Old school integraalhelm

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Old school integraalhelm

#1 Bericht door MichelVH » 07 jul 2017, 16:24

Hallo allemaal,

Ik heb een oude Arai helm liggen, maar hij is van binnen heel erg goor, en het piepschuim-achtige spul is ook al aan het brokkelen. Ik wil graag een nieuwe helm, mijn budget is €120 ongeveer. Ik zat te kijken naar zo iets. Maar dit matcht niet echt met een oude brommer. Ik heb hier al een topic over gelezen, maar ik wil geen jethem met een stofbril, graag wel een echte integraalhelm. Qua kleur is grijs wel mooi, geen vlammen of draken, beetje bescheiden. In het artikel over Kreidlers opvoeren in Nootdorp zie je dat ze daar ook reden met integraalhelmpjes, zoiets vind ik mooi. Wie weet er iets? Met wat rijden jullie? Een maat van me kan heel goed paintbrushen dus misschien dat er ooit wel iets leuks op komt hahah.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Old school integraalhelm

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 jul 2017, 17:07

Bijlagen
IMG_9787.JPG
IMG_9787.JPG (185.76 KiB) 5986 keer bekeken

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Old school integraalhelm

#3 Bericht door MichelVH » 08 jul 2017, 13:07

Dank je Tjerry, zeer mooie helmpjes! Ik vind €200,- alleen net wat te veel, dat besteed ik liever aan onderdelen. Mijn budget lag zo rond de €130 max.

Thanks!

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Old school integraalhelm

#4 Bericht door nozems » 08 jul 2017, 14:02

Ik wil niet de moraalridder uithangen maar voor die dingen die eigen veiligheid garanderen zou ik geen buget hanteren, die stelling kun je beter hanteren voor je onderdelen. Succes met de zoektocht, want hetgeen wil natuurlijk nog niet zeggen dat je geen 'goede' helm kunt krijgen voor €130,-

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Old school integraalhelm

#5 Bericht door MichelVH » 08 jul 2017, 14:30

Ik kom net deze tegen.

[url]https://www.voordeelhelmen.nl/biltwell- ... e.html[url]

Wel erg duur, €145 voor een helm zonder vizier oid... De versie met vizier is bijna €200. Ik vind ze wel ontzettend mooi. Maar misschien kan ik hem voor mijn verjaardag vragen, het zijn echt bloedjeknappe helmpjes, precies wat ik zocht. Beetje zoals dit:
Schluchtenflitzer.jpg
Schluchtenflitzer.jpg (18.38 KiB) 5806 keer bekeken
@Nozems Klopt, besparen op veiligheid is niet slim. Maar ik verwacht dat je voor dat geld zeker een prima helm kunt kopen, en zolang er een EU keurmerk op zit lijkt het me prima spul. Daarnaast is prijs niet gelijk aan veiligheid, zou een pothelmpje van €300 dan veiliger zijn? Dacht het niet. Een hogere prijs betaal je vaak voor mooi ontwerp, draagcomfort en dingetjes als anti mist-vizier.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Old school integraalhelm

#6 Bericht door midde » 08 jul 2017, 15:21

Niet geheel onbelangrijk lijkt mij het draagcomfort. Old scool helm ? Kijk eens naar een bell maar let niet op de prijzen. Dat je voor een duurdere helm doorgaans voor het design ed betaalt is bull shit, er zit wel degelijk kwaliteits verschil in. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat in sommige gevallen een helm van 1000 euro jou niet meer kan redden. Ik zelf kies dan toch maar voor een helm met het dure design en fijne pascomfort dan dat je eigenlijk niet fatsoenlijk een paar uur kunt rijden vanwege de pijn in je harsens. Of je moet die goedkopere helm te groot kopen dan zit hij mss niet zo vervelend maar dan kan je net zo goed zonder gaan rijden.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Old school integraalhelm

#7 Bericht door MichelVH » 08 jul 2017, 15:50

Klopt, draagcomfort is niet onbelangrijk. Maar ik lees veel positieve dingen over Biltwell, lijkt me geen troep dus. Bell lijkt een beetje op Biltwell, maar vind Biltwell toch mooier. Ik ga hem sowieso passen, als hij niet lekker zit en goed afsluit koop ik geen helm van €150, dan koop ik wel iets dat lekker zit en niet helemaal matcht met een Kreidler. Maar ik vraag me dus af of zo'n helm zonder vizier wel lekker rijdt? Ik heb eens HEEL erg hard gereden met een brommer en ik kon nauwelijks helder door mijn ogen kijken. Ik kan uiteraard wel een zonnebril eronder doen maar goed, beetje omslachtig. Weet iemand welke helm die kerel uit Schluchtenflitzer draagt? Die vind ik wel stoer.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Old school integraalhelm

#8 Bericht door midde » 08 jul 2017, 16:37

Ik heb zelf een roof boxer. Ik rij altijd met het vizier open en met zonnebril. Ik doe alleen het vizier dicht bij veel vliegen en met regen.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Old school integraalhelm

#9 Bericht door MichelVH » 08 jul 2017, 21:38

Ok, bedankt! Ik ga het nog eens overdenken of ik dan met of zonder vizier wil. Vind nl die montagebuttons ook niet bepaald mooi... Een Roof Boxer zit vast wel lekker, ze zijn erg populair, vooral onder de Mocro's op Piaggio MP3's, haha. Maar wel een slim systeem, met dat kaakstuk.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Old school integraalhelm

#10 Bericht door Enzo-tvdzijden » 08 jul 2017, 21:41

Ik wil niet anders dan Arai meer. Als je die pasvorm heb meegemaakt. Neem dan een neutrale witte.

Hij is nu al weer een aantal jaar oud dus ga weer een verse kopen.

Enzo

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Old school integraalhelm

#11 Bericht door MichelVH » 09 jul 2017, 00:05

Heb zelf een Arai en inderdaad. Ze zitten heerlijk. Alleen staat het niet bij een Kreidler en hij was toch al erg oud, en muf. Daarnaast ben ik nog jong, ik knijp wel wat in mijn fontanelletjes totdat die helm goed past ahahaha. Ik heb eigenlijk al mijn eigen zoektocht beantwoord door die Biltwell helm. Maar ze zijn wel prijzig voor wat je krijgt dus zoek ik nog een beetje vergelijkbaar spul.

Marsie
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 apr 2017, 20:59
Gegeven waarderingen: 21 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Old school integraalhelm

#12 Bericht door Marsie » 09 jul 2017, 06:53

Ik heb een suomy jet 70 en deze zit erg goed, daarbij gaat het vizier de helm in.
Misschien iets duurder maar moest van mijn vrouw.
Veiligheid voor alles.
Mijn kinderen vinden het geen pan.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Old school integraalhelm

#13 Bericht door midde » 09 jul 2017, 08:38

Dat die roof boxer ook populair is onder een bepaalde bevolkings groep os helaas niet anders, ik wil mij daar niet te veel door laten sturen. Dan kan je ook geen vw golf rijden of Audi of BMW.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Old school integraalhelm

#14 Bericht door midde » 09 jul 2017, 08:43

Leuke helm die bitwell maar ik weet niet of jij de beschrijving gelezen hebt ? Deze helmen beschikken niet over een ECE keurmerk en zijn dus niet toegestaan op de openbare weg in Europa. Nu heeft er bij mij nog nooit een agent in mijn helm gekeken of er een keurmerk in staat.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Old school integraalhelm

#15 Bericht door midde » 09 jul 2017, 08:45

Kijk eens hier naar, is met keurmerk en kost 160 euro.
Beon Barock B510 Retro Matzwart

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Old school integraalhelm

#16 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 jul 2017, 08:47

Tip, bespaar NOOIT op veiligheid van je helm. Je kan hem een keer echt nodig hebben.

Enzo

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Old school integraalhelm

#17 Bericht door nozems » 09 jul 2017, 09:49

Trouwens leuk topic, vaak zie dat men hele 'flitsende' motorhelmen gebruiken met felle kleuren, maar wat je zegt het past dan totaal niet bij de Kreidlers. Nu ga ik niet zover, maar ik kies dan toch vaak voor een zwarte helm, dat 'steekt' dan niet zo af bij mn Kreidler's . Als ik het zo hoor komt dat wel goed, en anders paar maandjes door sparen?

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Old school integraalhelm

#18 Bericht door MichelVH » 09 jul 2017, 10:51

Hallo allemaal,

Ik denk toch dat ik voor de Biltwell ga, naast de looks die ik helemaal perfect vind, schijnen ze ook heel lekker te zitten en erg degelijk in elkaar te zitten. Er zit inderdaad (helaas) geen ECE keurmerk op, maar ze hebben wel een Amerikaanse keuring dus om mijn eigen veiligheid maak ik me niet druk. En ik heb inderdaad nog nooit een wout in een helm zien kijken. De Beon Barock is wel een goeie, lijkt erop maar dan met keurmerk. Alleem vind ik hem wel beduidend minder mooi dan de Biltwell. Maar da's persoonlijk. Ik zie het nog wel aan, ik ga in december mijn brommerexamen doen, dus genoeg tijd om te beslissen.

Patrick78
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 mar 2016, 19:40
Locatie: Opmeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Old school integraalhelm

#19 Bericht door Patrick78 » 09 jul 2017, 17:44

Ik heb jaren op de motor met een HJC motorhelm gereden, beviel erg goed en de prijzen zijn redelijk. Vizieren zijn goed verkrijgbaar mocht deze een keer stuk gaan. Ga voor een knappe helm bij een motorzaak kijken. Aan het eind van het seizoen willen ze nog wel eens leuke opruimactie hebben. En ga een helm ALTIJD passen. Het is je veiligheid. Ik heb zelf een shoei, overgehouden van mijn motor periode. Voor de brommer zwaar overdreven, maar het draagcomfort is top. Ook na meerdere uren achter elkaar dragen.

Plaats reactie