Cremé witte RS special
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Cremé witte RS special
Gaatje boren onder je koplamp en daar een schakelaar monteren. Kijk eens bij dumpie in IJmuiden daar hebben ze een assortiment aan schakelaars.
Of anders bij smorenberg electronica zaak in beverwijk aan de meerplein, ook een scala aan schakelaars te vinden.
Ik zou de 35W. draad voor de koplamp gebruiken de 30W. draad om een accu van stroom te voorzien, daarmee kun je je teller, rem en achterlicht met een accuutje van stroom voorzien.
Zo heb ik het bij mijn zundaap ook gedaan.
De kokusan gelijkrichter is een prima ding.
Andy,
Of anders bij smorenberg electronica zaak in beverwijk aan de meerplein, ook een scala aan schakelaars te vinden.
Ik zou de 35W. draad voor de koplamp gebruiken de 30W. draad om een accu van stroom te voorzien, daarmee kun je je teller, rem en achterlicht met een accuutje van stroom voorzien.
Zo heb ik het bij mijn zundaap ook gedaan.
De kokusan gelijkrichter is een prima ding.
Andy,
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Dat is een optie, maar het liefste ook zonder accu. Een sleutelschakelaar verdient de voorkeur opdat de motor niet gestart kan worden zonder sleutel
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Zo het voorwiel grotendeels geschuurd, nu nog een beetje nawerken en dan kan die gespoten worden.Is een primer als ondergrond aan te raden? Fabrieksaf is het gewoon direct zwart gespoten.
- Bijlagen
-
- schuren.jpg (192.59 KiB) 8405 keer bekeken
- Wybe
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 08 mei 2010, 20:00
- Locatie: Buitenpost (Friesland)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Cremé witte RS special
Ik heb mijn wielen eerst kaal geschuurd,
daarna in de filler gespoten en waterproof geschuurd zodat je mooi alle oneffenheden kunt werk werken.
Daarna een primer erop en matt zwart gespoten.
En wat betreft de aluminium ring die heb ik eerst met korrel 100 droog geschuurd,
daarna 120 - 180 droog schuren.
en toen waterproof korrel: 200 - 400 - 600 - 800 - 1000 - 1200.
daarna gepolijst dan word het het mooiste.
daarna in de filler gespoten en waterproof geschuurd zodat je mooi alle oneffenheden kunt werk werken.
Daarna een primer erop en matt zwart gespoten.
En wat betreft de aluminium ring die heb ik eerst met korrel 100 droog geschuurd,
daarna 120 - 180 droog schuren.
en toen waterproof korrel: 200 - 400 - 600 - 800 - 1000 - 1200.
daarna gepolijst dan word het het mooiste.
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 10 mei 2005, 22:24
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Cremé witte RS special
Ik heb Hard Hat van rust-o-leum op mijn kale cilinder gespoten en dat hecht en dekt perfect. Ik had de zwarte hittebestendige variant genomen.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Wybe je smily begrijp ik wel, heb nu al geen handen meer over Zelf wil ik zijdeglans gaan gebruiken, daar heb ik m'n onderbouw ook mee gespoten en dat vind ik wel mooi. De bedoeling is dat de buitenrand van de velg kaal blijft, net als bij de gegoten wielen en de spaken laat ik ook blank op de kopsekant/buitenkant de rest wordt zijdeglans zwart, het aluminium wat blank blijft hoeft voor mij niet in hoogglans gepolijst te worden, maar het moet wel netjes. Helaas zitten er aan een kant van de velg een paar diepe krasjes op de buitenrand, omdat weg te krijgen zou ik de velg moeten laten afdraaien, maar of ik dat ga doen betwijfel ik, eerst maar eens de tijd nemen om de rest mooi te krijgen en kijken hoever ik kom met schuren.
Bedankt voor de tip jongens!
Bedankt voor de tip jongens!
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Cremé witte RS special
nozems schreef:Wybe je smily begrijp ik wel, heb nu al geen handen meer over Zelf wil ik zijdeglans gaan gebruiken, daar heb ik m'n onderbouw ook mee gespoten en dat vind ik wel mooi. De bedoeling is dat de buitenrand van de velg kaal blijft, net als bij de gegoten wielen en de spaken laat ik ook blank op de kopsekant/buitenkant de rest wordt zijdeglans zwart, het aluminium wat blank blijft hoeft voor mij niet in hoogglans gepolijst te worden, maar het moet wel netjes. Helaas zitten er aan een kant van de velg een paar diepe krasjes op de buitenrand, omdat weg te krijgen zou ik de velg moeten laten afdraaien, maar of ik dat ga doen betwijfel ik, eerst maar eens de tijd nemen om de rest mooi te krijgen en kijken hoever ik kom met schuren.
Bedankt voor de tip jongens!
Hoi pascal ,
Misschien had je verf afbijt kunnen gebruiken dat scheelt krassen en kapotte handen .
Johan
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Cremé witte RS special
Ik had eerst het hart gepolijst en dan de zwarte verf eraf, nu heb je kans dat er spatters polijstmiddel de verf aantast.
En werkt sneller.
Andy,
En werkt sneller.
Andy,
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Johan dat had achteraf wel beter geweest, ik dacht omdat een groot deel al losliet door onderliggende oxidatie ik het er zo af kon krabben, niet dus!
Andy dat is een goede raad, maar het hart wordt zwart en alleen de buitenkant van de spaken en buitenrand velg blijven blank, en het liefste geen hooggkans polisch:)
Bedankt voor de tips
Andy dat is een goede raad, maar het hart wordt zwart en alleen de buitenkant van de spaken en buitenrand velg blijven blank, en het liefste geen hooggkans polisch:)
Bedankt voor de tips
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
De ontsteking die ik ga gebruiken is een MHKZ 6polig, maar heb geen bobine, wat past er nog meer op?
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Ik doe m'n best Het hart heb ik vandaag weer in de velg geplaatst en heb hem middels een varkensbrander warm gestookt, moest hem goed warm stoken en het ging wonderwel goed!
Maar natuurlijk had ik ook nieuwe verzonken boutjes en dopmoeren gekocht bij KP, maar de verzonken bouten zijn een fractie (1mm) te lang waardoor ik ondanks de sluitring de spaak niet goed vast kan zetten met de velg, ik heb hierop KP (Coen) gebeld en naar verluidt was ik de eerste die tegen dit probleem aan liep, ik zal de boutjes dus moeten inkorten...... Toen het ik het hart eenmaal geplaatst had zat hij al vrij snel strak in de velg, ik heb hem gecontroleeerd op hoogte en dwarsslag, in hoogte zit er iets van 1MM slag in en dwars iets meer dan 1MM, nauwelijks zichtbaar dus, maar is dit goed? Wellicht dat dit anders wordt als ik de spaken goed kan vastzetten met de velg?.
Maar natuurlijk had ik ook nieuwe verzonken boutjes en dopmoeren gekocht bij KP, maar de verzonken bouten zijn een fractie (1mm) te lang waardoor ik ondanks de sluitring de spaak niet goed vast kan zetten met de velg, ik heb hierop KP (Coen) gebeld en naar verluidt was ik de eerste die tegen dit probleem aan liep, ik zal de boutjes dus moeten inkorten...... Toen het ik het hart eenmaal geplaatst had zat hij al vrij snel strak in de velg, ik heb hem gecontroleeerd op hoogte en dwarsslag, in hoogte zit er iets van 1MM slag in en dwars iets meer dan 1MM, nauwelijks zichtbaar dus, maar is dit goed? Wellicht dat dit anders wordt als ik de spaken goed kan vastzetten met de velg?.
- Bijlagen
-
- wiel.jpg (196.66 KiB) 8125 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Cremé witte RS special
Dan zit je nog NIET binnen de Kreidlernormnozems schreef:Ik doe m'n best Het hart heb ik vandaag weer in de velg geplaatst en heb hem middels een varkensbrander warm gestookt, moest hem goed warm stoken en het ging wonderwel goed!
Maar natuurlijk had ik ook nieuwe verzonken boutjes en dopmoeren gekocht bij KP, maar de verzonken bouten zijn een fractie (1mm) te lang waardoor ik ondanks de sluitring de spaak niet goed vast kan zetten met de velg, ik heb hierop KP (Coen) gebeld en naar verluidt was ik de eerste die tegen dit probleem aan liep, ik zal de boutjes dus moeten inkorten...... Toen het ik het hart eenmaal geplaatst had zat hij al vrij snel strak in de velg, ik heb hem gecontroleeerd op hoogte en dwarsslag, in hoogte zit er iets van 1MM slag in en dwars iets meer dan 1MM, nauwelijks zichtbaar dus, maar is dit goed? Wellicht dat dit anders wordt als ik de spaken goed kan vastzetten met de velg?.
Die geeft op 0,6 mm hoogteslag
En 0,7 mm zijwaardseslag
Enzo
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: Cremé witte RS special
Ha Pascal, Ik zou de sterren laten poedercoaten in Nijkerk. Ze hebben daar tegenwoordig het juiste kleur recept en spul; om af te doppen / plakken/ Van de fabriek zit het ook met poedercoat. Ik heb drie sets gerestaureerd en ben ook begonnen met rustoleum. Nadat ik er voor 50 euro op had gespoten alsnog naar de poedercoater gebracht...........
Warm maken vd velg ; 4 minuten boveb de 4 gaspitten vh gasfornuis en je kan monteren gaat makkelijker en sneller dan de Fohn. Zorg wel dat je alles voorbereid heb zodat je vlot door kan met monteren
Warm maken vd velg ; 4 minuten boveb de 4 gaspitten vh gasfornuis en je kan monteren gaat makkelijker en sneller dan de Fohn. Zorg wel dat je alles voorbereid heb zodat je vlot door kan met monteren
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Ik ben ook benieuwd of dat nog veranderd met het vastzetten, baalde er wel van toen bleek dat de bouten net iets te lang waren.
Erik, bedankt voor de tip, de verf heb ik nog over die ik voor de onderbouw en standaard heb gebruikt ga ik ook gebruiken voor de velg, het is een zijdeglans, niet origineel, maar het spuitwerk zal ook niet origineel worden. Mocht het toch niet naar tevredenheid zijn of een hels karwei (er gaat nu al opmerkelijk veel tijd inzitten) dan kan ik alsnog besluiten het te laten poedercoaten.
Voor wat betreft de slingering ik zal proberen om dat te verminderen, op het oog is het al nauwelijks zichtbaar waardoor ik me afvraag of je het wel zult merken met rijden?
Erik, bedankt voor de tip, de verf heb ik nog over die ik voor de onderbouw en standaard heb gebruikt ga ik ook gebruiken voor de velg, het is een zijdeglans, niet origineel, maar het spuitwerk zal ook niet origineel worden. Mocht het toch niet naar tevredenheid zijn of een hels karwei (er gaat nu al opmerkelijk veel tijd inzitten) dan kan ik alsnog besluiten het te laten poedercoaten.
Voor wat betreft de slingering ik zal proberen om dat te verminderen, op het oog is het al nauwelijks zichtbaar waardoor ik me afvraag of je het wel zult merken met rijden?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- rick rol
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
- Locatie: noordwijkerhout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Cremé witte RS special
Wellicht dat dit anders wordt als ik de spaken goed kan vastzetten met de velg?.
Kan ook erger worden daardoor let goed op wat je doet ....
voor de rest leuke Kreidler
succes
Rick
Kan ook erger worden daardoor let goed op wat je doet ....
voor de rest leuke Kreidler
succes
Rick
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Dankje Rick, ik ga er van de week weer mee verder, mocht het toch niet goed gaan kan zo'n wiel altijd gericht worden natuurlijk. Ik laat het uiteraard weten hoe het verder gaat.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Zo gister het hart vastgezet, met de oude en passende wielbouten en jahoor de slingering was anders! Hoogteslag was gek genoeg onder de 0.5MM gekomen, dus die zit binnen de specificatie, maar de dwarsslag was ineens wel dik 2MM! En hoewel 2MM niet als veel klinkt was het ook goed zichtbaar.
Heb daarop Wietse om raad gevraagd, en kort gezegd dat heeft geholpen Ik kreeg hem een stuk beter, maar niet binnen de Kreidlernorm, de dwarsslag bleef aan een kant op 1,3MM en aan de andere kant ruim 7 tiende, waarom dat niet een gelijke afwijking is is mij een raadsel daar er geen deuken o.i.d in de velg zit... Heb van Der Wouden gebeld en die kunnen dat natuurlijk uitstekend richten, ze zijn ook bekend met onze Weiman wielen, maar toen ik de vraag stelde welke toleranties hun hanteerden kreeg ik daar geen antwoord op ivm concurrentiebeding, ik kan me daar wel in vinden, maar ik ga toch er zo mij rijden, verwacht daar geen last van te hebben.
Heb daarop Wietse om raad gevraagd, en kort gezegd dat heeft geholpen Ik kreeg hem een stuk beter, maar niet binnen de Kreidlernorm, de dwarsslag bleef aan een kant op 1,3MM en aan de andere kant ruim 7 tiende, waarom dat niet een gelijke afwijking is is mij een raadsel daar er geen deuken o.i.d in de velg zit... Heb van Der Wouden gebeld en die kunnen dat natuurlijk uitstekend richten, ze zijn ook bekend met onze Weiman wielen, maar toen ik de vraag stelde welke toleranties hun hanteerden kreeg ik daar geen antwoord op ivm concurrentiebeding, ik kan me daar wel in vinden, maar ik ga toch er zo mij rijden, verwacht daar geen last van te hebben.
- Bijlagen
-
- richten.jpg (192.49 KiB) 7873 keer bekeken