel anders is .
Je moet dan wel je binnen kop / inzet in de juiste radius maken , anders heeft je squish vlak weinig nut .
Een behoorlijk stuk tin gebruik je om de squish te meten :shock:

Johan
Bolling van zuiger en binnenkop zijn op elkaar afgestemd, althans daar ga ik van uit. De aanbevolen squish was 0,7-0,9 dus ik ga er weer van uit dat 0,7 goed is. Gebruikt stuk tin komt van een langer stuk hoor, ik heb gewoon het uiteindje bewaard en met een knappe schuifmaat op het werk de dikte gemeten.
Afstellen hoeft denk ik niet want van 50cc ori W6 naar 60ccKT imi W6 hoefde het ook niet. Ik zal wel op detonatie letten en evt. indien nodig de ontsteking iets later zetten of weer Super 98 tanken.
Niemand hoeft zich verder druk te maken over wat ik met mijn eigen gekraste ori W6 gedaan heb. Lekker voor degenen die nog een echte 50cc W6 hebben die zijn dan weer meer waard geworden :clap .
Engelskirchen mag geen probleem zijn. De uitlaatkit is nu aan het drogen dus morgen kan er gereden worden.

Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#123 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 aug 2014, 16:34

Hij bedoelt de diameter van je tin. Aan een 1,0 mm tindraad op rol heb je zat.

Enzo

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#124 Bericht door lazy rider » 18 aug 2014, 18:23

Enzo-tvdzijden schreef:Hij bedoelt de diameter van je tin. Aan een 1,0 mm tindraad op rol heb je zat.

Enzo

Klopt helemaal tjerry ,

Anders heb je een platte kant aan je zuiger of een lager kapot als je niet oppast .
Daarom ben ik ook geen voorstander van het gebruik van een zuiger stop .

johan
Laatst gewijzigd door lazy rider op 18 aug 2014, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#125 Bericht door bertRS » 13 aug 2016, 23:23

Ff een schopje,

De SB cilinder 15.43.99 tot welke gieting zijn die gemaakt, W1 en W2 en dan nog verder?

Groet Bert

Plaats reactie