Ik heb onlangs mijn RS uit 1971 waar een origineel (slapend) NL kenteken op zat laten keuren, dit was een serieuze keuring met alles erop en eraan, dus remmentest, licht, claxon, speling op achterbrug etc.
Wel vreemd dus die verschillen in keuringen.
RDW keuring Kreidler K53-403
- vrouwenverwarmer
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
- Locatie: Katwijk
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 87 keren
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Had je wind tegen , ik had een brommer die BIJNA werd afgekeurd omdat de achterband in de verkeerde draairichting gemonteerd was.
Terecht natuurlijk, ik mocht het thuis omdraaien en ..............geodgekeurd
Rolando
Terecht natuurlijk, ik mocht het thuis omdraaien en ..............geodgekeurd
Rolando
- vrouwenverwarmer
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
- Locatie: Katwijk
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Wat ik zo vreemd vindt is dat als je een buitenlandse motor die soms al jaren in een schuur stond te verstoffen of een omgebouwde brommer naar motor laat keuren dat de keuring dan weinig voorsteld, dus eigenlijk alleen maar inschrijven in het register is, en als je met een originele NL motor aan komt zetten met een slapend kenteken, dat die dan wel een technische keuring krijgt.
-
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 87 keren
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Kan niet anders dan aan de vestiging en personeel liggen. De 1 is gewoon wat strenger, maar als het goed is en je hebt je huiswerk gedaan hebt je toch niets te vrezen ?
Ro
Ro
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
kreidler844 schreef:Een Duits frame op kenteken krijgen is beduidend goedkoper dan een Nederlands frame.
Ik vroeg me af wat de reden daarvan is ??
Dacht met NL in t cirkeltje het goedkoper is
is er een prijs bekend , ook?
- kreidler844
- Berichten: 5512
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
Re: RDW keuring Kreidler K53-403
Een Duits frame met kenteken hoeft niet gekeurd te worden omdat de RDW het Duitse kenteken moet erkennen en importeren. Je verandert het Duitse kenteken gewoon in een Nederlands en omdat motoren en brommers in Nederland geen APK plicht hebben hoeft het niet. Dus betaal je geen keuringskosten.