Afgekeurd en nu?

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Afgekeurd en nu?

#1 Bericht door Henk 3bakvoet » 15 feb 2015, 20:41

Wordt vervolgd.
Bijlagen
krullen.JPG
krullen.JPG (99.43 KiB) 14380 keer bekeken

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Afgekeurd en nu?

#2 Bericht door hermanp » 15 feb 2015, 21:00

Toch nog hoop dat je met gestolen frames niet zomaar een kenteken krijgt?

Gebruikersavatar
A.v.d.Els
Berichten: 1354
Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
Locatie: Helmond
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Afgekeurd en nu?

#3 Bericht door A.v.d.Els » 16 feb 2015, 09:33

tja,wat vind je hier nu van?
eigenlijk wel goed dat er bij de rdw een beetje zorgvuldiger word omgegaan met het verstrekken van kentekens.
er rijd mi.al genoeg twijfelachtig spul rond.
dat men een steekje heeft laten vallen door geen bewijsmateriaal zeker te stellen is natuurlijk een beetje dom.
volgens mij krijgt de eigenaar bij de rechter geen poot aan de grond,en terecht.
je zal zoiets maar kopen en naderhand tot de ontdekking komen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Afgekeurd en nu?

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 feb 2015, 11:27

Die man maakt het in mijn ogen erg emotioneel met zijn verhaal. Hij had ook minder naïef kunnen zijn en het huiswerk vooraf kunnen doen.
Ik denk dat de ambtenaar de andere ambtenaar gelijk gaat geven.


Al met al wel balen.

Enzo

Ron P
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2013, 20:09
Locatie: Noord Hollandse kust
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Afgekeurd en nu?

#5 Bericht door Ron P » 16 feb 2015, 11:29

Ik weet dat je goed moet uitkijken met wat je koopt.

Want toen ik 2 jaar terug op een advertentie afging van een schitterende RMC.
Had ik mijn broer meegenomen want die heeft wel meer met dat bijltje gehakt.
Er zat een Nederlands kenteken op en de nummers kwamen ook overeen met de papieren.

Totdat we op zoek gingen naar het NL goedkeur.
Zowaar was die niet aanwezig.
Na het beter bekijken van het framenummer bleek die behoorlijk scheef te zitten en niet diep genoeg ingeslagen.
Tevens ontbrak ook het typeplaatje onder het zadel.
Dus deze hebben we laten staan.
Een half uur later keek ik nog even op internet en inderdaad de advertentie was verwijderd.
Dus die gozer had lont geroken.
Ik wil maar zeggen dat als je je emoties de boventoon laat voeren dat je er boter en suiker in kan trappen.
Want al had ik op mijn emotie afgegaan had ik hem zeker gekocht.

M.v.g. Ron

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Afgekeurd en nu?

#6 Bericht door Parlotti » 16 feb 2015, 22:36

Enzo-tvdzijden schreef:Die man maakt het in mijn ogen erg emotioneel met zijn verhaal
Tja, ik lees dat Veghelaar Van Eijk "een gepensioneerd fabrieksdirekteur" is. Ik wil niet generaliseren, maar direkteuren vinden het in de regel niet leuk als ze hun zin niet krijgen :evil: Dan willen ze nog wel eens bozig reageren. En veel journalisten willen zo'n voorzet graag inkoppen. Nou heb ik hier op het forum ook wel verhitte discussies gelezen over de RDW (hopelijk leest Jilles niet mee :wink: ) maar ik kan mij met de slechtste wil van de wereld niet voorstellen dat zo'n keurmeester 's ochtends opstaat en bij het ontbijt bedenkt vandaag ga ik eens lekker een Kreidler afkeuren.

Overigens kan je deze opstelling van het RDW ook vanuit tegengesteld perspectief benaderen. Ik bedoel: hoeveel twijfelachtige Kreidlers zijn door de RDW gewoon niet doorzien en goedgekeurd? Dan moet deze wel heel erg doorzichtig zijn omgekat met :roll: "te veel krullen aan het serienummer" #-o
Laatst gewijzigd door Parlotti op 16 feb 2015, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vrouwenverwarmer
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Afgekeurd en nu?

#7 Bericht door vrouwenverwarmer » 16 feb 2015, 22:43

Nou zijn framenummers er origineel ook niet altijd even netjes ingeslagen.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Afgekeurd en nu?

#8 Bericht door Parlotti » 16 feb 2015, 22:50

vrouwenverwarmer schreef:Nou zijn framenummers er origineel ook niet altijd even netjes ingeslagen.
Helemaal mee eens. Maar een framenummer dat met krullen over een ander nummer is ingeslagen ](*,)
Volgens mij zit het venijn ook meer in het gegeven dat de RDW de oude info niet heeft vastgelegd. Dat lijkt inderdaad niet handig, maar inhoudelijk vind ik dat een heeel zwak argument in de sfeer van Advocaat Spongkowitz verzint een afleidende list :lol: Daar ga je de strijd niet mee winnen

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Afgekeurd en nu?

#9 Bericht door Ed.P » 16 feb 2015, 23:00

Ik wil niet generaliseren,


Dat doe je wel :!: het feit dat de man als fabriek directeur benoemd word vloeit voort uit het feit dat hij het als 16jarige niet kon betalen en nu dus wel.

Deze man heeft net als de meeste van ons een emotionele aankoop gedaan en heeft niet geweten waar hij op moest letten , het hele forum staat vol met deze voorbeelden
Ook weten we allemaal dat de heren bij het RDW erg halsstarrig kunnen zijn wat de reactie van deze man kan verklaren.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Afgekeurd en nu?

#10 Bericht door Parlotti » 16 feb 2015, 23:24

Dat mag jij vinden Ed. Ik weet wat ik wil en wat ik vind. En ik zit hier duidelijk anders in dan jij. Wij kennen mekaar niet persoonlijk, maar het is mij al eerder opgevallen dat wij heel verschillend over zaken en mensen denken. Voor wat het waard is.

Gebruikersavatar
A.v.d.Els
Berichten: 1354
Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
Locatie: Helmond
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Afgekeurd en nu?

#11 Bericht door A.v.d.Els » 17 feb 2015, 05:58

ik heb de laatste jaren 9 brommers ter keuring aangeboden in venlo.
zij hebben slechts 2 keurmeesters voor de afdeling tweewielers.
beiden heb ik leren kennen als mensen met het hart op de juiste plaats.
enthousiast en zeer geïnteresseerd voor hetgeen wat jij komt aanbieden.
natuurlijk leven ze de richtlijnen netjes na.
het aangebodene moet immers wel aan de richtlijnen voldoen.
voor een kleinigheidje knijpen ze best wel eens een oogje dicht.
zij hebben er immers geen baat bij om jouw zonder kenteken de deur uit te sturen?
nee,bij deze veghelse meneer is wel degelijk iets goed fout geweest.
misschien met veel blabla binnengekomen en alles beter willen weten??????
wij zijn er niet bij geweest,dus wie zal het zeggen?
en zo'n krantenberichtje?hierin staat alleen vermeld wat de gemiddelde nederlander graag wil lezen.
Toon.

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Afgekeurd en nu?

#12 Bericht door Ed.P » 18 feb 2015, 11:30

Parlotti schreef:Dat mag jij vinden Ed. Ik weet wat ik wil en wat ik vind. En ik zit hier duidelijk anders in dan jij. Wij kennen mekaar niet persoonlijk, maar het is mij al eerder opgevallen dat wij heel verschillend over zaken en mensen denken. Voor wat het waard is.
Niet waar dus ?

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Afgekeurd en nu?

#13 Bericht door jamojamo » 18 feb 2015, 12:22

Parlotti schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Die man maakt het in mijn ogen erg emotioneel met zijn verhaal
Tja, ik lees dat Veghelaar Van Eijk "een gepensioneerd fabrieksdirekteur" is. Ik wil niet generaliseren, maar direkteuren vinden het in de regel niet leuk als ze hun zin niet krijgen :evil: Dan willen ze nog wel eens bozig reageren. En veel journalisten willen zo'n voorzet graag inkoppen. Nou heb ik hier op het forum ook wel verhitte discussies gelezen over de RDW (hopelijk leest Jilles niet mee :wink: ) maar ik kan mij met de slechtste wil van de wereld niet voorstellen dat zo'n keurmeester 's ochtends opstaat en bij het ontbijt bedenkt vandaag ga ik eens lekker een Kreidler afkeuren.

Overigens kan je deze opstelling van het RDW ook vanuit tegengesteld perspectief benaderen. Ik bedoel: hoeveel twijfelachtige Kreidlers zijn door de RDW gewoon niet doorzien en goedgekeurd? Dan moet deze wel heel erg doorzichtig zijn omgekat met :roll: "te veel krullen aan het serienummer" #-o
Deze direkteur heeft duidelijk bij Jilles in de taxi gezeten :twisted:
Je hebt gelijk Marcel, maar iedere persoonlijke ervaring is beleefd vanuit de perceptie van die persoon. Ik heb eens een meningsverschil gehad met een douane-ambtenaar over een importaangifte van een Mustang uit 196? (van een klant =P~ ) die ik als oldtimer wilde invoeren. Gezien de auto een originele "pony-package" o.i.d. had zaten er wat details aan die de ambtenaar deden besluiten dat het voertuig afweek van de originele staat waar het gaat om rem- en stuurinrichting. Zodoende werd de aangifte aangepast van 0% invoerrechten en 6% btw naar 10% resp. 17% wat gelijk moest worden afgerekend. Later heb ik van zijn baas (Hoofdkantoor Bos en Lommer) gelijk gekregen met het verzoek het bezwaar in te trekken anders zou er sprake zijn van iets als een ambtelijke dwaling of zo. Het mag duidelijk zijn dat de klant inmiddels met zijn handel was uitgeweken naar een ander expeditiebedrijf in Rotterdam omdat ie de douane in Amsterdam niet vertrouwde.

Zo kom ik tot de conclusie dat je nooit een ambtenaar met regeltjes kunt vertrouwen want soms is er ruimte voor interpretatie.

Mvg,
Eric

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Afgekeurd en nu?

#14 Bericht door Parlotti » 18 feb 2015, 22:40

jamojamo schreef:Zo kom ik tot de conclusie dat je nooit een ambtenaar met regeltjes kunt vertrouwen want soms is er ruimte voor interpretatie
:lol: Ja, Eric: deze directeur en Jilles bij elkaar zetten, dat zou een aardige tirade tegen het RDW opleveren. Dat zag je vroegah nog wel eens in striptekeningen: een slingerende auto met zo'n wolkje boven het dak met allemaal bliksemflitsen en uitroeptekens :) Gelukkig is Ed P. er nu voor de interpretatie, niet waar? :wink:
En je hebt een punt: vertrouwen is goed, maar controle is beter. Gelukkig kun je tegenwoordig tegen elk ambtelijk besluit bezwaar aantekenen. Dat vinden ze nooit leuk, want alles is aan termijnen gebonden. Als je gelijk hebt, eventueel ook een schadevergoeding eisen.
Maar het valt mij steeds vaker op hoe kinderachtig Hollanders gaan reageren :roll: en maar klagen om te klagen #-o Zo werd er de laatste tijd bij mij in de buurt nog wel eens ingebroken. En een auto gestolen (de mijne). Mijn buurvrouw (die niet is bestolen) voelde zich "zo onveilig" en is bij de wijkagent gaan klagen dat de politie te weinig blauw in de wijk liet zien. En ze kreeg haar zin ook nog: extra surveillances! Niet alleen vanuit de warme auto, nee; zelfs stoere bikers :shock: Gevolg: de buurvrouw aan de andere kant (die evenmin is bestolen) liep te mekkeren omdat zij zich "zo onveilig" voelde doordat ze zoveel politie in de wijk zag. Oh ja: en ik kreeg een waarschuwing omdat onze teckel Nelis losliep. Maar het was wel een hele mooie blonde agente met gevoel voor humor, dat dan weer wel :mrgreen:

Gr. Marcel

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Afgekeurd en nu?

#15 Bericht door Zolenheuvel » 18 feb 2015, 23:26

Hallo Marcel, da's natuurlijk vragen om moeilijkheden: een mooie blonde tekkel los over straat :mrgreen:

Gr Kees

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Afgekeurd en nu?

#16 Bericht door Parlotti » 19 feb 2015, 23:34

:lol: Hey Kees: onze Nelis is een vent hoor. Nog helemaal in takt en muy macho :wink: t'is een ruwharige teckel, tien jaar oud, met een ego alsof hij soms lijkt te denken dat hij directeur is :lol: Maar hij kan ook heel lief kijken hoor, vooral blonde agentes blijken voor hem te smelten :mrgreen:

:offtopic

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Afgekeurd en nu?

#17 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 apr 2015, 06:33

Het gaat weer verder in de Telegraaf vandaag
Bijlagen
Herschaalde kopie van IMG_3490.jpg
Herschaalde kopie van IMG_3490.jpg (198.67 KiB) 12916 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Afgekeurd en nu?

#18 Bericht door Andy » 09 apr 2015, 18:33

Dit was met mijn eitank ook bijna gebeurt, de second opinium van de andere keurmeester gaf de doorslag. :eitank

Andy,

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Afgekeurd en nu?

#19 Bericht door hermanp » 09 apr 2015, 21:36

Het gaat nu om twee verschillende Kreidlers?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Afgekeurd en nu?

#20 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 apr 2015, 17:39

hermanp schreef:Het gaat nu om twee verschillende Kreidlers?
Jazeker,

hier de day after in de Telegraaf
Bijlagen
Herschaalde kopie van IMG_3497.jpg
Herschaalde kopie van IMG_3497.jpg (192.47 KiB) 12728 keer bekeken

Plaats reactie