50 CC Test Vergelijkingstest van zes 50 CC motorfietsen Sie bieten alle Voraussetzungen für Unterprivilegierte, machen viel Geschrei und sehen nach nichts aus: die 50-ccm-Motorräder. Sie sind schon deshald ungeliebt, weil ihnen das rechte Erscheinungsbild abgeht. Bevor die Jugendlichen unter 18 ihren Traum von einem Superbike realisieren können, müssen die sie sich wegen de beschränkten Fahrerlaubnis (Klasse 4) mit dem 'Fussvold' der Motorräder begnügen. Doch bei all dem negativen Image diese Klasse viel gefragt und technisch interessant. Sechs dieser Typen vergleichen wir, dabei half uns die hier abgebildete Fahre-Gemeinschaft. Zum einen wollten wir die Ansichten von Fahrern hören, die täglich mit 50ern umgehen. Zum andern stellte sich eine Yamaha der deutschen Konkurrenz. Artikel downloaden hummel.pdf (PDF - 13,2 MB) Artikel aangeleverd en gescand door: Tjerry (Enzo-tvdzijden) Artikel downloaden hummel.pdf (PDF - 13,2 MB) . |
50 CC Test - Vergelijkingstest van zes 50 CC motorfietsen
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9758
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
50 CC Test - Vergelijkingstest van zes 50 CC motorfietsen
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: 50 CC Test
Prachtig artikel.
Bedankt Tjerry en Maarten.
Er vallen mij wat dingetjes op :
-bijna alle modellen zweten al olie. Met name de uitlaat.
-niet gek met 1:25. Behalve de Puch: 1:50
-afgeraden wordt om zelf over te stappen op 1:50
-de Kreidler loopt in de test 95km/u
-de Zündapp valt door de mand met zijn trekspiebak.
-Hercules hield nog vast aan de schommelvork.
-de Garelli kocht je bij Neckermann postorder.
Leuke feiten.
Ps: Ben heeft een latere versie van deze test.
Bedankt Tjerry en Maarten.
Er vallen mij wat dingetjes op :
-bijna alle modellen zweten al olie. Met name de uitlaat.
-niet gek met 1:25. Behalve de Puch: 1:50
-afgeraden wordt om zelf over te stappen op 1:50
-de Kreidler loopt in de test 95km/u
-de Zündapp valt door de mand met zijn trekspiebak.
-Hercules hield nog vast aan de schommelvork.
-de Garelli kocht je bij Neckermann postorder.
Leuke feiten.
Ps: Ben heeft een latere versie van deze test.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: 50 CC Test
Grote verschillen tussen deze zes 50cc motoren zijn er eigenlijk niet.
Verder is de manier van spaken gelijk, een specifieke Kreidler manier bestaat dus niet.
Ze zijn eigenlijk gelijkwaardig aan elkaar.
Tenminste op papier, kwalitatief staat de Garelli op de laatste plaats van de 6.
De nummer 1 is vragen naar de bekende weg anno 2017
De vrijheid blijheid straalt van het test artikel van deze zes 50cc motoren, eigenlijk waren het er zeven als ik goed tel en is er één afgevallen.
Verder is de manier van spaken gelijk, een specifieke Kreidler manier bestaat dus niet.
Ze zijn eigenlijk gelijkwaardig aan elkaar.
Tenminste op papier, kwalitatief staat de Garelli op de laatste plaats van de 6.
De nummer 1 is vragen naar de bekende weg anno 2017
De vrijheid blijheid straalt van het test artikel van deze zes 50cc motoren, eigenlijk waren het er zeven als ik goed tel en is er één afgevallen.
- Bijlagen
-
- wielen.JPG (118.97 KiB) 13836 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 50 CC Test
Fleurige plaatjes in die tijd.
Noemde de buren er ook vaak bij Henk
Noemde de buren er ook vaak bij Henk
Enzo-tvdzijden schreef:Die is wat te geel..berryb schreef:RAL 9016
Maar je weet dat over kleuren je nooit uitgepraat raakt. Jou frame ziet er weer mooi uit.
De specialisten komen met 1973 Porsche L13M http://www.p914.com/p914_paint_L13M_73.htm
Jammer dat je vergeten bent volgens Kreidler/Zündapp te spaken. Je buitenspaken horen naar achter te wijzen.
Enzo
- 2-stroke140159
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 23:03
- Locatie: Roermond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
- Contacteer:
Re: 50 CC Test
Heb deze test een aantal jaren geleden naar Maarten gestuurd.
Het andere Duitse merk kwam als beste uit deze test.
Het andere Duitse merk kwam als beste uit deze test.
- Bijlagen
-
- titelblad.jpg (78.81 KiB) 13775 keer bekeken
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: 50 CC Test
Enzo-tvdzijden schreef:Fleurige plaatjes in die tijd.
Noemde de buren er ook vaak bij Henk
Enzo-tvdzijden schreef:Die is wat te geel..berryb schreef:RAL 9016
Maar je weet dat over kleuren je nooit uitgepraat raakt. Jou frame ziet er weer mooi uit.
De specialisten komen met 1973 Porsche L13M http://www.p914.com/p914_paint_L13M_73.htm
Jammer dat je vergeten bent volgens Kreidler/Zündapp te spaken. Je buitenspaken horen naar achter te wijzen.
Enzo
Off topic en een reactie op een ander draadje, maar ik neem aan dat hierboven RAL 1016 bedoeld werd en geen 9016. Dat is toch gebroken wit?
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: 50 CC Test
Ja. Die test bedoelde ik Ben.2-stroke140159 schreef:Heb deze test een aantal jaren geleden naar Maarten gestuurd.
Het andere Duitse merk kwam als beste uit deze test.
Die is ook de moeite waard.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 50 CC Test
Heb ik ook gescand.Caspar schreef:Ja. Die test bedoelde ik Ben.2-stroke140159 schreef:Heb deze test een aantal jaren geleden naar Maarten gestuurd.
Het andere Duitse merk kwam als beste uit deze test.
Die is ook de moeite waard.
Enzo
-
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: 50 CC Test
Ik kan het allemaal niet zo goed lezen, want mijn Duits laat heftig te wensen over, maar de technische specificaties vd Puch kloppen niet.
Puch heeft nooit 5 bakken gemaakt. De Jet heeft een 6 bak.
De voornaaf staat hier als 140mm genoemd, de naven zijn hetzelfde als van een M50 racing die volgens mij 150mm naven heeft.
Puch heeft nooit 5 bakken gemaakt. De Jet heeft een 6 bak.
De voornaaf staat hier als 140mm genoemd, de naven zijn hetzelfde als van een M50 racing die volgens mij 150mm naven heeft.