kreidler in belgie
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
kreidler in belgie
Hallo jongen en meisjes mijn naam is Gerry en kom uit belgie wallonie
Ik ben kreidlerliefhebber van mijn bubbertijd
Ik ben 43 ondertussen .kreidler rs ooit verkocht aan een duitser voor mijn eerste wagen en de maand er achter al beklaagt dat ze verkocht was ik zeg ze want ik heb altijd het gevoel gehad dat het een meisje was! Nu op een avond op kapaza aan het loeren ,een 2jaar geleden .een kreidler op motorkenteke wow die is voor mij wan in belgie zijn ze zelde en zoeks heb er wat mee getoert maar ik ben wat zwaarder geworden 1.80 83 kilo dus naar 60cc getund membraan ,is veel beter
Maar dan een ander groot probleem ondekte was vroeger woonde ik in vlaanderen en daar was alles veel platter
dan wallonie dus ge moet altijd toeren trekken om de pk er uit te trekken vooral als wat hellerig is in wallonie is er niets plat meestal kleine heling dan terug kleine daling natuurlijk dan grote heling dan terug grote daling dus nu terug sleutelen naar 110CC -membraan ik had het gevoel van als ik meer koppel wil dan ga ik er voor ,en niet meer al mij dood schreeuwen ,gewoon rustig rijden met wat minder toeren .ik wacht nog steeds achter ombouw naar 110cc maar ze hebben heel veel werk dus gedult en nog wat verder dromen!
Tot ziens en groetjes Gerry
Ik ben kreidlerliefhebber van mijn bubbertijd
Ik ben 43 ondertussen .kreidler rs ooit verkocht aan een duitser voor mijn eerste wagen en de maand er achter al beklaagt dat ze verkocht was ik zeg ze want ik heb altijd het gevoel gehad dat het een meisje was! Nu op een avond op kapaza aan het loeren ,een 2jaar geleden .een kreidler op motorkenteke wow die is voor mij wan in belgie zijn ze zelde en zoeks heb er wat mee getoert maar ik ben wat zwaarder geworden 1.80 83 kilo dus naar 60cc getund membraan ,is veel beter
Maar dan een ander groot probleem ondekte was vroeger woonde ik in vlaanderen en daar was alles veel platter
dan wallonie dus ge moet altijd toeren trekken om de pk er uit te trekken vooral als wat hellerig is in wallonie is er niets plat meestal kleine heling dan terug kleine daling natuurlijk dan grote heling dan terug grote daling dus nu terug sleutelen naar 110CC -membraan ik had het gevoel van als ik meer koppel wil dan ga ik er voor ,en niet meer al mij dood schreeuwen ,gewoon rustig rijden met wat minder toeren .ik wacht nog steeds achter ombouw naar 110cc maar ze hebben heel veel werk dus gedult en nog wat verder dromen!
Tot ziens en groetjes Gerry
- pirrebmw
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 12:58
- Locatie: Stabroek - Antwerpen Belgie
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler in belgie
Welkom mede-belg.ramses123 schreef:Hallo jongen en meisjes mijn naam is Gerry en kom uit belgie wallonie
Ik ben kreidlerliefhebber van mijn bubbertijd
Ik ben 43 ondertussen .kreidler rs ooit verkocht aan een duitser voor mijn eerste wagen en de maand er achter al beklaagt dat ze verkocht was ik zeg ze want ik heb altijd het gevoel gehad dat het een meisje was! Nu op een avond op kapaza aan het loeren ,een 2jaar geleden .een kreidler op motorkenteke wow die is voor mij wan in belgie zijn ze zelde en zoeks heb er wat mee getoert maar ik ben wat zwaarder geworden 1.80 83 kilo dus naar 60cc getund membraan ,is veel beter
Maar dan een ander groot probleem ondekte was vroeger woonde ik in vlaanderen en daar was alles veel platter
dan wallonie dus ge moet altijd toeren trekken om de pk er uit te trekken vooral als wat hellerig is in wallonie is er niets plat meestal kleine heling dan terug kleine daling natuurlijk dan grote heling dan terug grote daling dus nu terug sleutelen naar 110CC -membraan ik had het gevoel van als ik meer koppel wil dan ga ik er voor ,en niet meer al mij dood schreeuwen ,gewoon rustig rijden met wat minder toeren .ik wacht nog steeds achter ombouw naar 110cc maar ze hebben heel veel werk dus gedult en nog wat verder dromen!
Tot ziens en groetjes Gerry
Maar huh, die tekst van jouw leest voor geen meter. Gebruik eens wat meer leestekens.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 16 jan 2014, 20:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Re: kreidler in belgie
Beste Gerry,
Welkom op het Kreidler forum. 't Ja éénmaal het Kreidler virus in je lichaam zit, het gaat er niet meer uit…
Helaas heb ik geen ervaring met 110ccm..maar waarom geen 50ccm zover krijgen dat je hetzelfde resultaat krijgt als een 110ccm?
Persoonlijk heb ik al de BOM-rit ( Berlare-Houffalize-Berlare )gereden met een Eitank ( Super4 ) van 1964 en dit met een 4,2pk ( Poorten op scherp gezet ), verhouding 13/33, Bing 16 en dit alles geeft mij bergop +/- 65 km/u, bergaf top 92km/u ( GPS gemeten ) ok.. bergop moet ik wel in zijn 3de schakelen, maar zonder janken.
Naar mijn inziens bestaat de kunst erin om een 50ccm te tunen zonder er een 60ccm/70ccm/80ccm/etc van te maken.
Momenteel bezig met een restauratie van een RS uit '69. En het blijft een 50ccm wel met wat extra poorten
Succes nog met de 110ccm.
* heb de BOM-rit ook al eens gedaan met een Motobi 125ccm ( Imperial Sport 1968 )..alsook zeer leuk. Dan ga je tegen +/- 90km/u naar boven..maar 50ccm geeft toch nog iets meer fun.
Groeten
Guy
Antwerpen
Welkom op het Kreidler forum. 't Ja éénmaal het Kreidler virus in je lichaam zit, het gaat er niet meer uit…
Helaas heb ik geen ervaring met 110ccm..maar waarom geen 50ccm zover krijgen dat je hetzelfde resultaat krijgt als een 110ccm?
Persoonlijk heb ik al de BOM-rit ( Berlare-Houffalize-Berlare )gereden met een Eitank ( Super4 ) van 1964 en dit met een 4,2pk ( Poorten op scherp gezet ), verhouding 13/33, Bing 16 en dit alles geeft mij bergop +/- 65 km/u, bergaf top 92km/u ( GPS gemeten ) ok.. bergop moet ik wel in zijn 3de schakelen, maar zonder janken.
Naar mijn inziens bestaat de kunst erin om een 50ccm te tunen zonder er een 60ccm/70ccm/80ccm/etc van te maken.
Momenteel bezig met een restauratie van een RS uit '69. En het blijft een 50ccm wel met wat extra poorten
Succes nog met de 110ccm.
* heb de BOM-rit ook al eens gedaan met een Motobi 125ccm ( Imperial Sport 1968 )..alsook zeer leuk. Dan ga je tegen +/- 90km/u naar boven..maar 50ccm geeft toch nog iets meer fun.
Groeten
Guy
Antwerpen
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: kreidler in belgie
---------------------------------ramses123 schreef:Aloo,kan er mij iemand wat vertelen of ervaring met
110cc membraan kreidler ?
Groetjes Gerry
leopold . [ weer een belg ] .
die heeft zo een de jager cilinder set .
5 pagina`s tekst .
viewtopic.php?f=23&t=41649
>>
Laatst gewijzigd door LVS op 03 nov 2016, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 31 dec 2015, 10:02
- Locatie: Kortrijk
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: kreidler in belgie
Hallo,ramses123 schreef:Aloo,kan er mij iemand wat vertelen of ervaring met
110cc membraan kreidler ?
Groetjes Gerry
Is het een de jager? Ik heb een de jager blok 6 versnellingen met 110cc, er is veel afstelwerk.
mvg
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler in belgie
ja een jagger gewoon met 5 bak ,mischien later iets
beter steken eerst,eens aan de tand voelen !
Wat is jouw ervaring met deze setup .bv koppel
EN+-snelheid ? groetjes Gerry
beter steken eerst,eens aan de tand voelen !
Wat is jouw ervaring met deze setup .bv koppel
EN+-snelheid ? groetjes Gerry
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 31 dec 2015, 10:02
- Locatie: Kortrijk
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: kreidler in belgie
Hallo,ramses123 schreef:ja een jagger gewoon met 5 bak ,mischien later iets
beter steken eerst,eens aan de tand voelen !
Wat is jouw ervaring met deze setup .bv koppel
EN+-snelheid ? groetjes Gerry
Ja er zit wel wat kracht in, snelheid moet je realistisch blijven 120 is rijdbaar. Maar uiteindelijk blijf je met een lichte bromfiets. Waarom koop je geen 250cc motor dan zal je geen moeite hebben met de heuvels?
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: kreidler in belgie
Eindelijk is iemand met een dosis realiteitszin.Waarom koop je geen 250cc motor dan zal je geen moeite hebben met de heuvels?
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler in belgie
Die heb ik ,en ook 125 mt yamaha gewoon om naar
mijn werk te rijden !Rijd alemaal wel goed, maar geen fun gevoel.Dus ik bedoel daarmee ,als het zonnetje schijnt en er is niet te veel wind ,en ik wil eens gezelig toeren, dat kan alleen maar met
mijn kreidler! En daar gaat niets boven .Ok 110cc is mischien wat overdreven ,maar dat is ook fun overdrijven! En geef toe ,dat de jagger echt wel mooie kwaliteit onderdelen ontwerpt echt top ,die cilinders!
mijn werk te rijden !Rijd alemaal wel goed, maar geen fun gevoel.Dus ik bedoel daarmee ,als het zonnetje schijnt en er is niet te veel wind ,en ik wil eens gezelig toeren, dat kan alleen maar met
mijn kreidler! En daar gaat niets boven .Ok 110cc is mischien wat overdreven ,maar dat is ook fun overdrijven! En geef toe ,dat de jagger echt wel mooie kwaliteit onderdelen ontwerpt echt top ,die cilinders!
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 31 dec 2015, 10:02
- Locatie: Kortrijk
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: kreidler in belgie
Hallo,Henk 3bakvoet schreef:Eindelijk is iemand met een dosis realiteitszin.Waarom koop je geen 250cc motor dan zal je geen moeite hebben met de heuvels?
Heb een tijd geleden een kreidler overgenomen met een 110 erop, heeft veel kracht. Maar je kunt er niet rustig mee rijden, ik heb veel liever een goed getuned/afgestelde 50cc cilinder tenslotte blijft het een "lichte bromfiets"... Veel mensen zijn al afgestapt van de big bore cilinders (zeker als je geen motor kennis hebt).
Je kan het vergelijken met een zware Porsche motor in een kever plaatsen dit is ook niet logisch, koop dan een Porsche!
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler in belgie
Ik ben het met Frédéric eens,ik heb zelf een snelle 60cc gehad en nu een snelle 50cc,de laatste vind ik
hoort bij een Kreidler,dat is de uitdaging om met zo,n kleine cilinderinhoud snel te rijden.Als ik nog sneller wil pak ik wel een 250 of 500cc 2takt.
hoort bij een Kreidler,dat is de uitdaging om met zo,n kleine cilinderinhoud snel te rijden.Als ik nog sneller wil pak ik wel een 250 of 500cc 2takt.
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler in belgie
Ik begrijp jullie wel jongens ,maar mijn vorige set was een 60 cc 15 pk set up ,.reed heel goed een ehte raket ,als ik de boel opentrok 13 36 vertanding had ik het gevoel, dat alles bijna omplofte tussen mijn benen! Dan rustig toeren dat gaat,MAAR,geen wind ,
geen helling ! anders valt hij gewoon in,of ge moet terug de toeren in en dan kwam het race karakter terug boven ,en de zuiger om de 600 km vuilbak ,ik
ben eens gaan toeren aan kust , geen enkel probleem
,trok geweldig en altijd alles is plat .,maar waar ik woon moet ge voor goed te zijn 13 38 Vertanding rijden ,dan zakte hij wat minder in maar veel te veel toeren .,dus ja ik denk in mijn geval ,meer cc ,meer koppel,veel minder toeren
geen helling ! anders valt hij gewoon in,of ge moet terug de toeren in en dan kwam het race karakter terug boven ,en de zuiger om de 600 km vuilbak ,ik
ben eens gaan toeren aan kust , geen enkel probleem
,trok geweldig en altijd alles is plat .,maar waar ik woon moet ge voor goed te zijn 13 38 Vertanding rijden ,dan zakte hij wat minder in maar veel te veel toeren .,dus ja ik denk in mijn geval ,meer cc ,meer koppel,veel minder toeren
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: kreidler in belgie
Lastig onderwerp, kort gezegd zijn wij gek dat we alles verbouwen terwijl het kopen van een echt motor je dat brengt wat je wilt...maar ja dat is dan al snel weer saai(vind ik dan) dan maar opvoeren, pro saldo kun je met een bigbore het koppel makkelijker verdienen en zal vermits niet te racy getimed een rustig(er) katakter hebben als een doorgetunde 50 of 60cc...maar al rijdt je met een 80cc denk dan niet dat je ineens een Pann europeen onder je kont heb, het blijft een opgevoerde brommer. Ik rijdt met een tamme 80cc bigbore met standaard uitlaat met tw 15/33 bij weinig wind of vlakke weg heerlijk toeren in de 5, maar als het harder gaat waaien en of met echte heuvels zoals in de Eifel moet ik ook terugschakelen naar 4, ik kan dan lichter vertanden maar dan wordt het weer zo'n druktemaker... met andere woorden verwacht geen wonderen het is altijd ergens compromissen sluiten.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: kreidler in belgie
nozems schreef:..... tamme 80cc bigbore met standaard uitlaat met tw 15/33 bij weinig wind
warom geen langere primaire vertanding?? de Jager 3,47:1 ??? een 15er tandwiel find ik niet so goed wegen de ketting...
of een 21/77 3,68:1 schuine Kreidler Vertanding???
is toch veel beter ???
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: kreidler in belgie
Roman, dat is wellicht beter, maar ik bemerk geen extra slijtage aan de ketting of tandwielen en hij loopt er heel soepel om heen. Maar ik snap wat je bedoelt.
Voor de topicstarter een bigbore kan je veel rijplezier opleveren, maar bedenk (zeker bij een hoog vermogen) dat dit ook kennis vraagt mbt afstelling en eventuele preventieve onderhoudsintervallen, het mooie zou zijn dat je eens op wat van dat soort machines kunt rijden alvorens je de knip opentrekt.
Voor de topicstarter een bigbore kan je veel rijplezier opleveren, maar bedenk (zeker bij een hoog vermogen) dat dit ook kennis vraagt mbt afstelling en eventuele preventieve onderhoudsintervallen, het mooie zou zijn dat je eens op wat van dat soort machines kunt rijden alvorens je de knip opentrekt.
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 31 dec 2015, 10:02
- Locatie: Kortrijk
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: kreidler in belgie
Dit bedoel ik nu, veel mensen kopen dit zonder kennis van zaken. Je zou ze er eerst eens 100km mee moeten laten rijden, zoals je zegt er moet altijd aan afgesteld worden logisch ook het blok is er ook niet op voorzien.nozems schreef:Roman, dat is wellicht beter, maar ik bemerk geen extra slijtage aan de ketting of tandwielen en hij loopt er heel soepel om heen. Maar ik snap wat je bedoelt.
Voor de topicstarter een bigbore kan je veel rijplezier opleveren, maar bedenk (zeker bij een hoog vermogen) dat dit ook kennis vraagt mbt afstelling en eventuele preventieve onderhoudsintervallen, het mooie zou zijn dat je eens op wat van dat soort machines kunt rijden alvorens je de knip opentrekt.
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler in belgie
Ja maar wat ik dan niet goed begrijp,dat is een 50 cc
,cilinder vol gaten ,hoge drukkop cilinder ,race uitlaat,,HPi race onsteking ,vertanding 13 36
Top rond 120 rmp 13500 toeren ,is daar dan het blokje op voorzien! 15 pk en nog meer .Het is toch geen van de twee gezond!
,cilinder vol gaten ,hoge drukkop cilinder ,race uitlaat,,HPi race onsteking ,vertanding 13 36
Top rond 120 rmp 13500 toeren ,is daar dan het blokje op voorzien! 15 pk en nog meer .Het is toch geen van de twee gezond!
Laatst gewijzigd door ramses123 op 10 nov 2016, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: kreidler in belgie
Waar is Jan de Vries dan wereldkampioen mee gewordenramses123 schreef:Ja maar wat ik dan niet goed begrijp,dat is een 50 cc
,cilinder vol gaten ,hoge drukkop cilinder ,race uitlaat,,HPi race onsteking ,vertanding 13 36
Top rond 120 rmp 13500 toeren ,is daar dan het blokje op voorzien! 15 pk en nog meer .
Meer pk en veel meer toeren.
Enzo
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: kreidler in belgie
Vergeet een ding niet, opvoeren is altijd inleveren in de levensduur&betrouwbaarheid. Wil je uitgaan van maximale levensduur dan vooral niet opvoeren. En wat slijt sneller, iets wat 14.000rpm moet draaien voor 11pk of iets wat maximaal 10.000rpm draait voor 11pk?