Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
- Zolenheuvel
- Berichten: 2290
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Bertus en Harry, bedankt voor de aanvullende info.
@ Harry, prima w.b. de beugel. Ik zie het via de pb.
Groet Kees
@ Harry, prima w.b. de beugel. Ik zie het via de pb.
Groet Kees
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Hermann, Kees, tijdens het opruimen van mijn schuur blijkt dat ik rijker ben dan gedacht, ik heb al een beugel voor onderaan het beenschild.
Daar ben ik dus al in voorzien.
Ik had al een prima 17" helmspatbord maar met grotere wielen past dat niet lekker. Dus vorig jaar een 19" helmspatbord geschoord welke ik de afgelopen weken heb opgeknapt. Na de boel grondig te hebben schoongemaakt bleek dat er ooit al eens een scheur met hardsoldeer was hersteld. Hiernaast zat al weer een nieuwe scheur. Voor de stevigheid heb ik een plaatje aan de binnenkant aangebracht zodat opnieuw scheuren niet meer aan de orde is. Daarna alles opknappen en in de grondverf gezet.
Harry.
Daar ben ik dus al in voorzien.
Ik had al een prima 17" helmspatbord maar met grotere wielen past dat niet lekker. Dus vorig jaar een 19" helmspatbord geschoord welke ik de afgelopen weken heb opgeknapt. Na de boel grondig te hebben schoongemaakt bleek dat er ooit al eens een scheur met hardsoldeer was hersteld. Hiernaast zat al weer een nieuwe scheur. Voor de stevigheid heb ik een plaatje aan de binnenkant aangebracht zodat opnieuw scheuren niet meer aan de orde is. Daarna alles opknappen en in de grondverf gezet.
Harry.
- Bijlagen
-
- beugel beenschild.jpg (104.5 KiB) 8843 keer bekeken
-
- Spatbord 19 inch.jpg (179.01 KiB) 8844 keer bekeken
-
- spatbor 19 inch 3.jpg (133.97 KiB) 8844 keer bekeken
-
- spatbord 19 inch 2.jpg (109.78 KiB) 8844 keer bekeken
- Zolenheuvel
- Berichten: 2290
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Harry, bedankt voor de update.
Leuk dat jouw eigen schatkamer nog verrassingen herbergt
Ik ben onzeker over het helmspatbord dat ik bezit, of het 17 of 19 inch is.
De vraag is hoe ik dit ga herkennen.
Jouw scherm is in ieder geval weer mooi hersteld, je kan weer verder.
Succes Kees
Leuk dat jouw eigen schatkamer nog verrassingen herbergt
Ik ben onzeker over het helmspatbord dat ik bezit, of het 17 of 19 inch is.
De vraag is hoe ik dit ga herkennen.
Jouw scherm is in ieder geval weer mooi hersteld, je kan weer verder.
Succes Kees
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Na maanden zo af en toe wat werk te hebben gedaan aan de diverse delen, ben ik nu zover dat de boel naar de spuiter kan. Alle oneffenheden zijn weer vlak gemaakt en staan in een grondprimer. Morgen dus de grote dag, wanneer het spuitwerk gereed is zie ik wel. Zal geen maanden duren lijkt mij. Tussendoor nog wat onderdelen aangeschaft, o.a. nog net te zien banden met witte zijvlakken. Na morgen nog wat ander kluswerk in huis oplossen. Aansluitend de eitank in orde brengen voor de NH toertocht, daar moeten wat kleinigheden aan worden gedaan.
Wordt weer vervolgt, Harry.
Wordt weer vervolgt, Harry.
- Bijlagen
-
- 2017-05-03 _211603.jpg (188.86 KiB) 8340 keer bekeken
- Zolenheuvel
- Berichten: 2290
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Harry, bedankt. Inspirerend om dit te volgen. Ik zie uit naar het resultaat van de spuiter.
O ja, ik ben ondertussen uit de afmeting van mijn scherm, het was 17". Heb ook een 19" kunnen bemachtigen.
Groet Kees
O ja, ik ben ondertussen uit de afmeting van mijn scherm, het was 17". Heb ook een 19" kunnen bemachtigen.
Groet Kees
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
De grote klappen heb je nu achter de rug Harry.
In de Eitank wereld heb je autoriteiten waar je terecht kunt voor vragen en ook voor specifieke onderdelen die normaliter niet tegen komt.
Voorbeelden hiervan zijn Paul Hendriks, Jaap Janissen en Herman Blokhuis.
Hoe zit dat met de 67er Hondenkop, een type Kreidler met een niet alledaagse verschijning.
Zijn daar nog praktiserende specialisten van bekend?, echte kenners en waar je terecht kunt.
Restaureren doe je nooit alleen.
In de Eitank wereld heb je autoriteiten waar je terecht kunt voor vragen en ook voor specifieke onderdelen die normaliter niet tegen komt.
Voorbeelden hiervan zijn Paul Hendriks, Jaap Janissen en Herman Blokhuis.
Hoe zit dat met de 67er Hondenkop, een type Kreidler met een niet alledaagse verschijning.
Zijn daar nog praktiserende specialisten van bekend?, echte kenners en waar je terecht kunt.
Restaureren doe je nooit alleen.
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Henk, Wat zal ik over de hondekop en autoriteiten zeggen? In vergelijking met de eitank is dit ook een “gewone” Hollandse bromfiets. Motor, remmen, enz. zijn allemaal gelijk aan de fraaie eitank. Wat is anders is kan iedereen zien, het frame, voorvork en alle andere delen, maar echt spannend is het niet. Bij de demontage goed opletten hoe e.e.a. in elkaar zit. Daarnaast het onderdelenboek goed bekijken, dan blijft er weinig nieuws meer over. Wat ik enigszins verwarrend vond is de voorvork, de mijne heeft een zoals bijgaande foto. Bij demontage aren de oliekeringen versleten en toen ik hem ondersteboven hield liep de olie eruit. Maar met dit uitgebreide Kreidler forum en onze vraagbaak (Tjerry) kom je er weer uit hoe het zit.Henk 3bakvoet schreef:De grote klappen heb je nu achter de rug Harry.
In de Eitank wereld heb je autoriteiten waar je terecht kunt voor vragen en ook voor specifieke onderdelen die normaliter niet tegen komt.
Voorbeelden hiervan zijn Paul Hendriks, Jaap Janissen en Herman Blokhuis.
Hoe zit dat met de 67er Hondenkop, een type Kreidler met een niet alledaagse verschijning.
Zijn daar nog praktiserende specialisten van bekend?, echte kenners en waar je terecht kunt.
Restaureren doe je nooit alleen.
Jan, uiteraard ben ik de schokbrekers niet vergeten hoor. Ik heb 2 sets liggen en weet nog niet welke ik ga gebruiken. Deze worden na mijn keuze apart gespoten. Eerst alles van binnen onderzoeken.Jan schreef:Harry vergeet niet om je schokbrekers ( onderkant ) mee te laten spuiten, zie ze nl niet op de foto!
- Bijlagen
-
- Voorvork hondekop.jpg (28.62 KiB) 8221 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Geen vetgeveerde kiezen maar de hydraulische.
Enzo
Enzo
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Het is alweer een poosje geleden dat de spullen naar de spuiter zijn gebracht. Zelf ben ik op vakantie gegaan en aansluitend hebben we de Noord-Hollandse eitank rit weer gehad. Het normale leven begint weer terug te keren, dus vanmorgen de boel opgehaald. Het resultaat is voor mij subliem, het ziet er weer prachtig uit. Hierbij het resultaat
Harry.
Harry.
- Bijlagen
-
- 20170710_151837.jpg (161.87 KiB) 7982 keer bekeken
-
- 20170710_151953.jpg (151.7 KiB) 7982 keer bekeken
-
- 20170710_152000.jpg (131.58 KiB) 7982 keer bekeken
-
- 20170710_152108.jpg (186.31 KiB) 7982 keer bekeken
-
- 20170710_152121.jpg (175.91 KiB) 7982 keer bekeken
-
- 20170710_152423.jpg (178.51 KiB) 7982 keer bekeken
Laatst gewijzigd door harry-65 op 16 jul 2017, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- RuudvanWijk
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 22 mar 2007, 21:25
- Locatie: Bovenkarspel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Ziet er prachtig uit Harry. Opbouwen maar en dan op naar de 1e Noord-Hollandse Kreidler Hondenkop Toertocht.
Groet,
Ruud
Groet,
Ruud
- Zolenheuvel
- Berichten: 2290
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Schitterend Harry.
Het bouwen kan beginnen.
Groet Kees
Het bouwen kan beginnen.
Groet Kees
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Dan krijg je er geen 41 bij elkaar!RuudvanWijk schreef:Opbouwen maar en dan op naar de 1e Noord-Hollandse Kreidler Hondenkop Toertocht.
- RuudvanWijk
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 22 mar 2007, 21:25
- Locatie: Bovenkarspel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
[/quote]Dan krijg je er geen 41 bij elkaar![/quote]
Wordt nog exclusiever dus dan onze Eitank club.
Wordt nog exclusiever dus dan onze Eitank club.
-
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 97 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Ik vrees dat het geen frame voor een Hondekop is!!
Bij mijn Hondekop zitten er geen draadgaten boven / achter in het frame waar je de schokbrekerbouten indraaid en jij hebt wel draadgaten!!!
Bij de Hondekop komen de schokbrekers op je subframe vast.
Je subframe zit bovenop je frame met bouten vast.
Heb je wel gaten met schroefdraad aan de bovenzijde van je frame?
Hoop dat ik je niet teveel laat schrikken Harry.
Bij mijn Hondekop zitten er geen draadgaten boven / achter in het frame waar je de schokbrekerbouten indraaid en jij hebt wel draadgaten!!!
Bij de Hondekop komen de schokbrekers op je subframe vast.
Je subframe zit bovenop je frame met bouten vast.
Heb je wel gaten met schroefdraad aan de bovenzijde van je frame?
Hoop dat ik je niet teveel laat schrikken Harry.
- Zolenheuvel
- Berichten: 2290
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Dat zijn geen draadgaten voor schokbrekers, maar bedoeld om het subframe vast te zetten.Jan schreef:Ik vrees dat het geen frame voor een Hondekop is!!
Bij mijn Hondekop zitten er geen draadgaten boven / achter in het frame waar je de schokbrekerbouten indraaid en jij hebt wel draadgaten!!!
Bij de Hondekop komen de schokbrekers op je subframe vast.
Je subframe zit bovenop je frame met bouten vast.
Heb je wel gaten met schroefdraad aan de bovenzijde van je frame?
Hoop dat ik je niet teveel laat schrikken Harry.
Groet Kees
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Dag Jan,
Schrikken doe ik niet zo snel hoor! Op het frameplaatje wat ook op het frame zat stond 1967. Hoe het exact zit met de framenummer-series weet ik ook niet.
Wat ik wel weet dat er geen gaten voor de schokbrekers in het frame zitten. Dit zijn gaten met een M6 schroefdraad waar er eveneens 4 stuks boven op het frame zitten. De framebrug zit met 6 bouten M6 vast aan het frame, aan de framebrug zitten de schokbrekers gemonteerd.
Als je ziet hoe ik het uit elkaar heb moeten halen en hoe de boel erbij stond had en heb ik niet het idee dat dit project een bij elkaar geraapt stuk Kreidler was. Komende week eerst thuis weer een andere klus afronden en dan eindelijk de Kreidler verder aanpakken.
En wanneer gereed?? Ik weet het nog niet, zou wel mooi zijn als deze bromfiets op zijn 50e verjaardag opnieuw het levenslicht ziet.
Schrikken doe ik niet zo snel hoor! Op het frameplaatje wat ook op het frame zat stond 1967. Hoe het exact zit met de framenummer-series weet ik ook niet.
Wat ik wel weet dat er geen gaten voor de schokbrekers in het frame zitten. Dit zijn gaten met een M6 schroefdraad waar er eveneens 4 stuks boven op het frame zitten. De framebrug zit met 6 bouten M6 vast aan het frame, aan de framebrug zitten de schokbrekers gemonteerd.
Als je ziet hoe ik het uit elkaar heb moeten halen en hoe de boel erbij stond had en heb ik niet het idee dat dit project een bij elkaar geraapt stuk Kreidler was. Komende week eerst thuis weer een andere klus afronden en dan eindelijk de Kreidler verder aanpakken.
Kees ik deel dus jouw visie.Zolenheuvel schreef:Dat zijn geen draadgaten voor schokbrekers, maar bedoeld om het subframe vast te zetten.Jan schreef:Ik vrees dat het geen frame voor een Hondekop is!!
Bij mijn Hondekop zitten er geen draadgaten boven / achter in het frame waar je de schokbrekerbouten indraaid en jij hebt wel draadgaten!!!
Bij de Hondekop komen de schokbrekers op je subframe vast.
Je subframe zit bovenop je frame met bouten vast.
Heb je wel gaten met schroefdraad aan de bovenzijde van je frame?
Hoop dat ik je niet teveel laat schrikken Harry.
Groet Kees
En wanneer gereed?? Ik weet het nog niet, zou wel mooi zijn als deze bromfiets op zijn 50e verjaardag opnieuw het levenslicht ziet.
- Bijlagen
-
- framebrug.jpg (85.35 KiB) 7935 keer bekeken
-
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 97 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
In mijn frame zit 1 gat per kant, welke dient om het subframe vast te zetten.
Bovenop zitten 4 bouten om het subframe vast te zetten.
Mijn bagagerek zit vast op het subframe, er zit opgelaste M6 moer aan de binnenkant van het subframe.
Het achterspatbord zit met losse bout en moer verbinding ook aan het subframe vast.
Hoop dat de foto wat duidelijk geeft.
Bovenop zitten 4 bouten om het subframe vast te zetten.
Mijn bagagerek zit vast op het subframe, er zit opgelaste M6 moer aan de binnenkant van het subframe.
Het achterspatbord zit met losse bout en moer verbinding ook aan het subframe vast.
Hoop dat de foto wat duidelijk geeft.
- Bijlagen
-
- IMG_1424.JPG (185.63 KiB) 7925 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Jan op 12 jul 2017, 12:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 97 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Of zijn die 2 andere gaatje voor je identificatieplaatje, dan begint het te kloppen.
Dan heb je links maar 1 gat.
We zijn er om van elkaar te leren, lukt aardig vandaag
Je hebt ook een terugtraprem steuntje op je frame en dat is ook goed.
Je weet dat ik er een voetrem op heb gemaakt met beide trappers naar beneden, dat zit stukken beter.
Dan heb je links maar 1 gat.
We zijn er om van elkaar te leren, lukt aardig vandaag
Je hebt ook een terugtraprem steuntje op je frame en dat is ook goed.
Je weet dat ik er een voetrem op heb gemaakt met beide trappers naar beneden, dat zit stukken beter.
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Jan, de 2 gaten zijn inderdaad voor het frameplaatje! Op de foto lijken ze wat groot maar het valt mee, we zitten weer op een lijn! Het wordt bij mij op dezelfde manier als bij jou gemonteerd.Jan schreef:Of zijn die 2 andere gaatje voor je identificatieplaatje, dan begint het te kloppen.
Dan heb je links maar 1 gat.
Je hebt ook een terugtraprem steuntje op je frame en dat is ook goed.
Je weet dat ik er een voetrem op heb gemaakt met beide trappers naar beneden, dat zit stukken beter.
En een voetrem, ik laat het voorlopig zo. Op mijn heb ik eveneens een terugtraprem en heb daar geen probleem mee. Al rijdend kan je nog eens met je benen draaien, goed voor de bloedsomloop .
-
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 97 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
We zitten zeker weer op 1 lijn Harry en dat is goed.
Die gaatjes voor je frameplaatje lijken inderdaad erg groot, vandaar mijn twijfels, maar het klopt allemaal bij jouw parel.
Als ik de eerste foto's bekijk vanaf het moment dat je hem had gekocht, ziet het er ook origineel uit.
En mbt de voetrem lijk je Johan Cruiff wel, ieder nadeel heeft zijn voordeel!
Bij gelegenheid mag je wel eens een stukje op mijn Hondekop rijden, zit erg prettig, ga je zo de wereld mee rond!!
Die gaatjes voor je frameplaatje lijken inderdaad erg groot, vandaar mijn twijfels, maar het klopt allemaal bij jouw parel.
Als ik de eerste foto's bekijk vanaf het moment dat je hem had gekocht, ziet het er ook origineel uit.
En mbt de voetrem lijk je Johan Cruiff wel, ieder nadeel heeft zijn voordeel!
Bij gelegenheid mag je wel eens een stukje op mijn Hondekop rijden, zit erg prettig, ga je zo de wereld mee rond!!
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Jan, vandaag stond ik oog in oog met een originele hondekop van 1967. De bromfiets was nog steeds van de eerste eigenaar. Uiteraard gebruikerssporen en ook bij deze een koplampkap/ stuurplaat welke een tweetal scheuren heeft. Wel leuk om de eigenaar even te spreken. Framenummer bekeken en deze begint toch ook met 1090..., ik denk dat de 9 geen link heeft met 1969.Jan schreef:Prachig gespoten Harry, wordt een beauty.
Vind het wel apart dat je framenummer met 109 begint.
De 9 staat voor 1969.
- Bijlagen
-
- hondekop 1967.1.jpg (161.06 KiB) 7844 keer bekeken
-
- hondekop 1967.2.jpg (112.55 KiB) 7844 keer bekeken
- Zolenheuvel
- Berichten: 2290
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Ik heb even mijn frame opgezocht. Totaal ander nummer, wel met een 9 er in, maar kan me niet voorstellen dat dit enige relatie met 1969 heeft.
Groet Kees
Groet Kees
- Bijlagen
-
- 20170716_211306-1-1-1.jpg (103.94 KiB) 7824 keer bekeken
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Die "9" sollte nichts mit dem Baujahr zu tun haben.
Kann es sein, dass Du einen deutschen Rahmen hast ?
In der Regel haben die niederländischen Rahmen vorn eine "1", die deutschen Rahmen vorn als erstes eine "3" für 3-Gang, "4" für 4-Gang und "5" für 5-Gang, sh. auch die Liste der Fahrgestellnummern:
Kreidler-Museum
Demnach hast Du sowas in dieser Art:
3.442.651 Mokick Handschaltung K 54/32 D-A 1967 erste 1967
Paßt ja auch.
Carsten
Kann es sein, dass Du einen deutschen Rahmen hast ?
In der Regel haben die niederländischen Rahmen vorn eine "1", die deutschen Rahmen vorn als erstes eine "3" für 3-Gang, "4" für 4-Gang und "5" für 5-Gang, sh. auch die Liste der Fahrgestellnummern:
Kreidler-Museum
Demnach hast Du sowas in dieser Art:
3.442.651 Mokick Handschaltung K 54/32 D-A 1967 erste 1967
Paßt ja auch.
Carsten