Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#1 Bericht door Theove » 11 apr 2016, 13:03

'Ik werd weggezet als crimineel', Angelo Damen wil kenteken voor klassieke brommer maar RDW weigert


NULAND - Het is een opvallend gezicht. Een oude pick-up met een klassieke brommer die maandag van Nuland naar Den Haag rijdt. Angelo Damen doet dit omdat hij een kenteken wil voor die 51 jaar oude brommer. De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) weigert dit te geven. Dinsdag dient de zaak.

"Ik heb de Kreidler Florett al dik 36 jaar", vertelt Damen. "Ik kreeg hem van een bevriende slagerszoon uit Monster, waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Die had hem de eerste vijftien jaar."

'Er is mee gerotzooid'
Een brommergek wil hij zichzelf niet noemen. "Maar ik heb mooie herinneringen aan deze brommer. Ik ben nogal nostalgisch, sentimenteel ingesteld." Daarom koos hij er jaren geleden voor de Kreidler in originele staat te restaureren in plaats van een andere te kopen op internet.

Maar juist door die restauratie ontstonden de problemen. "Dat had ik helemaal niet voorzien", geeft Damen toe. "Ik kwam 7 augustus 2013 aan bij de RDW, de brommer prachtig gepoetst. Iedereen stond hem te bewonderen, toen de keurmeester zei dat er 'iets niet klopte met het framenummer'. "Daar is mee gerotzooid. Het is niet origineel. Het is er zelf ingeslagen."

'Wat krijgen we nou?'
Volgens Damen was tijdens de restauratie verf in het framenummer gelopen. "Dat heeft degene die de brommer voor mij opknapte er eigenhandig uitgekrabd om het weer goed leesbaar te maken. Daardoor ziet het er niet meer zo strak uit. Maar het is wel degelijk het originele nummer."

De keurmeesters vertrouwden het niet. Daarbij kwam dat het typeplaatje was losgeraakt. "Een keurmeester opperde dat de brommer misschien omgekat was. Toen dacht ik: wat krijgen we nou? Kom ik met mijn 51 jaar oude brommer, word ik weggezet als een crimineel..."

Principezaak
Een herkeuring bij een ander RDW-station leverde geen ander oordeel op en de bestuursrechter stelde de Rijksdienst ook in het gelijk. "Die zei dat ik er vanuit mocht gaan dat de RDW zijn werk goed doet." Daarom kaart Damen de zaak nu aan bij de Raad van State. Hij spreekt van een 'principezaak'.

"Mijn grote hoop is een document dat drie weken geleden opdook, via de laatste manager van de Kreidlerfabriek in Duitsland. Die heeft voor mij het 'geboorteregister' van de Kreidler opgestuurd. Daarin zie je dat het motornummer en framenummer - die vormen een onlosmakelijke combinatie - de juiste zijn. Daarmee is voor mij het bewijs geleverd. Maar gelijk hebben, is iets anders dan gelijk kríjgen."
http://www.omroepbrabant.nl/?news/24736 ... igert.aspx


Wie zou die laatste manager zijn....?
Bijlagen
framenummer.JPG
framenummer.JPG (39.78 KiB) 6431 keer bekeken

Helmantel
Berichten: 1011
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 55 keren

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#2 Bericht door Helmantel » 11 apr 2016, 14:58

Rudolf Scheidt? Dat was de man achter de Garelli Kreidlers en had ook een groothandel in Kreidler onderdelen nadat Kreidler failliet ging. Met een beetje fantasie kun je hem de laatste manager noemen.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#3 Bericht door KJ » 11 apr 2016, 15:31

Helmantel schreef:Rudolf Scheidt? Dat was de man achter de Garelli Kreidlers en had ook een groothandel in Kreidler onderdelen nadat Kreidler failliet ging. Met een beetje fantasie kun je hem de laatste manager noemen.

Laatste eigenaar van Kreidler = Fa. Kanonnenberg = Rudolf Scheidt.

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#4 Bericht door erik de l » 12 apr 2016, 00:17

Ik lees allemaal........... Maar ik zou weleens een goede foto van het framenummer willen zien!?

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#5 Bericht door kreidler844 » 12 apr 2016, 08:46

Die zie je in het filmpje op 00:30, de beste man is volgens mij niet zo zielig als hij zich voor doet komen een schuurpapiertje of een beetje afbijt op de plek van het framenummer lost zijn probleem al op. Zoals ik het begrijp weigert de beste man dat.
Het framenummer zoals het er nu uitziet is te triest voor woorden dus ik kan volledig begrijpen waarom de RDW hem op dit moment een kenteken weigert.
De raad van state zal hem waarschijnlijk ook geen gelijk geven.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#6 Bericht door midde » 12 apr 2016, 08:59

Ik begrijp deze man heel goed alleen zou ik geen enkel voertuig bij de rdw aanbieden als het frame nummer er zo uit ziet. Dus ik begrijp de rdw ook heel goed en als ik keurmeester zou zijn zou ik hem ook terug sturen. Tegenwoordig kan je niet iedereen op zijn blauwe ogen vertrouwen en dat is heel lullig voor die gene die geen kwaad in de zin hebben maar wel de waarheid. Ik zeg Dhr Damen plak het frame af behalve het framenummer ff schuren en bv grijs spuiten hoeft maar een klein strookje te zijn. Het framenummer zal er weer fatsoenlijk uit zien en het kenteken is geen probleem meer.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#7 Bericht door Andy » 12 apr 2016, 13:31

Bij de eitankjes zijn de nr's niet echt diep ingeslagen en ook niet netjes recht. Als ze niet duidelijk zijn volgt afkeur, ze nemen geen risico meer. Is al heel vaak voorgekomen.

Mijn eitank werd om hetzelfde "gezeur" ook bijna afgekeurd.

Tip. Doe niet eigenwijs, blijf aardig en beleefd en volg de raad die ze geven. Ze willen je niet dwars bomen maar als je je kont tegen de krib zet ....

Ik heb het ook meermalen meegemaakt maar toch altijd het kenteken gekregen.

Andy,

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#8 Bericht door erik de l » 12 apr 2016, 15:51

Het framenummer ziet er idd NIET uit.

Ik geef Wietze Thijs en Andy gelijk, En al die publiciteit zal zeker niet in zijn en misschien wel /ons/ tzt... voordeel werken. Denk ik dan......

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#9 Bericht door kreidler844 » 12 apr 2016, 16:18

Ik zeg steun de RDW. :lol: :lol:

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#10 Bericht door midde » 12 apr 2016, 18:26

Dat lijkt mij ook Erik. Ik persoonlijk vind dat deze beste man geen recht van spreken heeft als het nummer er zo uit ziet. Ik heb hier nu een frame uit 67 waar ik een kenteken op wil, het nummer staat er netjes in maar niet overal even diep. Ik zorg er voor dat het er strak uit ziet en desnoods maak ik het kaalheid en blanke lak er over.

Gr Thijs

Mark2431972
Berichten: 256
Lid geworden op: 28 mar 2011, 15:31
Locatie: Nieuwegein
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#11 Bericht door Mark2431972 » 12 apr 2016, 20:13

Weet iemand al wat de uitspraak is???

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#12 Bericht door Theove » 12 apr 2016, 21:12

Nope, binnen 6 wkn uitspraak.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#13 Bericht door Maarten » 12 apr 2016, 21:26

Het framenummer uit het filmpje
Bijlagen
framenummer.JPG
framenummer.JPG (39.78 KiB) 6431 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#14 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 apr 2016, 21:29

Vragen om ellende.

Enzo

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#15 Bericht door Zatopek » 13 apr 2016, 12:36

Ach ja, de RDW, afgestudeerd in het burgertje treiteren, speciaal in dit soort gevallen. Dacht direct dat het om de vestiging Westpoort ging in Amsterdam, sommigen weten waarom, nietwaar Andy, Marcel :wink:

Anyway, begrijp best dat er regels moeten zijn en in gevallen van recente auto's, motoren en dergelijke allemaal prima.

In dit soort gevallen zeg ik tegen die keurmeesters "man/vrouw, get a life en doe gvd niet zo ongelofelijk moeilijk". Zeker niets te vertellen thuis? :wink:
Iemand die vol liefde een klassieker heeft gerestaureerd en eigenlijk weet je dat er van opzet geen sprake kan zijn en dan zo flauw doen.
Geen woorden voor. Brand maar los, steek mijn kop wel vaker boven het maaiveld uit, interesseert me geen hol!

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#16 Bericht door kreidler844 » 13 apr 2016, 13:10

Beste Jilles, heb je die nummers gezien? net of er iemand ze er met een bijl heeft uitgehakt.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#17 Bericht door midde » 13 apr 2016, 17:20

Natuurlijk is het heel sneu als je veel tijd en geld heb geïnvesteerd in iets wat word afgekeurd zeker als het voertuig al vanaf 1812 in bezit is, maar als je een voertuig restaureert en het framenummer er zo uitziet heb je het toch echt zelf verkloot. De werknemers van het rdw uitmaken voor rotte vis en op Facebook zelfs voor nog ergere dingen vind ik zielig, deze mensen zullen thuis wel niks te zeggen hebben ;) Dat het rdw een bureaucratisch circus is met ik het mee eens , maar wil je je gal spuwen doe dat dan op de gene die deze regels verzonnen hebben.
Hoe dan ook ik vind het sneu voor deze man had het zo moeilijk moet gaan maar hoe dit nummer eruit ziet is het bijna dat hij er zelf om vraagt.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#18 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 apr 2016, 17:25

midde schreef: Dat het rdw een bureaucratisch circus is met ik het mee eens , maar wil je je gal spuwen doe dat dan op de gene die deze regels verzonnen hebben.


Gr Thijs
Als je gal wil spugen doe het dan op mensen die oneerlijk zijn en dat er daarom extra regels zijn opgesteld. De goede moeten zoals altijd weer onder de kwade lijden.

Enzo

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Angelo Damen wil kenteken voor Kreidler maar RDW weigert

#19 Bericht door midde » 13 apr 2016, 18:00

Helemaal mee eens.

Plaats reactie