Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Op de KT kun je ook een 28mm flens-bocht zetten , alleen een andere afdichtring gebruiken.
NB: Met een 14mm Bing loopt de Mahle 15.43.67/71 bij mij al te hard ( voor een bromfiets)
En er zit idd een wat dunnere NiCaSil wand in , maar die krijg jij niet meer versleten
We hebben het er al over gehad: De Mahle is wat alerter op het gas en feller onderin.
Voor een bromfiets denk ik dat deze Mahle de betere keuze is.
Als je hem zwart wil maken : geen zorgen , dat gaat er wel weer vanaf als het moet.
NB: Met een 14mm Bing loopt de Mahle 15.43.67/71 bij mij al te hard ( voor een bromfiets)
En er zit idd een wat dunnere NiCaSil wand in , maar die krijg jij niet meer versleten
We hebben het er al over gehad: De Mahle is wat alerter op het gas en feller onderin.
Voor een bromfiets denk ik dat deze Mahle de betere keuze is.
Als je hem zwart wil maken : geen zorgen , dat gaat er wel weer vanaf als het moet.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Als je er een brommer bij krijgt gaan de Km 's naar beneden.mvl schreef:Rij jij dan zoveel km's
Enzo
Nou dat zou ik niet onderschatten. Ik zit dit jaar al op 500 km. Ik denk dat ik zo'n 1500 km per jaar wel ga halen. En dan is bij 5000 km na 3 jaar de koek op als het klopt.
Zijn er anderen met ervaring met deze cilinders qua slijtage?
Enzo
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Ja hebben we het veel over gehad. Die 71 cilinder gaat te hard met een normale bocht neem ik aan? Met een lange moet ie wel te knijpen zijn.Caspar schreef:Op de KT kun je ook een 28mm flens-bocht zetten , alleen een andere afdichtring gebruiken.
NB: Met een 14mm Bing loopt de Mahle 15.43.67/71 bij mij al te hard ( voor een bromfiets)
En er zit idd een wat dunnere NiCaSil wand in , maar die krijg jij niet meer versleten
We hebben het er al over gehad: De Mahle is wat alerter op het gas en feller onderin.
Voor een bromfiets denk ik dat deze Mahle de betere keuze is.
Als je hem zwart wil maken : geen zorgen , dat gaat er wel weer vanaf als het moet.
Heb je trouwens een foto van je 74-er frame. Hoe bevalt de kleur?
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Met een 14mm Bing , 28mm bocht , lange ori NL uitlaat , ori tandwielverhouding en het kleine 14mm luchtfilterhuis (zonder trechter) loopt hij m.i. het mooiste en net 55 á 57km/h. Net op het randje dus.
Langere bocht kan ook , maar ik vind bovenstaande setup prettiger in het heuvelland.
Met de korte uitlaat , groot luchtfilterhuis of grotere Bing heb je een langere bocht nodig om hem binnen de lijntjes te houden.
ps: 1974 frame ligt nog bij de spuiter , grondlak en hechtlaag zitten er al op.
Langere bocht kan ook , maar ik vind bovenstaande setup prettiger in het heuvelland.
Met de korte uitlaat , groot luchtfilterhuis of grotere Bing heb je een langere bocht nodig om hem binnen de lijntjes te houden.
ps: 1974 frame ligt nog bij de spuiter , grondlak en hechtlaag zitten er al op.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Je vroeg laatst om een foto van mijn gele frame ?
Net bericht gekregen van Rick , de spuiter:
Goed te zien op deze foto: De limoengroene waas in de gele lak.
Net bericht gekregen van Rick , de spuiter:
Goed te zien op deze foto: De limoengroene waas in de gele lak.
- Bijlagen
-
- IMG-20170502-WA0008.jpg (105.42 KiB) 4572 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Ja , ik geloof dat hij ten Elzen heet.
Ik ken hem alleen van voornaam
Mijn frame is samen met 2 Specials naar het oosten van het land gebracht.
Ik ken hem alleen van voornaam
Mijn frame is samen met 2 Specials naar het oosten van het land gebracht.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Niets is zeker in het leven Tjerry.Enzo-tvdzijden schreef:Menno gaat naar de poederverkloter
Prachtig Caspar
Enzo
Ik maak me alleen een beetje zorgen over de kwetsbaarheid van spuiten vs poederverkloot
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Poedercoat is duurzamer , buiten kijf.
Maar spuitwerk is véél mooier als een vakman het doet.
Beschadigen doet het alleen op plaatsen waar je (bijv.) een onderbouw of tank erop ramt.
Ik zelf zet bij voorkeur al wat delen op het frame vóór het naar de spuiter gaat. Dan kun je nog aanpassen zonder dat je de verf eraf stroopt.
Poedercoating is trouwens nóg dikker dan een laklaag. met name de onderbouw past dan niet altijd lekker meer.
En schroefdraad moet je ook afdoppen
Vooruit , off-topic nog ééntje om Menno te overtuigen :
Maar spuitwerk is véél mooier als een vakman het doet.
Beschadigen doet het alleen op plaatsen waar je (bijv.) een onderbouw of tank erop ramt.
Ik zelf zet bij voorkeur al wat delen op het frame vóór het naar de spuiter gaat. Dan kun je nog aanpassen zonder dat je de verf eraf stroopt.
Poedercoating is trouwens nóg dikker dan een laklaag. met name de onderbouw past dan niet altijd lekker meer.
En schroefdraad moet je ook afdoppen
Vooruit , off-topic nog ééntje om Menno te overtuigen :
- Bijlagen
-
- IMG-20170502-WA0011.jpg (125.39 KiB) 4560 keer bekeken
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Dit is niet eerlijk Caspar dit soort foto's inzetten!
Goede tip van het passen. Dan gaat het om onderbouw, tanklippen en voorzichtig het zadel monteren.
Tsja lastig dit!
Goede tip van het passen. Dan gaat het om onderbouw, tanklippen en voorzichtig het zadel monteren.
Tsja lastig dit!
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Blok ook effe er onder hangen , eventueel het frame wat uitbuigen.
Chrome roostertje tussen de motorschermen , stuuraanslag , achterspatbord , standaard .
Kortom: Alles wat je lak/poedercoat kan begaffelen
Chrome roostertje tussen de motorschermen , stuuraanslag , achterspatbord , standaard .
Kortom: Alles wat je lak/poedercoat kan begaffelen
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Schaut gut aus, der gelbe Rahmen.
Und eine sorgfältige Vorgehensweise, die Montageteile vorher anzupassen, um später den Lack zu schonen.
Carsten
Und eine sorgfältige Vorgehensweise, die Montageteile vorher anzupassen, um später den Lack zu schonen.
Carsten
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10801
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Poederen is leuk voor leuningen balkonhekken en nieuwe lantaarnpalen en andere industriële of huishoudelijke toepassingen.
Denk daarbij aan ijskasten wasmachines e.d. loop daar gelijk maar even heen als u dit leest, dan ziet u gelijk wat u krijgt voor u geld, het glanst iets, maar daar houdt ook alles mee op, ook wel `what you see is what you get” genoemd.
Een hele goedkope poederlaag, in Jip en Janneke taal, een polyester afwerking!, en dit is niet gewenst op een brommer maar die je wel krijgt, het mag immers niks kosten, weet de consument veel die er de ballen verstand van heeft, heel goedkoop ten opzichte van natlakken zijn immers de toverwoorden.
De Poeder coatingtypes zijn divers, Epoxypoeder, Epoxy-polyesterpoeder, Super Durable poeder en Post-Bending poedercoating.
De vraag is gerechtvaardigd bij het opvragen van de prijs welke poeder krijg ik voor dat snotje?
Bij een eerlijk antwoord? wij hebben hier een paar Polen en een Bulgaar lopen die in één laag een bagger dikke polyester poederlaag aanbrengen.
Zelfs uw ijskast en wasmachine heeft twee lagen gekregen, (voorschrift van de poeder producenten) en u maar één, reken er op dat dit witgoed op de allergoedkoopste manier geproduceerd moet worden.
De keuze voor poeder coating bij de brommer/motor restaurateur zijn de kosten ten opzichte van professioneel spuitwerk, kwetsbaarheid van spuiten ten opzichte van poedercoating is een drogreden, monteer die chromen tank dan ook maar niet of je koplampring, poeder die dan maar lekker mee, want als er iets kwetsbaar is.
Maar goed, ik heb het idee dat ik net zo goed tegen een lantaarnpaal kan aan lullen want gelijk krijgen of gelijk hebben.
Die lantaarnpaal waar ik tegen aan praat krijgt overigens wel een dure poederbehandeling hij moet immers bestand zijn tegen o.a strooizout, iets waar jou poedercoat niet tegen bestand is, het moet immers goedkoop weet de straler/poedercoater.
Vraag gelijk even wat de kosten zijn voor het poeder coaten van vier auto velgen.
Zo duur? Hoe kan dat nou!!!
Ik denk dat Menno niet gaat poederen, hij wil namelijk alles echt mooi hebben.
Rick ten Elzen en Herman Blokhuis waren onder laatst nog bij mij thuis in Koog aan de Zaan, ik heb veel spuitwerk van Rick gezien, wel Eitanken, dat dan weer wel, maar Topwerk. Een eind resultaat waar geen poedercoat tegen op kan.
Er zijn natuurlijk meer top spuiters, wellicht zelfs forumleden.
Denk daarbij aan ijskasten wasmachines e.d. loop daar gelijk maar even heen als u dit leest, dan ziet u gelijk wat u krijgt voor u geld, het glanst iets, maar daar houdt ook alles mee op, ook wel `what you see is what you get” genoemd.
Een hele goedkope poederlaag, in Jip en Janneke taal, een polyester afwerking!, en dit is niet gewenst op een brommer maar die je wel krijgt, het mag immers niks kosten, weet de consument veel die er de ballen verstand van heeft, heel goedkoop ten opzichte van natlakken zijn immers de toverwoorden.
De Poeder coatingtypes zijn divers, Epoxypoeder, Epoxy-polyesterpoeder, Super Durable poeder en Post-Bending poedercoating.
De vraag is gerechtvaardigd bij het opvragen van de prijs welke poeder krijg ik voor dat snotje?
Bij een eerlijk antwoord? wij hebben hier een paar Polen en een Bulgaar lopen die in één laag een bagger dikke polyester poederlaag aanbrengen.
Zelfs uw ijskast en wasmachine heeft twee lagen gekregen, (voorschrift van de poeder producenten) en u maar één, reken er op dat dit witgoed op de allergoedkoopste manier geproduceerd moet worden.
De keuze voor poeder coating bij de brommer/motor restaurateur zijn de kosten ten opzichte van professioneel spuitwerk, kwetsbaarheid van spuiten ten opzichte van poedercoating is een drogreden, monteer die chromen tank dan ook maar niet of je koplampring, poeder die dan maar lekker mee, want als er iets kwetsbaar is.
Maar goed, ik heb het idee dat ik net zo goed tegen een lantaarnpaal kan aan lullen want gelijk krijgen of gelijk hebben.
Die lantaarnpaal waar ik tegen aan praat krijgt overigens wel een dure poederbehandeling hij moet immers bestand zijn tegen o.a strooizout, iets waar jou poedercoat niet tegen bestand is, het moet immers goedkoop weet de straler/poedercoater.
Vraag gelijk even wat de kosten zijn voor het poeder coaten van vier auto velgen.
Zo duur? Hoe kan dat nou!!!
Ik denk dat Menno niet gaat poederen, hij wil namelijk alles echt mooi hebben.
Rick ten Elzen en Herman Blokhuis waren onder laatst nog bij mij thuis in Koog aan de Zaan, ik heb veel spuitwerk van Rick gezien, wel Eitanken, dat dan weer wel, maar Topwerk. Een eind resultaat waar geen poedercoat tegen op kan.
Er zijn natuurlijk meer top spuiters, wellicht zelfs forumleden.
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Die foto's can Rick op facebook (Henk dat is een soort forum voor op je telefoon ) brengen me wel aan het twijfelen... gelukkig ben ik niet zo snel beïnvloedbaar
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Onzekermvl schreef:Die foto's can Rick op facebook (Henk dat is een soort forum voor op je telefoon ) brengen me wel aan het twijfelen... gelukkig ben ik niet zo snel beïnvloedbaar
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Dat en toch de hele tijd dat stemmetje in je achterhoofd dat het toch best een bak geld is voor een brommertjeEnzo-tvdzijden schreef:Onzekermvl schreef:Die foto's can Rick op facebook (Henk dat is een soort forum voor op je telefoon ) brengen me wel aan het twijfelen... gelukkig ben ik niet zo snel beïnvloedbaar
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Bedenk eens haha. Je weet dat ik weet wat een NOS cockpit kost. Ben nog aan het bijkomen ...Caspar schreef:Je hoeft het maar 1x te doen.
Bedenk eens wat een mooie cockpit kost....
Al was het nog goedkoper dan die 2 boetes die ik wel eens gekregen heb voor het niet verzekerd hebben van 2 kale frames die onder het bed lagen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Precies al die dure losse NOS onderdelen staan niet in verhouding met mooi spuitwerk. Eigenlijk kijken de meesten alleen daar na.Caspar schreef:Je hoeft het maar 1x te doen.
Bedenk eens wat een mooie cockpit kost....
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10801
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Weet je al wat het kost dat brommertje spuiten?en toch de hele tijd dat stemmetje in je achterhoofd dat het toch best een bak geld is voor een brommertje
Weet je al wat het kost dat brommertje poederen?
Trek de getallen van elkaar af.
Waar hebben we het dan uiteindelijk over?