Controlle van "gerestaureerde" Super 5
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Omdat mijn motor voorlopig bij Arnold is voor revisie, heb ik alle tijd om een en ander na te kijken en te controleren. Daarom heb ik vandaag de voorvork gedemonteerd ter controlle. balhoofdlagers en schalen zijn nieuw. Van de rest even wat afbeeldingen en daarover graag jullie meningen/advies en of opmerkingen.
- Bijlagen
-
- image.jpeg (143.18 KiB) 17936 keer bekeken
-
- image.jpeg (142.38 KiB) 17936 keer bekeken
-
- image.jpeg (132.32 KiB) 17936 keer bekeken
-
- image.jpeg (155.87 KiB) 17936 keer bekeken
-
- image.jpeg (175.61 KiB) 17936 keer bekeken
-
- image.jpeg (150.43 KiB) 17936 keer bekeken
-
- image.jpeg (126.11 KiB) 17936 keer bekeken
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 229 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
De oogrubbers van de schokbrekers zou ik in elk geval vervangen.
Ik weet helaas niet welke van deze, ik schat de bovenste
Ik weet helaas niet welke van deze, ik schat de bovenste
- Bijlagen
-
- oogrubbers.jpg (26.41 KiB) 17860 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
De stalen bus van je Silent Blocks in je swingarm zijn nog nooit vernieuwd zo te zien (mee gespoten)
Ook zijn deze ovaal, of in ieder geval uitgesleten, en het rubber zal geen enkele functie meer hebben.
Het verwijderen met persen zal niet gaan, je knaait gegarandeerd de ogen van je swingarm aan stront.
Men neme een baby ijzerzaag, het zaagblad draai je om zo dat de tanden naar binnen staan. (door de bus heen)
De swingarm zelf zet je natuurlijk goed vast in de bankschroef.
En zagen maar t/m het oog van de swingarm, en niet verder.
De nieuwe pers je er met de bankschroef weer in, ook dit gaat vrij zwaar, maar wel simpel, de stalen buiten bus is gekarteld vandaar dat er behoorlijk wat kracht op gezet moet worden.
Zie de foto voor de zaagsnede.
Ook zijn deze ovaal, of in ieder geval uitgesleten, en het rubber zal geen enkele functie meer hebben.
Het verwijderen met persen zal niet gaan, je knaait gegarandeerd de ogen van je swingarm aan stront.
Men neme een baby ijzerzaag, het zaagblad draai je om zo dat de tanden naar binnen staan. (door de bus heen)
De swingarm zelf zet je natuurlijk goed vast in de bankschroef.
En zagen maar t/m het oog van de swingarm, en niet verder.
De nieuwe pers je er met de bankschroef weer in, ook dit gaat vrij zwaar, maar wel simpel, de stalen buiten bus is gekarteld vandaar dat er behoorlijk wat kracht op gezet moet worden.
Zie de foto voor de zaagsnede.
- Bijlagen
-
- Silent Blocks.jpg (151.64 KiB) 17807 keer bekeken
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
ik ben er aan begonnen met zagen, maar heb er nog niet eentje uit. De binnenste metalen bus was er vrij snel uit maar de buitenste is nogal een priegelwerk omdat je niet te ver en niet te weinig mag zagen. maak jij er twee snedes in of is eentje voldoende. Morgen bij beter licht maar weer verder.Henk 3bakvoet schreef:De stalen bus van je Silent Blocks in je swingarm zijn nog nooit vernieuwd zo te zien (mee gespoten)
Ook zijn deze ovaal, of in ieder geval uitgesleten, en het rubber zal geen enkele functie meer hebben.
Het verwijderen met persen zal niet gaan, je knaait gegarandeerd de ogen van je swingarm aan stront.
Men neme een baby ijzerzaag, het zaagblad draai je om zo dat de tanden naar binnen staan. (door de bus heen)
De swingarm zelf zet je natuurlijk goed vast in de bankschroef.
En zagen maar t/m het oog van de swingarm, en niet verder.
De nieuwe pers je er met de bankschroef weer in, ook dit gaat vrij zwaar, maar wel simpel, de stalen buiten bus is gekarteld vandaar dat er behoorlijk wat kracht op gezet moet worden.
Zie de foto voor de zaagsnede.
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 229 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Even kijken bij Kreidlerparts onder Eitank.hermanngas schreef:De oogrubbers van de schokbrekers zou ik in elk geval vervangen.
Ik weet helaas niet welke van deze, ik schat de bovenste
De Kreidlerman zal ze ook wel hebben.
Gijs v Z
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 229 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Kreidlerman oogrubbers:
- Bijlagen
-
- KM1.jpg (48.53 KiB) 17529 keer bekeken
-
- KM2.jpg (43.07 KiB) 17529 keer bekeken
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
vanmiddag heb ik Kreidlerman al aan de lijn gehad ivm een bestelling. Afgelopen woensdag en donderdag was hij afwezig en zodoende even tot vandaag moeten wachten. Ik had inderdaad al de onderdelen gevonden op zijn website, maar toch bedankt Hermangas voor de goed bedoelde tip. Mijn bestelling bij Kreidlerman laat ik even open staan om te bekijken wat er nog bij gaat komen. Tot nu toe:
1 meter vorkkap rubber en nieuwe creme Magura handvatten, silentblocks, demper oogrubbers, nylon ondeleg schijfjes.
reeds vervangen ofwel al aanwezig is:
achtertandwiel compl. met borgplaat en bouten met dank aan Caspar.
stelschroef gaskabel ..Caspar..
Stuur
2 originele Flora Stuurslot sleutels
koppeling terugtrek veer.
originele gaskabel
vanmorgen heb ik de silentblocks verwijderd en ik overweeg om ook de rubbers van de voordempers er ook uit te halen en te vervangen.
Hoe kan ik de voordempers controleren op voldoende olie en kijken of die is vervangen? welke moet erin?
1 meter vorkkap rubber en nieuwe creme Magura handvatten, silentblocks, demper oogrubbers, nylon ondeleg schijfjes.
reeds vervangen ofwel al aanwezig is:
achtertandwiel compl. met borgplaat en bouten met dank aan Caspar.
stelschroef gaskabel ..Caspar..
Stuur
2 originele Flora Stuurslot sleutels
koppeling terugtrek veer.
originele gaskabel
vanmorgen heb ik de silentblocks verwijderd en ik overweeg om ook de rubbers van de voordempers er ook uit te halen en te vervangen.
Hoe kan ik de voordempers controleren op voldoende olie en kijken of die is vervangen? welke moet erin?
- Bijlagen
-
- image.jpeg (134.29 KiB) 17515 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Die moet je bij Paul Hendriks bestellen.1 meter vorkkap rubber
Die van de Kreidlerman die ik kreeg waren geen succes grijs van kleur en een structuur van gesuikerde dropstaven, maar misschien heeft hij inmiddels de juiste.
- Bijlagen
-
- rubber.jpg (166.91 KiB) 17484 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
In ieder geval zal door het aanbrengen van het rubber je voorspatbord ook weer een normale positie krijgen.
De A look-alike van flipper de dolfijn ben je dan ook kwijt.
De A look-alike van flipper de dolfijn ben je dan ook kwijt.
- Bijlagen
-
- rubber.jpg (165.56 KiB) 17392 keer bekeken
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Ik wil eigenlijk alle 4 de schokbrekers gaan opsturen naar Herman voor revisie nadat ik hoorde dat hij daarin zeer bedreven is en de achterschokbrekers van dit bouwjaar zouden op een normale schroefbare manier niet meer zijn te openen waarop Herman blijkbaar iets heeft gevonden.
Nieuwschierig als ik ben, kon ik mij vandaag weer niet beheersen om toch zelf ook even te kijken hoe zo een voordemper inelkaar steekt omdat die dus wel nog te openen is.
Als ik dat zo bekijk ziet het er binnenin nog niet zo slecht uit. Misschien is even goed uitspoelen met wasbenzine, laten drogen en opnieuw vullen zelfs al voldoende. De rubberringen om de as klemmen naar mijn idee nog goed . zie fotoos
Wat en hoe moet er nu nog uit op de tweede foto om ze leeg te laten lopen en opnieuw te vullen?
Zijn het originele achter schokdempers op foto 6 ?
Laten reviseren is duurder dan nieuwe imi shocks bestellen bij Roelf te kopen voor 78€ per stel. Wat spreekt voor reviseren van de originele ofwel spreekt voor of tegen de nieuwe?
Nieuwschierig als ik ben, kon ik mij vandaag weer niet beheersen om toch zelf ook even te kijken hoe zo een voordemper inelkaar steekt omdat die dus wel nog te openen is.
Als ik dat zo bekijk ziet het er binnenin nog niet zo slecht uit. Misschien is even goed uitspoelen met wasbenzine, laten drogen en opnieuw vullen zelfs al voldoende. De rubberringen om de as klemmen naar mijn idee nog goed . zie fotoos
Wat en hoe moet er nu nog uit op de tweede foto om ze leeg te laten lopen en opnieuw te vullen?
Zijn het originele achter schokdempers op foto 6 ?
Laten reviseren is duurder dan nieuwe imi shocks bestellen bij Roelf te kopen voor 78€ per stel. Wat spreekt voor reviseren van de originele ofwel spreekt voor of tegen de nieuwe?
- Bijlagen
-
- image.jpeg (196.33 KiB) 17178 keer bekeken
-
- image.jpeg (154.93 KiB) 17185 keer bekeken
-
- image.jpeg (134.52 KiB) 17185 keer bekeken
-
- image.jpeg (170.14 KiB) 17185 keer bekeken
-
- image.jpeg (166.03 KiB) 17185 keer bekeken
-
- image.jpeg (155.34 KiB) 17185 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Een Eitank volk dat voor imitatie zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.Laten reviseren is duurder dan nieuwe imi shocks bestellen bij Roelf te kopen voor 78€ per stel
En gaat bij Henk 3bakvoet het gordijn dicht.
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Mooi gesproken Henk en ik denk dat je met Sinterklaas heel wat rijmpjes kunt verzinnen voor de (klein)kindertjes. Maar even terug op mijn vraag, wat en hoe, moet er nog meer uit de voorste schokdemper om de olie te vervangen?Henk 3bakvoet schreef:Een Eitank volk dat voor imitatie zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.Laten reviseren is duurder dan nieuwe imi shocks bestellen bij Roelf te kopen voor 78€ per stel
En gaat bij Henk 3bakvoet het gordijn dicht.
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
ik heb de zuiger er al uit en kan nu eigenlijk na goed spoelen de olie vernieuwen. Aangezien Herman mij adviseerde om div. O rubbertjes e.d. gelijk te vervangen en hij alles op voorraad heeft ,gaan ze toch alle vier naar hem toe morgen omdat hij alles op voorraad heeft wat nodig is. ik heb in ieder geval weer een beetje zelfstudie gedaan en weet nu hoe de voor dempers in elkaar zitten en Herman legde mij ook exact uit hoe ze opnieuw weer af te vullen.
Laatst gewijzigd door Thei op 15 nov 2015, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Voor het type olie en de hoeveelheid kun je het beste even met H.Blokhuis bellen.
Je achter schokbrekers? je hebt het over imitatie voor een Eitank? ik heb die nog nooit gezien.
Revisie achter schokbrekers (foto)
Je achter schokbrekers? je hebt het over imitatie voor een Eitank? ik heb die nog nooit gezien.
Revisie achter schokbrekers (foto)
- Bijlagen
-
- achter schokkers.JPG (91.52 KiB) 17084 keer bekeken
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
blijkbaar was ik mijn vorige bericht aan het wijzigen na een gesprek zonet met Herman , toen jij jou berichtje hier plaatste.Henk 3bakvoet schreef:Voor het type olie en de hoeveelheid kun je het beste even met H.Blokhuis bellen.
Je achter schokbrekers? je hebt het over imitatie voor een Eitank? ik heb die nog nooit gezien.
Ik nam aan en weet het niet zeker, of de achterdempers van kreidlerman voor de eitank waren en zal dat nog nakijken. Bij mij blijven de originele erop.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Een nieuw blok
Nieuwe schokbrekers
Nieuwe rubbers
Jij gaat in het voorjaar als een scheermes.
Nieuwe schokbrekers
Nieuwe rubbers
Jij gaat in het voorjaar als een scheermes.
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Ik had helaas prijstechnisch bekeken beter een opknapper kunnen kopen , ipv een gedeeltelijke opknapper voor een hoge gerestaureerde prijs.Henk 3bakvoet schreef:Een nieuw blok
Nieuwe schokbrekers
Nieuwe rubbers
Jij gaat in het voorjaar als een scheermes.
Ik heb echter op enkele weken als kersverse heropstap Kreidler eigenaar zoveel over dit model gelezen, uitgezocht, gedemonteerd en afgesteld dat ik nu waarschijnlijk al zoveel kennes heb opgedaan dat een op deze manier gerestaureerd exemplaar gelijk door de mand zou vallen tijdens een eerste bezichtiging.
Het is erg dat er steeds weer lieden met een mooie babbel zijn die iemand op die manier oplichten waarbij de buitenkant fantastisch oogt en de binnenkant vol zat met ongerestaureerde delen.
Maar er zijn echt ergere dingen in het leven , kijk allen maar eens naar Parijs, dus ik kijk toch heel positief naar de toekomst en vooral naar het voorjaar en een eerste ritje over de limburgse heuvels op deze jeugddroom, want toen, bijna een halve eeuw geleden mocht ik ,,slechts,, op een (opgevoerde ) eitank rijden en keek ik mijn ogen uit naar de Supers die vaak de Duitse grens over kwamen langs ons ouderlijk huis.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Mooi verwoord. Zo zie je maar toch wat te laat op het forum gekomen.
Er is hier veel kennis wat ook gedeeld wordt.
Enzo
Er is hier veel kennis wat ook gedeeld wordt.
Enzo
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Kijk eens in onderstaande topic's, daar is veel uit te halen
viewtopic.php?f=23&t=40596
viewtopic.php?f=23&t=40575
Gijs v Z
viewtopic.php?f=23&t=40596
viewtopic.php?f=23&t=40575
Gijs v Z
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Helemaal eens met voorgangers. Immi alleen als je ori parts echt slecht zijn, niet te redden en de onderdelen gebruikt of nos niet meer te vinden zijn. Dus het laatste redmiddel om je Kreidler rijdend te houden. Dan nog steeds blijven zoeken naar juiste onderdeel dat vast eens op je pad zal komen.
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Vandaag heb ik van Herman Blokhuis mijn 4 gereviseerde schokbrekers terug ontvangen. Een van de achterschokbrekers lag van binnen blijkbaar behoorlijk in puin en daarin is het een en ander vervangen vanuit een oude die hij nog had liggen. Ik had hem ook het zadel gestuurd omdat het schuim binnenwerk uitelkaar viel, waardoor ook niet mooi opgespannen en er zat eigenlijk alleen een nieuw buitendek overheen gespannen door de verkoper.
ik kan maar een ding zeggen, het zadel is nu ECHT gerestaureerd met een recht opgespannen dek en het is nu zonder bultjes en bobbels strak opgespannen en voorzien van een strak nieuw binnenwerk.
ik kan maar een ding zeggen, het zadel is nu ECHT gerestaureerd met een recht opgespannen dek en het is nu zonder bultjes en bobbels strak opgespannen en voorzien van een strak nieuw binnenwerk.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5
Was er nog wel iets in orde bij jou aangekochte S5 ??
Begint een aardig drama te worden.
Enzo
Begint een aardig drama te worden.
Enzo