Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mijn eerste Kreidler!!
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 10:41 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 31
Woonplaats: Veenendaal
Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Geert van Gesink ben 48 jaar ben getrouwd en heb een dochter van 16 en 21.
De laatste 30 jaar ben ik druk geweest met mijn carrière en was er eigenlijk nooit tijd voor een hobby, alléén motorrijden.
Na lang kijken naar oldtimers (auto’s) en motoren viel mijn oog toch op Kreidler, altijd leuke brommers gevonden maar nooit één gehad.

In mijn jeugd allerlei brommers gehad, Puch MV50, Tomos, Batavus, Zundapp en een nieuwe Yamaha DT50 en vroeger altijd zelf gesleuteld.
Op Marktplaats viel mijn oog vorige maand op een originele Florett RM GP van 1972 en heb hem eigenlijk spontaan gekocht, sindsdien is de Kreidlerkoorts begonnen.
Het is gewoon leuk om te verdiepen in de techniek en op zoek te gaan naar onderdelen en instructies, dit Forum is fantastisch en zeer behulpzaam!

Tot nu toe ben ik onderdelen aan het verzamelen en twijfel ik nog of ik het frame laat spuiten of coaten.
Ik zoek nog wat verder op het Forum en zal nog wel eens een topic opstarten.

Groeten, hieronder wat foto’s.

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Op de aanhanger!
Kreidler1.jpg
Kreidler1.jpg [ 85.91 KiB | 4641 keer bekeken ]


Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Verkeerde tank, ik heb al een nieuw verchroomde Buffeltank aangeschaft!
kreidler2.jpg
kreidler2.jpg [ 84.23 KiB | 4641 keer bekeken ]


Bijlage:
kreidler3.jpg
kreidler3.jpg [ 81.42 KiB | 4641 keer bekeken ]


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 12:35 am 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4850
Woonplaats: alhier
Welkom op dit onovertroffen forum.
Mooie foto's, zeer mooie basis voor een restauratie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 7:59 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9363
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Geert , welkom op het forum.
Mooi model heb je uitgezocht.
Voorlopig heb je nog wel eventjes wat werk zie ik.
De vraag Spuiten/poedercoaten lijkt mij simpel : Spuiten !
Veel mooier en strakker eindresultaat.
Maar is de originele lak niet meer te redden ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 8:54 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 708
Woonplaats: Nootdorp
Zeker prima te restaureren. Maar de Grand Prix 4 speed kwam toch pas in '73? Kijk dan eens naar het verslag van Daan73 hier op het forum, hij is een Fluor RM GP '73 aan het restaureren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 9:14 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 5008
Woonplaats: Metropool Haarlem
Erg moedig om aan zo'n project überhaupt te willen beginnen. Alleen maar respect, lees het ook als zodanig! Neem aan dat je weet dat er een "verkeerde" tank opzit? Op dit model hoort een zogenaamde buffeltank. Nou mankeert er wel wat meer aan maar dit was direct al een blikvanger.

Heel veel suc6 met de restauratie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 11:35 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2016 8:44 am
Berichten: 174
Woonplaats: wolfheze
Welkom! goede binnenkomer op het forum mooie basis om te restaureren!

nu je vraag poedercoaten of spuiten de meeste puristen zullen spuiten zeggen dat word een mooier resultaat omdat het maar een dun laagje is. poedercoaten daarin tegen is een dikke laag die komende 100 jaar nog niet gaat roesten en heel goed tegen een stootje kan enkel kan je de coat laag niet bijwerken en lak daarin tegen wel.

MVG, Adriaan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 6:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 13, 2016 8:12 pm
Berichten: 46
Prachtige basis inderdaad.
Als je de originele lak nog kunt reden zou ik dat doen.
De grand prix 4 speed bestond in 1972 ook al en had toen een buffeltank, net als deze origineel gehad zou hebben.
Mijn 4 speed is uit '73 dus kreeg deze de nieuwe A tank.
De motorblokken zijn wel hetzelfde, allebei luchtgekoeld en vier versnellingen.
Echt prachtige modellen.

Daan


Bijlagen:
kreidler_rm_grandprix_73.jpg
kreidler_rm_grandprix_73.jpg [ 114.87 KiB | 4508 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 9:38 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 31
Woonplaats: Veenendaal
Caspar schreef:
Geert , welkom op het forum.
Mooi model heb je uitgezocht.
Voorlopig heb je nog wel eventjes wat werk zie ik.
De vraag Spuiten/poedercoaten lijkt mij simpel : Spuiten !
Veel mooier en strakker eindresultaat.
Maar is de originele lak niet meer te redden ?


Zo op het eerste gezicht ziet de lak er goed uit, maar dan ga je hem uit elkaar halen en dan verschijnen de roestplekken en vallen moeren in het frame en zie je dat men een afstandsbus heeft vastgelast op het frame :-(
Dan moet je inderdaad de keuze maken of ik doe het goed of half. Ik zit nog in de beslissings fase.

Groeten.

Bijlage:
rest1.jpg
rest1.jpg [ 105.01 KiB | 4467 keer bekeken ]


Bijlage:
rest3.jpg
rest3.jpg [ 131.37 KiB | 4467 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 9:42 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 31
Woonplaats: Veenendaal
Daan'73 schreef:
Prachtige basis inderdaad.
Als je de originele lak nog kunt reden zou ik dat doen.
De grand prix 4 speed bestond in 1972 ook al en had toen een buffeltank, net als deze origineel gehad zou hebben.
Mijn 4 speed is uit '73 dus kreeg deze de nieuwe A tank.
De motorblokken zijn wel hetzelfde, allebei luchtgekoeld en vier versnellingen.
Echt prachtige modellen.

Daan


Hoi Daan,

Klopt inderdaad, is maar 1 jaar gemaakt maar mooi model.
Ik heb de oude A tank ingeruild op een zeer mooie opnieuw verchroomde buffeltank, het investeren is begonnen.
Er is nu geen weg meer terug!

Bijlage:
rest2.jpg
rest2.jpg [ 102.26 KiB | 4465 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 9:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2016 8:44 am
Berichten: 174
Woonplaats: wolfheze
goede keus om voor goed werk tegaan! heb je al besloten wat je gaat doen kwa spuiten / moffelen (poedercoaten)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 10:02 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4850
Woonplaats: alhier
De RM Grand Prix was er nog tot ergens in 1973 als buffeltank.
Je hebt al een mooi verchroomde tank, ik vermoed dat er nog een mooi zadel op je verlanglijstje staat (of misschien al wel in de schuur ligt), dus lijkt mij de beste/mooiste optie om het geheel te (laten) spuiten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 10:45 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 31
Woonplaats: Veenendaal
AAD02 schreef:
goede keus om voor goed werk tegaan! heb je al besloten wat je gaat doen kwa spuiten / moffelen (poedercoaten)


Ik denk spuiten, ik heb al contact met een lokale autospuiter die zelf ook Kreidlers restaureert.

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 10:48 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 31
Woonplaats: Veenendaal
hermanp schreef:
De RM Grand Prix was er nog tot ergens in 1973 als buffeltank.
Je hebt al een mooi verchroomde tank, ik vermoed dat er nog een mooi zadel op je verlanglijstje staat (of misschien al wel in de schuur ligt), dus lijkt mij de beste/mooiste optie om het geheel te (laten) spuiten.


Over de buddy twijfel ik nog, ik zag John Bos ook het originele buddy verkoopt, deze buddy is net weer anders dan de andere uitvoeringen met lengtestreep en bevestiging aan de achterveren. andere optie is buddy restauren, bovenkant is goed en zijkanten vernieuwen. Maar met frame is behoorlijk verroest en krom, men heeft hem denk ik aan de buddy vaak opgetilt.

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 10:59 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46658
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Tallman schreef:
hermanp schreef:
De RM Grand Prix was er nog tot ergens in 1973 als buffeltank.
Je hebt al een mooi verchroomde tank, ik vermoed dat er nog een mooi zadel op je verlanglijstje staat (of misschien al wel in de schuur ligt), dus lijkt mij de beste/mooiste optie om het geheel te (laten) spuiten.


Over de buddy twijfel ik nog, ik zag John Bos ook het originele buddy verkoopt, deze buddy is net weer anders dan de andere uitvoeringen met lengtestreep en bevestiging aan de achterveren. andere optie is buddy restauren, bovenkant is goed en zijkanten vernieuwen. Maar met frame is behoorlijk verroest en krom, men heeft hem denk ik aan de buddy vaak opgetilt.

Gr Geert

vergeet dat maar. gewoon slechte immi zoals alle handelaren aanbieden. Laat je oude lengtestreep buddy voor buffelframe ( de latere na 1972 is anders qua bevestiging)

En laat deze bekleden bij Herman Blokhuis


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 3:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9363
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Lak ziet er in 2e instantie ook niet zo heel slecht uit.
Maar gezien de losse moeren en de gelaste afstandsbus , is spuiten te overwegen.
Originele zadel restaureren is 10x beter dan die imi zitzakken


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 12:14 am 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 31
Woonplaats: Veenendaal
Caspar schreef:
Lak ziet er in 2e instantie ook niet zo heel slecht uit.
Maar gezien de losse moeren en de gelaste afstandsbus , is spuiten te overwegen.
Originele zadel restaureren is 10x beter dan die imi zitzakken


Bedankt voor jullie advies, ik had al meer gelezen over Herman maar dat was in oude berichten.
Ik zal eens contact met hem opnemen.

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 11:43 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2008 1:50 pm
Berichten: 675
Woonplaats: groesbeek
erg mooi model! en zo te horen ga je het goed aanpakken.

succes ermee, ik blijf hem volgen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 1:04 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 31
Woonplaats: Veenendaal
Hoi,

Ik heb weer een tijd niets gepost vandaar even deze update.
Ik heb in de tussentijd veel beurzen bezocht en her en der onderdelen gekocht, het liefst orginele delen.
Wat leuk om te zien hoeveel Kreidler liefhebbers er aktief zijn, als ik op MP iets koop probeer ik het altijd op te halen zo kom je vaak in gesprek met een ervaren liefhebber en zie je regelmatig een verzameling van Kreidlers.

Afgelopen week heb ik de buddyseat naar Herman gebracht voor een restauratie en de Velgen worden door Toon opnieuw opgebouwd nadat ik de naven eerst had gepolijst.

Ik heb nog zitten twijfelen of ik de framedelen zou poedercoaten of spuiten, maar heb toch besloten om dit te laten spuiten.
Het achterspatbord had wat gaten teveel (Extra beugels) en ik kwam via MP in contact met een lokaal wonende Kreidler verzamelaar die een autoschadebedrijf heeft en regelmatig Kreidlers spuit. Ik heb hier vorige week alle onderdelen gebracht en alles word binnenkort in de orginele kleurstelling gespoten. (RAL2011 framedelen, MB0172 onderstel, RAL9005 mat zijpanelen).

Zodra alles binnen is kan ik eindelijk beginnen met het opbouwen, de voorvork en achterveren had ik al volledig gereviseerd en het motorblok wil ik nog niet openmaken. Deze heeft maar 11.000km gelopen en alles lijkt ok.

Twee weken geleden nog een NOS ULO achterlicht gekocht via MP, ben ik zeer blij mee. Bedankt Henk!

Ik zal tijdens het opbouwen weer foto's uploaden.

Groeten Geert

Bijlage:
20180107_104517961_iOS.jpg
20180107_104517961_iOS.jpg [ 136.1 KiB | 3400 keer bekeken ]


Bijlage:
20180107_104528222_iOS.jpg
20180107_104528222_iOS.jpg [ 124.32 KiB | 3400 keer bekeken ]


Bijlage:
20180107_104537985_iOS.jpg
20180107_104537985_iOS.jpg [ 121.25 KiB | 3400 keer bekeken ]


Bijlage:
20180107_104647922_iOS.jpg
20180107_104647922_iOS.jpg [ 144.15 KiB | 3400 keer bekeken ]


Bijlage:
20180107_104706381_iOS.jpg
20180107_104706381_iOS.jpg [ 119.65 KiB | 3400 keer bekeken ]


Bijlage:
20180107_104745402_iOS.jpg
20180107_104745402_iOS.jpg [ 117.21 KiB | 3400 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 7:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 596
Woonplaats: Meppel
:thumbleft zo te zien ben je goed bezig ben benieuwt naar het eind resultaat.
Mvg , Henk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 10:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 708
Woonplaats: Nootdorp
Wordt een prachtding :clap

Meer plaatjes =P~


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 10:58 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46658
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Tallman schreef:
Hoi,

Zodra alles binnen is kan ik eindelijk beginnen met het opbouwen, de voorvork en achterveren had ik al volledig gereviseerd en het motorblok wil ik nog niet openmaken. Deze heeft maar 11.000km gelopen en alles lijkt ok.


Ik wil je niet bang maken maar wel even waarschuwen. Zoals je weet ben ik een RS uit 1980 gaan rijden met 0 km. Ik vond het ook zonde om het blok open te maken. Maar na een paar maanden liep wel de cilinder vast door lekkende verharde keerring aan de ontsteking kant. Dit icm met de in 1980 kleinere ori sproeier van 75 heeft de valse lucht wel voor een te arm mengsel gezorgt waardoor de boel te heet werd en er een streep nikasil op de zuiger zat.

Tevens zorgen verharde keerringen voor een slijpsporen in de assen :!:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 11:40 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 31
Woonplaats: Veenendaal
Hoi Enzo,

Is je wel gelukt, ik denk dat ik het blok wel los ga maken gezien ik vandaag wat olie lekkage zag aan de schakelas. Ik zou het graag zelf willen doen maar wil wel de modificatie van de extra keering, wie kan mij hier mee helpen?

Groeten Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2018 9:53 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9363
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
verstandig besluit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 11:34 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 31
Woonplaats: Veenendaal
Gegroet Kreidler liefhebbers,

Het is weer tijd voor een update, de laatste maanden weer druk bezig geweest met het verzamelen en restaureren van onderdelen.

Ik heb toch alles maar laten spuiten in de RAL2011 kleur,

Bijlage:
20180123_093718357_iOS.jpg
20180123_093718357_iOS.jpg [ 142.66 KiB | 2727 keer bekeken ]


Bijlage:
20180123_093704339_iOS.jpg
20180123_093704339_iOS.jpg [ 101.46 KiB | 2719 keer bekeken ]


Bijlage:
20180123_093716563_iOS.jpg
20180123_093716563_iOS.jpg [ 152.14 KiB | 2719 keer bekeken ]


Bijlage:
20180123_181339250_iOS.jpg
20180123_181339250_iOS.jpg [ 186.03 KiB | 2719 keer bekeken ]


Nieuwe velgen gekochten met WWS spaken en deze laten spaken door ene liefhebber.
Toen ook maar de buddyseat laten restaureren met behoud van het bovendekje, super gedaan door Herman Blokhuis.

Bijlage:
20180126_190030414_iOS.jpg
20180126_190030414_iOS.jpg [ 169.55 KiB | 2719 keer bekeken ]


Bijlage:
20180126_190119738_iOS.jpg
20180126_190119738_iOS.jpg [ 157.59 KiB | 2719 keer bekeken ]


Bijlage:
20180126_190128207_iOS.jpg
20180126_190128207_iOS.jpg [ 148.57 KiB | 2719 keer bekeken ]


Na vele bestellingen via de online winkels ben ik maar begonnen met het leuke werk, het opbouwen.

Bijlage:
20180127_182422411_iOS.jpg
20180127_182422411_iOS.jpg [ 194.61 KiB | 2719 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Tallman op ma jan 29, 2018 11:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 11:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 708
Woonplaats: Nootdorp
Je had toch gewoon kleurstaaltjes naast de ori lak kunnen houden???

Wordt toch wel een prachtige brommer, zeker met alles nieuw bekleed, gespoten en verchroomd.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!