Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 6:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
Enzo-tvdzijden schreef:
KJ schreef:

Ik smeer met Castrol vanaf het begin (1997) zonder problemen altijd al 1:50
Staat zlefs origineel op mijn benzinedop van de RSH-GS :wink:

Enzo


Desondanks denken er mensen op "safe" te spelen door 1:40 te gaan smeren (ook (of zeker) bij inrijden niet doen :wink: )


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 6:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Inmiddels hier ook 30ltr verstookt in de RMS-S en hij loopt nog steeds mooi.
Net een RS met 6,25 na beneden gehaald waar nu nog castrol 1:50 inzit en als dit op is ga deze ook over op Triboron. Hij rookt lekker nu dus ben benieuwd straks :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 9:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Jilles ik ben vliegend over gegaan, er zat nog een paar liter gewone mengsmering in de tank, geen centje pijn.

Tjerry smeer jijzelf ook echt 1op50? Jouw Kreidler rookt opvallend flink.

Het grappige is wel dat Eric ook een gemiddeld lager verbruik scoort met Triboron alsmede de iets betere prestaties:) en je ruikt en ziet niks meer.

Maar ik kan bemerken dat er ook nog veel scepsis is vanuit de snelle hoek, de gedachte is dat het op lange termijn meer slijtage zou betekenen? Ik denk dat bij een snelle machine de meeste slijtage komt door de extreme toerentallen, maar de tijd zal het leren en ik zeg dat ik vooralsnog zeer tevreden ben over Triboron.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 9:22 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
nozems schreef:

Tjerry smeer jijzelf ook echt 1op50? Jouw Kreidler rookt opvallend flink.


Zeker weten Pacal. Maar deze jongen kent maar 2 standen van het gashendel.
Ik krijg er een prachtig bruin bougietje van.

Het is ook geen gewone 2-takt olie zoals De power RS van Castrol maar een ester volsyntheet van Elf dat veel in de kart en race wereld wordt gebruikt.

Enzo


Bijlagen:
image.jpeg
image.jpeg [ 184.97 KiB | 3430 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op zo mei 29, 2016 9:30 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 9:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dat was bij mij ook het rare met gewone olie in de verhouding 1op45 had ik altijd grijswitte tot lichtgele bougie's en nu scoor ik ook koffiebruine bougie's? Hoe dat kan, ik heb werkelijk geen idee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 9:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 19, 2002 10:39 pm
Berichten: 2251
Woonplaats: Rotterdam
mooie spullen zie ik tussen het Delfts Blauw :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 10:10 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
huib schreef:
mooie spullen zie ik tussen het Delfts Blauw :-)
Van Veen en Gebben spruitstukkies. :mrgreen:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2016 4:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 03, 2005 9:18 pm
Berichten: 545
Woonplaats: Waregem (België)
Enzo-tvdzijden schreef:
nozems schreef:

Tjerry smeer jijzelf ook echt 1op50? Jouw Kreidler rookt opvallend flink.


Een ester volsyntheet van Elf dat veel in de kart en race wereld wordt gebruikt.

Enzo


Met deze pro kwaliteit olie, welke veilig is voor karts die meer dan 19500 toeren kunnen draaien per minuut en constant in extreme belasting gebruikt worden, zou je daar niet wat schraler met kunnen smeren in een snelle Kreidler?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2016 4:41 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Enzo-tvdzijden schreef:
Zeker weten Pacal. Maar deze jongen kent maar 2 standen van het gashendel.
Ik krijg er een prachtig bruin bougietje van.

Het is ook geen gewone 2-takt olie zoals De power RS van Castrol maar een ester volsyntheet van Elf dat veel in de kart en race wereld wordt gebruikt.

Enzo


op het Foto van de Bougie goed te zien is er wel wat veel Olie in het Benzine ;)
ook rust tussen keramik en schroefdraadmassa


Bijlagen:
image.jpeg
image.jpeg [ 29.91 KiB | 3335 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2016 5:43 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Eifelyeti schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Zeker weten Pacal. Maar deze jongen kent maar 2 standen van het gashendel.
Ik krijg er een prachtig bruin bougietje van.

Het is ook geen gewone 2-takt olie zoals De power RS van Castrol maar een ester volsyntheet van Elf dat veel in de kart en race wereld wordt gebruikt.

Enzo


op het Foto van de Bougie goed te zien is er wel wat veel Olie in het Benzine ;)
ook rust tussen keramik en schroefdraadmassa

Er is met deze bougie 3.000 km gereden in 1 jaar tijd zie ik net in mijn onderhouds Excelsheet. Dit is de eerste keer dat ik hem bekijk. Electrode is nog pefect rond en vlak. Terug in de kop weer.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2016 6:18 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Enzo-tvdzijden schreef:

Er is met deze bougie 3.000 km gereden in 1 jaar tijd zie ik net in mijn onderhouds Excelsheet. Dit is de eerste keer dat ik hem bekijk. Electrode is nog pefect rond en vlak. Terug in de kop weer.

Enzo


kan ook :thumbsup


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2016 3:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 25, 2010 4:03 pm
Berichten: 194
Er wordt ook geadverteerd met Triboron Oil injection. Mijn vraag is of dat wel zin heeft TOV mengsmeer waar je zelf de verhouding van kan bepalen. Een scooterblok heeft een pompje met vaste opbrengst die een bepaalde kleine hoeveelheid olie toevoegt aan de benzine. Bij een 50cc vivacity (met een soort Mikuni wormwiel pompje) is dit ongeveer een verhouding van 1:65. Het maakt dan toch niet uit of je er triboron, castrol, Kroon of desnoods haarlemmer olie in gooit? de vaste verhouding blijft zoals het pompje is ingesteld. Dus het lijkt mij dat de "winst" teniet word gedaan?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2016 3:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Triboron voor oil injection is 50% verdund.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2016 5:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Niet alle Mengsmeer olie is geschikt voor een olie injectie pompje.
Moet zelfmengend zijn. Staat ook op de verpakking als het NIET geschikt is voor olie injectie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2016 11:24 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2005 6:03 pm
Berichten: 454
Woonplaats: Heerhugowaard
Het zal geen verrassing zijn maar ook mijn RMC met een 15.43.71 en 14 mm heeft zonder kleerscheuren de eerste 250 cc Triboron verstookt.
Omdat cilinder en zuiger relatief nieuw zijn meng ik voorzichtigheidshalve nog 1:80 maar zal weldra ook 1:100 worden.
Ik merk geen verschil in trekkracht of topsnelheid (blijft 55km/h. op GPS) maar verlies geen drap meer uit de naad van het uitlaat eindstuk.
Het luchtfilter blijft schoner, je vind geen teruggespuwde olie in het filterhuis maar het blijft daar wel licht vettig.
Het lijkt erop dat de brommert iets gewilliger aanslaat.
De bougie is schoon, de cilinderkop heb ik er niet afgehaald.

Ronald


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2016 3:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ronald gewoon direct naar 1op100 gaan, kost ja alleen maar extra geld. Maar ik snap het wel, het voelt heel tegennatuurlijk om 1op100 te smeren, maar jij hebt dus nu ook al een positieve ervaring met Triboron :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2016 9:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Ook de RS met 50cc 6,25 op Triboron. Inmiddels een 40km gereden en loop goed en geen merkbaar verschil met de gewone mengsmering.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2016 11:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2349
Woonplaats: Dronten
Met de RM 6.25 (theoretisch) inmiddels 30 liter verstookt,
een mooi schone uitlaat en geen rook of stank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 10:42 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Zo inmiddels 3 flesjes verstookt, en zo'n 3a3500km (geschat, ik heb het niet bijgehouden) ermee gereden. Hij rammelt nog net zo als in het begin en verder weinig verschil. Wel viel me op in de Eifel dat hij bij koude, maar ook bij warme start soms toch wel een flinke pluim gaf?! Net alsof ik met gewone olie reedt.

Van de week wilde ik het ontstekingstijdstip controleren (heb ik eerlijk waar nog nooit gedaan, puur op gevoel) dus bougie eruit micrometer erin en toen kon ik m'n nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb de kop losgehaald, ik verwachte een brandschone verbrandingskamer...niets was minder waar! Op de zuigerkop zit een heel dun laagje roet die je er zo met je vinder vanaf veegt en de gehele binnenkop is bedekt met een laag koolaanslag welke ook vrij hard is, dit heb (op de binnenkop) heb ik nog nooit zo gezien met gewone mengolie, daar was hooguit de squischrand deels met kool bedekt..

owja voor de bijgoochem die denkt een interessant gaatje te hebben gevonden op/in de zuigerkop, dat is veroorzaakt door de binnenmircometer.


Bijlagen:
zuigerkop.jpg
zuigerkop.jpg [ 193.31 KiB | 2610 keer bekeken ]
cilinderkop.jpg
cilinderkop.jpg [ 198.4 KiB | 2610 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 11:11 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Het enigste voordeel van die Triboron is dat je het milieu er mee ontziet,als ik zo die cilinder en
kop zie is de vervuiling inwendig niet veel schoner dan met gewone goede kwaliteit 2takt olie.
Ik rij zelf al jaren met Putoline RS 959 in diverse 2 takten van 50 tot 750cc in al die tijd is er niet 1 kapot gegaan .Zo was ik een keer bij Motocross Aad die hadden een crosser langdurig op de testbank laten draaien
met RS959,de zuiger kon na afloop gewoon weer het doosje in,die zag er als nieuw uit,dat heb ik zelf gezien.
Er was geen krasje of iets van koolaanslag op te zien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 11:46 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik had dit dus ook totaal niet verwacht en vwb het milieu meten is weten gissen is missen. Je zou verwachten dat het wel (iets) beter is, koolaanslag in de verbrandingsruimte zegt niet alles over het totaalbeeld, dit is van een wegkreidler die ook vaak halfgas word bereden het een en ander zal dan ook wel gevolgen hebben op de verbranding.... heren wetenschappers zeg het maar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 11:51 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Heb je de zuiger en veer zelf al bekeken op slijtage?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 12:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Nee, ik had geen zin om de cilinder los te halen, de kop zit er alweer op.... en omdat hij verder gewoon goed rijd zie ik daar ook geen enkele noodzaak toe. Maar nogmaals bij een racer, en crosser en of hoogtoerige straatkreidler staat de gaskraan vaak volopen waardoor je altijd een volledige verbranding krijgt, maar niet zoals ik ermee rijdt...alleen zoveel kool?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 2:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 718
Woonplaats: almere
Allereerst ik ben hier geen geleerde in. Als je denkt dat als je met triboron rijd dat alles er glimmend uit blijft zien heb je het volgens mij mis. Ook bv een benzine auto produceert roet volgens mij. Giet wat benzine in een bakje en steek het aan en volgens mij zul je zeker walm/rook zien. Ik zelf denk dat de roet vorming het grootst is op de punten waar de motor (te) rijk staat .

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 3:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2005 6:03 pm
Berichten: 454
Woonplaats: Heerhugowaard
Hoe zagen de zuiger en kop eruit toen je met Triboron begon?
Het zal toch niet zo zijn dat Triboron eerdere koolaanslag verwijdert?
Dan is het gebleven zoals het was.

Ronald


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!