Cremé witte RS special

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
HVG86cc
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 jul 2011, 18:16
Locatie: Meppel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cremé witte RS special

#626 Bericht door HVG86cc » 31 aug 2017, 19:00

Pascal hoe vindt ik jou op youtube.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Cremé witte RS special

#627 Bericht door nozems » 31 aug 2017, 21:24

Ik app je het filmpje nog wel even, wel is het verschil tussen membraan en zuigergestuurd goed te horen.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Cremé witte RS special

#628 Bericht door LVS » 31 aug 2017, 22:24

HVG86cc schreef:Als ik op youtube zit heb ik geen probleem ?
Snap het niet.
Ik zie allen sneeuw.
Mvg , Henk.
-------------------------

ik heb ook sneeuw .
Bijlagen
filmpje.JPG
filmpje.JPG (54.41 KiB) 5603 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Cremé witte RS special

#629 Bericht door nozems » 01 sep 2017, 06:00

Tjerry zal wel weten welke instelling op jouw/jullie computer nier klopt, hij is voor mij ook zichtbaar als startplaatje waarop twee fietsers te zien zijn.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3676
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 513 keren

Re: Cremé witte RS special

#630 Bericht door b.bonk » 01 sep 2017, 08:55

op het werk niet.
op de ipad wel :thumbsup

Gebruikersavatar
Richard B
Berichten: 1634
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 103 keren

Re: Cremé witte RS special

#631 Bericht door Richard B » 01 sep 2017, 10:25

nozems schreef:Tjerry zal wel weten welke instelling op jouw/jullie computer nier klopt, hij is voor mij ook zichtbaar als startplaatje waarop twee fietsers te zien zijn.
ik worstel ook steeds vaker met dit probleem als het om video's afspelen gaat,heb hem direct op youtube wel kunnen bekijken en dat klinkt goed pascal :!:
zuigergestuurd en roterend klinken eenmaal veel mooier dan membraanklepjes,is dit met de luchtfilterkoker erop? aanzuiggeluid lijkt mee te vallen in het filmpje.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Cremé witte RS special

#632 Bericht door nozems » 01 sep 2017, 19:56

Zo op/via deze link moet het wel lukken: https://youtu.be/68nev80DIC8

Richard, ja dit is met een aangepast standaard luchtkokertje erop, daarom is het geluid nog relatief bescheiden, er wordt inmiddels gewerkt aan een groter luchtfilterhuis zoals die van Henk.
Het kokertje geeft ook met de bing 23mm nog wat ademnood, stond ervan te kijken hoeveel beter hij liep zonder koker, oke wel gelijk met een enorme bak herrie om je hoofd.

Gebruikersavatar
HVG86cc
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 jul 2011, 18:16
Locatie: Meppel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cremé witte RS special

#633 Bericht door HVG86cc » 06 sep 2017, 19:23

Er zijn er dus meer ingesneeuwd :lol:
Een prachtig :-({|= muziekje.
Pascal als ik de code aan klik is er geen vuiltje meer op het beeld :clap
Mvg , Henk.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Cremé witte RS special

#634 Bericht door nozems » 11 sep 2017, 15:31

Zo inmiddels al wat meer nieuws over het nieuw type luchtfilterhuis, deze heeft beduidend meer volume, net als het luchtfilterhuis wat bij Henk is toegepast. Het motorscherm zal duidelijk niet gaan passen, maar dat vind ik bij een special geen probleem, er zit tenslotte ook al een dikke expansie uitlaat onder, het doel van dit luchtfilterhuis is het inlaat geluid (flink) af te kunnen dempen zonder dat de motor in ademnood komt, het valt te begrijpen dat dat bij het standaard luchtkokertje een stuk moeilijker te realiseren is, daar moeten al snel flinke gaten in wat het inlaatgeluid alleen maar doet toenemen en plaats voor een filter(element) is er dan ook niet meer..ja die is er wel maar dan stikt de motor. Zelf heb ik een hekel aan het open inlaat gesnurk welke dan sterk aanwezig is in je helm om over de eventueel aanwezigen nog maar te zwijgen, de motor hoeft zeker niet muisstil te zijn, maar het moet in mijn optiek enigszins beschaafd blijven.

Dit luchtfilterhuis is een prachtig stukje werk van Wilhelmus (Wim) waarvoor dank! Als hij klaar is zal ik hem zwart gaan spuiten.
Bijlagen
nieuw type luchtfilter.jpg
nieuw type luchtfilter.jpg (192.78 KiB) 5384 keer bekeken

Gebruikersavatar
HVG86cc
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 jul 2011, 18:16
Locatie: Meppel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cremé witte RS special

#635 Bericht door HVG86cc » 17 sep 2017, 19:38

Ziet er goed uit Pascal en de complimentjes aan Win. :thumbleft
Mvg,Henk.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Cremé witte RS special

#636 Bericht door nozems » 27 sep 2017, 10:19

Dit jaar nog niet veel met de witte gereden 1100km tot nu toe, maar de bandjes die ik onder de witte heb geplaatst (nou ja laten plaatsen), de Michelin M62 bevielen mij zo goed dat ik deze ook onder m'n oranje RS heb laten zetten, en ook daar bevallen ze mij erg goed! Beter nog dan de ME22 of de Michelin M45, ze lijken een wat directer stuurgedrag te geven, zijn stabieler bij oneffenheden en ook bij enige nattigheid geven ze mij veel vertrouwen, al doet de ME22 dat ook. Al met al een hele waardige band voor onder een RS of brommer, ik vindt de profilering ook beter passen op mijn Kreidler, wat tijdlozer en ze misstaan ook onder een klassieke brommer in mijn ogen dan ook totaal niet! Kijk als het niet anders gekund had en een band met scooterprofiel de enige veilige band had geweest voor onder een opgevoerde brommer dan had ik zonder twijfel die band gekozen, maar gelukkig is die keus er wel :)

Ze zijn niet goedkoper als bv de ME22, maar hooguit 3euro per band duurder, wat ze kwa slijtage doen weet ik nog niet, de ME22 is na 5a6000km achter al gauw aan vervanging toe, maar dat heb ik tot nog toe met alle banden gehad die ik heb gehad, in een goed seizoen reed ik de ME22 soms tweemaal op :mrgreen: :lol: maar goed zoveel kilometers rijd ik nu niet meer per jaar, ik weet wel dat de M62 net als de M45 of de Metzler ME22 een 'urban' band is en dat die voor dagelijks gebruik is ontwikkeld en dus gemiddeld goed moet scoren met alle soorten weer, rijdt je dus alleen maar zomers bij warm en droog weer dan heb je wellicht aan raceslicks meer, als je tot het gaatje wil gaan kwa sturen en anders zou ik zeggen kies eens voor de Michelin M62, ik lijk wel een vertegenwoordiger :lol:

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9268
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 924 keren
Ontvangen waarderingen: 766 keren

Re: Cremé witte RS special

#637 Bericht door Eifelyeti » 27 sep 2017, 13:02

Hallo Pascal,

als je so moet sparen daat je naar de Benzin verbruik of naar de slijtage bij de banden moet kijken, is het beter je rijd een RMC-S origineel....
geen touren door 5 vers en geen slijtage aan de banden door geen pktjes....

je en ook ik betaalen so veel geld voor onze projekten, da maakt het toch niet uit.... ???

Heb je alt de Koker?

Groeten, Roman

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Cremé witte RS special

#638 Bericht door nozems » 27 sep 2017, 14:02

Nou het maakt mij ook niet uit dat de standtijd van de achterbanden kort zijn, ik heb hier ook nog een echte motor staan, dan ga je pas over geld praten als je eens een bandje moet wisselen, en wat gek..die is ook al vaak op na 6000km :wink: Laatst begon er iemand over mijn project op een ritje te praten dat het eigenlijk toch wel te gek voor woorden is wat 'onze' bigbore projecten allemaal kosten, dan denk ik een doorsnee middenklasse grijze muis auto van pak em beet een jaartje of 10 oud is al een veelvoud duurder als het opvoeren van een Kreidlertje, en het onderhoud van een dergelijke auto is ook niet voor de kat z'n poes :lol: Ik wil ook (in de toekomst) er nog graag een Triumph Speedtriple 1050 bij hebben, alleen er een kopen doet je gelijk denken aan dinkytoy prijzen voor een Kreidlertje, het is allemaal relatief!

Benzine verbruik maakt mij daarintegen wel uit, ik heb het nog niet gemeten van de witte maar dat is voorzover ik heb kunnen ervaren echt achterlijk hoog te noemen en dat in combinatie met de A-tank zeker geen voordeel, met voor mij als grote nadeel de kleine actieradius.

Terug over de band, Roman jij zou deze echt eens moeten proberen :D

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3676
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 513 keren

Re: Cremé witte RS special

#639 Bericht door b.bonk » 27 sep 2017, 14:14

kom je nu mee aan.
net een me 77 er op gedaan.
scheelt wel dat ik rij als een oud vrouwtje.
mvg bertus

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9268
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 924 keren
Ontvangen waarderingen: 766 keren

Re: Cremé witte RS special

#640 Bericht door Eifelyeti » 27 sep 2017, 14:37

nozems schreef:Nou het maakt mij ook niet uit dat de standtijd van de achterbanden kort zijn, ik heb hier ook nog een echte motor staan, dan ga je pas over geld praten als je eens een bandje moet wisselen, en wat gek..die is ook al vaak op na 6000km :wink: Laatst begon er iemand over mijn project op een ritje te praten dat het eigenlijk toch wel te gek voor woorden is wat 'onze' bigbore projecten allemaal kosten, dan denk ik een doorsnee middenklasse grijze muis auto van pak em beet een jaartje of 10 oud is al een veelvoud duurder als het opvoeren van een Kreidlertje, en het onderhoud van een dergelijke auto is ook niet voor de kat z'n poes :lol: Ik wil ook (in de toekomst) er nog graag een Triumph Speedtriple 1050 bij hebben, alleen er een kopen doet je gelijk denken aan dinkytoy prijzen voor een Kreidlertje, het is allemaal relatief!

Benzine verbruik maakt mij daarintegen wel uit, ik heb het nog niet gemeten van de witte maar dat is voorzover ik heb kunnen ervaren echt achterlijk hoog te noemen en dat in combinatie met de A-tank zeker geen voordeel, met voor mij als grote nadeel de kleine actieradius.

Terug over de band, Roman jij zou deze echt eens moeten proberen :D

so denk ik dat ook :thumbsup

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Cremé witte RS special

#641 Bericht door nozems » 27 sep 2017, 16:26

Bertus, dat is ook een hele goede band, ik zou me geen zorgen maken, de echt slechte banden zijn toch vaak de bromfiets uitvoering, dan vooral die lekker goedkope keiharde tuinslangrubber banden waar je met ware doodsverachting op je brommer zit, tenzij je echt als een oud vrouwtje rijdt, dan volstaat alles wel.

Gebruikersavatar
stephan de r.
Winnaar Kreidlerverkiezing januari 2008
Berichten: 516
Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:30
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Cremé witte RS special

#642 Bericht door stephan de r. » 27 sep 2017, 23:29

Zeker een mooi Bandje Pascal :D zit er ook aan te denken om deze erom te slaan.

( De conti's TKP 14 worden nu toch wel erg oud & veiligheid boven alles :wink: )

De M62 Gazelle van Michelin is een betrouwbare band die in het bijzonder is ontwikkeld voor bromfietsen en motoren met een kleine cilinderinhoud. Het verstevigde high tech karkas maakt het dragen van zware lasten en belangrijke inspanningen mogelijk. De speciaal geformuleerde rubbersamenstelling ervan zorgt voor een grote weerstand tegen insnijden en beschadigingen. Deze band onderscheidt zich door zijn stuurnauwkeurigheid, voortreffelijke tractie en grote wendbaarheid. Het diepe zorgvuldig getekende profiel bevordert de slijtweerstand. De centrale groeven voeren snel het het water af dat zich onder het loopvlak bevindt en optimaliseren de prestaties op nat wegdek. Het profiel waarborgt niet alleen een goed contact met de weg en een goede stabiliteit, maar ook een optimale grip.

Gr
Steef
Bijlagen
m 62.jpg
m 62.jpg (33.65 KiB) 5066 keer bekeken

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9268
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 924 keren
Ontvangen waarderingen: 766 keren

Re: Cremé witte RS special

#643 Bericht door Eifelyeti » 28 sep 2017, 09:46

deze heft een goede Oldtimer-Look :clap


bij mijn M45 heb ik problemen met het voorwielband van het remmen ......
is zeker een goede Band voor mijn Fluor... :D

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60285
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Cremé witte RS special

#644 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 sep 2017, 10:09

Eifelyeti schreef:
bij mijn M45 heb ik problemen met het voorwielband van het remmen ......
Cuppen erg snel

Enzo

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9268
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 924 keren
Ontvangen waarderingen: 766 keren

Re: Cremé witte RS special

#645 Bericht door Eifelyeti » 28 sep 2017, 10:14

Enzo-tvdzijden schreef:
Eifelyeti schreef:
bij mijn M45 heb ik problemen met het voorwielband van het remmen ......
Cuppen erg snel

Enzo
ja, da hebben veel last van.... :roll:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Cremé witte RS special

#646 Bericht door nozems » 28 sep 2017, 10:46

Roman, dat is dus de M62 waar ik mee rijdt, eerder in dit topic had ik al een afbeelding geplaatst :wink: al overtuigd? Stephan je gaat zeker geen spijt krijgen :clap

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Cremé witte RS special

#647 Bericht door Caspar » 28 sep 2017, 11:39

Mooie ontwikkelingen van het rubber front.
Maar wat is er mis met een Metzeler ME77 ?
Ook een betrouwbare topper met goede stuur eigenschappen.
Geen cupping , oldtimer-proof , goede waterafvoer.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Cremé witte RS special

#648 Bericht door nozems » 28 sep 2017, 11:57

Casper daar is niks mee, maar bij alle bandenboeren hier in de buurt niet verkrijgbaar, en ik ga ze niet los bestellen en dan vragen of ze hem erom leggen voor me. Ik kies voor deze band daar hij regulier verkrijgbaar is, er goed uitziet en ook nog eens goed presteert. Een ieder is natuurlijk geheel vrij met wat hij of zij willen, maar ik draag dit alternatief graag uit zodat anderen hier ook voor kunnen kiezen, of niet natuurlijk.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3676
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 513 keren

Re: Cremé witte RS special

#649 Bericht door b.bonk » 28 sep 2017, 13:24

Caspar schreef:Mooie ontwikkelingen van het rubber front.
Maar wat is er mis met een Metzeler ME77 ?
Ook een betrouwbare topper met goede stuur eigenschappen.
Geen cupping , oldtimer-proof , goede waterafvoer.
:thumbsup
kan bijna niet wachten op de najaarsrit.
om de waterafvoer te testen :oops:
mvg bertus

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9268
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 924 keren
Ontvangen waarderingen: 766 keren

Re: Cremé witte RS special

#650 Bericht door Eifelyeti » 28 sep 2017, 15:05

nozems schreef:Roman, dat is dus de M62 waar ik mee rijdt, eerder in dit topic had ik al een afbeelding geplaatst :wink: al overtuigd? Stephan je gaat zeker geen spijt krijgen :clap
wel de 45 is ook een Michelin Brommerband :wink:
het probleem is ja een goede band te bekommen die ook wat Oldtimer-Style heft....heb je geen???

Jo Schaffrath (MoJo1966) heft die M62 op sijn roode 80cc LVS.... die vertellt dat die goed is....
dan ens wachten wat je kan over de Band vertellen naar het eerste rijd ....

Plaats reactie