Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
- dennisvisser
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 15:12
- Locatie: no - village
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- arjan8661
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
- Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Een klein schopje,
Ik heb een poortmapje gemaakt van me 70 (63cc) Athena, maar volgens mij doe ik iets verkeerd , want volgens mij hoort de inlaattiming rond 160 te liggen. Of is dit de slechte "afwerking" van de Cilinder.
heb timingen berekent met dit programma: http://puchmaxi.nl/Jaap_s%20Puch%20Calculator. (heb een meteor zuiger 41mm)
(hij komt er in ieder geval volgende week onder)
Gr Arjan.
Ik heb een poortmapje gemaakt van me 70 (63cc) Athena, maar volgens mij doe ik iets verkeerd , want volgens mij hoort de inlaattiming rond 160 te liggen. Of is dit de slechte "afwerking" van de Cilinder.
heb timingen berekent met dit programma: http://puchmaxi.nl/Jaap_s%20Puch%20Calculator. (heb een meteor zuiger 41mm)
(hij komt er in ieder geval volgende week onder)
Gr Arjan.
- Bijlagen
-
- poortmap 70 athena
- 70cc_athena_poortmap._187.jpg (55.11 KiB) 10996 keer bekeken
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
Vandaag mijn 15.43.97 W6 opgehaald bij Wietse http://www.easywebshop.com/weettuningenreparatie/
Na een kras te hebben opgelopen door een naaldje uit het bigend lager heeft de cilinder jaren in de kast gelegen. Tot voor een paar maanden ik hem bij Wietse bracht met het verzoek op te boren naar 42mm en te nicasillen. Op mijn verzoek heeft Wietse ook een brommerkopje met blinde binnenkop die ik te koop zag staan op MP op maat laten maken en er een mooie zuiger bijgezocht. Ik wil de set monteren en op tijd ingereden hebben voor het Bergische Land en dan maar hopen dat het bloedmooi loopt
Eric
Na een kras te hebben opgelopen door een naaldje uit het bigend lager heeft de cilinder jaren in de kast gelegen. Tot voor een paar maanden ik hem bij Wietse bracht met het verzoek op te boren naar 42mm en te nicasillen. Op mijn verzoek heeft Wietse ook een brommerkopje met blinde binnenkop die ik te koop zag staan op MP op maat laten maken en er een mooie zuiger bijgezocht. Ik wil de set monteren en op tijd ingereden hebben voor het Bergische Land en dan maar hopen dat het bloedmooi loopt
Eric
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
Ziet er goed uit Eric. Ik heb mijn cilinder ook laten doen door Wietse en ben er erg tevreden over.
Gr Thijs
Gr Thijs
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
warom niet de schaden opgelast? warom dan direkt 42mm? so is de W6 niet meer originel...
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
@Roman: Ik ben gewend aan de 60cc KTT imitatie W6 nu. Die heeft iets meer kracht en dat vind ik wel prettig.
Met een beetje geluk heeft de uitgeboorde W6 de goede rij-eigenschappen van vroeger en iets meer kracht van een paar meer cc.'s.
Mvg,
Eric
Met een beetje geluk heeft de uitgeboorde W6 de goede rij-eigenschappen van vroeger en iets meer kracht van een paar meer cc.'s.
Mvg,
Eric
-
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
Ziet er mooi uit Eric, en voor Engelskirchen moet het allemaal lopen?
Succes met in elkaar zetten en proefrijden.
Tot over twee weken.
Groeten.
Succes met in elkaar zetten en proefrijden.
Tot over twee weken.
Groeten.
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 27 feb 2011, 18:40
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
Ziet er goed uit Eric ! Alleen jammer dat de bussen uit de cilinder zijn ! Deze worden vaak niet afgestopt om de wand er uit te zuuren !
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
Wist ik niet dus ze zijn idd weggezuurd. Wel heb ik van Wietse er 2 centreerbusjes los bijgekregen.super5 schreef:Ziet er goed uit Eric ! Alleen jammer dat de bussen uit de cilinder zijn ! Deze worden vaak niet afgestopt om de wand er uit te zuuren !
@Joto: komt goed Johan, is plug en play uitwisselbaar met de andere cilinder die ik er nu op heb. Alleen om aan de goede squish te komen moet ik met een vulplaat (1mm) en wat voetpakkingen proberen.
Eric
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
Dat kan de nikasiler toch ook wel bedenken. Wat een klojo'sjamojamo schreef:Wist ik niet dus ze zijn idd weggezuurd. Wel heb ik van Wietse er 2 centreerbusjes los bijgekregen.super5 schreef:Ziet er goed uit Eric ! Alleen jammer dat de bussen uit de cilinder zijn ! Deze worden vaak niet afgestopt om de wand er uit te zuuren !
@Joto: komt goed Johan, is plug en play uitwisselbaar met de andere cilinder die ik er nu op heb. Alleen om aan de goede squish te komen moet ik met een vulplaat (1mm) en wat voetpakkingen proberen.
Eric
Enzo
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 27 feb 2011, 18:40
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
Ja Enzo in mijn kreidler kring al een aantal keren meegemaakt ! Zelf ook een keer meegemaakt met een originele rennkit cilinder ! Volgens mij is bij zo'n kleine steek dat ook het sterke punt ! Helemaal als je de boring gaat vergroten.Als alternatief zou je er busjes in kunnen persen ! groet Erik,
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
okayjamojamo schreef:@Roman: Ik ben gewend aan de 60cc KTT imitatie W6 nu. Die heeft iets meer kracht en dat vind ik wel prettig.
Met een beetje geluk heeft de uitgeboorde W6 de goede rij-eigenschappen van vroeger en iets meer kracht van een paar meer cc.'s.
Mvg,
Eric
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
Aai dat is wel jammer zeg, nu moet je dus extra oppassen met het aanhaalmoment, beter is denk ik de tapeinden te verjongen... Waarom heb je niet gekozen voor een standaard zuiger? Niet een beetje zonde van zo'n originele cilinder?
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
Als het straks mooi rijdt ben ik tevreden en heb ik originele looks. Ik hoef toch aan jou Pascal niet uit te leggen waarom ik gekozen heb voor de iets grotere boring? Bij alles wat jij doet aan blok/cilinder heb je het over de rijdbaarheid .
Om Wietse gerust te stellen: De squish is 0,7mm (met 1 enkele voetpakking zonder vulplaatje en een dunne koppakking).
Jammer genoeg heb ik even geen tijd dus later meer.
Foto's van gister: Eric
Om Wietse gerust te stellen: De squish is 0,7mm (met 1 enkele voetpakking zonder vulplaatje en een dunne koppakking).
Jammer genoeg heb ik even geen tijd dus later meer.
Foto's van gister: Eric
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
Of die 5cc meer je dat gaat brengen? Denk dat je met een originele cilinder en zo'n binnenkop die je nu hebt meer effect zal hebben. Die kleine breitwandjes worden ook steeds dunner gezaaid. Wat ik wel spannend vind is hoe vast je de cilinder kunt zetten voordat hij vervormd, toch jammer dat die busjes eruit gezuurd zijn. Beetje kortdag voor het Bergische land? Nu zal het afstellen niet zo'n vaart lopen bij een tamme set, daar was ik ook aan het einde van de straat klaar mee. En goed is goed. Ben benieuwd hoe die gaat lopen en kijk uit met vastdraaien.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
jamojamo schreef:Als het straks mooi rijdt ben ik tevreden en heb ik originele looks. Ik hoef toch aan jou Pascal niet uit te leggen waarom ik gekozen heb voor de iets grotere boring? Bij alles wat jij doet aan blok/cilinder heb je het over de rijdbaarheid .
Om Wietse gerust te stellen: De squish is 0,7mm (met 1 enkele voetpakking zonder vulplaatje en een dunne koppakking).
Jammer genoeg heb ik even geen tijd dus later meer.
Foto's van gister: Eric
Let je wel op dat je bolling van de nieuwe zuiger heel anders is .
Je moet dan wel je binnen kop / inzet in de juiste radius maken , anders heeft je squish vlak weinig nut .
Een behoorlijk stuk tin gebruik je om de squish te meten
Johan
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
Bolling van zuiger en binnenkop zijn op elkaar afgestemd, althans daar ga ik van uit. De aanbevolen squish was 0,7-0,9 dus ik ga er weer van uit dat 0,7 goed is. Gebruikt stuk tin komt van een langer stuk hoor, ik heb gewoon het uiteindje bewaard en met een knappe schuifmaat op het werk de dikte gemeten.lazy rider schreef:jamojamo schreef:Als het straks mooi rijdt ben ik tevreden en heb ik originele looks. Ik hoef toch aan jou Pascal niet uit te leggen waarom ik gekozen heb voor de iets grotere boring? Bij alles wat jij doet aan blok/cilinder heb je het over de rijdbaarheid .
Om Wietse gerust te stellen: De squish is 0,7mm (met 1 enkele voetpakking zonder vulplaatje en een dunne koppakking).
Jammer genoeg heb ik even geen tijd dus later meer.
Foto's van gister: Eric
Let je wel op dat je bolling van de nieuwe zuiger heel anders is .
Je moet dan wel je binnen kop / inzet in de juiste radius maken , anders heeft je squish vlak weinig nut .
Een behoorlijk stuk tin gebruik je om de squish te meten
Johan
Afstellen hoeft denk ik niet want van 50cc ori W6 naar 60ccKT imi W6 hoefde het ook niet. Ik zal wel op detonatie letten en evt. indien nodig de ontsteking iets later zetten of weer Super 98 tanken.
Niemand hoeft zich verder druk te maken over wat ik met mijn eigen gekraste ori W6 gedaan heb. Lekker voor degenen die nog een echte 50cc W6 hebben die zijn dan weer meer waard geworden .
Engelskirchen mag geen probleem zijn. De uitlaatkit is nu aan het drogen dus morgen kan er gereden worden.
Gr.,
Eric
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
Hij bedoelt de diameter van je tin. Aan een 1,0 mm tindraad op rol heb je zat.
Enzo
Enzo
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
Enzo-tvdzijden schreef:Hij bedoelt de diameter van je tin. Aan een 1,0 mm tindraad op rol heb je zat.
Enzo
Klopt helemaal tjerry ,
Anders heb je een platte kant aan je zuiger of een lager kapot als je niet oppast .
Daarom ben ik ook geen voorstander van het gebruik van een zuiger stop .
johan
Laatst gewijzigd door lazy rider op 18 aug 2014, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic
Ff een schopje,
De SB cilinder 15.43.99 tot welke gieting zijn die gemaakt, W1 en W2 en dan nog verder?
Groet Bert
De SB cilinder 15.43.99 tot welke gieting zijn die gemaakt, W1 en W2 en dan nog verder?
Groet Bert