Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Het lijkt mij niet verkeerd

#26 Bericht door nozems » 28 jan 2015, 10:49

Gaaf Eric! Je had je tank wel helemaal leeggehaald vooraf neem ik aan? Echt geen spoortje rook aan de uitlaat? Houdt ons op de hoogte.

ps jij kan lekker het hele jaar doorrijden, de mijne is nog te jong, dus ontzie hem dan 3maanden per jaar, meestal is het toch weinig aan buiten dan.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Het lijkt mij niet verkeerd

#27 Bericht door jamojamo » 28 jan 2015, 12:20

Hee Pascal,
De rest uit de tank kon ik mooi in mijn Kawaatje kwijt die klaar is. Rook uit de uitlaat heb ik niet op gelet. Het hele jaar doorrijden kan maar ik verpest liever mijn fiets in de regen en pekel dan de Kreidler dus de weg moet droog en schoon zijn. Die omstandigheden zitten er weer aan te komen.
Mvg,
Eric

Gebruikersavatar
nielsmidde
Berichten: 181
Lid geworden op: 01 apr 2009, 22:24
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Het lijkt mij niet verkeerd

#28 Bericht door nielsmidde » 30 jan 2015, 15:24

stoer dat je het probeert Eric! Ik wil ook zien dat ik ermee ga rijden komend seizoen. Alleen vind ik net als Mark het grootste probleem de verkrijgbaarheid.

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Het lijkt mij niet verkeerd

#29 Bericht door danahi » 09 mar 2015, 08:33

Vandaag alles maar eens schoongespoten en een paar kilometers gemaakt. De Fear heeft een rondje snelweg gedaan met 1:50 eurol, vervolgens de tank geleegd en 5 liter 1:100 triboron er in. Zelfde rondje snelweg gedaan, geen merkbaar verschil. Koude start met eurol iets rook, maar is niet veel als je 1:50 smeert. Triboron geen rook gezien.
Zal met de waterkoker de eurol opmaken die ik nog heb en dan ook triboron er in, volgens mij komt dat wel goed...

[BBvideo 560,340]http://youtu.be/v-2sxpcKjn0[/BBvideo]

[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=-yoteLVwOWc[/BBvideo]

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Het lijkt mij niet verkeerd

#30 Bericht door jamojamo » 22 mei 2015, 15:44

562 km gereden met iets minder dan 19 liter (bijna 1 liter op 30km) Nu had ik al eens eerder 1:27 gereden maar dat was voornamelijk snelweg. Deze 562km waren woon/werk en een incidenteel ritje door het verkeer hier in de buurt. De volgende 20 liter jerrycan staat klaar. Nog steeds een mooi kleurtje op de bougie (middel-bruin) zeker niet te licht.
Het rijdt super en ik ga het weer bestellen. 1:100 gaat prima. Bij Wietse (Tour der Noordelijke Provinciën) rijd ik er uiteraard ook mee. Het rookt gewoon niet en ik hoor het bigend minder dat redelijk luid gierde.
Mvg,
Eric

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Het lijkt mij niet verkeerd

#31 Bericht door nozems » 23 mei 2015, 09:48

Eric dat klinkt goed allemaal, nu scheelt het voor jou wel dat je niet zoveel rijdt en het verbruik beter is als bij mij...sterker nog ik kijk echt op van het keurige verbruik van jouw kreidler, zelfs mijn ex standaard RS (echt geheel standaard) scoorde uitzonderlijk 1op27, 1op24 kwam eerder.... en nu met de bigbore is dat niet veel beter.

Voor mij nog even te duur dus, maar hoop dat jij een de zundapp rijders (ik ga ervan uit dat er nu al redelijk wat zundapprijders mee rijden) Triboron de verkrijgbaarheid in NL sterk gaat vergroten.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Het lijkt mij niet verkeerd

#32 Bericht door jamojamo » 08 sep 2015, 09:45

Alweer enige tijd geleden reed ik de laatste druppel benzine weg die 1:100 met Triboron gemengd was. Het kan toeval zijn maar ik heb ruim 29 kilometer gereden per liter.
Nu is het spul op en rijd ik al weer op goedkope scooter olie (Action semi syntheet 1:50) die na de verkoop van mijn dochter's Vespa was achtergebleven in de schuur. De laatste beurs in Heerhugowaard stond Jean Davids er niet met de Triboron en om het te laten opsturen is heel duur.
Voor de Triboron was ik erg gecharmeerd van Kroon Tornado wat ik 1:60 mengde en wat ook niet rookte. Dit is hier lokaal niet meer te krijgen en ik begin langzamerhand te geloven dat het allemaal een beetje lood om oud ijzer is als het conventionele olie betreft.

In de topic Dijkenrit wordt ook al gerefereerd aan de acceptatie van onze hobby (door met name het fietsende publiek) en Henk 3bakvoet zei al terecht dat het beter zou zijn om met zijn allen aan de Triboron te gaan i.v.m. de afwezigheid van roken en walmen.

Ik ben al om maar niet tegen elke prijs, als het beter te krijgen zou zijn (van de plank bij de fietsenmaker of Brezan) tegen laten we zeggen 20 euro per halve liter (equivalent van een hele liter gewone olie) zou de spreiding onder de tweetakt rijders een stuk groter worden.

Voor dit moment heb ik maar weer 2 liter Castrol Power RS besteld. Totale kosten 23 euro inc. verzenden en dat wil ik ook 1:60 gaan mengen, eens kijken wat dat doet.

Mvg,
Eric

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Het lijkt mij niet verkeerd

#33 Bericht door nozems » 08 sep 2015, 10:16

Merk je ook weer verschil nu je weer met gewone olie rijdt? Je had het ook over dat het mechanisch stiller was en hij iets makkelijker liep? Zelf heb ik inmiddels meer dan een maand geleden meerdere flesjes besteld, bij een m.i.z geen duister scooterzaakje...maar je raadt het al, betaald en wel, kreeg zelfs nog een bevestiging van de bestelling met toeters en bellen....maar na 6weken (geloof ik) nog helemaal niks in de bus! Baal der wel terwijl ik doorgaans heel terughoudend ben met aankopen via internet, contact opnemen heeft geen zin, geen reactie...heel verhaal weer, maar het geeft aan dat er voor Triboron nog een hele weg te begaan is hier in NL.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Het lijkt mij niet verkeerd

#34 Bericht door jamojamo » 08 sep 2015, 15:46

nozems schreef:Merk je ook weer verschil nu je weer met gewone olie rijdt? Je had het ook over dat het mechanisch stiller was en hij iets makkelijker liep? Zelf heb ik inmiddels meer dan een maand geleden meerdere flesjes besteld, bij een m.i.z geen duister scooterzaakje...maar je raadt het al, betaald en wel, kreeg zelfs nog een bevestiging van de bestelling met toeters en bellen....maar na 6weken (geloof ik) nog helemaal niks in de bus! Baal der wel terwijl ik doorgaans heel terughoudend ben met aankopen via internet, contact opnemen heeft geen zin, geen reactie...heel verhaal weer, maar het geeft aan dat er voor Triboron nog een hele weg te begaan is hier in NL.
Eerlijk gezegd merk ik geen verschil, dus het zal wishful thinking zijn geweest destijds. #-o
Eric

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Het lijkt mij niet verkeerd

#35 Bericht door danahi » 28 okt 2015, 08:41

Ondanks dat ik best tevreden was over dit spulletje vind ik de voordelen niet opwegen tegen de hoge kosten. Tegenwoordig moet je al 28,50 neertellen voor een halve liter terwijl een liter Eurol RTC minder dan de helft kost. Als dit zo blijft ga ik gewoon weer terug naar de RTC

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Het lijkt mij niet verkeerd

#36 Bericht door jamojamo » 28 okt 2015, 13:24

Ik stook weer Castrol RS, was een aanbieding ergens. Mijn 2e favoriet os ook haast nergens te koop: Kroon Tornado.

Gebruikersavatar
rs-r
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
Locatie: Waregem (België)
Gegeven waarderingen: 238 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#37 Bericht door rs-r » 28 okt 2015, 21:56

Ik test nu in m'n Tm de twee takt olie van Aspen, welke ik ook meng in de verhouding 1/50.
Rookt alleen een beetje bij koudstart daarna geen rook en weinig geur..

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#38 Bericht door nozems » 14 mar 2016, 16:54

Zo vandaag de eerste kilometers gemaakt met Triboron, ik ging met een warme motor over (moest tanken en heb de reserve niet leeggereden). Nu rookte mijn Kreidler al amper met warme motor, alleen bij koude start iets. Nu ruik je hem dus ook niet meer, of hij bij koude motor rookt? Met deze temperaturen moet ik hem vaak wel vlotteren als hij een tijdje (aantal dagen) stil heeft gestaan, dus ben benieuwd of hij dan ook nog rookt nu er Triboron in de tank zit. Voor de rest leek er kwa rijden en of vermogen niet echt iets anders te zijn..heb er nog geen snelweg mee gereden, maar dat duurt niet lang.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#39 Bericht door Henk 3bakvoet » 14 mar 2016, 17:39

1:100 Pascal ? in het verleden zijn we ook geruisloos over gegaan van 1:25 naar 1:50 niemand horen klagen toen.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#40 Bericht door nozems » 14 mar 2016, 17:59

Ja ik heb 1op100 aangehouden, tenminste 10liter benzine en 100CC Triboron. Nu zat er nog wel zo'n 2liter aan gewone mengsmering in de tank nog, dus netto is de verhouding nog geen echt 1op100. Maar dat komt bij de volgende tankbeurt wel als ik hem helemaal leeggereden heb.
Wel las ik op de kapsalon/Facebook dat Triboron ook ter sprake is gekomen en je wil niet weten hoeveel mensen in het verleden blijven hangen, als de dood om 1op100 te gaan smeren, maar ja het blijft voor je gevoel tegennatuurlijk als je ineens de helft minder gebruikt en ik kan me voorstellen dat men huiverig is op zo te gaan smeren als je een snelle en hoogtoerige set heb.

Gebruikersavatar
rs-r
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
Locatie: Waregem (België)
Gegeven waarderingen: 238 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#41 Bericht door rs-r » 14 mar 2016, 18:13

Als mijn huidig flacon Aspen olie leeg is bestel ik mij ook Triboron olie , alleen zal ik dat hier in België niet vinden. Zal het online bij jullie in Nederland moeten zoeken..

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#42 Bericht door nozems » 14 mar 2016, 18:26

Dat is inderdaad nog een probleem, Klaasjan, van Kreidlerservice ging daar geloof ik op onderzoek uit. Zelf kun je het bestellen via Jarno's puchshop dat zou de distributeur voor Triboron.nl zijn, maar houdt rekening met een lange wachttijd.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#43 Bericht door midde » 14 mar 2016, 18:49

Staat dacht ik ook bij hun op de site dat dit speciaal besteld word. De prijs vind ik ronduit ruk, ik heb nog gekeken om het rechtstreeks uit Zweden te halen maar omgerekend ben je daar ook 25 euro per halve liter kwijt en daar bovenop nog 30 euro verzendkosten en heeft dus pas zin als je 12 flessen besteld. Dit ga ik uiteraard niet doen. Mss als er meerdere personen zijn dat ik de gok wel wil wagen.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#44 Bericht door jamojamo » 14 mar 2016, 19:51

Ik wil zeker weer Triboron gaan gebruiken maar denk er net als jij over Thijs. De prijs en verkrijgbaarheid zijn ruk.
Eric

Gebruikersavatar
hannes
Berichten: 2278
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:27
Locatie: arnhem-holland
Gegeven waarderingen: 88 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#45 Bericht door hannes » 14 mar 2016, 20:07

goed bezig Pascal :clap

Binnenkort stap ik ook over op Triboron hightech. 8)
Gr Hannes :wink:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#46 Bericht door nozems » 14 mar 2016, 20:39

Heren de prijs is inderdaad schrikbarend te noemen, en hoewel het er voor dit jaar er niet naar uitziet dat ik weer 10.000km of meer ga wegrijden met de Kreidler, vraag ik me af wat voor jullie (de meesten in ieder geval) het probleem is mbt de prijs van Triboron? De meesten hier rijden amper op de kreidler, als er 2a3000km per jaar mee gereden word is dat al veel te noemen... Waarom wel honderden of zelfs duizenden euro's aan tuning uitgeven, maar een beetje knap smeermiddel kopen waarmee we ook eens mensen minder mee tot last zijn, ho maar! ik blijf het zeggen 99% van de mensen heeft niets maar dan ook totaal niets met stinkende teringherrie brommers, want zo ervaart het gros van de mensen ons, niets anders als overlast (helaas)

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#47 Bericht door midde » 14 mar 2016, 21:16

Zoals ik het heb uitgerekend is triboron iets duurder als wat ik nu gebruik als ik het direct in Zweden bestel per 12 flessen (zoals het er nu naar uitziet). Maar ik wil wel zien dat ik wat korting kan krijgen , ik kom dan op net geen 30 euro per halve liter . Als ik er voor kies om op triboron te rijden wil ik dat ook blijven doen en als ik dan 6 weken moet wachten voor ik het thuis heb pas ik voor. Net als hopen dat die handelaar op de beurs staat waar ik dan mss heen ga. Als ik dit dus ga doen leg ik mijn eigen voorraad wel aan maar niet via jarno puch dinges.

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#48 Bericht door hermanp » 14 mar 2016, 21:30

Jean Davids is importeur voor Nederland van Triboron. Daar kun je het vandaan halen of laten verzenden. Op beurzen staat 'ie ook met Triboron.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#49 Bericht door nozems » 14 mar 2016, 21:38

Thijs, daar heb je een heikel punt. De bestelling was ronduit dramatisch te noemen, het heeft vele maanden geduurd, toen ik eenmaal de 4 flesjes binnen had. Mijn vader kreeg 1 flesje van mij voor zijn Eysink's . De andere 3 ga ik verbruiken, van de week ga ik hier op de A8 een stukje volgas rijden, dan ben ik nog in de buurt als het misgaat, maar verwacht geen problemen ermee.

Gebruikersavatar
hannes
Berichten: 2278
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:27
Locatie: arnhem-holland
Gegeven waarderingen: 88 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#50 Bericht door hannes » 14 mar 2016, 21:42

Ook naar de verkoop prijzen gekeken Herman.

Ben even aan het google geweest en bij Triboron/hamburg voor het zelfde flesje triboron hightech 500 ml 28,50 (verzendt kosten rond 15,00).

Plaats reactie