De GTR (Groene Thee Rit)

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10801
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 187 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

De GTR (Groene Thee Rit)

#1 Bericht door Henk 3bakvoet » 11 jun 2017, 09:39

Eindelijk eens even tijd voor een ritje met de tempobeul.

Helaas voor de groene thee drinkers en wortel knagend Nederland heb ik daarvoor de bij uitstek geschikte tweetakt bromfiets paraat, vanwege zijn solide voorkomen vaak verguist maar nimmer geëvenaard.
De op kolen gestookte energie centrale bij ons hier in de buurt wordt vooral tijdens de koude start van dit Kreidler monster gedegradeerd tot een fata Morgana van groene weiden en andere tot de verbeelding sprekende milieu Utopieën.

Het moet dus even gebeuren, ik realiseer mij terdege dat er weer een stuk ijskap ter grote van een ijsklontje op Antarctica verloren gaat door dit eigenlijk onverantwoordelijk gebruik van alle tweetact motortjes waar ook ter wereld.
Grote gaten in de ozon laag bestaan niet meer, zure regen, dus kale bomen is ook al verleden tijd. Heden is de horror fijnstof, en die produceert de tempobeul naar het schijnt in voldoende mate.

Helaas voor wortel knagend Nederland heb ik daar vandaag even schijt aan en gun mijn eigen ook wat quality time op deze na het laat aanzien mooie zondag, de maximale 300 km die ik per jaar afleg met dit fijnstof monster moeten onze groene thee drinkers maar even slikken.

Ik ga op mijn ritje ons forumlid Jan bezoeken hij heeft uit de diepste holen en spelonken wederom een tweede eitank weten op te diepen, ja! zelfs een derde eitank zit in de pijplijn, compleet doorgeslagen zou je zeggen? Henk 3bakvoet zal de aard van de bedreiging vaststellen en tijdens een diepte gesprek daaruit een conclusie trekken.

Tijdens mijn Eitank trektocht van krap 30 km ben ik voornemens te stoppen voor koffie met een slagroompunt, twee haringen met uitjes, een cola met een broodje gerookte paling, en als ultieme uitdaging zo als wij dat noemen een “Love Story”, je gaat geheid overstuur van tafel.

Ik wens u allen die van plan zijn vandaag een ritje te maken op zijn Kreidler een mooi en vooral plezierige dag toe."

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: De GTR (Groene Thee Rit)

#2 Bericht door mvl » 11 jun 2017, 09:45

Succes op deze barre tocht Henk. Ik merk dat er steeds meer mensen nee schudden of hun oren bedekken als je op een (landelijk) stukje weg langs rijdt. We hebben de "Zeitgeist" niet bepaald mee voor onze hobby helaas.

Ben nu wel benieuwd geworden wat een Love Story is.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4101
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: De GTR (Groene Thee Rit)

#3 Bericht door hermanngas » 11 jun 2017, 10:25

Ik begrijp dat je er aan toe bent, geniet ervan Henk.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: De GTR (Groene Thee Rit)

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 jun 2017, 10:27

Mijn Strava, u heeft deze week 339 km gereden :lol:

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: De GTR (Groene Thee Rit)

#5 Bericht door Caspar » 11 jun 2017, 10:29

Vergeleken met de uitstoot van bijvoorbeeld een vuilverbrander , Boeing 737, kolencentrale of de gemiddelde Rijnvaart , dan voel ik mij nog niet zo schuldig.
Vooral niet als ik bekijk hoe weinig kilometers het zijn.

Henk , ik wens je een mooie dag met een schoon geweten !

Nb: een goed geweten is een kwestie van een slecht geheugen ;-)

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: De GTR (Groene Thee Rit)

#6 Bericht door nozems » 11 jun 2017, 10:35

Gewoon weer 1op25 en een te koude pit erin Henk, dan is het feest helemaal compleet en dan nog rustig pruttelend in z'n 2 door de straten, je hobby krijgt dan echt de waardering die het verdiend :lol: Veel plezier, het is mooi weer!

Gebruikersavatar
RuudvanWijk
Berichten: 1250
Lid geworden op: 22 mar 2007, 21:25
Locatie: Bovenkarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: De GTR (Groene Thee Rit)

#7 Bericht door RuudvanWijk » 11 jun 2017, 11:05

#-o Laat Jesse Klaver het maar niet horen Henk. Anders gebruikt hij deze rit van jou ook bij de onderhandelingen. Veel plezier. Heb gisteren met de Elvis Boys nog 85 km. rookpluim achter gelaten. :lol: :eitank :eitank :eitank :eitank :eitank
groet,
Ruud

brommer
Berichten: 777
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
Locatie: Sijbekarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: De GTR (Groene Thee Rit)

#8 Bericht door brommer » 11 jun 2017, 11:19

Gister ook flink meegeholpen aan de opwarming van de aarde, Vroem Joure met rondrit van een 60 tal tweetakten en evenzoveel benzine verslindende oldtimer auto's.
Wat een ander er ook van vind, ik en nog groot aantal anderen hebben er van genoten.

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: De GTR (Groene Thee Rit)

#9 Bericht door MichelVH » 11 jun 2017, 14:03

Caspar schreef:Vergeleken met de uitstoot van bijvoorbeeld een vuilverbrander , Boeing 737, kolencentrale of de gemiddelde Rijnvaart , dan voel ik mij nog niet zo schuldig.
Het is nog erger dan je denkt. De 25 grootste containerschepen (varen regelmatig binnen in de Rotterdamse haven) stoten samen evenveel Co2, zwavel en koolwaterstoffen uit als alle auto's op de hele wereld... Inclusief alle diesel barrels die in Afrika, Rusland, Zuid Amerika en Azië rondrijden.... :shock:

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: De GTR (Groene Thee Rit)

#10 Bericht door Caspar » 11 jun 2017, 15:47

Tja
Maar dat willen Jesse Klaver & co niet horen.
Dat is een ander milieu ;-)

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10801
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 187 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: De GTR (Groene Thee Rit)

#11 Bericht door Henk 3bakvoet » 11 jun 2017, 21:02

Zo dit was een enerverende zondag, bloedheet en een drukte van belang op de weg.
Het waren 38 probleemloze kilometers, alhoewel? er is wederom een spaak geknald uit het achterwiel.
Nu maar even korte metten maken met dit steeds terugkerende irritante ongemak, reeds 36 nieuwe besteld, de oude gaan na demontage de puinbak in.

Volgens de GPS app is mijn hoogste snelheid 59.9 km/u geweest, dit kan er bij mij niet in.
Geforceerd gekoeld 2 pk 10mm bing met sproeier 54 een iets wat overdreven uitkomst lijkt mij met deze setup.
Hoe betrouwbaar is zo een GPS app vraag ik mij dan af.

1 uur en 22 minuten gereden, de rest in een comfortabele stoel naar Eitanken gekeken en een fluor oranje 4speed, incl. twee keer een boottocht.
Het was onder de diverse zonneschermen best uit te houden, beter eigenlijk nog als op de brommer waarbij de rijwind koeling voor het menselijke lichaam het volledig liet afweten, het was daarvoor te warm.

Ik heb mij goed vermaakt vandaag, het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit, niet om de hoeveelheid maar de smaak.
Met een Eitank zit je dan geramd, het asfalt of straatklinkers zoeft onder je door en geeft je het ultieme gevoel van nostalgie.

Over drie weken de Noord-Hollandse eitank toertocht, voor mij dan weer de eerste mogelijkheid om een rondje te kunnen rijden, ik kijk er naar uit. 8)
Bijlagen
fijnstof rit naar Spaarndam.JPG
fijnstof rit naar Spaarndam.JPG (170.17 KiB) 3229 keer bekeken

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: De GTR (Groene Thee Rit)

#12 Bericht door jvr » 11 jun 2017, 22:09

Goed gedaan Jochie, en lekker genoten onderweg ??Klote voor die rot-spaak, die zijn waarschijnlijk op een Maandag morgen gemaakt, dan weet je het wel He !! Ik zie jou 2 JULI op de NH eitank toertocht. gr Jan.

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: De GTR (Groene Thee Rit)

#13 Bericht door Zatopek » 12 jun 2017, 10:11

De fluor waar Henk het over had betrof mij. Heb hem even met een bezoekje vereerd, was gezellig en zeer informatief. Op de terugweg bij Pont Buitenhuizen zag ik een klein bootje. What the f***!!!
Bijlagen
Bootje.jpg
Bootje.jpg (70.96 KiB) 3168 keer bekeken

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: De GTR (Groene Thee Rit)

#14 Bericht door mvl » 12 jun 2017, 10:43

De grootste schijnt in een week uit te stoten in de haven wat 88.000 auto's per jaar uitstoten en als hij aan de kade ligt draaien de motoren gewoon. Dat mag wel #-o

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: De GTR (Groene Thee Rit)

#15 Bericht door Zatopek » 12 jun 2017, 11:21

mvl schreef:De grootste schijnt in een week uit te stoten in de haven wat 88.000 auto's per jaar uitstoten en als hij aan de kade ligt draaien de motoren gewoon. Dat mag wel #-o
Tuurlijk mag dat. Land van contradicties. Lekker zo doorgaan :twisted:

Plaats reactie