Nieuw lid Patrick 78
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 09 mar 2016, 19:40
- Locatie: Opmeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Nieuw lid Patrick 78
Tevens een vraag...
Waar de accubakken hebben gezeten, is de lak verkleurd door de rubberdoppen.
Wie weet hoe ik dit weer mooi krijg?
Heb het met diverse poetsmiddelen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar...
Waar de accubakken hebben gezeten, is de lak verkleurd door de rubberdoppen.
Wie weet hoe ik dit weer mooi krijg?
Heb het met diverse poetsmiddelen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar...
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 09 mar 2016, 19:40
- Locatie: Opmeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Nieuw lid Patrick 78
Nee dat nog niet...
Wel Jif, een soort krasweg voor de auto en daarmee lukte het niet.
Maar zal het daarmee proberen. Bedankt voor de tip!
Kan je commandant ook voor je velgen gebruiken?
Wel Jif, een soort krasweg voor de auto en daarmee lukte het niet.
Maar zal het daarmee proberen. Bedankt voor de tip!
Kan je commandant ook voor je velgen gebruiken?
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 09 mar 2016, 19:40
- Locatie: Opmeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Nieuw lid Patrick 78
Vandaag voor het eerst een lange rit gedaan.
Ik had de 10mm vervangen voor een 12 mm en je merkt dat hij een stuk sterker is.
Op de navigatie loopt hij precies 50 met een 12-36 vertanding.
Hij maakt alleen een hoop toeren, is het beter om een 13-36 verhouding toe te passen?
Tevens moet ik carburateur nakijken, stationair valt hij telkens uit...
Things To do... nieuwe draadboom maken en nog wat dingen goed afstellen.
voor de rest... super tevreden!
Ik had de 10mm vervangen voor een 12 mm en je merkt dat hij een stuk sterker is.
Op de navigatie loopt hij precies 50 met een 12-36 vertanding.
Hij maakt alleen een hoop toeren, is het beter om een 13-36 verhouding toe te passen?
Tevens moet ik carburateur nakijken, stationair valt hij telkens uit...
Things To do... nieuwe draadboom maken en nog wat dingen goed afstellen.
voor de rest... super tevreden!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Nieuw lid Patrick 78
Dat uitvallen is vaker de ontsteking of bougie.Patrick78 schreef:Vandaag voor het eerst een lange rit gedaan.
Ik had de 10mm vervangen voor een 12 mm en je merkt dat hij een stuk sterker is.
Op de navigatie loopt hij precies 50 met een 12-36 vertanding.
Hij maakt alleen een hoop toeren, is het beter om een 13-36 verhouding toe te passen?
Tevens moet ik carburateur nakijken, stationair valt hij telkens uit...
Things To do... nieuwe draadboom maken en nog wat dingen goed afstellen.
voor de rest... super tevreden!
Enzo
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 09 mar 2016, 19:40
- Locatie: Opmeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Nieuw lid Patrick 78
Bougie, bougiedop en contactpunten zijn nieuw, maar dat zegt niets, ik heb de bougie nog niet bekeken.
De benzine is wel heel rijk gemengd, ongeveer 1 op 30. Kan dit een oorzaak zijn van het afslaan?
Motor pakt goed op en loopt vlot naar de 50, en start met een halve trap.
De benzine is wel heel rijk gemengd, ongeveer 1 op 30. Kan dit een oorzaak zijn van het afslaan?
Motor pakt goed op en loopt vlot naar de 50, en start met een halve trap.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Nieuw lid Patrick 78
Niet verkeerd. Iets hoger stationair helpt dat ? Elektrode op 0,40 mm.Patrick78 schreef:Bougie, bougiedop en contactpunten zijn nieuw, maar dat zegt niets, ik heb de bougie nog niet bekeken.
De benzine is wel heel rijk gemengd, ongeveer 1 op 30. Kan dit een oorzaak zijn van het afslaan?
Motor pakt goed op en loopt vlot naar de 50, en start met een halve trap.
1 op 30 is een milieu schandaal
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Nieuw lid Patrick 78
Was dit met de 10mm ook zo? of bleef hij stationair toen wel lopen?Ik had de 10mm vervangen voor een 12 mm
Tevens moet ik carburateur nakijken, stationair valt hij telkens uit...
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Nieuw lid Patrick 78
Als je naald sproeier er zo uit ziet, kun je blijven zoeken en afstellen tot je een ons weegt.
Andy,
Andy,
- Bijlagen
-
- IMG_0647 (Small).jpg (25.73 KiB) 7693 keer bekeken
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 09 mar 2016, 19:40
- Locatie: Opmeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Nieuw lid Patrick 78
Allereerst bedankt voor jullie terugkoppelingen.
Zowel met de 10 als de 12 mm loopt hij stationair goed. Ik ben gister met de 12 mm gaan rijden zodat het blok goed warm was. Toen stationair afgesteld, niet te krap, en daarna weer gaan rijden.
Het viel op dat als ik afremde hij bijna afsloeg. Stond ik stil, ging hij steeds langzamer lopen en sloeg toen uit. Ook nadat ik de stelschroef al diverse keren had aangedraaid.
Als ik rij dan pakt hij goed op, ook heb ik genoeg vermogen. De motor start ook meteen.
Ik heb een benzinefilter tussen de tank en carburateur geplaatst. Het metalen lucht filter gereinigd met remmenreiniger. Het kunststof luchtfilter huis is hard en past niet goed op de carburateur, dit heb ik opgevangen door een stuk binnenband over de carburateur en het luchtfilter te plaatsen en met tye raps vast te zetten. Deze 2 zitten wel tegen elkaar.
Carburateur heb ik voor montage gereinigd maar vuil kan je niet altijd tegenhouden.
Misschien een te grote sproeier? Of kan het komen door een te vette smering?
Zowel met de 10 als de 12 mm loopt hij stationair goed. Ik ben gister met de 12 mm gaan rijden zodat het blok goed warm was. Toen stationair afgesteld, niet te krap, en daarna weer gaan rijden.
Het viel op dat als ik afremde hij bijna afsloeg. Stond ik stil, ging hij steeds langzamer lopen en sloeg toen uit. Ook nadat ik de stelschroef al diverse keren had aangedraaid.
Als ik rij dan pakt hij goed op, ook heb ik genoeg vermogen. De motor start ook meteen.
Ik heb een benzinefilter tussen de tank en carburateur geplaatst. Het metalen lucht filter gereinigd met remmenreiniger. Het kunststof luchtfilter huis is hard en past niet goed op de carburateur, dit heb ik opgevangen door een stuk binnenband over de carburateur en het luchtfilter te plaatsen en met tye raps vast te zetten. Deze 2 zitten wel tegen elkaar.
Carburateur heb ik voor montage gereinigd maar vuil kan je niet altijd tegenhouden.
Misschien een te grote sproeier? Of kan het komen door een te vette smering?
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Nieuw lid Patrick 78
Reden van afslaan is teveel benzine. Dus kan de versleten naaldsproeier zijn of gasnaald staat te hoog, die kun je laten zakken voor minder brandstof.
Ook je flotter hoogte checken.
Andy,
Ook je flotter hoogte checken.
Andy,
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 09 mar 2016, 19:40
- Locatie: Opmeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Nieuw lid Patrick 78
Ring van de naald staat bovenin. Sproeier weet ik zo niet, dat moet ik even bekijken.
Vind het zo apart dat als hij warm is hij goed lopend is en na een stuk rijden hij stationair weer wegvalt.
Misschien valse lucht??
Vind het zo apart dat als hij warm is hij goed lopend is en na een stuk rijden hij stationair weer wegvalt.
Misschien valse lucht??
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Nieuw lid Patrick 78
Welk type bougie ?Patrick78 schreef:Ring van de naald staat bovenin. Sproeier weet ik zo niet, dat moet ik even bekijken.
Vind het zo apart dat als hij warm is hij goed lopend is en na een stuk rijden hij stationair weer wegvalt.
Misschien valse lucht??
Op hoeveel mm staan je punten ? Hoeveel voorontsteking heb je de grondplaat gegeven ?
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Nieuw lid Patrick 78
Heeft het setje goede compressie ?
Dus ronde cilinderwand, passende (ingemeten) zuiger, goede zuigerveren.
Enzo
Dus ronde cilinderwand, passende (ingemeten) zuiger, goede zuigerveren.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Nieuw lid Patrick 78
Je hebt het over vuil. Is het niet slimmer je tank te reinigen ipv filters plaatsen.Patrick78 schreef:Allereerst bedankt voor jullie terugkoppelingen.
Zowel met de 10 als de 12 mm loopt hij stationair goed. Ik ben gister met de 12 mm gaan rijden zodat het blok goed warm was. Toen stationair afgesteld, niet te krap, en daarna weer gaan rijden.
Het viel op dat als ik afremde hij bijna afsloeg. Stond ik stil, ging hij steeds langzamer lopen en sloeg toen uit. Ook nadat ik de stelschroef al diverse keren had aangedraaid.
Als ik rij dan pakt hij goed op, ook heb ik genoeg vermogen. De motor start ook meteen.
Ik heb een benzinefilter tussen de tank en carburateur geplaatst. Het metalen lucht filter gereinigd met remmenreiniger. Het kunststof luchtfilter huis is hard en past niet goed op de carburateur, dit heb ik opgevangen door een stuk binnenband over de carburateur en het luchtfilter te plaatsen en met tye raps vast te zetten. Deze 2 zitten wel tegen elkaar.
Carburateur heb ik voor montage gereinigd maar vuil kan je niet altijd tegenhouden.
Misschien een te grote sproeier? Of kan het komen door een te vette smering?
Standaard heeft de carburateur al een heel fijn filter waar geen vuil door heen gaat. Alleen heeft hij weinig capaciteit en slipt snel dicht.
Kortom heb je daar al naar gekeken?
Enzo
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 09 mar 2016, 19:40
- Locatie: Opmeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Nieuw lid Patrick 78
De zuiger is opnieuw ingemeten, inlaatkant is 2 mm ingekort. Duitse cilinderkop.
Filter in de carburateur heb ik niet aan gedacht dat is een goeie. Maar dan zou hij toch meer problemen moeten geven?
Een extra filter deed ik er vroeger altijd preventief tussen. Dit omdat deze een groot gedeelte tegenhoud en hij een stuk makkelijker te vervangen is.
Misschien een rare gedachte... Ik heb een imitatie Jamarcol met een lange bocht. De uitlaat heb ik ongeveer 3 cm naar achter geplaatst. Kan het zijn dat dit teveel tegendruk geeft waardoor hij smoort?
Filter in de carburateur heb ik niet aan gedacht dat is een goeie. Maar dan zou hij toch meer problemen moeten geven?
Een extra filter deed ik er vroeger altijd preventief tussen. Dit omdat deze een groot gedeelte tegenhoud en hij een stuk makkelijker te vervangen is.
Misschien een rare gedachte... Ik heb een imitatie Jamarcol met een lange bocht. De uitlaat heb ik ongeveer 3 cm naar achter geplaatst. Kan het zijn dat dit teveel tegendruk geeft waardoor hij smoort?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Nieuw lid Patrick 78
En of het de juiste is. Je hebt veel verschillende.Andy schreef:Kijk eerst maar es even naar je naald sproeier ...
Andy,
Enzo
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Nieuw lid Patrick 78
Klopt, had laatst een rmc die niet goed liep. De naaldsproeir 2.15 ipv de 2.17 en liep weer als nieuw.
Verder niks aan sproeiers of gasnaald veranderd.
Andy,
Verder niks aan sproeiers of gasnaald veranderd.
Andy,
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 09 mar 2016, 19:40
- Locatie: Opmeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Nieuw lid Patrick 78
En ik maar denken... het is iets simpels....
Niet dus. Zal van de week al jullie tips nalopen.
Te beginnen met de bougie en carburateur.
Ik ben jullie hier zeer erkentelijk voor.
Een aantal dingen had ik wel gevonden maar ik had nooit gezocht naar de ontsteking of een verkeerde sproeier. Dit met de gedachte, hij loopt toch goed.
Wat betreft de naaldsproeier, geen idee welke erin hoort...
Niet dus. Zal van de week al jullie tips nalopen.
Te beginnen met de bougie en carburateur.
Ik ben jullie hier zeer erkentelijk voor.
Een aantal dingen had ik wel gevonden maar ik had nooit gezocht naar de ontsteking of een verkeerde sproeier. Dit met de gedachte, hij loopt toch goed.
Wat betreft de naaldsproeier, geen idee welke erin hoort...
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Nieuw lid Patrick 78
viewtopic.php?t=4045Patrick78 schreef:En ik maar denken... het is iets simpels....
Niet dus. Zal van de week al jullie tips nalopen.
Te beginnen met de bougie en carburateur.
Ik ben jullie hier zeer erkentelijk voor.
Een aantal dingen had ik wel gevonden maar ik had nooit gezocht naar de ontsteking of een verkeerde sproeier. Dit met de gedachte, hij loopt toch goed.
Wat betreft de naaldsproeier, geen idee welke erin hoort...
En in het instructieboekje 2,15 of 2,17