Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 10:21 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
Ik neem de volgende stap met Triboron Brandstofversterker.
Na onderhoud aan het KreidlerServicebussie begonnen met het toevoegen van de brandstofversterker.
Dat dit effect heeft is direct duidelijk, met dezelfde rijstijl gaf na de de eerste bijmenging de kilometerteller ruim 100km meer aan.
De motoroliewissel was nog niet nodig en, is om objectief het effect te kunnen meten van de Brandstoftoevoeging, uitgesteld.
Na de tweede tank met toevoeging leeggereden te hebben, zullen we een oliewissel doen en ook de Motorolietoevoeging van Triboron gaan bijmengen.

Heb de Brandstofversterker ook maar ff aan de euro95 van de familie-C1 toegevoegd.
Ben vooral benieuwd naar de resultaten van de C1 gezien de sportieve rijstijl van mijn vrouw :wink:
Zodra die tank leeg is volgt een update, dat is ws pas aan het einde vd week (vakantie)


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 12:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
KJ schreef:
Ik neem de volgende stap met Triboron Brandstofversterker.
Na onderhoud aan het KreidlerServicebussie begonnen met het toevoegen van de brandstofversterker.
Dat dit effect heeft is direct duidelijk, met dezelfde rijstijl gaf na de de eerste bijmenging de kilometerteller ruim 100km meer aan.
De motoroliewissel was nog niet nodig en, is om objectief het effect te kunnen meten van de Brandstoftoevoeging, uitgesteld.
Na de tweede tank met toevoeging leeggereden te hebben, zullen we een oliewissel doen en ook de Motorolietoevoeging van Triboron gaan bijmengen.

Heb de Brandstofversterker ook maar ff aan de euro95 van de familie-C1 toegevoegd.
Ben vooral benieuwd naar de resultaten van de C1 gezien de sportieve rijstijl van mijn vrouw :wink:
Zodra die tank leeg is volgt een update, dat is ws pas aan het einde vd week (vakantie)

Goedkope tuning KJ. ALs het soepeler loopt denk je ook aan minder slijtage :clap
Goed bezig, en houd ons op de hoogte. Ook voor tweetakten bovenop de mengsmering geschikt?
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 1:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
jamojamo schreef:
KJ schreef:
Ik neem de volgende stap met Triboron Brandstofversterker.
Na onderhoud aan het KreidlerServicebussie begonnen met het toevoegen van de brandstofversterker.
Dat dit effect heeft is direct duidelijk, met dezelfde rijstijl gaf na de de eerste bijmenging de kilometerteller ruim 100km meer aan.
De motoroliewissel was nog niet nodig en, is om objectief het effect te kunnen meten van de Brandstoftoevoeging, uitgesteld.
Na de tweede tank met toevoeging leeggereden te hebben, zullen we een oliewissel doen en ook de Motorolietoevoeging van Triboron gaan bijmengen.

Heb de Brandstofversterker ook maar ff aan de euro95 van de familie-C1 toegevoegd.
Ben vooral benieuwd naar de resultaten van de C1 gezien de sportieve rijstijl van mijn vrouw :wink:
Zodra die tank leeg is volgt een update, dat is ws pas aan het einde vd week (vakantie)


Goedkope tuning KJ. ALs het soepeler loopt denk je ook aan minder slijtage :clap
Goed bezig, en houd ons op de hoogte. Ook voor tweetakten bovenop de mengsmering geschikt?
Gr.,
Eric



Vroeger in de experimentele fase van PTF daarmee als toevoeging in de motorolie gereden (in de Norton) met een merkbaar en aantoonbaar resultaat. Die ouwe motor (bj 1960) draaide daarmee echt soepeler en werd beduidend zuiniger!
Destijds werd er een gratis vat met 220Liter PTF in de werkplaats gezet onder voorwaarde dat er (breed) gerapporteerd werd. :mrgreen:

Met 208.000Km kan je van de 2.0HDi wel stellen dat hij "net" ingelopen is dus we gaan het zien.
Ben gewoon ff nieuwsgierig nav de positieve effecten op het verbruik en de souplesse van de motor zoals die mij verteld werden en probeer wat met de proef-flesjes die me in de handen werden gedrukt.. :wink:

Zou de Triboron brandstoftoevoeging niet bovenop (of in plaats van-) de "High tech" gaan gebruiken Eric.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 2:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Mijn vader gebruikt de motorolie versterker al in zijn Triumph speedtriple R, en ik geloof ook in zijn Toyota Celica liftback (uit 77) en hij voegt aan beide ook de brandstofversterker toe en kon het wel bemerken bij de Toyota, loopt beter stationair en start nog sneller en iets zuiniger...maar niet wereldschokkend. Zelf ben ik benieuwd hoe de koolvorming zich ontwikkelt in mijn motor, als dat erger wordt ga ik waarschijnlijk toch weer roken.....maar nu ik een nieuwe zuiger heb geplaatst (oude was gescheurd) rookt de motor niet meer bij koude en of warme start, het is me nog niet opgevallen in ieder geval...dus wellicht is de verbranding nu beter!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 6:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Hier nog een interessant stukje over toevoegingen met PTFE , http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... eVz1TwK7Ww


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 8:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 03, 2005 9:18 pm
Berichten: 545
Woonplaats: Waregem (België)
nozems schreef:
Mijn vader gebruikt de motorolie versterker al in zijn Triumph speedtriple R, en ik geloof ook in zijn Toyota Celica liftback (uit 77) en hij voegt aan beide ook de brandstofversterker toe en kon het wel bemerken bij de Toyota, loopt beter stationair en start nog sneller en iets zuiniger...maar niet wereldschokkend. Zelf ben ik benieuwd hoe de koolvorming zich ontwikkelt in mijn motor, als dat erger wordt ga ik waarschijnlijk toch weer roken.....maar nu ik een nieuwe zuiger heb geplaatst (oude was gescheurd) rookt de motor niet meer bij koude en of warme start, het is me nog niet opgevallen in ieder geval...dus wellicht is de verbranding nu beter!



Zolang je bougie mooi zichzelf rein brandt en je uitlaatkanaal niet dicht slaat van de kool moet je jezelf geen zorgen maken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2016 7:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Kool op kop en zuiger kan detonatie in de hand werken.
Dus toch effe opletten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2016 12:39 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Zo scherp staat de mijne niet getund Casper...maar het zou kunnen, door de hogere compressie. Wat ik wel eens had meegemaakt bij mn 60je dat er zoveel kool tussen de zuiger en kop (squisch spleet) zat dat de zuiger de kop raakte en de drijfstang uiteindelijk naar de vaantjes was... Dus toch opletten inderdaad!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2016 3:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Kool kan ook gaan gloeien en voortijdige ontsteking (detonatie -) veroorzaken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2016 7:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 03, 2005 9:18 pm
Berichten: 545
Woonplaats: Waregem (België)
Honda EXP 2 had een gecontroleerde detonatie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_EXP-2


Bij m'n TM ontkool ik de delen bij het vervangen van de zuigerveren elke 10.000km..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2016 4:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2350
Woonplaats: Dronten
De zuiger en de kop na 1100 km Triboron 1:100
Rechts op de zuiger heb ik even geveeg(d)t met een doekje.


Bijlagen:
Triboron geen Kool (1).JPG
Triboron geen Kool (1).JPG [ 65.35 KiB | 3217 keer bekeken ]
Triboron geen Kool (2).JPG
Triboron geen Kool (2).JPG [ 52.32 KiB | 3217 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2016 4:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2005 6:03 pm
Berichten: 454
Woonplaats: Heerhugowaard
Dat ziet er goed uit! Hoe zag het er uit toen je begon met Triboron?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2016 8:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ziet er mooi en droog uit, beetje hetzelfde beeld als bij mij, dus wel redelijk wat koolaanslag in de kop.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2016 10:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2350
Woonplaats: Dronten
Jekihero schreef:
Dat ziet er goed uit! Hoe zag het er uit toen je begon met Triboron?
Heb ik helaas geen foto van :-(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2016 11:02 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Jongens de ervaring leert mij jullie iets te moeten mededelen. Ik ben reeds gestopt met het gebruikt van Triboron, en niet alleen vanwege de in mijn ogen harde kool. De motor begon ineens een verdacht en onheilspellend geluid te maken, wat voor mij een reden was niet meer door te rijden voordat er meer schade zou kunnen optreden, en dat was de juiste beslissing! Ik had kunststof lager kooien gebruikt voor de krukaslagers (Celeron). Maar bij demontage was te zien dat een lagerkooi compleet aan gruzelementen lag, dit had dus een genadeloze vastloper kunnen opleveren....wat ook erg opviel was dat de krukaslagers en de krukaswangen erg droog waren, er zat nauwelijks 'vettigheid' bij het bigend en zuiger en cilinder zat weer wel meer vettigheid. Je snapt dat ik wel schrok hiervan, het is natuurlijk niet te zeggen of dit door de Triboron komt en al dan niet door de mengverhouding ervan (1op100)!! zuiger en cilinder en zuigerveren vertoonde geen noemenswaardige slijtage, er is ook te lezen dat het zich uitstekend hecht aan metalen oppervlakken, wellicht dat dat dus letterlijk opgaat? (maar de krukwangen waren ook erg droog??)

Het is moeilijk hier zonder meer een conclusie aan te verbinden, maar ik ben bij deze dus wel gestopt met het gebruik van Triboron.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2016 12:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Hoe zag het lagerloopvlak er uit?Dat de lagerkooi kapot is gegaan kan toeval zijn,een loopvlak dat beschadigd is zou kunnen duiden
op slechte smering.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2016 1:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
De lagerschaal in het carter vertoonde geen gekke dingen, wel het lagercupje, daar was duidelijk te zien dat het mis gegaan was, evenals de kooi natuurlijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2016 1:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Maar als zo'n kooi breekt kunnen losse stukjes ook schade veroorzaken...maar ik vond het wel een droge boel daar...olie en of smeermiddel moet ook koelen en als dat er te weinig is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2016 1:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Dan maar weer terug naar de oude vertrouwde 2takt olie,weet je zeker dat er voldoende smering is.
Al die wondermiddelen,ik geloof er niet in,ik hou het wel bij de bewezen goede 2takt olie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2016 7:09 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5518
Woonplaats: Kreuzau (D)
hey Pascal,

kijk ens wat ik geschrijven heb hier op Pagina 4 ;)

viewtopic.php?f=8&t=44032&start=75


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2016 8:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Roman dat weet ik, en ik zei in de trant van de tijd zal het leren, en een les was het! Gelukkig alleen het lager stuk, dus beperkte schade. Het is niet veel werk het te maken:)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2016 9:10 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9232
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
en een les was het


Tot nu toe ben jij de enige die motorschade ophangt aan het gebruik van Triboron.
Ik ken geen andere gevallen, jij wel?
Ik volg je berichtgeving, chronologie's achter elkaar is de slotsom "en een les was het,"
Je moet niet aankomen met zelf bedachte 2tact smeer horror, en zeker niet bij bigbore blokken Pascal.

Want één ding staat vast bij een bigbore blok, een periodiek bezoek aan de reviseur is meer regel als uitzondering, ongeacht welk smeermiddel dan ook.

Ik heb ooit eens gelezen op dit forum dat een Kreidler zijn bigend aan gruzelementen had gereden na een bij uitzondering eenmalige tankbeurt 1:50 zo uit de benzinepomp, HORROR pascal, mijn god, alle top smeermiddelen voor door de benzine passeerde de revue.
Het werd zelf zo gek dat de combinatie merk benzine (BP, Shell, Avia enz enz) en je gebruikte smeermiddel bepalend was voor de levensduur van je blok.
Nou dan ben je wel even goed de weg kwijt in mijn optiek.
Jou persoonlijke ervaring is een geval op zich, daar mag en kun je niet het gebruik van Triboron aan ophangen.
Het kan ook te gek Pascal, we worden echt te oud voor een partij onzin.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2016 10:49 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Henk dan lees je het verkeerd, overeind blijft wel de vraag hoe het zich verhoud met de kunststof kooien, die vraag is blijkbaar niet te beantwoorden en daarbij de constatering dat het er droog uitzag, het hoe of wat weet en kan ik ook niet beantwoorden en daarnee valt dus niet te zeggen dat Triboron ineens slecht is. Wat ik links en rechts wel gelezen heb is de constatering van een harde koolafzetting welke zich ook moeilijk laat verwijderen..

En ik maak me geen illusie, als je in wat voor vorm ook getund rijdt heb je altijd meer (preventief) onderhoud.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2016 10:55 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dus een les in de zin er is iets niet goed gegaan en daarom weer terug bij de vertrouwde normale mengolie. En dit is natuurlijk ook koren op de molen van de sceptici, maar dat houd je toch, maar dingen verzwijgen doe ik niet en vooral de getunde jongens kunnen beter goed opletten. Thats all


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 10:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 19, 2002 10:39 pm
Berichten: 2251
Woonplaats: Rotterdam
toch een beetje jammer dit....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!