Caspar schreef:Kan zijn dat die hoge compressie hem remt om meer toeren te draaien
Absoluut, maar met wind tegen naar zijn 5 kunnen heeft ook wel wat. Met brommerkopje op deze cilinder en een normale blokfluituitlaat en contacpunt ontsteking (zeg maar originele toestand) liep ie veel langer en vooral gewilliger door met wind mee. Als ie nu al een keer zo lang doorloopt op een lang stuk met de kin op de koplamp gaat het met meer geweld en voelbare tegenzin.
Het is waarschijnlijk niet te verbeteren hoe hij nu rijdt zonder aan de poorten te zitten. Misschien een grotere carburateur maar het verbruik van 1 op 29 is eigenlijk ook wel lekker.
Nu we een paar dagen verder zijn en met deze harde winden moet ik zeggen dat ik toch meer te spreken raak over deze uitlaat. Ik had hem gemonteerd en zonder kit bij de tuit gereden maar dat heb ik inmiddels wel gedaan dus ik zal vandaag weer eens knallen (zonder lekkage) op de randweg hier.
Gr.,
Eric
Inmiddels weer wat meer gereden en de bevindingen zijn dat de uitlaat gevoelsmatig niet onderdoet voor de de Jager. Het is echter baggerweer dus we wachten maar af tot er weer een serieus ritje is met andere forumleden want dan merk je pas of je nog een beetje mee kunt komen.