Hallo allemaal!

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Hallo allemaal!

#1 Bericht door MichelVH » 16 feb 2017, 20:58

Hallo Kreidlermensen!

Mijn naam is Michel, ik ben 15 jaar en ik woon in Nootdorp (zo'n beetje naast Delft). Ooit is het eens begonnen :D : Mijn vader en ik liepen op een zomerse dag een boekwinkel in in het dorp hiernaast, en we keken wat rond. Opeens zag mijn vader de omslag van "Bromfiets", om precies te zijn de 37e jaargang van sept./okt. 2012. Hij zag de Sparta Sport op de omslag, en omdat hij die ook heeft gehad, was hij meteen geïnteresseerd. Hij kocht het blaadje, en las het een keer. Ik vond het wel interessant, dus heb het ook gelezen en mijn pa gebombardeerd met vragen over hoe zo'n ding werkt :D . Toevallig stond er in die editie ook een stukje over opvoeren, en toen ik dat las was ik al helemaal verkocht :D . Ik werd steeds meer geïnteresseerd in oude brommertjes, en Kreidler vond ik toch wel het mooiste (en de degelijkheid en snelheid is ook niet mis...). Sindsdien ben ik trouw abonnee en verslind ik elke editie weer. Mijn interesse ligt vooral bij de bloktankjes, RMC met elektronische onsteking is wel een mooie. Rood frame, chromen spatborden, zwarte "guard" voor het motorblok, ronde koplamp, Homoet expansiepijp, 17mm carburateurtje, heb 'm al helemaal in mijn hoofd :D . Helaas zijn schakelbrommers niet zo populair als vroeger, maar gelukkig hebben 2 klasgenoten van me een Yamaha TZR en een Aprilia SX50 dus er staat nog iets moois tussen al de Vespa's met blauw kenteken :D .

Aangezien ik dit jaar blijf zitten, heb ik besloten dat het nog de moeite is om voor het brommerrijbewijs te gaan, ik kan mijn autorijbewijs dan uitstellen tot na mijn studie. Ik ben hard aan het sparen en al onderweg, dus die Kreidler komt er! Ik ben ook wel handig, ik klus veel voor de hobby dus dat drukt de prijs van die RMC al :D . Ik vind het heerlijk om brommer te rijden, mijn vader heeft sinds een paar jaar een Peugeot V-Clic, en ik mag er vaak alleen op uit ("Laat je níet pakken door de wouten hé, anders mag je niet meer!" :lol: ), heerlijk zoeven op weggetjes zonder drempels etc... Hij loopt nu 70, ik wil binnenkort de Variomatic en de koppeling even voorzien van sterkere trekveren en lichtere rolletjes om zo iets meer trekvermogen te krijgen. Verder is 'ie helemaal standaard, en als simpele viertakt-automaat wordt je ook nooit aan de kant gehouden :D .

Maar goed, ik zit al heul lang te typen, om het samen te vatten: Ik ben blij hier te zijn, zeeën aan info, verwacht niet al te veel posts van mij aangezien ik het allemaal moet leren, maar meelezen sowieso!

Mvg,

Michel

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Hallo allemaal!

#2 Bericht door Caspar » 16 feb 2017, 21:04

Welkom Michel,
Laat je niet pakken (of erger: maak geen brokken) voordat je legaal bezig bent.
Veel plezier met de hobby !

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Hallo allemaal!

#3 Bericht door hermanp » 16 feb 2017, 21:16

Welkom Michel, leuk dat je aan de Kreidlerhobby begint.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Hallo allemaal!

#4 Bericht door hermanngas » 16 feb 2017, 22:20

MichelVH schreef: . . . om het samen te vatten: Ik ben blij hier te zijn, zeeën aan info, verwacht niet al te veel posts van mij aangezien ik het allemaal moet leren, maar meelezen sowieso!
Mvg,
Michel
Hoi Michel,
Wij zijn blij dat je hier bent, met een beetje jeugd erbij blijft de hobby leven.
Uiteraard verwachten wij wel vel posts, want ook wij willen lezen ;-)

HermaNN

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Hallo allemaal!

#5 Bericht door Nicolaas » 17 feb 2017, 11:30

Hoi Michael.
Zoals gezegd is wat jong Kreidler bloed hier zeer welkom.
En er is op deze site heel veel te lezen en voldoende kennis waar jij tzt je voordeel mee kan doen.
Gr Nicolaas.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Hallo allemaal!

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 feb 2017, 11:45

Welkom Michel,

Een RMC rijdt goed en er is betrekkelijk makkelijk aan spullen te komen.

Electronische ontsteking zal je er zelf op moeten
monteren want origineel zit er er een contactpunten ontsteking op.

Alleen de RS motorfiets modellen hebben vanaf 1972 electronisch.

Dat electronik op de zijkastjes zorgt voor verwarring. Daar wordt alleen een electrische knipperlicht installatie mee bedoeld.

Enzo

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Hallo allemaal!

#7 Bericht door MichelVH » 17 feb 2017, 12:54

Ohh, ik dacht dat Elektronik gewoon elek. onsteking was... Hoe deden ze dat bij de standaard dan, met kaarsen? :D

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Hallo allemaal!

#8 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 feb 2017, 13:01

MichelVH schreef:Ohh, ik dacht dat Elektronik gewoon elek. onsteking was... Hoe deden ze dat bij de standaard dan, met kaarsen? :D
Ook contactpuntjes..

Ik zie het al je bent een snelle leerling. :thumbleft

Enzo

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hallo allemaal!

#9 Bericht door pax00l » 17 feb 2017, 22:57

Volgens mij is dat een nozem van vroeger, 1e uit het stenen tijdperk hij loop met een kaars rond :) :)

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Hallo allemaal!

#10 Bericht door MichelVH » 18 feb 2017, 16:42

Enzo-tvdzijden schreef:
MichelVH schreef:Ohh, ik dacht dat Elektronik gewoon elek. onsteking was... Hoe deden ze dat bij de standaard dan, met kaarsen? :D
Ook contactpuntjes..

Ik zie het al je bent een snelle leerling. :thumbleft

Enzo
Ohh nee bedoelde de knipperlichten, dat kán toch alleen elektronisch? Of is het anders gewoon een schakelaar en 2 lampjes ofzo? Wat is het verschil?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Hallo allemaal!

#11 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 feb 2017, 16:54

MichelVH schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
MichelVH schreef:Ohh, ik dacht dat Elektronik gewoon elek. onsteking was... Hoe deden ze dat bij de standaard dan, met kaarsen? :D
Ook contactpuntjes..

Ik zie het al je bent een snelle leerling. :thumbleft

Enzo
Ohh nee bedoelde de knipperlichten, dat kán toch alleen elektronisch? Of is het anders gewoon een schakelaar en 2 lampjes ofzo? Wat is het verschil?
er word bedoelt,
Schakelaar, NiCd cellen, diode gelijkrichter en bimetaal knipperlichtautomaat, en het knippelicht zelf.

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hallo allemaal!

#12 Bericht door ramses123 » 19 feb 2017, 19:50

Jo Michel ,opgepast voor de flikken ,wand die weten ook wat een kreidler kan. En verder nog veel plezier
Groetjes Gerry

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Hallo allemaal!

#13 Bericht door MichelVH » 13 mar 2017, 11:42

Even een vraagje,

Ik zag dat er behoorlijk wat leden rond Den Haag, Pijnacker, Delft etc wonen, ikzelf woon in Nootdorp. Is er iemand in de buurt waar ik een middagje langs zou kunnen komen om wat Kreidlers te bekijken, en die mij evt wil leren schakelen? Ik sleutel en rij scooters en van schakelen weet ik alleen hoe het moet, maar schakelbrommer rijden heb ik dus nooit gedaan.

Ik zou het supertof vinden als iemand hier voor open staat :D .

Michel

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Hallo allemaal!

#14 Bericht door Henk 3bakvoet » 13 mar 2017, 19:24


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Hallo allemaal!

#15 Bericht door MichelVH » 13 mar 2017, 21:05

Henk 3bakvoet schreef:Alvast een voorproefje.

https://www.youtube.com/watch?v=TzQ4GaNRwdE
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=TzQ4GaNRwdE[/BBvideo]
Ha! Hoop dat ik het wat beter doe :D .

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Hallo allemaal!

#16 Bericht door Zolenheuvel » 13 mar 2017, 21:34

Schakelen hoef je nauwelijks te leren. Als je er gevoel voor hebt dan kan je het na drie keer de staat heen en weer. Tenzij je net zo'n rund bent als de knul op het filmpje.
Als jij jouw RMC hebt dan rijd ik vanuit Zoetermeer wel even langs en leer het je in tien minuten en als je een snelle leerling bent in vijf. Laat maar weten.

Groet Kees

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Hallo allemaal!

#17 Bericht door MichelVH » 13 mar 2017, 22:50

Zolenheuvel schreef:Schakelen hoef je nauwelijks te leren. Als je er gevoel voor hebt dan kan je het na drie keer de staat heen en weer. Tenzij je net zo'n rund bent als de knul op het filmpje.
Als jij jouw RMC hebt dan rijd ik vanuit Zoetermeer wel even langs en leer het je in tien minuten en als je een snelle leerling bent in vijf. Laat maar weten.

Groet Kees
Klinkt goed! Ikzelf heb nog geen RMC, die wilde ik over een paar maanden voor mijn rijbewijs halen om alvast aan te sleutelen. Ik wilde ook graag kijken hoe zo'n Kreidler in het echt is, het is voor mij namelijk een flinke smak geld, en dan wil je het weleens bekeken en gereden hebben... Als ik er zelf eentje heb kan mijn pa het me eigenlijk ook wel leren :) . Ik doelde meer erop dat iemand die er een heeft me erop kan leren schakelen :D . Maar alsnog supertof van je!

Plaats reactie