Import 60cc geforceerde koeling
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Import 60cc geforceerde koeling
Ik zag op de site van JMPB dit cilindertje van IMPORT(nieuw merk volgens mij) 60.3cc 6,5pk 44mm.Zou deze cilinder qua timingen als parmakit zijn?,en zal dit onbewerkt wel een beetje netjes lopen?...wie iets weet van deze cilinder mag het zeggen.
Gr,Peter
Gr,Peter
- Bijlagen
-
- 11550_60cc_cilinder_import_kreidler_gef.koeling_schuine_inlaat_det3.jpg (33.62 KiB) 15008 keer bekeken
-
- 11550_60cc_cilinder_import_kreidler_gef.koeling_schuine_inlaat_det2.jpg (33.04 KiB) 15010 keer bekeken
-
- 11550_60cc_cilinder_import_kreidler_gef.koeling_schuine_inlaat_det1.jpg (39.81 KiB) 15010 keer bekeken
-
- 11550_60cc_cilinder_import_kreidler_gef.koeling_schuine_inlaat.jpg (30.06 KiB) 15010 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Wat zie ik nou Peter, gebruik jij nou zonder toestemming foto`s van JMPB.
Geintje.
Geintje.
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Ja,maar zijn fabrieksfoto's van de fabrikant zelf die worden gebruikt(doet JMPB dus ook! ).
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Import 60cc geforceerde koeling
I can supply you with a few photos of the 50cc version once I get home.
It really looks good. The piston isn't very nice, though.
It really looks good. The piston isn't very nice, though.
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Import 60cc geforceerde koeling
kreidlerbas schreef:I can supply you with a few photos of the 50cc version once I get home.
It really looks good. The piston isn't very nice, though.
we are interested in the timing of these parts for they are (mostly) different at every batch.
Piston is 90% crappy with these kits
Have you got any info about the socalled "NC cylinderkits" for sale at Denmark ?
As I recall those were not very usable the past.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Looks good is not enoughkreidlerbas schreef:I can supply you with a few photos of the 50cc version once I get home.
It really looks good. The piston isn't very nice, though.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Even setje naar Claus opsturen. Dan weet je pas of het troep is of een te gebruiken alternatief.
Enzo
Enzo
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Import 60cc geforceerde koeling
This IS an N/C-cylinder - my father and I had the chance to test the first one off the shelf.KJ schreef: we are interested in the timing of these parts for they are (mostly) different at every batch.
Piston is 90% crappy with these kits
Have you got any info about the socalled "NC cylinderkits" for sale at Denmark ?
As I recall those were not very usable the past.
The port measurements are as follows:
Deck to deck: 67,4mm
Transfer ports: 32,8mm
Exhaust port: 23,8mm
Inlet port: 51mm/64mm
With a deck height of 0,5mm and a piston skirt length of 48mm I get the following port durations:
Exhaust: 172,4 degrees
Transfers: 112,5 degrees
Blowdown: 30,0 degrees
Intake: 143,2 degrees
It was tested with an 1/18/26 Bing, main jet 75 (Bing), NOS air filter (not replica!), sprockets 13/35 and a generic Jamarcol exhaust. Perfect idle, revved to about 9.000rpm and stopped around 8.500-8.700rpm in 5th on a straight bit of road. After about 100km it would overrev a bit more.
As far as character goes it feels like it's somewhere between a 5,3PK and a 5,8PK setup. The inlet timing seems a little short.
Enzo-tvdzijden schreef: Looks good is not enough
Haha, I am well aware that looks are deceiving, so let me reiterate:
It leaves a good impression. The transfer ports are even and open symmetrically, the inlet port isn't crazy off to one side and the exhaust port looks to be centered good, as well.
Below are a couple of photos of my cylinder. I will take some better ones tomorrow as these really don't give away much detail. The do represent what appears to be a much better casting than previous generations.
- Bijlagen
-
- airforce06_1280.jpg (137.44 KiB) 14860 keer bekeken
-
- airforce05_1280.jpg (53.26 KiB) 14860 keer bekeken
-
- airforce04_1280.jpg (83.67 KiB) 14860 keer bekeken
-
- airforce03_1280.jpg (93.67 KiB) 14860 keer bekeken
-
- airforce02_1280.jpg (123.46 KiB) 14860 keer bekeken
-
- airforce01_1280.jpg (142.33 KiB) 14860 keer bekeken
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Import 60cc geforceerde koeling
I've edited the port measurements in the post above.
The port measurements are as follows:
Deck to deck: 67,4mm
Transfer ports: 32,8mm
Exhaust port: 23,8mm
Inlet port: 51mm/64mm
With a deck height of 0,5mm and a piston skirt length of 48mm I get the following port durations:
Exhaust: 172,4 degrees
Transfers: 112,5 degrees
Blowdown: 30,0 degrees
Intake: 143,2 degrees
The port measurements are as follows:
Deck to deck: 67,4mm
Transfer ports: 32,8mm
Exhaust port: 23,8mm
Inlet port: 51mm/64mm
With a deck height of 0,5mm and a piston skirt length of 48mm I get the following port durations:
Exhaust: 172,4 degrees
Transfers: 112,5 degrees
Blowdown: 30,0 degrees
Intake: 143,2 degrees
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Import 60cc geforceerde koeling
kreidlertwin schreef:Please speak dutch!,i don't understand you
Gr,Peter
Vind het voor een Deen al heel netjes dat hij zich in het engels weet te verwoorden
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Dat is zeker waar!,alleen het wordt voor mensen alleen wat duidelijker als het in je eigen taal verteld wordt,zodat ik(en wellicht andere clubleden) het topic beter kunnen volgen.Ben niet zo heel handig in andere talen ha,ha!....maar toch complimenten voor hem.
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Bedankt. En dat klopt, ik ben een Deen.kreidlertwin schreef:Dat is zeker waar!,alleen het wordt voor mensen alleen wat duidelijker als het in je eigen taal verteld wordt,zodat ik(en wellicht andere clubleden) het topic beter kunnen volgen.Ben niet zo heel handig in andere talen ha,ha!....maar toch complimenten voor hem.
Ik kan nederlands heel goed lezen, maar schrijven en spreken is een andere zaak.
Het cilinder is heel goed en ongeveer als een 5,8pk Mahle met +1mm uitlaat hoogte maar met kleiner inlaat.
Google translate just helped me a lot, haha!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Geen high tech Engels wat hij schrijft. In mijn ogen door iedereen te begrijpen.kreidlertwin schreef:Dat is zeker waar!,alleen het wordt voor mensen alleen wat duidelijker als het in je eigen taal verteld wordt,zodat ik(en wellicht andere clubleden) het topic beter kunnen volgen.Ben niet zo heel handig in andere talen ha,ha!....maar toch complimenten voor hem.
Enzo
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Exhaust: 172,4 degrees
Transfers: 112,5 degrees
Blowdown: 30,0 degrees
Intake: 143,2 degrees
--------------------------------------------------------------------
nette timingen .
en mooi gietwerk van de cilinder .
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Berekende timingen (basis: deck hoogte 0,5mm), dus niet gemeten moet ik zeggen.LVS schreef:
Exhaust: 172,4 degrees
Transfers: 112,5 degrees
Blowdown: 30,0 degrees
Intake: 143,2 degrees
--------------------------------------------------------------------
nette timingen .
en mooi gietwerk van de cilinder .
- zwaluw
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:52
- Locatie: De Koog - Texel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Ik dacht dat is een mooie timing van die 60cc geforceerde cilinder dan zal van die blok cilinder smalle tap ook wel de zelfde timing hebben maar nu ik hem binnen heb en de timing gemeten met een gradenschijf schets mijn verbazing dat de timingen heel anders liggen , gemeten met een voetpakking van 0,5 mm
uitlaat poort 179 graden
spoelpoorten 129 graden
inlaat 127 graden met de bijbehorende zuiger van KT van 45,4 mm
Voor de rest ziet de cilinder er wel mooi uit en ik zal om te beginnen de inlaat maar eens naar 145 graden brengen en dan kijken hoe hij voldoet
Zijn er andere leden die ervaringen hebben met die blokcilinders van NC
Zwaluw
uitlaat poort 179 graden
spoelpoorten 129 graden
inlaat 127 graden met de bijbehorende zuiger van KT van 45,4 mm
Voor de rest ziet de cilinder er wel mooi uit en ik zal om te beginnen de inlaat maar eens naar 145 graden brengen en dan kijken hoe hij voldoet
Zijn er andere leden die ervaringen hebben met die blokcilinders van NC
Zwaluw
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Import 60cc geforceerde koeling
inlaat 127 graden met de bijbehorende zuiger van KT van 45,4 mm
------------------------------------------
dat is vreemd .
een korte zuiger , en toch een lage inlaat timing
##
------------------------------------------
dat is vreemd .
een korte zuiger , en toch een lage inlaat timing
##
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Jammer!zwaluw schreef:Ik dacht dat is een mooie timing van die 60cc geforceerde cilinder dan zal van die blok cilinder smalle tap ook wel de zelfde timing hebben maar nu ik hem binnen heb en de timing gemeten met een gradenschijf schets mijn verbazing dat de timingen heel anders liggen , gemeten met een voetpakking van 0,5 mm
uitlaat poort 179 graden
spoelpoorten 129 graden
inlaat 127 graden met de bijbehorende zuiger van KT van 45,4 mm
Voor de rest ziet de cilinder er wel mooi uit en ik zal om te beginnen de inlaat maar eens naar 145 graden brengen en dan kijken hoe hij voldoet
Zijn er andere leden die ervaringen hebben met die blokcilinders van NC
Zwaluw
Hoe hog is het cilinder?
Nem ~2,4mm van het zuigerhemd.
- zwaluw
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:52
- Locatie: De Koog - Texel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Zuigerhemd heb ik 1mm ingekort en kwam toen aan inlaattiming op 133 graden en de cilinder toen gemonteerd op mijn kreidler RMC met directe 5 bak ,
moet zeggen dat het resultaat mij mee valt , loopt mooi door de versnellingen heen met veel koppel , top weet niet nog niet , eerst maar eens rustig aan tot hij een beetje is ingelopen
zwaluw
moet zeggen dat het resultaat mij mee valt , loopt mooi door de versnellingen heen met veel koppel , top weet niet nog niet , eerst maar eens rustig aan tot hij een beetje is ingelopen
zwaluw
-
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 03 mei 2015, 17:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Ik ben heel nieuwsgierig of deze cilinder direct op het blok past i.v.m. de hemd diameter. en wat voor een snelheid met voldoende trekkracht inde 5e versnelling hij geeft. ik hoop dat je het forum blijf voeden met de ervaringen. vr. gr. Henk Stet
- zwaluw
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:52
- Locatie: De Koog - Texel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Cilinder heeft een hemd diameter van 47 mm , past dus op alle blokken met smalle tap , alleen de bijgeleverde zuiger kan +/- 1mm te lang zijn en die heb ik er af gehaald en dat kwam bij mij ten gunste van de lage inlaattiming .
De kreidler RMC met directe 5 bak heeft een tandwiel verhouding van 13-36 en dat geeft voldoende trekkracht om met een flinke tegen wind ook in zijn 5 te kunnen blijven rijden
top weet ik nog niet , maar schat 85 km geen probleem is met een heerlijk rij karakter .
Zwaluw
De kreidler RMC met directe 5 bak heeft een tandwiel verhouding van 13-36 en dat geeft voldoende trekkracht om met een flinke tegen wind ook in zijn 5 te kunnen blijven rijden
top weet ik nog niet , maar schat 85 km geen probleem is met een heerlijk rij karakter .
Zwaluw
- zwaluw
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:52
- Locatie: De Koog - Texel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Import 60cc geforceerde koeling
Gisterenavond nog even een rondje geweest en moet zeggen dat ik er bij van ben hoe de cilinder het doet
Flinke tegenwind rechtop en gewoon 60 in zijn 5 kunnen blijven rijden met power genoeg over geeft een goed gevoel
Zwaluw
Flinke tegenwind rechtop en gewoon 60 in zijn 5 kunnen blijven rijden met power genoeg over geeft een goed gevoel
Zwaluw