Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietsen

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#26 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 jun 2016, 13:50

Zal het toch eerst gepuliceerd moeten worden.
Onze heren tuners en reviseurs zullen het ook bij houden

Bij mij is alles bekend aan nummers van zowel frame's, blokken en reserveblokken.

Enzo

Gebruikersavatar
HVG86cc
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 jul 2011, 18:16
Locatie: Meppel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#27 Bericht door HVG86cc » 12 jun 2016, 19:19

dijk schreef:is hij zo henk :?:

Dona wetter Dijkie dit is een mooie RS.
Mvg Henk. :thumbsup :-D

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#28 Bericht door Roland » 13 jun 2016, 14:04

Moeten er géén spiegeltjes op :wink:

Ro

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#29 Bericht door michael67 » 14 jun 2016, 16:38


Gebruikersavatar
Hansr
Berichten: 162
Lid geworden op: 05 mei 2013, 09:52
Locatie: Nieuwerkerk aan denIJssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#30 Bericht door Hansr » 14 jun 2016, 17:29

is een andere ( achterbrug andere kleur, andere achterveren enz.)

Gebruikersavatar
sven bosch
Berichten: 539
Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
Locatie: antwerpse kempen
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#31 Bericht door sven bosch » 15 jun 2016, 19:14


Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#32 Bericht door Eifelyeti » 15 jun 2016, 19:17

dat is bij mij, en ik ben ook leden van de club van Kleinhau.... ma ik ken deze Kreidler niet....

als het deze is, kan ik ens kijken...

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#33 Bericht door Roland » 21 jun 2016, 15:17

En heb je al nieuws (vernomen) :oops:

Rolando

henk6,25PK
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2012, 21:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#34 Bericht door henk6,25PK » 24 jun 2016, 20:30

Hallo allemaal,
ze zijn weer terecht!

Ze stonden een paar dagen later op de site van eBay Kleinanzeigen in Duitsland. Via via heb ik de framenummers kunnen achterhalen en heb er de Duitse politie op kunnen zetten. Die waren verrassend snel met de bevestiging dat het inderdaad om mijn machines ging en hebben ze gelijk in beslag genomen. Ik heb ze vandaag in de buurt van Aken op het politiebureau weer opgehaald. De koper (heler, zeg maar) had ze van een Nederlander gekocht en had ze gelijk op eBay gezet. Contactsloten geforceerd, de motorplaten en de 7 spaaks wielen van de RS weg. Van het laatste baal ik wel, natuurlijk. Ze waren wel mooi gepoetst, dat dan weer wel. Als iemand nog een set 7 spaaks in de aanbieding heeft of te koop weet mag zich melden.

Maandag ga ik eens bellen of ze hebben kunnen traceren wie geweten heeft waar wat te zoeken. Ik heb het in ieder geval niet rond lopen bazuinen.

Bedankt voor de morele steun, tips en oplettendheid. Ik ga nog wat meer aan beveiliging doen...

Gebruikersavatar
Rein
Berichten: 300
Lid geworden op: 09 mar 2010, 22:30
Locatie: Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#35 Bericht door Rein » 24 jun 2016, 21:30

Super bericht, ik ben blij voor jou geeft ook weer hoop dat het goed komt als het een ander mocht overkomen.
Succes met je zoektocht naar je wielen.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#36 Bericht door jamojamo » 25 jun 2016, 09:49

Goed nieuws hé! Laten ze nu ook die Nederlander maar oppakken, wat een asbak.
Mvg.,
Eric

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#37 Bericht door nozems » 25 jun 2016, 09:55

Gelukkig zijn ze terecht, hopelijk krijgen ze die t.leier van een dief te pakken..

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#38 Bericht door erik de l » 25 jun 2016, 11:42

das mooi dat ze weer terecht zijn! Mede door het hier aan de bel trekken en met hulp van forumleden. Nu nog even de dief met naam en toenaam hier bekend maken... ;)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#39 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 jun 2016, 11:46

erik de l schreef:das mooi dat ze weer terecht zijn! Mede door het hier aan de bel trekken en met hulp van forumleden. Nu nog even de dief met naam en toenaam hier bekend maken... ;)
Graag, hij zal maar in je brommerclubje zitten

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#40 Bericht door Caspar » 25 jun 2016, 15:27

:clap misschien klapt die heler nog wel uit de school ....
Misschien kun je iemand aansprakelijk stellen voor de schade.

In ieder geval mooi dat ze weer thuis staan !

Nu weet ik weer waarom ze bij mij onder toezicht van een alarm aan de ketting liggen :-k

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#41 Bericht door Parlotti » 04 jul 2016, 23:35

henk6,25PK schreef:De koper (heler, zeg maar) had ze van een Nederlander gekocht en had ze gelijk op eBay gezet. Contactsloten geforceerd, de motorplaten en de 7 spaaks wielen van de RS weg.
Met geforceerde contactsloten kan deze heler zich niet meer verschuilen achter een smoesje dat hij van niets wist. "Zonder heler geen steler" dus ik hoop dat de Duitse politie hem flink over de schutting trekt. Met een beetje slim rechercheren achterhalen ze wel van wie hij de spullen heeft gekocht.

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#42 Bericht door hermanp » 05 jul 2016, 00:21

Parlotti schreef:
henk6,25PK schreef:De koper (heler, zeg maar) had ze van een Nederlander gekocht en had ze gelijk op eBay gezet. Contactsloten geforceerd, de motorplaten en de 7 spaaks wielen van de RS weg.
Met geforceerde contactsloten kan deze heler zich niet meer verschuilen achter een smoesje dat hij van niets wist. "Zonder heler geen steler" dus ik hoop dat de Duitse politie hem flink over de schutting trekt. Met een beetje slim rechercheren achterhalen ze wel van wie hij de spullen heeft gekocht.


Misschien dat de Duitse politie wel wat kan, mag en wil, de Nederlandse politie (ik denk dat het grotendeels een stukje regelgeving c.q. wetgeving is) moet schijnbaar met dusdanig veel regeltjes en beperkingen rekening houden dat het vrijwel onmogelijk is om een heler (of in ieder geval iemand die bewezen gestolen goederen in zijn bezit heeft) dusdanig aan te pakken dat er iets concreets uit voortkomt. Een aantal jaren geleden kwam ik mijn gestolen Kreidler tegen op marktplaats bij ene T. te B., en heb ik na een aantal gesprekken met agenten besloten om maar net te doen of ik van niets wist en heb een gedeelte van de bromfiets teruggekocht. Einde.

Gebruikersavatar
kursl00
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jul 2011, 19:58
Locatie: Beegden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#43 Bericht door kursl00 » 05 jul 2016, 12:28


Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#44 Bericht door Andy » 05 jul 2016, 13:10

Goed dat de brommers weer bij je in de schuur staan, dat zul je een heel goed gevoel geven.
Ook al zijn ze beetje gehavend terug gevonden.

Mocht je je rs weer in oude staat willen terug brengen heb ik een setje 7spaaks wielen voor je over.

Andy,

Gebruikersavatar
HVG86cc
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 jul 2011, 18:16
Locatie: Meppel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#45 Bericht door HVG86cc » 05 jul 2016, 14:57

Gelukkig weer terug :clap
Mvg Henk.

Gebruikersavatar
Rein
Berichten: 300
Lid geworden op: 09 mar 2010, 22:30
Locatie: Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#46 Bericht door Rein » 05 jul 2016, 16:39

Goed om te horen dat sommige dingen toch nog redelijk goed komen. :)

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#47 Bericht door Parlotti » 07 jul 2016, 16:25

hermanp schreef:Misschien dat de Duitse politie wel wat kan, mag en wil, de Nederlandse politie (ik denk dat het grotendeels een stukje regelgeving c.q. wetgeving is) moet schijnbaar met dusdanig veel regeltjes en beperkingen rekening houden dat het vrijwel onmogelijk is om een heler (of in ieder geval iemand die bewezen gestolen goederen in zijn bezit heeft) dusdanig aan te pakken dat er iets concreets uit voortkomt. Een aantal jaren geleden kwam ik mijn gestolen Kreidler tegen op marktplaats bij ene T. te B., en heb ik na een aantal gesprekken met agenten besloten om maar net te doen of ik van niets wist en heb een gedeelte van de bromfiets teruggekocht.
:-k Tja, ik ken de achtergrond(en) van jouw zaak niet of nauwelijks Herman en ik ben de eerste die tandenknarsend zal toegeven dat misdaad wel degelijk loont, dus ik herken en begrijp je frustratie goed. De crux zit 'm doorgaans in de bewijslast van opzetheling: als iemand gestolen goederen in bezit heeft, wil dat niet altijd zeggen dat hij/zij wist dat het gestolen was. En helaas mag of kan een opsporingsambtenaar dan niet altijd doorbijten. Maar "vrijwel onmogelijk" vind ik te sterk, zeker bij verbroken stuursloten. Heling is en blijft een misdrijf waar een flinke gevangenisstraf op staat: http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/416.html
Dus dat het in jouw specifieke casus fout is gegaan (door welke oorzaak dan ook) wil niet zeggen dat heling nooit bestraft wordt. In NL worden met grote regelmaat mensen veroordeeld voor heling en het komt met regelmaat voor dat slachtoffers hun goederen weer terugkrijgen. Maar ik ben het wel met je eens dat er nog veel te weinig gepakt worden: dat dan weer wel.
Groet, Marcel

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#48 Bericht door hermanp » 08 jul 2016, 00:29

Marcel, de agenten die ik gesproken heb naar aanleiding van de marktplaatsadvertentie waarin mijn bromfiets te koop werd aangeboden, vertelden mij dat het doorgaans in zulke gevallen een zaak voor de hulpofficier van justitie is. Die bepaalt dan wat er met het gestolen goed gebeurt. Vaak wordt dan het goed (MIJN bromfiets dus) in beslag genomen en als de verkoper (of heler) te goeder trouw heeft gehandeld, kan het goed worden teruggegeven aan de heler of de rechtmatige eigenaar (ik dus) kan het voor een aannemelijk bedrag terugkopen. Om die rompslomp te voorkomen, heb ik toen besloten om maar gewoon te onderhandelen en het restant van mijn bromfiets terug te kopen. Als ik wel voor de omslachtige weg had gekozen, had de politie misschien meer mogelijkheden, in mijn geval werd er een telefoontje gepleegd om met de verkoper/heler te praten en om hem te vragen van wie hij deze bromfiets had gekocht. Deze man, Theo uit Balk, wist nog wel van wie hij de bromfiets had gekocht, maar wilde het niet vertellen. Dus was het einde oefening voor politie. Proberend objectief te blijven vind ik mijn frustratie gerechtvaardigd.

SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#49 Bericht door SwiffMeister » 08 jul 2016, 15:54

Mach4 schreef:Een KTM of Hercules blok wat aangeboden word op bijvoorbeeld Marktplaats moet gelijk opvallen,die zijn zeldzaam in Nederland.
Een Kreidler blok is een ander verhaal,die zijn niet zeldzaam,dan moet je inderdaad het geluk hebben dat het motornummer herkent word.
Dat valt nog best mee. Onder beide hangt een Sachs blok welke je wel vaker tegen komt en die onder heel wat andere brommers ook hebben gehangen.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Gestolen: Kreidler RS GS 1978 en andere 50cc motorfietse

#50 Bericht door Parlotti » 10 jul 2016, 13:45

hermanp schreef:Marcel, de agenten die ik gesproken heb naar aanleiding van de marktplaatsadvertentie waarin mijn bromfiets te koop werd aangeboden, vertelden mij dat het doorgaans in zulke gevallen een zaak voor de hulpofficier van justitie is. Die bepaalt dan wat er met het gestolen goed gebeurt. Vaak wordt dan het goed (MIJN bromfiets dus) in beslag genomen en als de verkoper (of heler) te goeder trouw heeft gehandeld, kan het goed worden teruggegeven aan de heler of de rechtmatige eigenaar (ik dus) kan het voor een aannemelijk bedrag terugkopen. Om die rompslomp te voorkomen, heb ik toen besloten om maar gewoon te onderhandelen en het restant van mijn bromfiets terug te kopen. Als ik wel voor de omslachtige weg had gekozen, had de politie misschien meer mogelijkheden, in mijn geval werd er een telefoontje gepleegd om met de verkoper/heler te praten en om hem te vragen van wie hij deze bromfiets had gekocht. Deze man, Theo uit Balk, wist nog wel van wie hij de bromfiets had gekocht, maar wilde het niet vertellen. Dus was het einde oefening voor politie. Proberend objectief te blijven vind ik mijn frustratie gerechtvaardigd.
Met alle betrekkelijkheid van mijn bescheiden mening Herman: ik vind je frustratie volkomen gerechtvaardigd en ik respecteer je poging om objectief te blijven. Laat daar geen misverstand over bestaan.
Op een "ander gevaar" af dat we nu van het topic gaan afwijken, wil ik toch nog even reageren/aanvullen. En dat is mede bedoeld opdat lezers nu niet gaan denken dat je het in een vergelijkbaar geval beter kan laten zitten. Zoals ik zijn reactie lees, is Herman "onvolledig geïnformeerd" door twee "straatdienders". Die zijn niet zelden jong en onervaren. Een hulpofficier van justitie is niets meer of minder dan een hogere politieambtenaar met enkele bijzondere strafrechtelijke bevoegdheden. Hij/zij is geen lid van het Openbaar Ministerie! De hulpofficier van justitie heeft meer bevoegdheden dan een gewoon opsporingsambtenaar, maar minder dan een officier van justitie. Als zo'n zaak niet wordt doorgeleid, gebeurt er weinig tot niks. Heling (en zeker met een internationale component zoals de casus van deze topic) kan voor een OvJ i.c. een Rechter-Commissaris voldoende grond vormen om een doorzoeking van huis en/of bedrijfspand te vorderen. Mede afhankelijk van wat er aangetroffen wordt, kan er dan wel degelijk doorgerechercheerd worden. Kortom, met alle respect voor de beslissing van Herman, als je mooie spullen worden gejat: niet opgeven maar aangeven. Desnoods schakel je juridische bijstand in. Last but not least: we hebben dit forum ook nog en ik weet zeker dat er diverse forumleden zijn die dan kunnen en willen meedenken.

Plaats reactie