Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60391
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 965 keren
- Ontvangen waarderingen: 2280 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Gewoon wat polijsten met Belgom is OKpaul2908 schreef:Hallo Enzo,
Moet ik ze blank laten en een beetje polijsten (niet blinkend ) en dan blanke lak erop??.
Deze zijn NOS maar je ziet dat aluminium altijd doorwerkt onder lak.
Enzo
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Bestand 09-09-15 21 48 24.jpg (174.33 KiB) 12868 keer bekeken
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
- Locatie: Schijndel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Wie heeft er een elektrisch schema liggen van de bedrading van de TRS K53/21 NL en de technische informatie van dit type .
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60391
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 965 keren
- Ontvangen waarderingen: 2280 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
https://www.kreidler.nl/techniek/electr ... claxon.jpgpaul2908 schreef:Wie heeft er een elektrisch schema liggen van de bedrading van de TRS K53/21 NL en de technische informatie van dit type .
Deze is van de geforceerde maar ook te gebruiken
viewtopic.php?t=4332
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
- Locatie: Schijndel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Hallo Enzo,
Zie het , maar aluminium werkt altijd , kijk maar eens naar de vroegere aluminium velgen , maar weet nou hoe ze moeten worden, bedankt Enzo.
Volgende week gaat mijn zadel naar Herman Blokhuis voor restauratie.
Zie het , maar aluminium werkt altijd , kijk maar eens naar de vroegere aluminium velgen , maar weet nou hoe ze moeten worden, bedankt Enzo.
Volgende week gaat mijn zadel naar Herman Blokhuis voor restauratie.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
George in Bennebroek (N-H) niet echt naast de deur voor jou.Hallo Henk , kun jij iemand die een sloperij heeft in Kreidler spullen waar ik de boutjes kan aankomen .
http://www.marktplaats.nl/verkopers/17978128.html
-
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 61 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Het meeste is alleen in de Kreider fabriek gemonteerd en gemaakt bij de toeleveranciers (VDO, Mahle, Denfeld, Weinmann, Leleu, Bumm, Hella, CEV, Bing, Tokico, Campagnolo, Bosch en nog veel meer). Daar zal John Bosch echt niet alle mallen van hebben. Tekeningen misschien wel. Maar een originele mal en/of en tekening is een stap in de goede richting, maar daarmee maak je nog niet automatisch een kwaliteitsproduct, daar is ook een hoop vakkennis voor nodig. Dat John Bos veel verstand heeft van Kreidlers en techniek in het algemeen, daar twijfel ik niet aan, maar dat is nog niet hetzelfde als ervaring in het produceren in de meest uiteenlopende onderdelen. Ik heb overigens geen ervaring met door hem geproduceerde onderdelen.midde schreef:Mooi project. Over originele onderdelen. Naar mijn mening is het zo dat wat in de kreidler fabriek gemaakt is of gemonteerd is is origineel. Als ik en mijn vrouw (alle bij Nederlands ) in het buitenland gaan wonen en daar een kind krijgen krijgt hij of zij de nationaliteit van dat land , er zullen vast uitzondering zijn. Dus als meneer Bos in Portugal een zij scherm drukt is dat net zo origineel als een reproductie uit china. Wellicht is de pasvorm beter , tenzij je iets bij John koopt uit oude voorraad. John bos kan misschien een hoop maken en heeft misschien ook nog een hoop liggen maar ook hij heeft niet alles en vervangt dit volgens mij voor andere reproducties.
Mvg Thijs
Het origineelst vind ik persoonlijk trouwens de onderdelen waar de Kreidler origineel mee gebouwd is en er altijd opgezeten hebben. Maw, ik vind een Kreidler waarvan de originele onderdelen opnieuw zijn verchroomd en gespoten enz origineler dan eentje die opnieuw is opgebouwd met NOS onderdelen. Die zitten weliswaar in originele lak die er bij Kreidler opgespoten is, maar hebben nooit op de de brommer gezeten.
Nu is een Kreidler waarvan minstens de helft van de onderdelen al ooit eens vervangen is eerder regel dan uitzondering, en dan zijn NOS onderdelen natuurlijk het mooist.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
- Locatie: Schijndel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Mis de kleuren van de draden 8 en 9Enzo-tvdzijden schreef:https://www.kreidler.nl/techniek/electr ... claxon.jpgpaul2908 schreef:Wie heeft er een elektrisch schema liggen van de bedrading van de TRS K53/21 NL en de technische informatie van dit type .
Deze is van de geforceerde maar ook te gebruiken
viewtopic.php?t=4332
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60391
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 965 keren
- Ontvangen waarderingen: 2280 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Groe/rood remlicht ( uit kroonsteen)paul2908 schreef:Mis de kleuren van de draden 8 en 9Enzo-tvdzijden schreef:https://www.kreidler.nl/techniek/electr ... claxon.jpgpaul2908 schreef:Wie heeft er een elektrisch schema liggen van de bedrading van de TRS K53/21 NL en de technische informatie van dit type .
Deze is van de geforceerde maar ook te gebruiken
viewtopic.php?t=4332
Grijs achterlicht ( uit de lichtschakelaar )
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
- Locatie: Schijndel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Weer een klein stukje verder , de Magura handles gepoest en dat ziet er weer OK uit , verder de tank ontdaan van de lak/plamuur , daar heb ik even werk mee maar dat komt goed volgende week , gelukkig is deze brandschoon van binnen .
Lipje gemaakt dat weg was voor bevestiging balhoofdkap , onder ter hoogte van de standaard de uit gelubberde gaten dichtgelast en de bevestiging gericht , alles was krom , verder is het frame in goede conditie .
Dat was het tot nu toe , tot een volgende keer .
Lipje gemaakt dat weg was voor bevestiging balhoofdkap , onder ter hoogte van de standaard de uit gelubberde gaten dichtgelast en de bevestiging gericht , alles was krom , verder is het frame in goede conditie .
Dat was het tot nu toe , tot een volgende keer .
- Bijlagen
-
- IMG_0032 (600 x 450).jpg (42.26 KiB) 12593 keer bekeken
-
- IMG_0031 (600 x 450).jpg (43.03 KiB) 12593 keer bekeken
-
- IMG_0030 (600 x 450).jpg (41.44 KiB) 12593 keer bekeken
-
- IMG_0029 (600 x 450).jpg (41.04 KiB) 12593 keer bekeken
-
- IMG_0028 (600 x 450).jpg (58.89 KiB) 12593 keer bekeken
-
- IMG_0027 (600 x 450).jpg (79.55 KiB) 12593 keer bekeken
-
- IMG_0026 (600 x 450).jpg (74.34 KiB) 12593 keer bekeken
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
- Locatie: Schijndel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Zo deze week het zadel terug gekregen na restauratie , ziet er weer als nieuw uit met dank aan Herman Blokhuizen.
- Bijlagen
-
- IMG_0035.jpg (91.07 KiB) 12493 keer bekeken
-
- IMG_0033.jpg (97.99 KiB) 12493 keer bekeken
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 227 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
- Locatie: Schijndel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Deze week de onder poten gedeanoniseerd , krassen eruit geschuurd en gepolijst , volgende week worden ze opnieuw geanodiseerd.
- Bijlagen
-
- IMG_0095 (600 x 450).jpg (42.07 KiB) 12034 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60391
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 965 keren
- Ontvangen waarderingen: 2280 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Ben benieuwd of het er origineel uit gaat zien. Zitten er veel kosten aan?
Je kan ze tenslotte ook nog nieuw kopen.
Enzo
Je kan ze tenslotte ook nog nieuw kopen.
Enzo
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
- Locatie: Schijndel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Hallo Enzo,
Komen er gewoon origineel uit te zien , koste veel moeite en tijd om ze weer "gaaf te maken" maar ben er erg tevreden mee , kosten om te dé anodiseren en deze week weer anodiseren is € 65,- , daar heb ik geen nieuwe voor .
Komen er gewoon origineel uit te zien , koste veel moeite en tijd om ze weer "gaaf te maken" maar ben er erg tevreden mee , kosten om te dé anodiseren en deze week weer anodiseren is € 65,- , daar heb ik geen nieuwe voor .
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60391
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 965 keren
- Ontvangen waarderingen: 2280 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
paul2908 schreef:Hallo Enzo,
Komen er gewoon origineel uit te zien , koste veel moeite en tijd om ze weer "gaaf te maken" maar ben er erg tevreden mee , kosten om te dé anodiseren en deze week weer anodiseren is € 65,- , daar heb ik geen nieuwe voor .