Desondanks denken er mensen op "safe" te spelen door 1:40 te gaan smeren (ook (of zeker) bij inrijden niet doen )Enzo-tvdzijden schreef:Staat zlefs origineel op mijn benzinedop van de RSH-GSKJ schreef:
Ik smeer met Castrol vanaf het begin (1997) zonder problemen altijd al 1:50
Enzo
Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 634 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Inmiddels hier ook 30ltr verstookt in de RMS-S en hij loopt nog steeds mooi.
Net een RS met 6,25 na beneden gehaald waar nu nog castrol 1:50 inzit en als dit op is ga deze ook over op Triboron. Hij rookt lekker nu dus ben benieuwd straks
Net een RS met 6,25 na beneden gehaald waar nu nog castrol 1:50 inzit en als dit op is ga deze ook over op Triboron. Hij rookt lekker nu dus ben benieuwd straks
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Jilles ik ben vliegend over gegaan, er zat nog een paar liter gewone mengsmering in de tank, geen centje pijn.
Tjerry smeer jijzelf ook echt 1op50? Jouw Kreidler rookt opvallend flink.
Het grappige is wel dat Eric ook een gemiddeld lager verbruik scoort met Triboron alsmede de iets betere prestaties:) en je ruikt en ziet niks meer.
Maar ik kan bemerken dat er ook nog veel scepsis is vanuit de snelle hoek, de gedachte is dat het op lange termijn meer slijtage zou betekenen? Ik denk dat bij een snelle machine de meeste slijtage komt door de extreme toerentallen, maar de tijd zal het leren en ik zeg dat ik vooralsnog zeer tevreden ben over Triboron.
Tjerry smeer jijzelf ook echt 1op50? Jouw Kreidler rookt opvallend flink.
Het grappige is wel dat Eric ook een gemiddeld lager verbruik scoort met Triboron alsmede de iets betere prestaties:) en je ruikt en ziet niks meer.
Maar ik kan bemerken dat er ook nog veel scepsis is vanuit de snelle hoek, de gedachte is dat het op lange termijn meer slijtage zou betekenen? Ik denk dat bij een snelle machine de meeste slijtage komt door de extreme toerentallen, maar de tijd zal het leren en ik zeg dat ik vooralsnog zeer tevreden ben over Triboron.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Zeker weten Pacal. Maar deze jongen kent maar 2 standen van het gashendel.nozems schreef:
Tjerry smeer jijzelf ook echt 1op50? Jouw Kreidler rookt opvallend flink.
Ik krijg er een prachtig bruin bougietje van.
Het is ook geen gewone 2-takt olie zoals De power RS van Castrol maar een ester volsyntheet van Elf dat veel in de kart en race wereld wordt gebruikt.
Enzo
- Bijlagen
-
- image.jpeg (184.97 KiB) 9710 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 29 mei 2016, 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Dat was bij mij ook het rare met gewone olie in de verhouding 1op45 had ik altijd grijswitte tot lichtgele bougie's en nu scoor ik ook koffiebruine bougie's? Hoe dat kan, ik heb werkelijk geen idee.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Van Veen en Gebben spruitstukkies.huib schreef:mooie spullen zie ik tussen het Delfts Blauw
Enzo
- rs-r
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
- Locatie: Waregem (België)
- Gegeven waarderingen: 238 keren
- Ontvangen waarderingen: 43 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Met deze pro kwaliteit olie, welke veilig is voor karts die meer dan 19500 toeren kunnen draaien per minuut en constant in extreme belasting gebruikt worden, zou je daar niet wat schraler met kunnen smeren in een snelle Kreidler?Enzo-tvdzijden schreef:Een ester volsyntheet van Elf dat veel in de kart en race wereld wordt gebruikt.nozems schreef:
Tjerry smeer jijzelf ook echt 1op50? Jouw Kreidler rookt opvallend flink.
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
op het Foto van de Bougie goed te zien is er wel wat veel Olie in het BenzineEnzo-tvdzijden schreef: Zeker weten Pacal. Maar deze jongen kent maar 2 standen van het gashendel.
Ik krijg er een prachtig bruin bougietje van.
Het is ook geen gewone 2-takt olie zoals De power RS van Castrol maar een ester volsyntheet van Elf dat veel in de kart en race wereld wordt gebruikt.
Enzo
ook rust tussen keramik en schroefdraadmassa
- Bijlagen
-
- image.jpeg (29.91 KiB) 9616 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Er is met deze bougie 3.000 km gereden in 1 jaar tijd zie ik net in mijn onderhouds Excelsheet. Dit is de eerste keer dat ik hem bekijk. Electrode is nog pefect rond en vlak. Terug in de kop weer.Eifelyeti schreef:op het Foto van de Bougie goed te zien is er wel wat veel Olie in het BenzineEnzo-tvdzijden schreef: Zeker weten Pacal. Maar deze jongen kent maar 2 standen van het gashendel.
Ik krijg er een prachtig bruin bougietje van.
Het is ook geen gewone 2-takt olie zoals De power RS van Castrol maar een ester volsyntheet van Elf dat veel in de kart en race wereld wordt gebruikt.
Enzo
ook rust tussen keramik en schroefdraadmassa
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
kan ookEnzo-tvdzijden schreef:
Er is met deze bougie 3.000 km gereden in 1 jaar tijd zie ik net in mijn onderhouds Excelsheet. Dit is de eerste keer dat ik hem bekijk. Electrode is nog pefect rond en vlak. Terug in de kop weer.
Enzo
- RCD
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:03
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Er wordt ook geadverteerd met Triboron Oil injection. Mijn vraag is of dat wel zin heeft TOV mengsmeer waar je zelf de verhouding van kan bepalen. Een scooterblok heeft een pompje met vaste opbrengst die een bepaalde kleine hoeveelheid olie toevoegt aan de benzine. Bij een 50cc vivacity (met een soort Mikuni wormwiel pompje) is dit ongeveer een verhouding van 1:65. Het maakt dan toch niet uit of je er triboron, castrol, Kroon of desnoods haarlemmer olie in gooit? de vaste verhouding blijft zoals het pompje is ingesteld. Dus het lijkt mij dat de "winst" teniet word gedaan?
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Niet alle Mengsmeer olie is geschikt voor een olie injectie pompje.
Moet zelfmengend zijn. Staat ook op de verpakking als het NIET geschikt is voor olie injectie.
Moet zelfmengend zijn. Staat ook op de verpakking als het NIET geschikt is voor olie injectie.
- Jekihero
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 23 feb 2005, 17:03
- Locatie: Kennemerland
- Gegeven waarderingen: 22 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Het zal geen verrassing zijn maar ook mijn RMC met een 15.43.71 en 14 mm heeft zonder kleerscheuren de eerste 250 cc Triboron verstookt.
Omdat cilinder en zuiger relatief nieuw zijn meng ik voorzichtigheidshalve nog 1:80 maar zal weldra ook 1:100 worden.
Ik merk geen verschil in trekkracht of topsnelheid (blijft 55km/h. op GPS) maar verlies geen drap meer uit de naad van het uitlaat eindstuk.
Het luchtfilter blijft schoner, je vind geen teruggespuwde olie in het filterhuis maar het blijft daar wel licht vettig.
Het lijkt erop dat de brommert iets gewilliger aanslaat.
De bougie is schoon, de cilinderkop heb ik er niet afgehaald.
Ronald
Omdat cilinder en zuiger relatief nieuw zijn meng ik voorzichtigheidshalve nog 1:80 maar zal weldra ook 1:100 worden.
Ik merk geen verschil in trekkracht of topsnelheid (blijft 55km/h. op GPS) maar verlies geen drap meer uit de naad van het uitlaat eindstuk.
Het luchtfilter blijft schoner, je vind geen teruggespuwde olie in het filterhuis maar het blijft daar wel licht vettig.
Het lijkt erop dat de brommert iets gewilliger aanslaat.
De bougie is schoon, de cilinderkop heb ik er niet afgehaald.
Ronald
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Ronald gewoon direct naar 1op100 gaan, kost ja alleen maar extra geld. Maar ik snap het wel, het voelt heel tegennatuurlijk om 1op100 te smeren, maar jij hebt dus nu ook al een positieve ervaring met Triboron
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Ook de RS met 50cc 6,25 op Triboron. Inmiddels een 40km gereden en loop goed en geen merkbaar verschil met de gewone mengsmering.
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Met de RM 6.25 (theoretisch) inmiddels 30 liter verstookt,
een mooi schone uitlaat en geen rook of stank.
een mooi schone uitlaat en geen rook of stank.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Zo inmiddels 3 flesjes verstookt, en zo'n 3a3500km (geschat, ik heb het niet bijgehouden) ermee gereden. Hij rammelt nog net zo als in het begin en verder weinig verschil. Wel viel me op in de Eifel dat hij bij koude, maar ook bij warme start soms toch wel een flinke pluim gaf?! Net alsof ik met gewone olie reedt.
Van de week wilde ik het ontstekingstijdstip controleren (heb ik eerlijk waar nog nooit gedaan, puur op gevoel) dus bougie eruit micrometer erin en toen kon ik m'n nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb de kop losgehaald, ik verwachte een brandschone verbrandingskamer...niets was minder waar! Op de zuigerkop zit een heel dun laagje roet die je er zo met je vinder vanaf veegt en de gehele binnenkop is bedekt met een laag koolaanslag welke ook vrij hard is, dit heb (op de binnenkop) heb ik nog nooit zo gezien met gewone mengolie, daar was hooguit de squischrand deels met kool bedekt..
owja voor de bijgoochem die denkt een interessant gaatje te hebben gevonden op/in de zuigerkop, dat is veroorzaakt door de binnenmircometer.
Van de week wilde ik het ontstekingstijdstip controleren (heb ik eerlijk waar nog nooit gedaan, puur op gevoel) dus bougie eruit micrometer erin en toen kon ik m'n nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb de kop losgehaald, ik verwachte een brandschone verbrandingskamer...niets was minder waar! Op de zuigerkop zit een heel dun laagje roet die je er zo met je vinder vanaf veegt en de gehele binnenkop is bedekt met een laag koolaanslag welke ook vrij hard is, dit heb (op de binnenkop) heb ik nog nooit zo gezien met gewone mengolie, daar was hooguit de squischrand deels met kool bedekt..
owja voor de bijgoochem die denkt een interessant gaatje te hebben gevonden op/in de zuigerkop, dat is veroorzaakt door de binnenmircometer.
- Bijlagen
-
- zuigerkop.jpg (193.31 KiB) 8892 keer bekeken
-
- cilinderkop.jpg (198.4 KiB) 8892 keer bekeken
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Het enigste voordeel van die Triboron is dat je het milieu er mee ontziet,als ik zo die cilinder en
kop zie is de vervuiling inwendig niet veel schoner dan met gewone goede kwaliteit 2takt olie.
Ik rij zelf al jaren met Putoline RS 959 in diverse 2 takten van 50 tot 750cc in al die tijd is er niet 1 kapot gegaan .Zo was ik een keer bij Motocross Aad die hadden een crosser langdurig op de testbank laten draaien
met RS959,de zuiger kon na afloop gewoon weer het doosje in,die zag er als nieuw uit,dat heb ik zelf gezien.
Er was geen krasje of iets van koolaanslag op te zien.
kop zie is de vervuiling inwendig niet veel schoner dan met gewone goede kwaliteit 2takt olie.
Ik rij zelf al jaren met Putoline RS 959 in diverse 2 takten van 50 tot 750cc in al die tijd is er niet 1 kapot gegaan .Zo was ik een keer bij Motocross Aad die hadden een crosser langdurig op de testbank laten draaien
met RS959,de zuiger kon na afloop gewoon weer het doosje in,die zag er als nieuw uit,dat heb ik zelf gezien.
Er was geen krasje of iets van koolaanslag op te zien.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Ik had dit dus ook totaal niet verwacht en vwb het milieu meten is weten gissen is missen. Je zou verwachten dat het wel (iets) beter is, koolaanslag in de verbrandingsruimte zegt niet alles over het totaalbeeld, dit is van een wegkreidler die ook vaak halfgas word bereden het een en ander zal dan ook wel gevolgen hebben op de verbranding.... heren wetenschappers zeg het maar.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Nee, ik had geen zin om de cilinder los te halen, de kop zit er alweer op.... en omdat hij verder gewoon goed rijd zie ik daar ook geen enkele noodzaak toe. Maar nogmaals bij een racer, en crosser en of hoogtoerige straatkreidler staat de gaskraan vaak volopen waardoor je altijd een volledige verbranding krijgt, maar niet zoals ik ermee rijdt...alleen zoveel kool?
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Allereerst ik ben hier geen geleerde in. Als je denkt dat als je met triboron rijd dat alles er glimmend uit blijft zien heb je het volgens mij mis. Ook bv een benzine auto produceert roet volgens mij. Giet wat benzine in een bakje en steek het aan en volgens mij zul je zeker walm/rook zien. Ik zelf denk dat de roet vorming het grootst is op de punten waar de motor (te) rijk staat .
Gr Thijs
Gr Thijs
- Jekihero
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 23 feb 2005, 17:03
- Locatie: Kennemerland
- Gegeven waarderingen: 22 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Hoe zagen de zuiger en kop eruit toen je met Triboron begon?
Het zal toch niet zo zijn dat Triboron eerdere koolaanslag verwijdert?
Dan is het gebleven zoals het was.
Ronald
Het zal toch niet zo zijn dat Triboron eerdere koolaanslag verwijdert?
Dan is het gebleven zoals het was.
Ronald