Koppaking.
- polite
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
- Locatie: Westerkwartier
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Koppaking.
ik blijf lekkerij houden bij mijn kop. Je ziet sporen van olie langs de de kop. Betreft een afgedraaide standaard cilinder smalle tap, 15/13/91. Gebruik een dunne alluminium koppaking. Heb hem op de juiste voorgeschreven aanhaalmomenten vastgezet. Sterker nog, ben naar 18 NM gegaan, wat me al niet lekker zit.
Wat zijn mijn opties??
Wat zijn mijn opties??
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Koppaking.
Kop en cilinder vlakken of haaks af laten draaien. Klopt de squish en volume nog van de verbrandingsruimte? Belangrijk voor de compressie verhouding. Tuners literen niet voor niets uit.polite schreef:ik blijf lekkerij houden bij mijn kop. Je ziet sporen van olie langs de de kop. Betreft een afgedraaide standaard cilinder smalle tap, 15/13/91. Gebruik een dunne alluminium koppaking. Heb hem op de juiste voorgeschreven aanhaalmomenten vastgezet. Sterker nog, ben naar 18 NM gegaan, wat me al niet lekker zit.
Wat zijn mijn opties??
Klingerit pakking
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- polite
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
- Locatie: Westerkwartier
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Koppaking.
Mannen,
Bedankt voor jullie reactie's
Ik ga denk eerst maar eens een wat dikkere koppaking proberen. Die ik welllicht wat meer kan knijpen. Topsnelheid is toch al wat te hoog voor een brommer.
Bedankt voor jullie reactie's
Ik ga denk eerst maar eens een wat dikkere koppaking proberen. Die ik welllicht wat meer kan knijpen. Topsnelheid is toch al wat te hoog voor een brommer.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Koppaking.
piet66 schreef:Niet als die lektpolite schreef:Dan zal hij met het dunne alluminium koppaking (die er nu nog opzit) wel iets meer trekkracht hebben??
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Koppaking.
Met de dunne alu pakking idd meer trekkracht. Als hij dicht is...
O-ring in de kop laten maken kan ook.
Maar ik durf te stellen dat (bijna-) iedere Kreidler koppakking wel iets zweet.
De boel moet zich even zetten (krimpen/uitzetten) en dan kan er best wel een olie spoortje zichtbaar zijn.
O-ring in de kop laten maken kan ook.
Maar ik durf te stellen dat (bijna-) iedere Kreidler koppakking wel iets zweet.
De boel moet zich even zetten (krimpen/uitzetten) en dan kan er best wel een olie spoortje zichtbaar zijn.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Koppaking.
Met een standaard/ niet ingekorte cilinder maakt de dikte van de pakking heel weinig uit, niet te merken.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Koppaking.
Maar eh, sporen van olie komen vrijwel zeker niet uit de koppakking, vaak lijkt dit zo maar komt het echt uit de uitlaat of een loszittende bougie.
Lekt je koppakking dan kun je dit constateren door de kop te verwijderen en te zien of er zwarte sporen over de koppakking lopen, is dit niet zo dan lekt hij niet.
Lekt je koppakking dan kun je dit constateren door de kop te verwijderen en te zien of er zwarte sporen over de koppakking lopen, is dit niet zo dan lekt hij niet.
- piet66
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 26 jun 2008, 21:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Koppaking.
Ik heb bij harry van hout ori kop breede tap laten afdraaien groef steken voor o ring en boling het zelfde als zuiger laten maken kosten 10 euro heb wel een nieuwe vertex bij in laten meten loopt super MVG Piet 66
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Koppaking.
Net kort even gereden. Carb iets losser aangedraaid op het spruitstuk. Bleef niet heel erg hangen maar zegt nog niks. Wel heb ik het gevoel dat na de grondige schoonmaak ook de 86 sproeier te rijk is. In de hoogste versnelling houdt hij lager in toeren wat in en de top wordt lager door van dat geratel wat ik als viertakten omschrijf. Of kan het dat ie dan juist heel arm staat. Bij volgas en dan wat gas terug gaat hij volgens mij niet beter lopen.
Binnenkort maar eens de kleur vd bougie checken
Binnenkort maar eens de kleur vd bougie checken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Koppaking.
Menno als je de kabel er af haalt voel je toch meteen of het schuifje soepel in het huis glijd.mvl schreef:Net kort even gereden. Carb iets losser aangedraaid op het spruitstuk. Bleef niet heel erg hangen maar zegt nog niks. Wel heb ik het gevoel dat na de grondige schoonmaak ook de 86 sproeier te rijk is. In de hoogste versnelling houdt hij lager in toeren wat in en de top wordt lager door van dat geratel wat ik als viertakten omschrijf. Of kan het dat ie dan juist heel arm staat. Bij volgas en dan wat gas terug gaat hij volgens mij niet beter lopen.
Binnenkort maar eens de kleur vd bougie checken
Enzo
- polite
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
- Locatie: Westerkwartier
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Koppaking.
Hmm, toch dan maar weer eens nader inspecteren. Er lekt namelijk geen olie meer langs de uitlaatbocht. Wat in het verleden nog wel het geval was. Vandaar dat ik mijn koppaking van enige lekkage vermoed. Bougie kan het ook niet zijn, dat is een nieuwe met de juiste aanhaalmoment vastgezet.kreidler844 schreef:Maar eh, sporen van olie komen vrijwel zeker niet uit de koppakking, vaak lijkt dit zo maar komt het echt uit de uitlaat of een loszittende bougie.
Lekt je koppakking dan kun je dit constateren door de kop te verwijderen en te zien of er zwarte sporen over de koppakking lopen, is dit niet zo dan lekt hij niet.
- polite
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
- Locatie: Westerkwartier
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Koppaking.
Heb vandaag even wat tijd gevonden om een klingerit koppakking te monteren. Heb er een poos mee gereden, en zoals het er nu uitziet, is de cilinderkop dicht. Topsnelheid is " helaas" nog hetzelfde 60KM/H. ( op teller) Trekkracht is ook niet noemenswaardig afgenomen. Bedankt voor jullie input!!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- polite
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
- Locatie: Westerkwartier
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Koppaking.
Vandaag nog ff gereden. Stond wat meer tegenwind, hij kakt dan toch wel wat in met de klingerit koppakking. Kan ik dit compenseren door een hogedrukkop te monteren?? Of wordt dat iets teveel van het goede??
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Koppaking.
Lees ik al iets over de conditie van de zuiger/cilinder en zuigerveren? En de tandwielen.polite schreef:Vandaag nog ff gereden. Stond wat meer tegenwind, hij kakt dan toch wel wat in met de klingerit koppakking. Kan ik dit compenseren door een hogedrukkop te monteren?? Of wordt dat iets teveel van het goede??
Enzo
- polite
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
- Locatie: Westerkwartier
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Koppaking.
Cilinder is voorzien van een "nieuw" laagje nicasil, met daarin een nieuwe Kolbenschmidt zuiger. Tanwieldwiel verhouding 14/36.Enzo-tvdzijden schreef:Lees ik al iets over de conditie van de zuiger/cilinder en zuigerveren? En de tandwielen.polite schreef:Vandaag nog ff gereden. Stond wat meer tegenwind, hij kakt dan toch wel wat in met de klingerit koppakking. Kan ik dit compenseren door een hogedrukkop te monteren?? Of wordt dat iets teveel van het goede??
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Koppaking.
Bij standaard 2 pk heeft een 14 voor weinig praatjes met tegenwind.polite schreef:Cilinder is voorzien van een "nieuw" laagje nicasil, met daarin een nieuwe Kolbenschmidt zuiger. Tanwieldwiel verhouding 14/36.Enzo-tvdzijden schreef:Lees ik al iets over de conditie van de zuiger/cilinder en zuigerveren? En de tandwielen.polite schreef:Vandaag nog ff gereden. Stond wat meer tegenwind, hij kakt dan toch wel wat in met de klingerit koppakking. Kan ik dit compenseren door een hogedrukkop te monteren?? Of wordt dat iets teveel van het goede??
Enzo
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Koppaking.
Nou lekker dan als hij niet eens goed trekt. Daar heb je dus niet veel aan. Denk dat er nog andere probleempjes zijn met de afstelling.polite schreef:@enzo, betreft een afgedraaide cilinder. Denk iets meer dan 2 pk.
ENZO