kokusan afstellen
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 22:27
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
kokusan afstellen
hallo kriedler fans ik heb een vraag wie kan mij zeggen hoe je een kokusan moet afstellen met een
stroboscoop lamp en waar het merk teken staat ik zie een streep maar die zit bij de cilinder
maar bij mij weten moet die toch bij de inkeping zitten als ik hem draai
en ik heb ook gelezen dat je de sluefjes langer moet maken
stroboscoop lamp en waar het merk teken staat ik zie een streep maar die zit bij de cilinder
maar bij mij weten moet die toch bij de inkeping zitten als ik hem draai
en ik heb ook gelezen dat je de sluefjes langer moet maken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: kokusan afstellen
Het merkteken moet je ZELF op het vliegwiel zetten met een bougiegat micrometer.
Daarna starten, staat de lampflits rechts naast jou markering (te vroeg) dan moet de grondplaat naar links.
Staat de lampflits links naast jou markering (te laat) dan moet de grondplaat naar rechts.
Simpel dus.
http://www.kreidler-verein.de/e_e_OTmakieren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kreidler-verein.de/e_e_mhkz_einstellen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
Daarna starten, staat de lampflits rechts naast jou markering (te vroeg) dan moet de grondplaat naar links.
Staat de lampflits links naast jou markering (te laat) dan moet de grondplaat naar rechts.
Simpel dus.
http://www.kreidler-verein.de/e_e_OTmakieren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kreidler-verein.de/e_e_mhkz_einstellen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
- benzfreakfrans
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 05 apr 2006, 16:35
- Locatie: enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: kokusan afstellen
ik heb op de LF en de rmc ook kokusan zitten,als het goed is hoef je de sleufjes niet langer te maken je kunt hem met twee bouwtjes vastzetten echter het bovenste bouwtje kom je moeilijk bij omdat deze deels achter het spoeltje valt
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: kokusan afstellen
Ben ook aan t spelen geweest met n kukiedent ontsteking op mn GT
kan maar max op 1,5 voorontsteking gezet worden , en ik wilde nog wel vroeger....
en idd ; met 2 boutjes waarvan 1 slecht er bij kan..
t beste is n org bosch!
kan maar max op 1,5 voorontsteking gezet worden , en ik wilde nog wel vroeger....
en idd ; met 2 boutjes waarvan 1 slecht er bij kan..
t beste is n org bosch!
- Richard B
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
Re: kokusan afstellen
even een kleine schop in dit topic om geen nieuwe te hoeven openen voor deze kleine vraag:
hoe sluit ik bij gebruik van de rode bobine de uitknop aan? daar zit namelijk helemaal die vierde aansluiting niet op zoals bij de zwarte
hoe sluit ik bij gebruik van de rode bobine de uitknop aan? daar zit namelijk helemaal die vierde aansluiting niet op zoals bij de zwarte
- Bijlagen
-
- bobine.JPG (60.26 KiB) 42771 keer bekeken
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: kokusan afstellen
die vierde is alleen je onderbreker om je motor uit te zetten duis kleurtje op kleurtje
en stop gaat naar je zwarte draaidje van je motor uitzetknopje op je stuur ,...
succes maar weer Mart
en stop gaat naar je zwarte draaidje van je motor uitzetknopje op je stuur ,...
succes maar weer Mart
- Richard B
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
Re: kokusan afstellen
dat begrijp ik,maar ik wil de RODE bobine aansluiten en die heeft geen stop zoals de zwarte
er komt bij een kokusan ook geen zwarte draad uit de ontsteking zoals bij een bosch.. dus vandaar mijn vraag hoe zet ik de motor uit?
er komt bij een kokusan ook geen zwarte draad uit de ontsteking zoals bij een bosch.. dus vandaar mijn vraag hoe zet ik de motor uit?
- Monsma
- Berichten: 4862
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 700 keren
- Ontvangen waarderingen: 300 keren
Re: kokusan afstellen
Bij de rode bobine komt de motor stop de groene draad.Richard B schreef:dat begrijp ik,maar ik wil de RODE bobine aansluiten en die heeft geen stop zoals de zwarte
er komt bij een kokusan ook geen zwarte draad uit de ontsteking zoals bij een bosch.. dus vandaar mijn vraag hoe zet ik de motor uit?
Scan zo even het schema voor je in.
-
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
- Locatie: ZHZ
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kokusan afstellen
@ Frans en Erik, 3e boutje
Ik heb ook een kokusnoot op mijn Rm en deze zit gewoon met 3 boutjes vast.
Ik heb hem eerst met 2 boutjes vastgezet en hem toen afgesteld met de micrometer. en toen het goed afgesteld stond heb ik de krans/ster waar de spoel op zit los gedraaid dmv de 3 schroefjes waar die mee vast zit, dan kan je makkelijker bij het gat voor het 3e boutje, en toen de krans/ster weer terug geplaatst.
Ik vindt het nl. wel wat safer als hij met 3 boutjes vastzit .
Gr Wim.
Ik heb ook een kokusnoot op mijn Rm en deze zit gewoon met 3 boutjes vast.
Ik heb hem eerst met 2 boutjes vastgezet en hem toen afgesteld met de micrometer. en toen het goed afgesteld stond heb ik de krans/ster waar de spoel op zit los gedraaid dmv de 3 schroefjes waar die mee vast zit, dan kan je makkelijker bij het gat voor het 3e boutje, en toen de krans/ster weer terug geplaatst.
Ik vindt het nl. wel wat safer als hij met 3 boutjes vastzit .
Gr Wim.
- h beek
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 30 apr 2005, 21:11
- Locatie: maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: kokusan afstellen
Goeden morgen
kunnen jullie me vertellen of ik de groene draad aan massa moet verbinden om hem uit te zetten ?
kom er niet uit via schema .
groeten hugo
kunnen jullie me vertellen of ik de groene draad aan massa moet verbinden om hem uit te zetten ?
kom er niet uit via schema .
groeten hugo
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: kokusan afstellen
yeph beek schreef:Goeden morgen
kunnen jullie me vertellen of ik de groene draad aan massa moet verbinden om hem uit te zetten ?
kom er niet uit via schema .
groeten hugo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: kokusan afstellen
Zo ook de 4-polige MHKZ met 2 M4 boutjesCaspar schreef:Correct.
NB: Bosch 6P MHKZ zit ook maar met 2 M4 boutjes vast..........
Enzo
- Stephan1978
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
- Locatie: Huijbergen
- Gegeven waarderingen: 42 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: kokusan afstellen
Hoe zit dat dan met voorontsteking? Het ziet er naar uit dat ik een een door Hommoet aangepaste parmakit 50cc cillinder met een nieuwe meteor zuiger overneem. De carb is een 17mm imi bing aangepast door hommoet. Uitlaat is een hommoet 4p met 32mm bocht. Ik zal hiermee mijn kokusan ontsteking opnieuw af moeten stellen zeker?Enzo-tvdzijden schreef:Het merkteken moet je ZELF op het vliegwiel zetten met een bougiegat micrometer.
Daarna starten, staat de lampflits rechts naast jou markering (te vroeg) dan moet de grondplaat naar links.
Staat de lampflits links naast jou markering (te laat) dan moet de grondplaat naar rechts.
Simpel dus.
http://www.kreidler-verein.de/e_e_OTmakieren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kreidler-verein.de/e_e_mhkz_einstellen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: kokusan afstellen
Hangt er vanaf wat je nu hebt ingesteld. Voor tuning heb je richtwaarde ( meestal wat vroeger) maar uiteindelijk blijkt uit een testbank wat de juiste voorontsteking is.
Is dus ook nog afhankelijk van je uitlaat. Moet die veel temperatuur hebben voor expansie of weer iets minder.
Enzo
Is dus ook nog afhankelijk van je uitlaat. Moet die veel temperatuur hebben voor expansie of weer iets minder.
Enzo
- Stephan1978
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
- Locatie: Huijbergen
- Gegeven waarderingen: 42 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: kokusan afstellen
Dus zonder testbank is het enige wat je kan doen de procedure zoals jij hier beschreef Enzo? En dan maar kijken of het een beetje fatsoenlijk wil lopen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: kokusan afstellen
Precies. Maar de procedure blijft hetzelfde. De vraag is waar zet je het merkteken?Stephan1978 schreef:Dus zonder testbank is het enige wat je kan doen de procedure zoals jij hier beschreef Enzo? En dan maar kijken of het een beetje fatsoenlijk wil lopen.
Alleen zal je met een testbank wat meer merktekens ( verschillende mm voorontsteking) moeten zetten.
Enzo
- Stephan1978
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
- Locatie: Huijbergen
- Gegeven waarderingen: 42 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: kokusan afstellen
Als de procedure zo bekijk waarom zou het ontstekingstijdstip dan moeten veranderen bij een andere cilinder? Aan de stand van de krukas verandert er toch niks? Als de zuiger bij cilinder #1 de ontsteking op 1.2mm voorontsteking staat dan is dat bij cilinder #2 toch ook?
Laatst gewijzigd door Stephan1978 op 13 okt 2014, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: kokusan afstellen
Daar gaat het niet om. De temperatuur van de uitlaatgassen veranderd bij veel of weinig voorontsteking. Afhankelijk daarvan heb je meer of minder vermogen. Daar zal je een optimum in moeten vinden.
Dus met 1 streepje van 1,2mm wordt het verstellen wat karig.
Enzo
Dus met 1 streepje van 1,2mm wordt het verstellen wat karig.
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: kokusan afstellen
Hoi Stephan,
Bezin voor je begint met deze rommel, er is er niet één die fatsoenlijk rijdt, pluis de sectie opvoeren even door, dan gaan je ogen wel open, ze zijn zo tevreden dat ze om de haverklap van sproeier filter en uitlaat veranderen.
Neem deze winter de tijd om een mooie originele setup te scoren.
Ik zal één van mijn postings nog eens herhalen, weliswaar een beetje achterhaalt maar het raakt de kern.
Week 1 Jongens hij rijdt als een kogel, geweldig! dit is nou wat ik altijd wilde.
Week 2 ik heb toch maar de vertanding wat lichter gezet, wat rijdt hij nu geweldig, veeeel beter nu.
Week 3 Ik heb maatje kleinere sproeier gemonteerd, wat rijdt hij nu geweldig.
Week 4 Ik heb het luchtfilter iets aangepast, hij ademt nu beter, als een kogel gaat hij.
Week 5 toch de vertanding iets zwaarder gezet, hij trekt nu beter door in al zijn versnellingen.
Week 6 het beeld van de bougie is erg licht, heb er een maatje kouder in nu, als een straaljager gaat ie.
Week 7 ik heb de curve van mijn ontsteking iets bij gesteld, aaaaa haha ja ja ja
Week 8 Ik heb een grotere stationair sproeier gezet, hij loopt nu heerlijk regelmatig stationair.
Week 9 wind tegen kwam ik rechtop niet boven de 130 toch maar een tandje kleiner voor. hij rijdt gelijk aan een Pan European.
Week 10 aangezien ik altijd wind mee heb toch maar een 33 achter tandwiel gemonteerd, oh wat ben ik tevreden nu.
Week 11 Ik heb wat geëxperimenteerd met de eind demper ollala, wat een verschil.
Week 12 Ik ben nu van 33 naar 35 achter gegaan, fenomenaal wat een power.
Week 13 Stand van de gas naald iets hoger gezet, jonge jonge wat een gas reactie nu.
Week 14 Toch de uitlaatbocht iets ingekort op advies van mijn tuner, mijn god als de brandweer gaat hij.
Week 15 Ik ga toch voor een berekende uitlaat.
Week 16 Te koop aangeboden
Hoe het eigenlijk gelezen moet worden.
Week 1 Jongens hij rijdt als een kogel, geweldig! Maar!!!!!!! ik ben niet helemaal tevreden.
Week 2 Om dat ik niet tevreden ben ik heb toch maar de vertanding wat lichter gezet.
Week 3 Ik heb maatje kleinere sproeier gemonteerd, hij rijdt nog steeds niet naar mijn zin.
Week 4 Ik heb het luchtfilter iets aangepast, ik heb het idee dat het iets beter gaat nu.
Week 5 toch de vertanding iets zwaarder gezet, door het geklooi met mijn lucht luchtfilter en sproeiers ben ik eigenlijk nu de weg kwijt.
Week 6 het beeld van de bougie is erg licht, heb er een maatje kouder in, ik ben bang voor een vast naaier dus ook de oude sproeier weer gemonteerd.
Week 7 ik heb de curve van mijn ontsteking iets bij gesteld, ik ben nog steeds niet tevreden.
Week 8 Ik heb een grotere stationair sproeier gezet, hij loopt nog steeds niet regelmatig stationair.
Week 9 wind tegen kwam ik rechtop niet boven de 130 toch maar een tandje kleiner voor. ik wil de rij eigenschappen van een Pan European.
Week 10 aangezien ik altijd wind mee heb toch maar een 33 achter tandwiel gemonteerd, gloeiende gloeiende waar blijft het toer karakter van mijn set.
Week 11 Ik weet het niet meer, bakken met geld verdampen daarom wat geëxperimenteerd met de eind demper.
Week 12 Ik ben nu van 33 naar 35 achter gegaan het is nog steeds niet wat ik voor ogen had.
Week 13 Stand van de gas naald iets hoger gezet, mijn lol gaat er af het is nog steeds geen Pan European.
Week 14 Toch de uitlaatbocht iets ingekort op advies van mijn tuner, mijn god ik wou dat hij in zijn broek gescheten had.
Week 15 Inmiddels ben ik radeloos, en Luc een mailtje gestuurd of hij een berekening voor een juiste uitlaat kan maken, hij is mijn laatste strohalm.
Week 16 Eigenlijk diep in mijn hart had ik het bij een standaard RS moeten houden.
Bezin voor je begint met deze rommel, er is er niet één die fatsoenlijk rijdt, pluis de sectie opvoeren even door, dan gaan je ogen wel open, ze zijn zo tevreden dat ze om de haverklap van sproeier filter en uitlaat veranderen.
Neem deze winter de tijd om een mooie originele setup te scoren.
Ik zal één van mijn postings nog eens herhalen, weliswaar een beetje achterhaalt maar het raakt de kern.
Week 1 Jongens hij rijdt als een kogel, geweldig! dit is nou wat ik altijd wilde.
Week 2 ik heb toch maar de vertanding wat lichter gezet, wat rijdt hij nu geweldig, veeeel beter nu.
Week 3 Ik heb maatje kleinere sproeier gemonteerd, wat rijdt hij nu geweldig.
Week 4 Ik heb het luchtfilter iets aangepast, hij ademt nu beter, als een kogel gaat hij.
Week 5 toch de vertanding iets zwaarder gezet, hij trekt nu beter door in al zijn versnellingen.
Week 6 het beeld van de bougie is erg licht, heb er een maatje kouder in nu, als een straaljager gaat ie.
Week 7 ik heb de curve van mijn ontsteking iets bij gesteld, aaaaa haha ja ja ja
Week 8 Ik heb een grotere stationair sproeier gezet, hij loopt nu heerlijk regelmatig stationair.
Week 9 wind tegen kwam ik rechtop niet boven de 130 toch maar een tandje kleiner voor. hij rijdt gelijk aan een Pan European.
Week 10 aangezien ik altijd wind mee heb toch maar een 33 achter tandwiel gemonteerd, oh wat ben ik tevreden nu.
Week 11 Ik heb wat geëxperimenteerd met de eind demper ollala, wat een verschil.
Week 12 Ik ben nu van 33 naar 35 achter gegaan, fenomenaal wat een power.
Week 13 Stand van de gas naald iets hoger gezet, jonge jonge wat een gas reactie nu.
Week 14 Toch de uitlaatbocht iets ingekort op advies van mijn tuner, mijn god als de brandweer gaat hij.
Week 15 Ik ga toch voor een berekende uitlaat.
Week 16 Te koop aangeboden
Hoe het eigenlijk gelezen moet worden.
Week 1 Jongens hij rijdt als een kogel, geweldig! Maar!!!!!!! ik ben niet helemaal tevreden.
Week 2 Om dat ik niet tevreden ben ik heb toch maar de vertanding wat lichter gezet.
Week 3 Ik heb maatje kleinere sproeier gemonteerd, hij rijdt nog steeds niet naar mijn zin.
Week 4 Ik heb het luchtfilter iets aangepast, ik heb het idee dat het iets beter gaat nu.
Week 5 toch de vertanding iets zwaarder gezet, door het geklooi met mijn lucht luchtfilter en sproeiers ben ik eigenlijk nu de weg kwijt.
Week 6 het beeld van de bougie is erg licht, heb er een maatje kouder in, ik ben bang voor een vast naaier dus ook de oude sproeier weer gemonteerd.
Week 7 ik heb de curve van mijn ontsteking iets bij gesteld, ik ben nog steeds niet tevreden.
Week 8 Ik heb een grotere stationair sproeier gezet, hij loopt nog steeds niet regelmatig stationair.
Week 9 wind tegen kwam ik rechtop niet boven de 130 toch maar een tandje kleiner voor. ik wil de rij eigenschappen van een Pan European.
Week 10 aangezien ik altijd wind mee heb toch maar een 33 achter tandwiel gemonteerd, gloeiende gloeiende waar blijft het toer karakter van mijn set.
Week 11 Ik weet het niet meer, bakken met geld verdampen daarom wat geëxperimenteerd met de eind demper.
Week 12 Ik ben nu van 33 naar 35 achter gegaan het is nog steeds niet wat ik voor ogen had.
Week 13 Stand van de gas naald iets hoger gezet, mijn lol gaat er af het is nog steeds geen Pan European.
Week 14 Toch de uitlaatbocht iets ingekort op advies van mijn tuner, mijn god ik wou dat hij in zijn broek gescheten had.
Week 15 Inmiddels ben ik radeloos, en Luc een mailtje gestuurd of hij een berekening voor een juiste uitlaat kan maken, hij is mijn laatste strohalm.
Week 16 Eigenlijk diep in mijn hart had ik het bij een standaard RS moeten houden.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: kokusan afstellen
Ahum Henk, ik rij al 2 jaar tevreden met een getunede Parmakit en die doet het toch prima...
Ik wissel nooit sproeiers, uitlaten of andere bijzaken.
Ik wissel nooit sproeiers, uitlaten of andere bijzaken.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: kokusan afstellen
Ja Wietse dat klopt.
Maar jou parate kennis en kunde op tuning gebied maakt dan ook het verschil.
Edit:
En er liggen 25 knalpijpen bij jou op de plank om mee te testen
Stephan is al blij als hij één uitlaat bocht heeft die past.
Maar jou parate kennis en kunde op tuning gebied maakt dan ook het verschil.
Edit:
En er liggen 25 knalpijpen bij jou op de plank om mee te testen
Stephan is al blij als hij één uitlaat bocht heeft die past.
Laatst gewijzigd door Henk 3bakvoet op 14 okt 2014, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer: