oplichter markplaats.

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

oplichter markplaats.

#1 Bericht door dijk » 04 mei 2017, 20:06


Gebruikersavatar
HVG86cc
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 jul 2011, 18:16
Locatie: Meppel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: oplichter markplaats.

#2 Bericht door HVG86cc » 05 mei 2017, 19:07

Hoi jeroen,
Bedoel je centjes beuren en niks leveren.
Mvg Henk.

Gebruikersavatar
HVG86cc
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 jul 2011, 18:16
Locatie: Meppel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: oplichter markplaats.

#3 Bericht door HVG86cc » 05 mei 2017, 19:11

Gewoon een afspraak maken en ophalen, en zit het niet goed dan hebben ze wel een lulverhaal.
Mvg Henk.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: oplichter markplaats.

#4 Bericht door dijk » 05 mei 2017, 21:32

HVG86cc schreef:Hoi jeroen,
Bedoel je centjes beuren en niks leveren.
Mvg Henk.

dat denk ik ook henk :!:

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: oplichter markplaats.

#5 Bericht door Parlotti » 06 mei 2017, 21:42

dijk schreef:
HVG86cc schreef:Hoi jeroen,
Bedoel je centjes beuren en niks leveren.
Mvg Henk.
dat denk ik ook henk :!:
:-k Nou Jeroen; zoals ik dit lees, denkt Henk niets maar vraagt hij wat je bedoelt. Dan vind ik "dat denk ik ook" te vaag om iemand als oplichter aan de paal te nagelen. De advertentie komt vooralsnog niet verdacht op mij over: hoogstens is de adverteerder wat kort actief en heeft hij een vreemde naam en/of maakt hij een schrijffout. De aanduiding op de kaart is niet het exacte adres van de adverteerder, maar is wel gebaseerd op zijn postcode in het centrum van de betreffende wijk in Tilburg. Kennelijk heeft hij ongevraagd een foto van jou gebruikt: dat is niet netjes, maar dat maakt hem nog geen oplichter. Heb je persoonlijk contact met de adverteerder gehad of beschik je nog over andere informatie?
Groet, Marcel

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: oplichter markplaats.

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 mei 2017, 21:50

Foto's van Kreidlers en onderdelen worden vaak even "geleend"

Je wil niet weten hoe vaak ik mijn foto's tegen kom.

Enzo

Gebruikersavatar
HVE
Berichten: 653
Lid geworden op: 01 jan 2005, 15:34
Locatie: Noord Holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: oplichter markplaats.

#7 Bericht door HVE » 06 mei 2017, 22:25

:-k Nou Jeroen; zoals ik dit lees, denkt Henk niets maar vraagt hij wat je bedoelt. Dan vind ik "dat denk ik ook" te vaag om iemand als oplichter aan de paal te nagelen. De advertentie komt vooralsnog niet verdacht op mij over: hoogstens is de adverteerder wat kort actief en heeft hij een vreemde naam en/of maakt hij een schrijffout. De aanduiding op de kaart is niet het exacte adres van de adverteerder, maar is wel gebaseerd op zijn postcode in het centrum van de betreffende wijk in Tilburg. Kennelijk heeft hij ongevraagd een foto van jou gebruikt: dat is niet netjes, maar dat maakt hem nog geen oplichter. Heb je persoonlijk contact met de adverteerder gehad of beschik je nog over andere informatie?
Groet, Marcel[/quote]

Zoals ik dit lees, vraag ik me af, of je er zo nog over denkt als je de cockpit ontvangt (nadat je de centjes hebt overgemaakt)
en je krijgt een andere cockpit dan in de advertentie vermeld is. Dezelfde kan namelijk niet omdat hij die niet heeft!
Als je 3 foto's van een ander gebruikt en je vermeld dat niet, belazer je willens en wetens de boel.
Gr. Hans

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: oplichter markplaats.

#8 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 mei 2017, 23:14

HVE schreef::-k Nou Jeroen; zoals ik dit lees, denkt Henk niets maar vraagt hij wat je bedoelt. Dan vind ik "dat denk ik ook" te vaag om iemand als oplichter aan de paal te nagelen. De advertentie komt vooralsnog niet verdacht op mij over: hoogstens is de adverteerder wat kort actief en heeft hij een vreemde naam en/of maakt hij een schrijffout. De aanduiding op de kaart is niet het exacte adres van de adverteerder, maar is wel gebaseerd op zijn postcode in het centrum van de betreffende wijk in Tilburg. Kennelijk heeft hij ongevraagd een foto van jou gebruikt: dat is niet netjes, maar dat maakt hem nog geen oplichter. Heb je persoonlijk contact met de adverteerder gehad of beschik je nog over andere informatie?
Groet, Marcel

Zoals ik dit lees, vraag ik me af, of je er zo nog over denkt als je de cockpit ontvangt (nadat je de centjes hebt overgemaakt)
en je krijgt een andere cockpit dan in de advertentie vermeld is. Dezelfde kan namelijk niet omdat hij die niet heeft!
Als je 3 foto's van een ander gebruikt en je vermeld dat niet, belazer je willens en wetens de boel.
Gr. Hans
Ook gelijk Hans

Enzo

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: oplichter markplaats.

#9 Bericht door dijk » 07 mei 2017, 02:22

Enzo-tvdzijden schreef:
HVE schreef::-k Nou Jeroen; zoals ik dit lees, denkt Henk niets maar vraagt hij wat je bedoelt. Dan vind ik "dat denk ik ook" te vaag om iemand als oplichter aan de paal te nagelen. De advertentie komt vooralsnog niet verdacht op mij over: hoogstens is de adverteerder wat kort actief en heeft hij een vreemde naam en/of maakt hij een schrijffout. De aanduiding op de kaart is niet het exacte adres van de adverteerder, maar is wel gebaseerd op zijn postcode in het centrum van de betreffende wijk in Tilburg. Kennelijk heeft hij ongevraagd een foto van jou gebruikt: dat is niet netjes, maar dat maakt hem nog geen oplichter. Heb je persoonlijk contact met de adverteerder gehad of beschik je nog over andere informatie?
Groet, Marcel

Zoals ik dit lees, vraag ik me af, of je er zo nog over denkt als je de cockpit ontvangt (nadat je de centjes hebt overgemaakt)
en je krijgt een andere cockpit dan in de advertentie vermeld is. Dezelfde kan namelijk niet omdat hij die niet heeft!
Als je 3 foto's van een ander gebruikt en je vermeld dat niet, belazer je willens en wetens de boel.
Gr. Hans
Ook gelijk Hans

Enzo

zo dacht ik er ook over hans :!:

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: oplichter markplaats.

#10 Bericht door pascal » 07 mei 2017, 08:16

Tilburg,die is vaker voorbij gekomen!

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: oplichter markplaats.

#11 Bericht door Parlotti » 07 mei 2017, 12:53

HVG86cc schreef:Gewoon een afspraak maken en ophalen, en zit het niet goed dan hebben ze wel een lulverhaal
Dat denk ik ook Henk
HVE schreef:Zoals ik dit lees, vraag ik me af, of je er zo nog over denkt als je de cockpit ontvangt (nadat je de centjes hebt overgemaakt)
en je krijgt een andere cockpit dan in de advertentie vermeld is. Dezelfde kan namelijk niet omdat hij die niet heeft!
Als je 3 foto's van een ander gebruikt en je vermeld dat niet, belazer je willens en wetens de boel
Als je er willens en wetens op uit bent om de boel te belazeren, kan je ook photoshoppen Hans. Het was niet mijn bedoeling hier een discussie te starten; ik vroeg mij alleen af waar die beschuldiging van "oplichter" (in de titel) op was gebaseerd. Daarom vroeg ik ook of er -naast het ongevraagd lenen van een mooie foto van internet- aanvullende informatie bekend is. Die heb ik nog niet gelezen, maar dat terzijde.

Iedereen mag denken wat hij wil en gezonde argwaan kan -zeker op Marktplaats- nooit kwaad. Sommige mensen zijn (door schade en schande) heel erg argwanend, voor een ander is het gegeven dat iemand (ook) uit Tilburg komt al verdacht. Helemaal de andere kant zijn de naïeve mensen die zonder verificatie 175 euri overboeken naar Bokiwokistan en dan verbaasd reageren als ze hun centjes kwijt zijn of een lor over de post bezorgd krijgen. Persoonlijk heb ik nog nooit ellende op Marktplaats gehad: zowel als koper als verkoper steeds leuke zaken gedaan met aardige mensen die zich aan de afspraak hielden. Maar ik ben ook wel eens afgehaakt omdat iemands reactie mij niet aanstond. Kortom: met gezond verstand kom je verder dan argwaan die niet op feiten is gebaseerd.

Gebruikersavatar
HVE
Berichten: 653
Lid geworden op: 01 jan 2005, 15:34
Locatie: Noord Holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: oplichter markplaats.

#12 Bericht door HVE » 07 mei 2017, 21:07

Als je er willens en wetens op uit bent om de boel te belazeren, kan je ook photoshoppen Hans. Het was niet mijn bedoeling hier een discussie te starten; ik vroeg mij alleen af waar die beschuldiging van "oplichter" (in de titel) op was gebaseerd. Daarom vroeg ik ook of er -naast het ongevraagd lenen van een mooie foto van internet- aanvullende informatie bekend is. Die heb ik nog niet gelezen, maar dat terzijde.

Iedereen mag denken wat hij wil en gezonde argwaan kan -zeker op Marktplaats- nooit kwaad. Sommige mensen zijn (door schade en schande) heel erg argwanend, voor een ander is het gegeven dat iemand (ook) uit Tilburg komt al verdacht. Helemaal de andere kant zijn de naïeve mensen die zonder verificatie 175 euri overboeken naar Bokiwokistan en dan verbaasd reageren als ze hun centjes kwijt zijn of een lor over de post bezorgd krijgen. Persoonlijk heb ik nog nooit ellende op Marktplaats gehad: zowel als koper als verkoper steeds leuke zaken gedaan met aardige mensen die zich aan de afspraak hielden. Maar ik ben ook wel eens afgehaakt omdat iemands reactie mij niet aanstond. Kortom: met gezond verstand kom je verder dan argwaan die niet op feiten is gebaseerd.[/quote]

Ik wil ook geen discussie hoor, maar de aanvullende informatie heeft Jeroen toch al gemeld!
Het gaat om zijn cockpit en zijn foto's!
Dan kan je natuurlijk van alles erbij gaan halen, zoals je moet niet zomaar betalen en het ophalen, etc.
maar daar gaat het toch niet om?
Feit is, dat er een cockpit wordt aangeboden met foto's van een ander en dat wordt in de tekst niet vermeld!
In mijn beleving is dat gewoon oplichting, misleiding, belazeren of hoe je het ook noemen wilt.
Ik zou zeggen, doe je voordeel met de info die Jeroen gedeeld heeft en laat je gezond verstand de rest doen.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: oplichter markplaats.

#13 Bericht door dijk » 07 mei 2017, 21:50

HVE schreef:Als je er willens en wetens op uit bent om de boel te belazeren, kan je ook photoshoppen Hans. Het was niet mijn bedoeling hier een discussie te starten; ik vroeg mij alleen af waar die beschuldiging van "oplichter" (in de titel) op was gebaseerd. Daarom vroeg ik ook of er -naast het ongevraagd lenen van een mooie foto van internet- aanvullende informatie bekend is. Die heb ik nog niet gelezen, maar dat terzijde.

Iedereen mag denken wat hij wil en gezonde argwaan kan -zeker op Marktplaats- nooit kwaad. Sommige mensen zijn (door schade en schande) heel erg argwanend, voor een ander is het gegeven dat iemand (ook) uit Tilburg komt al verdacht. Helemaal de andere kant zijn de naïeve mensen die zonder verificatie 175 euri overboeken naar Bokiwokistan en dan verbaasd reageren als ze hun centjes kwijt zijn of een lor over de post bezorgd krijgen. Persoonlijk heb ik nog nooit ellende op Marktplaats gehad: zowel als koper als verkoper steeds leuke zaken gedaan met aardige mensen die zich aan de afspraak hielden. Maar ik ben ook wel eens afgehaakt omdat iemands reactie mij niet aanstond. Kortom: met gezond verstand kom je verder dan argwaan die niet op feiten is gebaseerd.
Ik wil ook geen discussie hoor, maar de aanvullende informatie heeft Jeroen toch al gemeld!
Het gaat om zijn cockpit en zijn foto's!
Dan kan je natuurlijk van alles erbij gaan halen, zoals je moet niet zomaar betalen en het ophalen, etc.
maar daar gaat het toch niet om?
Feit is, dat er een cockpit wordt aangeboden met foto's van een ander en dat wordt in de tekst niet vermeld!
In mijn beleving is dat gewoon oplichting, misleiding, belazeren of hoe je het ook noemen wilt.
Ik zou zeggen, doe je voordeel met de info die Jeroen gedeeld heeft en laat je gezond verstand de rest doen.[/quote]


ik kan er niks aan verbeteren hans :clap

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: oplichter markplaats.

#14 Bericht door Ed.P » 07 mei 2017, 21:54

Wie schrijft die blijft :wink:

Gebruikersavatar
gijsvanzanten
Berichten: 2054
Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: oplichter markplaats.

#15 Bericht door gijsvanzanten » 07 mei 2017, 21:56

Jongens, blijf altijd alert.
Ik heb eens gereageerd op een A tank, opnieuw verchroomd in perfecte staat.
Beetje geschequed, alles leek in orde. 225,00 overgemaakt. Niets meer van gehoord. Bleek achteraf een foto uit Maartens topic te zijn.
Dus blijf kritisch. het is vreemd dat er een foto van een cockpit word gebruikt uit een topic van iemand anders.

Gijs v Z

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: oplichter markplaats.

#16 Bericht door hermanp » 07 mei 2017, 22:51

Soms wordt andermans foto als voorbeeld genomen. Correct zou zijn om dat erbij te vermelden, maar doet men dat niet, is men niet meteen een oplichter. Iemand wel zo betitelen zonder keiharde feiten (sterker, zelfs als iemand veroordeeld is wegens oplichting mag men die persoon niet zonder meer betichten van oplichting) is niet geheel correct. (lees; compleet fout) Maar goed, dat laat ik aan ieders fatsoen over. Boefjes :-)

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: oplichter markplaats.

#17 Bericht door Theove » 08 mei 2017, 23:15

Zoveel mensen... zoveel meningen..

Laat "dure" spullen nooit zomaar opsturen maar ga kijken is de beste tip die ik heb voor jullie.

Veel verder komen we niet in dit topic dus een slotje.

Gesloten