Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Triboron in plaats van tweetaktolie?
Poll eindigt op za aug 27, 2016 5:29 pm
- Nooit van gehoord. 6%  6%  [ 4 ]
- Heb er van gehoord, maar ik blijf rijden met tweetaktolie. 24%  24%  [ 15 ]
- Ik ben geïnteresseerd en ik wacht meer ervaringen af. 37%  37%  [ 23 ]
- Ik ga binnenkort ook met Triboron rijden. 11%  11%  [ 7 ]
- Ik smeer met Triboron en ik heb er positieve ervaringen mee. 21%  21%  [ 13 ]
- Ik smeer met Triboron en ik zie er het voordeel niet van. 0%  0%  [ 0 ]
- Ik smeer met Triboron en ik heb er negatieve ervaringen mee. 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 62
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2016 6:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Bio Ethanol heeft geen invloed op de Celeron kooi.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2016 7:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Hebben de FAG lagers een Celeron kooi , of is dat andere kunststof ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2016 8:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Polyamide..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2016 8:28 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 16, 2004 8:45 pm
Berichten: 503
in het blok van Pascal zaten SLF krukaslagers waar hij
celeron kooien in wilde hebben die hij uit Duitsland had laten komen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2016 9:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Begrepen.
Is er al zicht op de daadwerkelijke oorzaak van de schade ?
Is Triboron nu daadwerkelijk de aanleiding geweest ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2016 11:19 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 16, 2004 8:45 pm
Berichten: 503
Hallo Caspar.
Ik ben er nog niet achter, wat nu de eigenlijke oorzaak is.
Het is gewoon lastig om daar een kant en klaar antwoord voor te vinden.
Er spelen vele factoren mee.
Waarom is de celeron kooi aan de ontstekingskant donkerder geworden,
dan de andere kant die licht van kleur is.
Waarom zit de kooi vol met scheurtjes, en afgebrokkelde stukjes.
Ik had ook al eens gevraagd of er wat bekent was wat triboron
doet met kunstof of in dit geval celeron kooien.
Maar heb daar nooit antwoord op gekregen, omdat ik wist wat er in het blok van Pascal zat.
Of triboron de oorzaak is van het probleem bij Pascal,durf ik zo niet te stellen,
want als het een slecht product zou zijn dan houdt de motor het geen 3500 km uit.

Het viel mij alleen op bij het demonteren van het triboron blok dat het er anders uit zag, dan een blok
wat met gewone mengsmering heeft gereden.


Laatst bijgewerkt door de specialist op ma sep 12, 2016 7:22 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2016 7:19 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Bedankt voor de toelichting.

Het kleurverschil van de Celeron kooien zou ook zijn oorzaak kunnen vinden in een asymmetrische carterspoeling.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2016 7:38 am 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 16, 2004 8:45 pm
Berichten: 503
Om dit te vermijden zorg ik ervoor
dat de ruimte tussen krukwang en Carter links en
rechts zoveel mogelijk gelijk is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2016 10:37 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
[quote="Caspar"]Bedankt voor de toelichting.

Het kleurverschil van de Celeron kooien zou ook zijn oorzaak kunnen vinden in een asymmetrische carterspoeling.[/quote]


Over de Celeron kooitjes het volgende;

HAWE – Hardweefsel

Handelsnamen: Celeron, Ferrozel, Novotext, Tufnol, …

Materiaal
Hardweefsel is een thermoharder, opgebouwd uit katoenweefsel geïmpregneerd met phenolformaldehydehars en wordt (normaal) in een bruine kleur geleverd. Voor toepassingen van lagers mag uitsluitend staf- en busmateriaal gebruikt worden in verband met de wikkelingen. Tandwielen daarentegen mogen uitsluitend uit plaatmateriaal worden gemaakt.

Weerbestendigheid en vocht
De geringe vochtopname zorgt ervoor dat de maatvastheid van de produkten groot is. Door de invloed van UV-stralen wordt het materiaal donkerder van kleur en nemen de mechanische waarden iets af.

Thermische eigenschappen
Hardweefsel wordt daar toegepast waar andere
materialen qua temperatuur minder bruikbaar
worden (130°C).

Elektrische eigenschappen
De elektrische eigenschappen zijn goed. Hardweefsel wordt dan ook toegepast voor hoogspanning, isolatieflenzen, wikkelkernen en spoelen.
Levensmiddelen en chemicaliën

Hardweefsel is niet goed bestand tegen chemicaliën.

Kenmerkende eigenschappen en toepassingen
Zeer hoge mechanische sterkte, goed maat- en drukvast. Hoog temperatuurbereik, stijf en zeer hard. Uitstekend geschikt voor katrolschijven, kabelschijven, glij- en slijtstrippen en tandwielen.

Bron: http://wsvkunststoffen.nl/hawe-hardweefsel/


Voor een straatmachine (ook met hogere vermogens) zie ik de toegevoegde waarde van Celeron kooien totaal niet aangezien er goede lagers met messing & kunstof kooien te verkrijgen zijn.
Persoonlijk prefereer ik de B017 lagers met 10 kogels van een gerenomeerd merk SKF, FAG, SLF omdat ik vind dat het een iets rustiger draaiende motor oplevert.
Als alternatief heeft de NSK met 11 kogels zich reeds lang bewezen waar er technisch gezien wel nadelen te noemen zijn, zoals hogere omloopsnelheid van de kleinere kogels.

In de racerij werden (en soms worden) de krukaslagers (& dus ook de kooien) niet voor niets na elke race preventief vervangen. "Better safe than sorry"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2016 8:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Daar raak je de snaar KJ , Ik lees: " Hardweefsel ( Celeron dus-)is niet goed bestand tegen chemicaliën".
En wat zit er in de moderne brandstoffen en synthetische mengsmeeroliën ? : Chemicaliën !
Kooien geschikt voor een racer waar ze iedere 12 draai uren vervangen worden , misschien minder geschikt voor straatgebruik ?
Zelfde verhaal voor de voorganger: Pertinax.

Ik houd het lekker ouderwets bij messing kooien , als jullie het goed vinden ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2016 8:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Mijn FAG lagers met kunstof kooi kwamen na 6jaar nog als nieuw uit het blok.

Alex d. J. adviseerde mij. Zijn goede lagers maar niet te krap inbouwen.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 11:27 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo,

mijn FAG Krukaslagers sijn nu ook bij mijn roode RS defekt.... naar 6 jaaren...

ik find de FAG´s ook prima.... met meer dan 9000 km bij mijn snelle setup....heb nu weer FAG`s bestell bij de Kreidlerman ....


en ik rijd zeker geen Triboron met 1:100....

ma sijn de SLF lagers nu goed of niet? beter of slechter dan de FAG´s ???
ik heb de SLF`s hier ook liggen.....

gebruikte Messingkooi te gebruiken is voor mij geen option


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 7:53 pm 
Offline

Geregistreerd: do jan 24, 2013 10:53 am
Berichten: 294
Vroeger ook met celeron kooien gereden en deze bleven op gewone mengsmering jaren goed.
Het kan een productiefout in het hardweefsel zijn geweest.
Wat let men om eens een celeronkooi in een potje 1:100 triboron te laten weken voor een maand of 2 en daarnaast 1 in gewone mengsmering? Het evt verschil moet dan zichtbaar worden..,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2016 1:52 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
de SLF Lagers met 10 kogels hebben de kooi uit Polyamid 66... en niet uit celeroon....

de SLF Lagers met 11 kogels hebben de Kooi uit Messing

hier te lezen bij SLF Homepage: https://www.slf-katalog.de/katalog/de/s ... kugellager


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2016 1:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 02, 2013 9:32 pm
Berichten: 206
Woonplaats: Greece
For further information how much does it cost and 1 liter is for about how many km?
Is there a site where I can find it?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2016 2:01 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
http://www.kreidlerservice.nl/?zoekresu ... &sPriceTo=

Mix 1:100


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2016 12:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 09, 2016 2:01 pm
Berichten: 27
Woonplaats: Amersfoort
Hallo Heren.

Ik heb afgelopen zomer ongeveer 1200 km gereden met de Kreidler en 500 km met de Sparta.
In beide brommers Triboron 1 op 100. Geen problemen gehad en toch veel hoge toeren gereden.
De cilinders heb ik er niet afgehaald want ik ben niet zo technisch. Als het vastloopt dan is het fout.
Ik blijf het gebruiken tot ik de brommers moet duwen.

Groet, Henk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2016 1:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
[quote="Henry8"]Hallo Heren.
Ik heb afgelopen zomer ongeveer 1200 km gereden met de Kreidler en 500 km met de Sparta.
In beide brommers Triboron 1 op 100. Geen problemen gehad en toch veel hoge toeren gereden.
De cilinders heb ik er niet afgehaald want ik ben niet zo technisch. Als het vastloopt dan is het fout.
Ik blijf het gebruiken tot ik de brommers moet duwen.
Groet, Henk.[/quote]


Zo denk ik er ook over. Als ie rare geluiden begint te maken stop ik eerder.
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!