TELLERSTAND 100.000
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
TELLERSTAND 100.000
Tellerstand 100.000 en meer.
Het is alweer jaren geleden dat ik las dat de km tellerstand van een Zundapp de 100.000 km was gepaseerd. Dat zijn veel kilometers voor een brommer. Hoewel. Een oud collega reed dagelijks (weer of geen weer) van Wijkbijduurste naar Utrecht met de scooter. Dat is al gauw 11.000 km per jaar. Hij deed dat meer dan 20/25 jaar en ook dat zijn veel km, ook al was dat niet met dezelfde scooter want elke 5 jaar ruilde hij m' in voor een nieuwe. Dus aan de 100.000 zit je sneller dan je denkt bij dagelijks gebruik zoals dat in de jaren 60/70 veelal gebeurde. Dus is mijn vraag. Zijn er Kreidlers die ook zo'n stand hebben. Wie is er bekend met de tellerstand historie van zijn Kreidler al dan niet 'af' bouwjaar aankoop. Er zijn wellicht Kreidlers die 100.000 km of meer hebben gereden. Best interessant te weten of er kilometer vretende Kreidlers rond rijden. De tellerstand historie van mijn Eitank naderd nu de 130.000 km 'af' verkoop in 1966. Uiteraard zijn deze km niet allemaal door mij gereden en niet overdreven veel gezien het bouwjaar. Onder restauraties 'De Hobby van Nicolaas van den Heuvel' staat de km stand vermeld. Na aankoop in 1995 stond de defecte teller op bijna 69.000. Helaas heb ik de oude teller na mijn werkplaats verhuizing ivm pensionering toen weg gegooid met andere overbodige spullen. Jammer, ik had er de km stand mee kunnen staven. Wie weet heeft mijn Eitank 70/75.000 of zelfs meer gereden toen ik m' kocht. Speculatief, dat wel.Maar het zou zomaar kunnen. Het is algemeen bekend dat Kreidler blokken kwalitatief erg goed zijn. Na revisie in 1996 is het blok in 2015, na ruim 20 jaar toeren opnieuw gereviseerd. Echt aanleiding was daar niet voor, maar ik wilde nu ik bijna 70 jaar ben dat voor de jaren dat ik nog kan rijden als mijn lichaam een beetje mee werkt de zekerheid hebben van een tip top blok. Eenmaal los bleek revisie niet nodig, ik was over bezorgd zo bleek. Alles zag er nog piekfijn uit. Maar het revisiessetje had ik inmiddels al bij Kreidlerparts gekocht, dus is deze alsnog gebruikt. Af restauratie in 1996 ben ik op 1 keer naar altijd rijdend thuis gekomen. Een lekke band werd mijn Waterloo in Woerden nabij het exercitieveld waar het Veteranen Treffen wordt gehouden in de 3 e week van september. Er zat ook een goede kant aan de pech. De les leerde dat behalve een klein setje gereedschap en bougie, een reserve binnenband en bandenlichters een goed plan was en dat bleek een tijdje later ook. Het wiel was er in no-time uit om de binnenband wisselen. Geen gedoe met plakken, het kan je zomaar overkomen. Mijn lidmaatschap bij de ANWB was toen mijn redding, ik werd netjes thuis gebracht met de Kreidler. Iets anders dat mij verbaasd is de kwaliteit van de 4,2 pk Mahle cilinder. 15 jaar geleden 'nieuw' bij Jaco Witte gekocht en de prestatie is tot op heden meer dan goed. Zeker gezien de gereden km. Wat opvalt is de top snelheid. Die is door de jaren heen alleen maar hoger geworden. Cilinder af aankoop wel pittig ingereden. Wellicht zijn er techneuten die daar een reden voor weten. Het motortje moet toch mijn 90 kilo's mee sleuren. Maar terug naar de 100.000 kilometer. Zijn er gelijk gestemden die een hoge km stand hebben of dat van iemand weten, dan vind ik het leuk als je dat in deze topic wil vermelden. Lagere km standen zijn natuurlijk ook best interessant.
Het is alweer jaren geleden dat ik las dat de km tellerstand van een Zundapp de 100.000 km was gepaseerd. Dat zijn veel kilometers voor een brommer. Hoewel. Een oud collega reed dagelijks (weer of geen weer) van Wijkbijduurste naar Utrecht met de scooter. Dat is al gauw 11.000 km per jaar. Hij deed dat meer dan 20/25 jaar en ook dat zijn veel km, ook al was dat niet met dezelfde scooter want elke 5 jaar ruilde hij m' in voor een nieuwe. Dus aan de 100.000 zit je sneller dan je denkt bij dagelijks gebruik zoals dat in de jaren 60/70 veelal gebeurde. Dus is mijn vraag. Zijn er Kreidlers die ook zo'n stand hebben. Wie is er bekend met de tellerstand historie van zijn Kreidler al dan niet 'af' bouwjaar aankoop. Er zijn wellicht Kreidlers die 100.000 km of meer hebben gereden. Best interessant te weten of er kilometer vretende Kreidlers rond rijden. De tellerstand historie van mijn Eitank naderd nu de 130.000 km 'af' verkoop in 1966. Uiteraard zijn deze km niet allemaal door mij gereden en niet overdreven veel gezien het bouwjaar. Onder restauraties 'De Hobby van Nicolaas van den Heuvel' staat de km stand vermeld. Na aankoop in 1995 stond de defecte teller op bijna 69.000. Helaas heb ik de oude teller na mijn werkplaats verhuizing ivm pensionering toen weg gegooid met andere overbodige spullen. Jammer, ik had er de km stand mee kunnen staven. Wie weet heeft mijn Eitank 70/75.000 of zelfs meer gereden toen ik m' kocht. Speculatief, dat wel.Maar het zou zomaar kunnen. Het is algemeen bekend dat Kreidler blokken kwalitatief erg goed zijn. Na revisie in 1996 is het blok in 2015, na ruim 20 jaar toeren opnieuw gereviseerd. Echt aanleiding was daar niet voor, maar ik wilde nu ik bijna 70 jaar ben dat voor de jaren dat ik nog kan rijden als mijn lichaam een beetje mee werkt de zekerheid hebben van een tip top blok. Eenmaal los bleek revisie niet nodig, ik was over bezorgd zo bleek. Alles zag er nog piekfijn uit. Maar het revisiessetje had ik inmiddels al bij Kreidlerparts gekocht, dus is deze alsnog gebruikt. Af restauratie in 1996 ben ik op 1 keer naar altijd rijdend thuis gekomen. Een lekke band werd mijn Waterloo in Woerden nabij het exercitieveld waar het Veteranen Treffen wordt gehouden in de 3 e week van september. Er zat ook een goede kant aan de pech. De les leerde dat behalve een klein setje gereedschap en bougie, een reserve binnenband en bandenlichters een goed plan was en dat bleek een tijdje later ook. Het wiel was er in no-time uit om de binnenband wisselen. Geen gedoe met plakken, het kan je zomaar overkomen. Mijn lidmaatschap bij de ANWB was toen mijn redding, ik werd netjes thuis gebracht met de Kreidler. Iets anders dat mij verbaasd is de kwaliteit van de 4,2 pk Mahle cilinder. 15 jaar geleden 'nieuw' bij Jaco Witte gekocht en de prestatie is tot op heden meer dan goed. Zeker gezien de gereden km. Wat opvalt is de top snelheid. Die is door de jaren heen alleen maar hoger geworden. Cilinder af aankoop wel pittig ingereden. Wellicht zijn er techneuten die daar een reden voor weten. Het motortje moet toch mijn 90 kilo's mee sleuren. Maar terug naar de 100.000 kilometer. Zijn er gelijk gestemden die een hoge km stand hebben of dat van iemand weten, dan vind ik het leuk als je dat in deze topic wil vermelden. Lagere km standen zijn natuurlijk ook best interessant.
- Bijlagen
-
- Screenshot_2017-09-03-16-03-57-1-180x166.png (54.82 KiB) 9701 keer bekeken
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Van twee van mijn Kreidlers kan ik met redelijke zekerheid de kilometerstand achterhalen. Ik heb een Kreidler uit 1993 met ongeveer 1800 op de teller, en mijn dagelijkse Kreidler staat nu op bijna 35.000, waarvan de helft door mij en naar schatting 2- a 3000 km gereden met een defecte teller. Heb net het achtertandwiel moeten vervangen, was nog de originele.
- GerritE
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 22 jul 2012, 06:21
- Locatie: Eersel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: TELLERSTAND 100.000
Na daar 23 jaar te hebben vertoefd is hij weer wakker geschud in 2013, het motortje moest wel een nieuwe koppeling.
Na nog een ingrijpende revisies is hij nu in mijn ogen helemaal in orde en staat ondertussen aan de 84.100.
Ik heb ze er dus allemaal zelf mee gereden.
Ik speel ook wel is met de gedachten: Zou ik er de 100.000 nog mee gaan halen ?
Zou wel mooi zijn.
Maar het motortje is dus wel bij 76.000 gereviseerd.
- Zolenheuvel
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Beste Hermanp, een Kreidler uit 1993?hermanp schreef:Van twee van mijn Kreidlers kan ik met redelijke zekerheid de kilometerstand achterhalen. Ik heb een Kreidler uit 1993 met ongeveer 1800 op de teller, en mijn dagelijkse Kreidler staat nu op bijna 35.000, waarvan de helft door mij en naar schatting 2- a 3000 km gereden met een defecte teller. Heb net het achtertandwiel moeten vervangen, was nog de originele.
Dat vraagt om een toelichting.
Of moet ik 1983 lezen?
Groet Kees
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Een echte Gekeler&Weller KeesZolenheuvel schreef:Beste Hermanp, een Kreidler uit 1993?hermanp schreef:Van twee van mijn Kreidlers kan ik met redelijke zekerheid de kilometerstand achterhalen. Ik heb een Kreidler uit 1993 met ongeveer 1800 op de teller, en mijn dagelijkse Kreidler staat nu op bijna 35.000, waarvan de helft door mij en naar schatting 2- a 3000 km gereden met een defecte teller. Heb net het achtertandwiel moeten vervangen, was nog de originele.
Dat vraagt om een toelichting.
Of moet ik 1983 lezen?
Groet Kees
- Zolenheuvel
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Zo iets?Enzo-tvdzijden schreef:Een echte Gekeler&Weller KeesZolenheuvel schreef:Beste Hermanp, een Kreidler uit 1993?hermanp schreef:Van twee van mijn Kreidlers kan ik met redelijke zekerheid de kilometerstand achterhalen. Ik heb een Kreidler uit 1993 met ongeveer 1800 op de teller, en mijn dagelijkse Kreidler staat nu op bijna 35.000, waarvan de helft door mij en naar schatting 2- a 3000 km gereden met een defecte teller. Heb net het achtertandwiel moeten vervangen, was nog de originele.
Dat vraagt om een toelichting.
Of moet ik 1983 lezen?
Groet Kees
Groet Kees
- Bijlagen
-
- 1270166.jpg (29.06 KiB) 9537 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
10 punten
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- heimat (06 aug 2023, 18:10)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Dit is de mijne, bouwjaar 1993, gekocht in 1997 met 996 km op de teller. Het was toen een enorme uitgave, maar heb er nog geen spijt van gehad. Maar ik rijd er zeer weinig mee, heb hem in het verleden een paar keer meegehad naar m'n werk, paar kleine toerritjes gemaakt, maar met een top van 43 km/u niet mijn favoriete Kreidler. En sneller maken is geen optie, deze is gewoon origineel.
- Bijlagen
-
- G&W-1993.JPG (172.35 KiB) 9531 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Prachtig. Latere hadden een snellere 28mm tweedelig en gingen dn 50 km/h.
Ook het mooie voorwiel bij jou er in.
Enzo
Ook het mooie voorwiel bij jou er in.
Enzo
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Enzo-tvdzijden schreef:Prachtig. Latere hadden een snellere 28mm tweedelig en gingen dn 50 km/h.
Ook het mooie voorwiel bij jou er in.
Enzo
Nog een rood achterspatbord en hij is helemaal naar mijn zin.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Ik moet nog een 'klein' stukkie, nu bijna op de 92.500km, de teller stond bij aanschaf in 2006 op ca 11.000km. De laatste jaren en met de opkomst van de witte gaat het jaarlijks minder hard nu met de kilometers, maar ik ga voor klokkie rond&door:)
Nu even een foto geplaatst van een aantal weken terug, de tellernaald blijft net voor het eerste cijfer staan, maar daar staat echt een 9.
Ter zijner tijd open ik hier een eigen topic over, nog even geduld. En Nicolaas dat heb ik ook ondervonden met m'n oude standaard RS, die ging met het klimmen der kilometers alleen maar beter/sneller lopen, maar hoe dat exact zit?
Nu even een foto geplaatst van een aantal weken terug, de tellernaald blijft net voor het eerste cijfer staan, maar daar staat echt een 9.
Ter zijner tijd open ik hier een eigen topic over, nog even geduld. En Nicolaas dat heb ik ook ondervonden met m'n oude standaard RS, die ging met het klimmen der kilometers alleen maar beter/sneller lopen, maar hoe dat exact zit?
- Bijlagen
-
- image-2017-09-05.jpg (198.75 KiB) 9438 keer bekeken
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Hoi Nozem.nozems schreef:Ik moet nog een 'klein' stukkie, nu bijna op de 92.500km, de teller stond bij aanschaf in 2006 op ca 11.000km. De laatste jaren en met de opkomst van de witte gaat het jaarlijks minder hard nu met de kilometers, maar ik ga voor klokkie rond&door:)
Nu even een foto geplaatst van een aantal weken terug, de tellernaald blijft net voor het eerste cijfer staan, maar daar staat echt een 9.
Ter zijner tijd open ik hier een eigen topic over, nog even geduld. En Nicolaas dat heb ik ook ondervonden met m'n oude standaard RS, die ging met het klimmen der kilometers alleen maar beter/sneller lopen, maar hoe dat exact zit?
92.000 dat is een beste stand.
Kreidlers zijn een lang leven beschoren zo blijkt.
Wat de snelheid betreft.
Ik denk dat mijn 4,2 pk niet ver van de 5 pk zit.
Nu zit ik niet te wachten op 75+ km p/u.
Maar hij loopt zo lekker dat ik niets ga veranderen.
Nicolaas.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Kan je toch zo regelen bij John Boshermanp schreef:Enzo-tvdzijden schreef:Prachtig. Latere hadden een snellere 28mm tweedelig en gingen dn 50 km/h.
Ook het mooie voorwiel bij jou er in.
Enzo
Nog een rood achterspatbord en hij is helemaal naar mijn zin.
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 05 sep 2017, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
een lagere compressie geeft vaak een hogere topsnelheid.
Wellicht is door slijtage van zuigerveren de compressie nu wat lager als in het begin
Wellicht is door slijtage van zuigerveren de compressie nu wat lager als in het begin
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Vandaag over de 92500km heen, langzaam maar zeker:) nou Casper bij mij werd de standaard rs ook sterker dat is niet iets wat je verwacht bij compressie verlies.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Gefeliciteerd met je respectabele tellerstand.
Het sterker worden en/of hogere topsnelheid, kan meerdere verklaringen hebben.
Een beetje koolaanslag in de demper kan wat meer tegendruk geven , wat weer een gunstig effect kan hebben op de vermogens karakteristiek.
Ook zo met een licht vervuild luchtfilter : geeft een ander benzine/lucht-mengsel.
Een beetje koolaanslag op de zuigerveren hoeft ook niet negatief te zijn: kool dicht beter.
Ook de gewijzigde samenstelling van de benzine , of gebruik van andere mengsmeerolie kan invloed hebben.
Enne , wat denk je van 5 kilo afvallen
Soms moet een blok ook gewoon even los komen voordat het lekker loopt.
Niet bang worden , maar mijn RM liep op zijn best net voordat hij vastkierde.
Het sterker worden en/of hogere topsnelheid, kan meerdere verklaringen hebben.
Een beetje koolaanslag in de demper kan wat meer tegendruk geven , wat weer een gunstig effect kan hebben op de vermogens karakteristiek.
Ook zo met een licht vervuild luchtfilter : geeft een ander benzine/lucht-mengsel.
Een beetje koolaanslag op de zuigerveren hoeft ook niet negatief te zijn: kool dicht beter.
Ook de gewijzigde samenstelling van de benzine , of gebruik van andere mengsmeerolie kan invloed hebben.
Enne , wat denk je van 5 kilo afvallen
Soms moet een blok ook gewoon even los komen voordat het lekker loopt.
Niet bang worden , maar mijn RM liep op zijn best net voordat hij vastkierde.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Dat zou een verklaring kunnen zijn, toch wel het bewijs dat je zeker met een standaard machine verzekerd bent veel heel veel feilloze kilometers, tzt open ik dus een eigen topic en dan van wat er allemaal is veranderd met de gereden kilometers. Hopelijk laten meer kilometervreters zich hier horen, in essentie is onze gedeelde passie hier een vervoersmiddel eerste klas, ik heb echt medelijden met die zielige brommertjes die maar een of twee keer per jaar uitgelaten worden
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Hoi CasperCaspar schreef:Gefeliciteerd met je respectabele tellerstand.
Het sterker worden en/of hogere topsnelheid, kan meerdere verklaringen hebben.
Een beetje koolaanslag in de demper kan wat meer tegendruk geven , wat weer een gunstig effect kan hebben op de vermogens karakteristiek.
Ook zo met een licht vervuild luchtfilter : geeft een ander benzine/lucht-mengsel.
Een beetje koolaanslag op de zuigerveren hoeft ook niet negatief te zijn: kool dicht beter.
Ook de gewijzigde samenstelling van de benzine , of gebruik van andere mengsmeerolie kan invloed hebben.
Enne , wat denk je van 5 kilo afvallen
Soms moet een blok ook gewoon even los komen voordat het lekker loopt.
Niet bang worden , maar mijn RM liep op zijn best net voordat hij vastkierde.
De uitlaat is Brand schoon.
Luchtfiter ook.
Zuigerveren 5 jaar geleden vervangen.
Mengsmering al 20 jaar dezelfde.
Voor een vastloper ben ik niet bang..
Ik ben zo'n trutje die elk voorjaar alles naloopt.
Maar dan ook alles.
Daarom nooit pech onderweg met wat geluk
En die kilo's, tja dat valt nog niet mee.
Ga met januari een poging wagen
Met 183 cm inderdaad 5 kg teveel.
De schuldige is mijn pensionering 7 jaar geleden, niet ik
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Pensioen is een geldig excuus voor de extra kilo's
Ik geef maar een aantal factoren die een rol spelen.
Perceptie is nog een factor die ik vergeten was.
Ik geef maar een aantal factoren die een rol spelen.
Perceptie is nog een factor die ik vergeten was.
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 68 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Ik heb de eerste eigenaar van Hermans Kreidler, Andre Maring uit Middelstum, goed gekend, maar helaas zijn Kreidler nooit gezien. Het was een vrijgezel met de nodige eigenaardigheden die altijd bij mijn oom en tante langskwam (te pas en te onpas, soms tot ergernis van mijn nichten ). Hij had altijd motor gereden en had in die tijd nog steeds een BMW K100 (ik denk dat hij toen tegen de 70 was). Begin jaren 90 hadden mijn neef en ik onze Kreidlers was hij wel interessant vond.hermanp schreef:Dit is de mijne, bouwjaar 1993, gekocht in 1997 met 996 km op de teller. Het was toen een enorme uitgave, maar heb er nog geen spijt van gehad. Maar ik rijd er zeer weinig mee, heb hem in het verleden een paar keer meegehad naar m'n werk, paar kleine toerritjes gemaakt, maar met een top van 43 km/u niet mijn favoriete Kreidler. En sneller maken is geen optie, deze is gewoon origineel.
Rond die tijd schaftte mijn tante en hond aan, waar hij het nodige over te zeggen had. Daar moest hij zich niet mee bemoeien vond mijn tante, waarop hij vervolgens nooit weer kwam.... Kort daarna werd hij te oud voor de motor en kocht hij deze Kreidler. Een poosje later werd hij daar blijkbaar ook te oud voor en heeft nog een tijdje op een scooter gereden en is inmiddels al weer zo'n 15 jaar dood.
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
3
De perceptie werd gedaan door mede toermaten en zo kwam ik er achter.. Mijn teller werk tot 65 km goed de laatste tijd. Altijd gedoe met die te korte tellerkabels.Caspar schreef:Pensioen is een geldig excuus voor de extra kilo's
Ik geef maar een aantal factoren die een rol spelen.
Perceptie is nog een factor die ik vergeten was.
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Van Louis Dörr de Kreidler database, het 100.000 km speltje.
- Bijlagen
-
- 20170909_131945-1-392x356.jpg (37.71 KiB) 9090 keer bekeken
- RCD
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:03
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: TELLERSTAND 100.000
Een tijdje geleden bij een fietsen/brommer winkel een Peugeot Fox met +/- 125000 km gezien. De aanwezige monteur vertelde dat deze-en nog een paar andere exemplaren- jaren waren gebruikt als kranten bezorging en pizza brommer. Op het vervangen van af en toe een doorgeroest uitlaatje, bandjes, vario-rolletjes, luchtfilter, snaar en bougie (basis onderhoud) geen wereldschokkende problemen meegemaakt. brommertjes waren toen bij hun gekocht en onderhouden.. Later is de Fox verkocht aan een gepensioneerd mannetje die er mee uit vissen ging. Volgens de monteur kwam de probleemloze hoge stand omdat de brommers weinig werden gebruikt voor korte koude stadsritjes maar dagelijks veel warme kilometers moesten draaien.
-
- Berichten: 5116
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
Re: TELLERSTAND 100.000
Toen ik 13 of 14 jaar geleden het kreidlervirus weer oppakte met een de restauratie van een oranje rmc super star uit 1977, stond er op de teller 46.899 km. Daarna heb ik er zeker in de loop van 13 a 14 jaar veel kilometers bijgereden. Todat de teller kaput ging en er een nos in ging, deze prachtige kreidler heeft nu een ander baasje, er stond ongeveer 3500 km op de nieuwe teller.
Grt,
Roland
Grt,
Roland