Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
- Joop B
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 20:57
- Locatie: Hierden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Hallo
Denk dat er gewoon een oldtimer regeling moet komen,net als bij autos en motoren.
voor oude autos gelden ook andere keuringseisen.
onze brommers zijn tenslotte ook cultureel erfgoed.
VR GR
Joop B
Denk dat er gewoon een oldtimer regeling moet komen,net als bij autos en motoren.
voor oude autos gelden ook andere keuringseisen.
onze brommers zijn tenslotte ook cultureel erfgoed.
VR GR
Joop B
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Gewoon niet aan meedoen. Benzine erin en hup, de weg op. Eén van de motieven achter dit voorstel, is ergernis. Men ergert zich aan scooters. Als fietser erger ik me aan auto's, auto's die van links komen en nog steeds denken dat ik, als (brom)fietser van rechts, geen voorrang heb, danwel voorrang zal geven. Bovendien zijn er verschrikkelijk veel auto's, auto's die daarom meer zullen vervuilen, auto's die heel veel asfalt nodig hebben en sowieso veel ruimte in beslag nemen. Doe die auto's maar weg dan.
Oh ja, welk percentage van de totale vervuiling in Nederland kun je toeschrijven aan de gemotoriseerde tweewieler?
Oh ja, welk percentage van de totale vervuiling in Nederland kun je toeschrijven aan de gemotoriseerde tweewieler?
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Jongens dit alles is niks meer dan symboolpolitiek, die onze hobby vroeg of laat de kop gaat kosten... ieder weldenkend mens kan wel logisch nadenken dat die vervuiling van die paar brommers of zelfs de enorme oceaan van auto's die ons land rijk is nihil is... je kan beter het biefstukje op je bord de schuld van alle milieu problematiek geven.
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Helaas,als het aan dit corrupte kabinet onder leiding van anne knol en andere foute partijen ligt,kan dit wel eens onze Brommer(kop)gaan kosten!...inderdaad veel meer andere voertuigen op neerlandswegen stoten tig meer uitstoot uit dan die paar brommertjes van ons KREIDLER LIEFHEBBERS!,en andere oldtimers!..het is een regelrechte schande van dit kabinet......in amsterdam is het al zo ver: vanaf 1 januari 2018 mogen 2Takt scooters en brommers van voor 2010 er niet meer in!!...er staat ons vrees ik ook nog wat te wachten!....zet mijn brommert gewoon weer terug op motorkenteken,want dan kan het wel namelijk?.
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 09 mar 2008, 11:52
- Locatie: De Bollenstreek ( ZH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
2-tact nooit aan misschien scherpere emissie eisen voldoen ?
Beste dames en heren,
Ik snap het echt even niet meer, stel dat de wettelijke eisen voor max. uitstoot zouden verscherpen ?!
Dan hadden we toch zelf al alternatieven gevonden om er wel aan te kunnen voldoen ?
Van ** 49.9 cc brommer naar motor is n.l. nogal radicaal ** , weg Neerlandse brommertijd c.q. historie ( 1948 - 2017 ).
To the point m.b.t. ** de weg ** die deze Maarten site al aan het volgen was, ja toch ?
1] betere benzine, doel op die benzine die o.a. in de grasmaaiers van de overheid wordt gebruikt. verkrijgbaar bij o.a. Welkoop.
2] Triboron in plaats van tweetaktolie.
Dit zou toch het ei van Columbus zijn ?
Temeer diezelfde overheid in hun eigen opgelegde krappe milieuzone hun 2-tacten vullen met die speciale ( duurdere benzine / olie )
Welnu als het hol van de leeuw ( de alle kanten opschietende als een kip zonder kop brabbelende overheidsdienaars ) het 2-tact sap zelf gebruiken.
Wat lopen wij dan voor toekomstig risico ?
Voorstel tegen die tijd, een erkent bureau inhuren, dan " even meten op de vliegtuig taxibaan van Schiphol "
In een dbase FF (1) vergelijkingsstaatje maken, dan hebben ze tot de volgende verkiezing weer genoeg discussiemateriaal.
Groet,
John Smit
Ik snap het echt even niet meer, stel dat de wettelijke eisen voor max. uitstoot zouden verscherpen ?!
Dan hadden we toch zelf al alternatieven gevonden om er wel aan te kunnen voldoen ?
Van ** 49.9 cc brommer naar motor is n.l. nogal radicaal ** , weg Neerlandse brommertijd c.q. historie ( 1948 - 2017 ).
To the point m.b.t. ** de weg ** die deze Maarten site al aan het volgen was, ja toch ?
1] betere benzine, doel op die benzine die o.a. in de grasmaaiers van de overheid wordt gebruikt. verkrijgbaar bij o.a. Welkoop.
2] Triboron in plaats van tweetaktolie.
Dit zou toch het ei van Columbus zijn ?
Temeer diezelfde overheid in hun eigen opgelegde krappe milieuzone hun 2-tacten vullen met die speciale ( duurdere benzine / olie )
Welnu als het hol van de leeuw ( de alle kanten opschietende als een kip zonder kop brabbelende overheidsdienaars ) het 2-tact sap zelf gebruiken.
Wat lopen wij dan voor toekomstig risico ?
Voorstel tegen die tijd, een erkent bureau inhuren, dan " even meten op de vliegtuig taxibaan van Schiphol "
In een dbase FF (1) vergelijkingsstaatje maken, dan hebben ze tot de volgende verkiezing weer genoeg discussiemateriaal.
Groet,
John Smit
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 09 mar 2008, 11:52
- Locatie: De Bollenstreek ( ZH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
zeepbel milieuaanscherping, niet bij triboron discussie plak
Beste dames en heren,
Alvorens ik nog (1) keertje hierover in de pen klim, heb echt diverse zaken op Maarten Kreidler bestudeerd.
Maar misschien lees ik er toch weer overheen, potverdorrie nog an toe zeg... en mijn oprechte excuses hiervoor !
Inzet vraag / opmerking.
Mijn historische brommers zomaar om- kentekenen van een 49.9 cc naar een 50ccc= +++ motor is persoonlijk echt niet.. mijn ding.
Temeer o.a. ook mijn eigen RHC Nederland waardige fietsen met hulpmotor nevernooit de status motorfiets kunnen verkrijgen.
Sterker nog, ik en anderen zouden op de provinciale weg een regelrecht gevaar voor andere mede weggebruikers worden.
Domweg daar ik dan waarschijnlijk al opgevoerd niet boven de 65 km/h kom, en volgens mij krijg je dan ook nooit een motorkenteken op dat gedateerde RH fiets toestel.
Onderstaand mijn persoonlijke vragen aan het kritische Maarten clubpanel, misschien kunnen zij e.e.a. al beantwoorden, resp.
1] triboron 1:100 okay ? en wie kan mij gevalideerde data aanleveren dat die 1: 100 smering veilig genoeg t.a.v. het scala aan verkruigbare gewone reguliere maatschappij 2-tact mengolie ?
2] wie kan mij vertellen in hoeverre { drastisch lager ? } de vervuilende emissiewaarden bij een mengwaarde 1:100 gebruik afneemt ? is de afname lineair, kwadratisch t.o.v. 1-50 <> 1:100 ?
3] In BP Utimate benzine als voorbeeld zit tot nu toe geen ethanol in vermengd, hoe verhoudt zich dit t.o.v. die milieuvriendelijke benzine o.a. verkrijgbaar bij Fa. Welkoop.
4] waar kan ik iets van een terugkoppeling der kritische overheid vinden m.b.t. hoe... zij er tegenaan kijken als wij millieuvriendelijk benzine in combinatie met triboron stoken, is men dan tevreden ?
Okay, bromtol > naar motortol.
1] kosten omkatten Kreidler brom- naar motortol, 1] cilinder-zuiger-pet, carburateur, uitlaat, tandwielen, klaxon en.. verlichting xx euro's
2] of de boel even bij LVS laten tunen, dat kan ook ! Claus is megakundig.. en zeker niet duur, maar werkt ook weer niet clubleden gratis !
3] opgepimpte Kreidler bromtol naar de RDW in Waddinxveen, kassa circa 200.0 euro
4] en het belangrijkste, ik mag dan ** helemaal niet meer op het fietspad ** ga rug- en beenbeschermers aanschaffen, daar de 4-wielers onder ons nu al de 50cc RS vouwen uit je broek rijden.
Kostenplaatje vergelijk.
1] KM kosten andere duurdere benzine en olie
2] Ombouwkosten en.. keuringskosten 49.9 cc bromfiets naar 50cc motorfiets
Samenvattend,
a] kan ik zonder levensbedreigende situatie, technisch, slijtage veilig 1 : op 100 rijden op bijv. Shell / Motul en/of andere reguliere 2-tact mengolie ?
b] is vadertje - moedertje overheid ook al blij als ikzelf vrijwillig de keuze maak om 1:00 / triboron en milieuvriendelijke te gebruiken ?
Spreek de hoop uit dat iemand van de Maarten Kreidler vanuit de ook al wat grijzer wordende rebellenclub hier.. een passend antwoord op kan/wil geven ?!
Ikzelf weet het echt niet, of.. ik heb het weer niet goed doorgelezen !
Met een hartelijke BROM groet,
John Smit
Alvorens ik nog (1) keertje hierover in de pen klim, heb echt diverse zaken op Maarten Kreidler bestudeerd.
Maar misschien lees ik er toch weer overheen, potverdorrie nog an toe zeg... en mijn oprechte excuses hiervoor !
Inzet vraag / opmerking.
Mijn historische brommers zomaar om- kentekenen van een 49.9 cc naar een 50ccc= +++ motor is persoonlijk echt niet.. mijn ding.
Temeer o.a. ook mijn eigen RHC Nederland waardige fietsen met hulpmotor nevernooit de status motorfiets kunnen verkrijgen.
Sterker nog, ik en anderen zouden op de provinciale weg een regelrecht gevaar voor andere mede weggebruikers worden.
Domweg daar ik dan waarschijnlijk al opgevoerd niet boven de 65 km/h kom, en volgens mij krijg je dan ook nooit een motorkenteken op dat gedateerde RH fiets toestel.
Onderstaand mijn persoonlijke vragen aan het kritische Maarten clubpanel, misschien kunnen zij e.e.a. al beantwoorden, resp.
1] triboron 1:100 okay ? en wie kan mij gevalideerde data aanleveren dat die 1: 100 smering veilig genoeg t.a.v. het scala aan verkruigbare gewone reguliere maatschappij 2-tact mengolie ?
2] wie kan mij vertellen in hoeverre { drastisch lager ? } de vervuilende emissiewaarden bij een mengwaarde 1:100 gebruik afneemt ? is de afname lineair, kwadratisch t.o.v. 1-50 <> 1:100 ?
3] In BP Utimate benzine als voorbeeld zit tot nu toe geen ethanol in vermengd, hoe verhoudt zich dit t.o.v. die milieuvriendelijke benzine o.a. verkrijgbaar bij Fa. Welkoop.
4] waar kan ik iets van een terugkoppeling der kritische overheid vinden m.b.t. hoe... zij er tegenaan kijken als wij millieuvriendelijk benzine in combinatie met triboron stoken, is men dan tevreden ?
Okay, bromtol > naar motortol.
1] kosten omkatten Kreidler brom- naar motortol, 1] cilinder-zuiger-pet, carburateur, uitlaat, tandwielen, klaxon en.. verlichting xx euro's
2] of de boel even bij LVS laten tunen, dat kan ook ! Claus is megakundig.. en zeker niet duur, maar werkt ook weer niet clubleden gratis !
3] opgepimpte Kreidler bromtol naar de RDW in Waddinxveen, kassa circa 200.0 euro
4] en het belangrijkste, ik mag dan ** helemaal niet meer op het fietspad ** ga rug- en beenbeschermers aanschaffen, daar de 4-wielers onder ons nu al de 50cc RS vouwen uit je broek rijden.
Kostenplaatje vergelijk.
1] KM kosten andere duurdere benzine en olie
2] Ombouwkosten en.. keuringskosten 49.9 cc bromfiets naar 50cc motorfiets
Samenvattend,
a] kan ik zonder levensbedreigende situatie, technisch, slijtage veilig 1 : op 100 rijden op bijv. Shell / Motul en/of andere reguliere 2-tact mengolie ?
b] is vadertje - moedertje overheid ook al blij als ikzelf vrijwillig de keuze maak om 1:00 / triboron en milieuvriendelijke te gebruiken ?
Spreek de hoop uit dat iemand van de Maarten Kreidler vanuit de ook al wat grijzer wordende rebellenclub hier.. een passend antwoord op kan/wil geven ?!
Ikzelf weet het echt niet, of.. ik heb het weer niet goed doorgelezen !
Met een hartelijke BROM groet,
John Smit
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
John als je de link volgt in de eerste posting kan je die geitenwollen sokken toch niet meer serueus nemen. Ze hebben het over benzine brommers. Hoe dom kan je zijn.
Nee de auto's tegenwoordig rijden niet op benzine.
Enzo
Nee de auto's tegenwoordig rijden niet op benzine.
Enzo
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 09 mar 2008, 11:52
- Locatie: De Bollenstreek ( ZH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Worst Nightmare, ANNE KNOL
Hoi Enzo,
Roerend met je eens.
We hebben toch nog wat professionele munitie achter de hand, heb mede geleerd dat je dit... met een zachte stapsgewijs sturende drukdient te doen.
Onze kracht zit toch in het team van blad Bromfiets, zij hebben enige mediakracht.
Organisaties zoals TNO, Gemeente Amsterdam, en de Overheid voelen c.q. weten dit nu ook.
Het enige kruid wat tegen hen enigzins helpt, dat is het kruid van de aantallenen.... data ( kijk recent, mond vol tanden TNO zonder.. tegen antwoord )
Onze hoop zit in die hoek daar blad Bromfietshier overigens terecht ook zijn / haar belang in heeft, de rood gemarkeerde zaken gaan ons helpen.
Groet,
John
Roerend met je eens.
We hebben toch nog wat professionele munitie achter de hand, heb mede geleerd dat je dit... met een zachte stapsgewijs sturende drukdient te doen.
Onze kracht zit toch in het team van blad Bromfiets, zij hebben enige mediakracht.
Organisaties zoals TNO, Gemeente Amsterdam, en de Overheid voelen c.q. weten dit nu ook.
Het enige kruid wat tegen hen enigzins helpt, dat is het kruid van de aantallenen.... data ( kijk recent, mond vol tanden TNO zonder.. tegen antwoord )
Onze hoop zit in die hoek daar blad Bromfietshier overigens terecht ook zijn / haar belang in heeft, de rood gemarkeerde zaken gaan ons helpen.
Groet,
John
- fantast
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 15:17
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Hmmm Het gaat hier om een verbod op verkoop van nieuwe 2 takt scooters volgens mij
een verbod in de binnenstad zal ongetwijfeld ook voor heel Nederland volgen.
Het gaat vooral om de toekomstvisie in eerste instantie
maar kan het ook mis hebben hoor.......
een verbod in de binnenstad zal ongetwijfeld ook voor heel Nederland volgen.
Het gaat vooral om de toekomstvisie in eerste instantie
maar kan het ook mis hebben hoor.......
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 07 feb 2016, 17:45
- Locatie: Drenthe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Ik denk dat er op ander gebied wel meer winst valt te behalen, elke dag rijden hier zeker 4a5 verschillende bezorgdiensten met busjes die met draaiende motoren overal stil staan.
De ochtend kranten worden met de auto om 6 uur elke ochtend rond gebracht met idem draaiende motoren.
Misschien begrijp ik het nog niet helemaal, dat kan natuurlijk best ????
Mvg,
René
De ochtend kranten worden met de auto om 6 uur elke ochtend rond gebracht met idem draaiende motoren.
Misschien begrijp ik het nog niet helemaal, dat kan natuurlijk best ????
Mvg,
René
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
De brommer moet om zeep , dat is de doelstelling.
En wie een hond wil slaan , vind altijd een stok.
Mijn moeder van 74 rijd Spartamet , die ziet de bui ook al hangen.......
En wie een hond wil slaan , vind altijd een stok.
Mijn moeder van 74 rijd Spartamet , die ziet de bui ook al hangen.......
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 343 keren
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Ik heb de oplossing voor de toekomst.
We monteren deze electrische naven ipv de lelijke leleu's. 3,4 of 5bak niet meer nodig, motorblok zit toch niks meer in. In de tank geen benzine meer in, maar 2 krachtige accu's.
Wordt vervolgd
Andy,
We monteren deze electrische naven ipv de lelijke leleu's. 3,4 of 5bak niet meer nodig, motorblok zit toch niks meer in. In de tank geen benzine meer in, maar 2 krachtige accu's.
Wordt vervolgd
Andy,
- Bijlagen
-
- naamloos.png (64.03 KiB) 5695 keer bekeken
-
- motor3 (Custom).jpg (71.15 KiB) 5695 keer bekeken
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Robert de Wit
20 uur · Duiven, Gelderland ·
..
Nou mensen weer een niet ophelderende mail ontvangen van denk ik onze grootste vijand milieu defensie waar uit staat op temaken dat ze echt onze hobby willen uitbannen even de rest afwachten en denk dat we dan in actie moeten komen als de rest van de politiek ook dit standpunt aannemen zijn we echt een aap gelongeerd ombouwen naar elektrisch echt hoe verzinnen zoiets maar goed eerst de rest afwachten .....
Geachte heer de Wit,
Hartelijk dank voor uw reactie op het voornemen van de Tweede Kamer om de benzinebrommer op termijn te gaan verbieden. U schrijft dat voor de gemiddelde mens niet te bevatten is dat een benzinebrommer een hobby is en dat er een heel sociaal leven om heen hangt. U heeft in uw brief in ieder geval heel duidelijk de emoties voor veel mensen (150.000 is inderdaad een behoorlijke groep) rond de benzinebrommer over kunnen brengen.
In Nederland hebben we een probleem op te lossen rondom luchtkwaliteit en klimaatverandering. Door de uitstoot van auto's, fabrieken, landbouw en ook brommers is de luchtkwaliteit slecht in Nederland. Gemiddeld leven we dertien maanden korter door de ongezonde lucht die we elke dag inademen. Ook zorgt al die uitstoot, door de CO2 die daarbij vrijkomt, voor een veranderd klimaat.
Als we die problemen aan willen pakken, en dat is wat Milieudefensie wil, zullen we met z'n allen onze schouders eronder moeten zetten. Dat betekent dat bedrijven gaan investeren in schone productietechnieken, landbouw wordt minder intensief, forenzen nemen vaker het OV en benzinebrommers worden elektrisch.
Het sleutelen aan elektrische brommers kan ook voldoening geven. Misschien kunnen oldtimers omgebouwd worden van fossiel aangedreven naar elektrisch aangedreven. Het verdwijnen van benzinebrommers heeft dan minder impact op de hobby's en het sociale leven van die 150.000 mensen die u noemt. Het sleutelen en de plezierritjes kunnen dan gewoon blijven.
Het laatste punt dat ik nog aan wil stippen is de werkgelegenheid. Milieudefensie is zich bewust dat de veranderingen die we willen, gevolgen kunnen hebben voor de werkgelegenheid. Zowel positief (nieuwe technologieën leveren bijvoorbeeld nieuwe werkgelegenheid op), maar ook negatieve. Denk bijvoorbeeld aan het sluiten van kolencentrales, waar heel veel mensen werken. Onze inzet is, en zal dat ook blijven, dat ondanks de veranderingen niemand aan de kant komt te staan. In het geval van de benzinebrommers kan bijvoorbeeld gekeken worden hoe bedrijven de omslag kunnen maken om ook elektrische brommers te produceren, te verkopen en te onderhouden.
Ik hoop dat ik u onze redenen om te willen stoppen met benzinebrommers goed heb weten uit te leggen. En dat we er echt niet op uit zijn om de sociale levens van mensen om zeep te helpen. Ik wil u nogmaals hartelijk danken voor uw reactie, want dat houdt ons scherp!
Met vriendelijke groet,
Bram
De kreidler (brommer) ombouwen naar electromotor is volgens Bram DE oplossing....
20 uur · Duiven, Gelderland ·
..
Nou mensen weer een niet ophelderende mail ontvangen van denk ik onze grootste vijand milieu defensie waar uit staat op temaken dat ze echt onze hobby willen uitbannen even de rest afwachten en denk dat we dan in actie moeten komen als de rest van de politiek ook dit standpunt aannemen zijn we echt een aap gelongeerd ombouwen naar elektrisch echt hoe verzinnen zoiets maar goed eerst de rest afwachten .....
Geachte heer de Wit,
Hartelijk dank voor uw reactie op het voornemen van de Tweede Kamer om de benzinebrommer op termijn te gaan verbieden. U schrijft dat voor de gemiddelde mens niet te bevatten is dat een benzinebrommer een hobby is en dat er een heel sociaal leven om heen hangt. U heeft in uw brief in ieder geval heel duidelijk de emoties voor veel mensen (150.000 is inderdaad een behoorlijke groep) rond de benzinebrommer over kunnen brengen.
In Nederland hebben we een probleem op te lossen rondom luchtkwaliteit en klimaatverandering. Door de uitstoot van auto's, fabrieken, landbouw en ook brommers is de luchtkwaliteit slecht in Nederland. Gemiddeld leven we dertien maanden korter door de ongezonde lucht die we elke dag inademen. Ook zorgt al die uitstoot, door de CO2 die daarbij vrijkomt, voor een veranderd klimaat.
Als we die problemen aan willen pakken, en dat is wat Milieudefensie wil, zullen we met z'n allen onze schouders eronder moeten zetten. Dat betekent dat bedrijven gaan investeren in schone productietechnieken, landbouw wordt minder intensief, forenzen nemen vaker het OV en benzinebrommers worden elektrisch.
Het sleutelen aan elektrische brommers kan ook voldoening geven. Misschien kunnen oldtimers omgebouwd worden van fossiel aangedreven naar elektrisch aangedreven. Het verdwijnen van benzinebrommers heeft dan minder impact op de hobby's en het sociale leven van die 150.000 mensen die u noemt. Het sleutelen en de plezierritjes kunnen dan gewoon blijven.
Het laatste punt dat ik nog aan wil stippen is de werkgelegenheid. Milieudefensie is zich bewust dat de veranderingen die we willen, gevolgen kunnen hebben voor de werkgelegenheid. Zowel positief (nieuwe technologieën leveren bijvoorbeeld nieuwe werkgelegenheid op), maar ook negatieve. Denk bijvoorbeeld aan het sluiten van kolencentrales, waar heel veel mensen werken. Onze inzet is, en zal dat ook blijven, dat ondanks de veranderingen niemand aan de kant komt te staan. In het geval van de benzinebrommers kan bijvoorbeeld gekeken worden hoe bedrijven de omslag kunnen maken om ook elektrische brommers te produceren, te verkopen en te onderhouden.
Ik hoop dat ik u onze redenen om te willen stoppen met benzinebrommers goed heb weten uit te leggen. En dat we er echt niet op uit zijn om de sociale levens van mensen om zeep te helpen. Ik wil u nogmaals hartelijk danken voor uw reactie, want dat houdt ons scherp!
Met vriendelijke groet,
Bram
De kreidler (brommer) ombouwen naar electromotor is volgens Bram DE oplossing....
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Hij begrijpt de emoties van de oldtimers niet helemaal. Een Kreidler met knetterpijp is voor mij al minder interessant, laat staan een Kreidler die een beetje zoemt, af en toe bromt en om de haverklap met een lege accu staat. Want een actieradius van 400 km zal voorlopig niet te halen zijn met een electrisch aangedreven voertuig.
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Ha,ha,ha...this is the electrik time of the speed-mopeds ....Hij snapt het inderdaad volgens mij niet helemaal goed. ..electrische kreidlers?....wordt wel wat lastiger om te tunen ..
- b.bonk
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
dit gebeuren geeft ook een dilemma,
kan ik mijn plan om mijn rm op te knappen in de prullebak gooien ?
uitstel door hem als motor te laten keuren,
maar dan kun je het zo orgineel mogelijk ook wel door strepen!
enigste voordeel ,voor zover je van voordeel kunt spreken.
komen een hoop blokjes te koop voor weinig
mvg bertus
kan ik mijn plan om mijn rm op te knappen in de prullebak gooien ?
uitstel door hem als motor te laten keuren,
maar dan kun je het zo orgineel mogelijk ook wel door strepen!
enigste voordeel ,voor zover je van voordeel kunt spreken.
komen een hoop blokjes te koop voor weinig
mvg bertus
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Beste bertus,
Gewoon lekker doen wat wij en alle andere liefhebbers op dit forum doen...gewoon lekker met deze mooie hobby bezig zijn,en de dwaze plannen van dit kabinet met een korreltje zout nemen.het is inderdaad heel wrang als dit dwaze plan ook landelijk voor alle steden en dorpen gaat gelden....sterk staaltje van bureaucratie hier in nederland!..het moet niet gekker worden!!.
Gr,Peter
Gewoon lekker doen wat wij en alle andere liefhebbers op dit forum doen...gewoon lekker met deze mooie hobby bezig zijn,en de dwaze plannen van dit kabinet met een korreltje zout nemen.het is inderdaad heel wrang als dit dwaze plan ook landelijk voor alle steden en dorpen gaat gelden....sterk staaltje van bureaucratie hier in nederland!..het moet niet gekker worden!!.
Gr,Peter
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Doodzwijgen deze onzin. Bij de verkiezingen het vakje van je keuze inkleuren en er verder niet van wakker liggen. In Zwitserland is het gelukt omdat ze geen EU lid zijn. Hier gaan dit soort radicale dingen niet zo snel. Ik kan me wel voorstellen dat voertuigen met op het kenteken een oude eerste datum van toelating hebben het wat makkelijker gaan krijgen dan als je nog moet gaan keuren.
Ik vind trouwens het streven naar een schoner milieu niet verkeerd, dat blijft in de commentaren hier een beetje onderbelicht. Wie nog 1:40 smeert helpt de goede zaak niet zakmaarzegguh.
Groetjes,
Eric
Ik vind trouwens het streven naar een schoner milieu niet verkeerd, dat blijft in de commentaren hier een beetje onderbelicht. Wie nog 1:40 smeert helpt de goede zaak niet zakmaarzegguh.
Groetjes,
Eric
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Bedoel je voorzichtig te zeggen dat je uberhaupt begrip hebt voor dat mens anne knol,en haar standpunt??.Een schoner milieu oke,alleen dan maar eerst eens die roetwolken uitstotende stadsbussen en vrachtwagens eerst maar eens aanpakken!,dat is 100x erger dan die brommertjes en scooters...laten we dan ook niet de gemeentewerken vergeten met hun ''vervuilende'' 2T bosmaaiers,heggescharen en blad blazers!...daar hoor je ze niet over toch?
Gr,Peter
Gr,Peter
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Niet mee eens dan? Ik verwoord wat velen denken. Niet iedereen, velen............Andy schreef:Had je vannacht een nachtmerrie gehad Jilles
Andy,
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Maakt me geen reet uit Herman, ik schrijf wat ik vind en denk en kom voor mijn mening uit. Dat ik mijn hoofd dan boven het maaiveld uitsteek so be it. Hebben we weer wat om over te discussiëren, er gebeurt vrijwel toch niets op het forum.hermanp schreef:Nou Jilles, ik ben het niet vaak met je eens, maar, eh, nu ook niet...
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Your Worst Nightmare, ANNE KNOL
Dat is heel mooi, verschillende meningen maakt het leven interessant. Maar die vrouwonvriendelijke, seksistische reactie kan echt niet. Er zijn nu eenmaal mensen die 'voor het milieu' het liefste willen bepalen hoe anderen zich transporteren en hun hobby willen beïnvloeden (lees, kapotmaken) En ook daar moeten we begrip en respect voor hebben.