dellorto ua19s vlotterbak probleem

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
basch
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2014, 23:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

dellorto ua19s vlotterbak probleem

#1 Bericht door basch » 30 jun 2017, 22:03

dag kreidlerfans,

ik hoop dat ik hier op de goede plek ben
ik heb een motorblok gebouwd, de basis is een puch versnellingsblok, hier heb ik een membraaninlaat op het carter gebouwd.
de carburateur die er op zit is een dellorto ua19s valstroom met een vlotterbak 90 graden ten opzichte van de gasschuif. nu is mijn probleem dat als ik deze monteer de vlotter niet op tijd sluit en het carter volstroomt met benzine.
vanwege de beperkte inbouwruimte kan ik de carburateur horizontaal tot lichtelijk voorover monteren.
nu heb ik verscheidene dingen geprobeerd: de vlotternaald hoger gezet (maar dat werkte niet, of er kwam helemaal geen benzine meer) en het busje waar de naald in valt naar beneden proberen te duwen maar dat lukte niet.
is het uberhaupt mogelijk om de vlotterbak licht naar voren te monteren?
het enige wat ik nog weet is dat er ander gewicht vlotters voor zijn, maar best prijzig en moeilijk te vinden voor om te proberen

tevens: ik zag dat op sommige carbs voor vespa 150 de benzineaansluiting onderaan zat, is aan zo'n bakje ook te komen?

Groeten Basch

SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: dellorto ua19s vlotterbak probleem

#2 Bericht door SwiffMeister » 30 jun 2017, 23:31

Kun je hier een foto van delen?

lbs
Berichten: 404
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: dellorto ua19s vlotterbak probleem

#3 Bericht door lbs » 01 jul 2017, 10:15

Voor dit model waren ook vlotterkamers te koop met een "gedraaide"aansluiting van de vlotterkamer.
Dit is wel een heel oude carburateur.Makkelijker en goedkoper koop een nieuwe carburateur.
Op diverse puch-sites zijn hier voorbeelden van te vinden
Bijlagen
dell (Small).jpg
dell (Small).jpg (52.18 KiB) 4558 keer bekeken

basch
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2014, 23:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: dellorto ua19s vlotterbak probleem

#4 Bericht door basch » 01 jul 2017, 19:00

deze versie van de vlotterbak heb ik ook maar die past niet. gezien de geringe inbouwruimte zijn er problemen. nu heb ik vandaag met een vriend hierover gepraat, een vlotterbak van een ua16s1 is kleiner en zou wel moeten passen. weet iemand waar dat te vinden is?

lbs
Berichten: 404
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: dellorto ua19s vlotterbak probleem

#5 Bericht door lbs » 01 jul 2017, 20:29

Dirk van Haren Noman uit Lommel (Belgie) doet nog veel met deze carburateurs.
Ook laat hij onderdelen nieuw maken.
Voor contact dirkvhn@hotmail.com

SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: dellorto ua19s vlotterbak probleem

#6 Bericht door SwiffMeister » 02 jul 2017, 20:42

Volgens mij heeft de hele UA serie dezelfde vlotterbakken. Zelf heb ik een UA19S en een UA16S in gebruik, die zijn in ieders geval hetzelfde wat dat betreft. Het zou me niet verbazen als de bakken van de UB serie ook hetzelfde zijn. De dellorto's met een 1 aan het eind kende ik nog niet.
Er zijn 3 verschillende vlotterbakken waarbij de aansluiting onder andere hoeken staat. Volgens mij komt het redelijk nauw dat hij netjes rechtop staat.

Daarom vroeg ik ook naar een foto, want waarschijnlijk is het op te lossen met een andere vlotterbak of een ander spruitstuk (dat je dan wel ff zelf moet maken waarschijnlijk).

basch
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2014, 23:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: dellorto ua19s vlotterbak probleem

#7 Bericht door basch » 03 jul 2017, 20:28

bedankt voor de hulp! ik heb de man benaderd en deze kan mij voorzien, hopelijk past het dan.
@swiffmeister: spruitstuk is al zelf gemaakt, hopelijk hoeft dat niet opnieuw gedaan te worden.

Plaats reactie